Ontslag genomen, maar feestdag?
maandag 2 april 2018 om 11:23
Hey allemaal,
Ik werk sinds een paar weken via een uitzendbureau. Het is niet mijn droombaan, maar ik dacht altijd beter als werkloos thuis te zitten totdat ik wel wat beters heb kunnen vinden. Nu heb ik inderdaad iets beters gevonden (kreeg net te horen dat ik ben aangenomen) en heb zonet via de mail gelijk ontslag genomen. Daarna heb ik nog even nagebeld, maar kwam erachter dat ze vandaag zijn gesloten ivm tweede paasdag. Daarna heb ik naar mijn werk gebeld om het te laten weten dat ik er morgen niet ben, maar ook hun zijn gesloten. Gek dat de ene bedrijf wel open is en de andere niet, maar oke het is natuurlijk wel een feestdag.
Nu zit ik dus met een mini probleempje. Mailtje wat ik mijn uzb heb verstuurd krijgen ze dus pas morgen te zien. En ik heb morgen een shift can 11 tot 19 uur maar ik ga dus niet. Is al 1 uur rijden en vind het lullig om 1 uur daar heen te rijden alleen maar om te zeggen dat ik niet kom. Hoe zouden jullie dit oplossen?
En nog fijne pasen btw
Ik werk sinds een paar weken via een uitzendbureau. Het is niet mijn droombaan, maar ik dacht altijd beter als werkloos thuis te zitten totdat ik wel wat beters heb kunnen vinden. Nu heb ik inderdaad iets beters gevonden (kreeg net te horen dat ik ben aangenomen) en heb zonet via de mail gelijk ontslag genomen. Daarna heb ik nog even nagebeld, maar kwam erachter dat ze vandaag zijn gesloten ivm tweede paasdag. Daarna heb ik naar mijn werk gebeld om het te laten weten dat ik er morgen niet ben, maar ook hun zijn gesloten. Gek dat de ene bedrijf wel open is en de andere niet, maar oke het is natuurlijk wel een feestdag.
Nu zit ik dus met een mini probleempje. Mailtje wat ik mijn uzb heb verstuurd krijgen ze dus pas morgen te zien. En ik heb morgen een shift can 11 tot 19 uur maar ik ga dus niet. Is al 1 uur rijden en vind het lullig om 1 uur daar heen te rijden alleen maar om te zeggen dat ik niet kom. Hoe zouden jullie dit oplossen?
En nog fijne pasen btw
dinsdag 3 april 2018 om 15:29
Slecht excuus. Bovendien heb je het tijdens de training blijkbaar wel volgehouden. Vraag jezelf eens af wat jij anders had kunnen doen.Glanzendhaar schreef: ↑03-04-2018 15:26*capslock aan* omdat ik, toen ik begon toch niet wist hoe het werk was? *capslock uit*
Jeetje zeg... Hoe vaak moet ik het nog herhalen?
dinsdag 3 april 2018 om 15:34
dinsdag 3 april 2018 om 15:46
Glanzendhaar schreef: ↑03-04-2018 15:26*capslock aan* omdat ik, toen ik begon toch niet wist hoe het werk was? *capslock uit*
Maar hoe weet je dan dat je de hele dag uitgescholden gaat worden voor teringwijf?
dinsdag 3 april 2018 om 17:11
Wist je dat je je caps lock ook daadwerkelijk aan kon zetten? Is een mooi knopje voor aan de linkerkant van je toetsenbord.Glanzendhaar schreef: ↑03-04-2018 15:26*capslock aan* omdat ik, toen ik begon toch niet wist hoe het werk was? *capslock uit*
Ik snap gewoon je keuzes niet goed. Sorry dat ik je probeer te begrijpen zeg. Je spreekt jezelf namelijk nog wel eens tegen.
dinsdag 3 april 2018 om 17:15
dinsdag 3 april 2018 om 17:23
dinsdag 3 april 2018 om 17:36
poldervrouw schreef: ↑03-04-2018 17:23Misschien jouw bedrijf wel Maar maak zat bedrijven mee die niet zo nauw kijken.
Ja maar mag ik een tegengeluid laten horen of mogen we alleen maar alle uitzendbureau's kut noemen? Lijkt me niet.
Ik lees in dit geval nergens dat het uitzendbureau zich misdraagt.
dinsdag 3 april 2018 om 21:24
Dat is het probleem juist; dat je je wél onprofessioneel gedraagt.
dinsdag 3 april 2018 om 21:34
Je hébt nog geen andere baan, meissie..Glanzendhaar schreef: ↑03-04-2018 15:34Toen ik de training had, had ik nog geen andere baan. Dus ik hield het vol omdat het wist. Omdat ik geen oude schoenen weg wilde gooien voordat ik een nieuwe had. En nu heb ik een nieuwe baan, dus zie ik geen reden om het vol te moeten houden.
woensdag 4 april 2018 om 01:41
Is dit heeeeeeeel toevaliig, of heb je bijna hetzelfde bericht ook onder een andere naam geplaatst?
werk-studie/ontslag-nemen-als-uitzendkr ... #p28325588
werk-studie/ontslag-nemen-als-uitzendkr ... #p28325588
woensdag 4 april 2018 om 08:30
Ik heb als student en daarna na mijn studie via UZB's gewerkt. Nooit problemen mee gehad
woensdag 4 april 2018 om 17:11
Nee, je hebt je alleen wel van je lafste kant getoond. Je snapte het werk niet, dus had daarom al weerzin om te gaan werken. En maakt je er vervolgens met een mailtje vanaf, een half uur voordat je dienst zou beginnen. Dat is best kinderachtig. Kan je allerlei dingen omheen gaan verzinnen. Je hebt inderdaad niemand neergestoken, supergoed van je. Maar dat doet weinig af aan het feit dat ik mijn werkhouding zou veranderen als ik jou was. Die is nu namelijk totaal onprofessioneel, daar doet de eventuele niet professionaliteit van anderen niks aan af.Glanzendhaar schreef: ↑03-04-2018 13:21Ja dan maar niet onprofessioneel! Jeetje zeg, wat een drama. Alsof ik iemand heb neergestoken. Ik had ook niets van me kunnen laten horen zoals honderden anderen dat ook doen. Uitzendbureau had mij ook kunnen bellen om te zeggen dat ik van het bedrijf niet meer hoef te komen. Niemand zou dan 'ohhh wat onprofessioneel van ze zeg, hoe durven ze je dit aan te doen!' zeggen. Iedereen zou 'Ja zo gaat dat nu eenmaal met de uitzendbureau' gezegd hebben.
Zoals ik al helemaal in het begin aangaf, dit was niet mijn droombaan!!! Ik zou hier blijven werken tot ik iets anders had gevonden, en die heb ik gevonden en daarom ben ik vertrokken. Wat is hier eigenlijk zo vreemd aan? Waarom zou ik moeite moeten doen (om te snapped dus) voor een baan die tijdelijk voor me was?
woensdag 4 april 2018 om 18:19
Het was mij een genoegen als vlieg op de muur even mee te mogen lezen. Kijken hoe alle Viva moraalridders van zich laten horen al dan niet figuurlijk zwaaiend met het vingertje.
Ik moet zeggen, ik ben niet teleurgesteld
Succes, Glanzendhaar. Hoop dat deze baan beter bij je past!
Ik moet zeggen, ik ben niet teleurgesteld
Succes, Glanzendhaar. Hoop dat deze baan beter bij je past!
ibaohi wijzigde dit bericht op 04-04-2018 18:19
Reden: Verkeerde emoticon er tussen gekropen...
Reden: Verkeerde emoticon er tussen gekropen...
1.19% gewijzigd
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor!
woensdag 4 april 2018 om 19:14