Nieuwe buren

05-04-2018 16:39 199 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds afgelopen weekend hebben we nieuwe buren. Jonge mensen, leuk want wij zijn ook nog jong. Nu is het zo dat ze enorm aan het klussen zijn en dit gaat gepaard met een hoop lawaai. Ze hebben zich nog niet voorgesteld en die twee dingen samen stuiten me een beetje tegen de borst. We wonen in een twee onder een kap met deuren aan de zijkant van het huis en niet aan de voorkant. We hebben de buren nog niet fysiek gezien. Ik snap gewoon niet waarom ze zich niet even komen voorstellen. Dat deden wij 2 maanden geleden ook bij de toen buren, toen wij daar gingen wonen.

Nu had ik het idee een kaartje in de bus te gooien met iets in de trant van 'We hoorden jullie klussen, welkom'.

Hoe denken jullie hierover?

Ik ben overigens niet boos dat ze aan het klussen zijn. Want dat wisten we toen de exburen vertelden dat ze het huis verkocht hadden. Is hard nodig. Ook het feit dat het gehorig is, is logisch met een jaren 30 woning. Het gaat me erom dat ik het netjes zou zou vinden dat ze even langs komen en zouden zeggen van: als je te veel last hebt, laat het even weten. Niet om er iets mee te doen, maar uit netheid.

edit: Omdat sommige mensen niet verder lezen. We gaan dit weekend even langs om hoi te zeggen en ons voor te stellen.
anoniem_365027 wijzigde dit bericht op 07-04-2018 11:23
20.70% gewijzigd
pamelacourson schreef:
05-04-2018 17:10
Toen wij ergens kwamen wonen, kwam de buurvrouw bij óns langs, met een bos bloemen! Zo kan het natuurlijk ook.

Misschien had ze ook wel eerst een topic geopend dat jullie niet gelijk daar waren heen gegaan :proud:
Coco87 schreef:
05-04-2018 17:12
Je bent 5 weken geleden bevallen en die aankondiging staat nog in de tuin?
Staat dit weekend op de planning. Iets met zwaar en moeilijk vastgezet en een vrouwenhuishouden :mrgreen:
Roggenbrood schreef:
05-04-2018 17:14
Yep, dat is de beste methode.
eh niet voor iedereen hoor. Waarom zou men op een volledig onbekende baby zitten te wachten?
Coco87 schreef:
05-04-2018 17:15
Toen wij een 2 onder 1 kap kochten (en daarvoor altijd in appartementen hebben gewoond) heb ik er gewoon niet aan gedacht om dat meteen te doen. De directe buurvrouw na een week en die aan de andere kant toen ik ze toevallig zag. Ik ben niet zo happig op contact met de buren, want voor je het weet wordt functioneel contact opeens "ooh joh hou je een feestje vanavond?" dus de anonimiteit in de grote stad vond ik heerlijk.

Bij goed burencontact is die vraag helemaal niet nodig. Dan ben je of uitgenodigd of hebben je buren al laten weten dat er een feestje is en tot hoe laat het duurt ;-D
Nummer*Zoveel schreef:
Misschien komen de buren uit een andere regio waar het juist gebruikelijk is dat de reeds woonachtige buren de nieuwe buren verwelkomen i.p.v. andersom?

Overigens zou ik een bord van een baby echt een enorme drempel vinden om aan te bellen. Babies slapen veel (en jonge moeders ook), en als ze niet slapen dan worden ze gevoed of verschoond. Naast alle klusoverlast wil je dan niet nog eens extra storen door ook nog eens aan te bellen op een moment dat ongetwijfeld ongelegen komt.
Dit. Ik zou me ook heel bezwaard voelen en waarschijnlijk afwachten tot ik de buuf of buurman buiten zou zien en er dan op afstappen.
Maar hallo, pas afgelopen weekend de sleutel. En het was ook nog eens Pasen, dus evengoed niet de beste dag om op de stoep te staan denk ik.

Beetje erg hormonaal dus :)
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
Avondzon schreef:
05-04-2018 17:14
Dat is niet alleen in het oosten van het land hoor. In de regio's waar ik woon/heb gewoond (niet het oosten) is dat ook de normale gang van zaken.

Ik bedoelde ook niet dat het alleen in het Oosten zo gaat maar dat het in ieder geval in het Oosten wel gebruikelijk is. Zeker als je 2 onder één kap woont.
Ksenija schreef:
Ik vind jou verwachting volkomen idioot. Hoezo moeten zij zich voorstellen? Zou jij ze niet eens welkom kunnen heten? Plus dat ze er nog niet eens echt wonen, kom aan! Je doet alsof jullie drie jaar naast mekaar wonen. En dan nog hebben zij geen verplichting naar jullie toe. En wat heeft je kind hiermee te maken?! Die mensen moeten klussen al heb je 12 babies. Hilarisch mens ben je. Naambord in de tuin?! Volgens mij heb je te veel tijd over als je je zo met nonsens bezig houdt. Ga lekker het huishouden doen.
Eigenlijk dit dus alleen behoorlijk wat genuanceerder :roll:
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
nerdopviva schreef:
05-04-2018 17:17
Bij goed burencontact is die vraag helemaal niet nodig. Dan ben je of uitgenodigd of hebben je buren al laten weten dat er een feestje is en tot hoe laat het duurt ;-D
Ik bedoelde meer van die vragen met verontwaardigde ondertoon. En goed burencontact zou prima zijn maar hoe vaak komt dat voor? Dat het ook echt vrienden zijn die je met verjaardagen etc over de vloer wilt hebben. .

Wij hadden ooit -heel lang geleden- buren waar we "hoi doei" en wat sociaal wenselijke gesprekken mee hadden. Blijkbaar zagen ze dat als signaal van dikke vriendschap want toen we op vakantie waren zaten ze in onze tuin (helaas open dus zonder schutting omdat dit niet kon) te bbq-en. Dit vertelde onze kattenoppas. Op aangesproken, moest wel kunnen dachten ze. Had ik toch liever geen contact met ze gehad :P
Sue-Heck schreef:
05-04-2018 17:21
Eigenlijk dit dus alleen behoorlijk wat genuanceerder :roll:
Dank je wel. De nuance ontbreekt, want ik ben werkelijk geshockeerd van haar tekst.
Ksenija schreef:
Zou jij ze niet eens welkom kunnen heten? En wat heeft je kind hiermee te maken?! Die mensen moeten klussen al heb je 12 babies. Hilarisch mens ben je. Naambord in de tuin?! Volgens mij heb je te veel tijd over als je je zo met nonsens bezig houdt. Ga lekker het huishouden doen.

precies.
Hormonale reactie lijkt me To
Ksenija schreef:
05-04-2018 17:25
Dank je wel. De nuance ontbreekt, want ik ben werkelijk geshockeerd van haar tekst.

Ach schiet toch op. Jij bent nooit genuanceerd.
Scratte schreef:
05-04-2018 17:26
Ach schiet toch op. Jij bent nooit genuanceerd.
Och, ik heb ze op het forum wel stukken erger gezien hoor.!!
Het is nog niet een week geleden en ze zijn druk aan het klussen. Als het nou 3 maanden later was, hun huis was op orde en ze hadden je nooit begroet, dan zou ik het wel hebben begrepen, maar nu niet.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
miedo schreef:
precies.
Hormonale reactie lijkt me To
Ik vind het een egoïstische, maar vooral ook onrealistische reactie.
De wereld draait immers gewoon door, ook na haar bevalling.
anoniem_106277 wijzigde dit bericht op 05-04-2018 17:31
14.29% gewijzigd
miedo schreef:
05-04-2018 17:27
Och, ik heb ze op het forum wel stukken erger gezien hoor.!!
Dank je!
Coco87 schreef:
05-04-2018 17:16
eh niet voor iedereen hoor. Waarom zou men op een volledig onbekende baby zitten te wachten?
Ik vind het ook komisch om met een net geboren baby aan de deur te staan.
Ksenija schreef:
05-04-2018 17:33
Ik vind het ook komisch om met een net geboren baby aan de deur te staan.
Ik zou het vooral zien als een statement. Zo van "hoi, mijn wereld draait om dit meisje en ik verwacht die van jou ook". Welkom in de buurt".
Coco87 schreef:
05-04-2018 17:35
Ik zou het vooral zien als een statement. Zo van "hoi, mijn wereld draait om dit meisje en ik verwacht die van jou ook". Welkom in de buurt".
Nou dat dus. Maar komisch in de zin van "die spoort niet". Zo iemand neem je dan nog minder serieus. Tenminste, bij mij zou het een min zijn en geen plus. Die lui hebben niets met haar baby te schaften. Ze komen er toch vanzelf achter dat er een baby is? Hoef je geen bewijs voor mee te nemen aan de deur.
Om heel eerlijk te zijn.....ik neem in dergelijke dingen het initiatief. Verderop in onze straat, dus niet eens onze directe buren, kwamen nieuwe mensen wonen. Ze kregen een kaartje in de bus om ze woongenot te wensen in de meest geweldige straat van NL.

Zo ook bij overburen die nieuw kwamen.

Kaartje vrijwel kort na start klussen.

Vind het leuk om mensen welkom te heten. Ben niet van de intensieve sociale interacties met buren, echter in dat soort dingen ben ik blijkbaar wel erg attent. (Zo krijg ik immers terug als feedback van anderen).
anoniem_277599 wijzigde dit bericht op 05-04-2018 17:48
0.37% gewijzigd
Als ik net verhuisd zou zijn en druk zou hebben met verbouwen zou ik er ook niet aan denken om me voor te stellen bij de buren als ik dat al zou willen. Ik zou me dan pas gaan voorstellen als het allemaal wat rustiger is.

En tja waarom moeten ze komen vertellen hoe of wat. Je weet toch dat het nieuwe buren zijn en dat ze eventueel moeten verbouwen en dat het met een verbouwing wel eens uit kan lopen.
Sue-Heck schreef:
05-04-2018 17:12
Zeuren over kluskabaal via een lullig kaartje = kickoff burenruzie in 3....2....1

Wij komen trouwens zelf even bij de nieuwe buren langs met een warm welkom in de buurt.
Ik ben de opruimerigheid zelve......echter het geboortebord heeft plusminus 3 mnd zijn dienst bewezen. :P
Ksenija schreef:
To moet gewoon een schema door de bus duwen wanneer het HAAR uitkomt dat die mensen mogen klussen. Probleem opgelost
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Ow, lees net dat ze er sinds afgelopen weekend wonen. Dan sta je al snel klaar met je vraag waarom ze nog niet bij jou zijn geweest om zich voor te stellen.
Geef ze wat tijd en schrijf zelf een kaartje.

En bij het langswandelen op doortocht naar elders, als ze dan een keer buiten staan, komt die hand wel en dat praatje.
dignity schreef:
05-04-2018 16:46
Kan het zijn dat ze er in alle drukte van de verhuizing oprecht nog niet aan toe gekomen zijn? Ik snap dat je het niet netjes vindt, maar in mijn omgeving merk ik gewoon dat niet iedereen dat besef vanaf dag 1 meteen heeft. Het zou zomaar kunnen zijn dat dit hun eerste koophuis is, dat ze uit een flat komen waar je de buren niet eens kende... ik noem maar wat. Er komt gewoon veel op je af in die eerste dagen. Het feit dat jij net bevallen bent, nog verlof hebt etc is misschien simpelweg gewoon nog geen onderdeel van hun belevingswereld. Ze hebben de tuin misschien niet eens goed bekeken.

Kortom, probeer je er niet meteen enorm over te frustreren, want dat proef ik wel een beetje uit je post.
Je noemt inderdaad maar wat, want het slaat nergens op. Juist in een flat ken je de mensen, want er is veel meer contact doordat je nu eenmaal door dezelfde ingang gaat alvorens je deur te betreden. Niet alleen daarom, maar mede. En waarom zo expliciet koophuis noemen? Alsof je aan wil geven dat huurwoningen voor niet sociale mensen zijn.
Sue-Heck schreef:
05-04-2018 17:49
To moet gewoon een schema door de bus duwen wanneer het HAAR uitkomt dat die mensen mogen klussen. Probleem opgelost
Ja, met het geboortekaartje van de kleine erbij. :proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven