Werk & Studie alle pijlers

Cursus werk

09-04-2018 08:28 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Woensdag hebben een aantal collega's en ik een cursusdag in Utrecht, altijd leuk om dingen te leren.
Maar, deze cursus begint om 09.00 uur. In eerste instantie zou ik de eerste bus om 07.00 uur moeten hebben, wat op zich nog meevalt.
Nu blijkt dat ik de bus van 06.34 moet pakken!
Dit om nog voldoende tijd te hebben om daar te komen, mochten er vertragingen zijn bv. EN om nog ergens een bakkie te kunnen doen!
Ik ben sowieso niet van het ergens iets drinken, neem gewoon eigen drinken mee ofzo...
En daarbij moet ik dus al om 05.30 opstaan wil ik nog voldoende tijd hebben om wakker te worden, te douchen en te ontbijten.
Mag een werkgever verwachten dat je zo vroeg opstaat voor een cursusdag?

Ik bedenk me net dat ik al om 06.15 op te fiets moet zitten om naar de bus te gaan
Jeetje, wat een ellende, echt belachelijk dat dit van je geeist wordt. Ik zou er flink tegen protesteren als ik jou was. Om 6.34 de bus pakken, zijn ze nou helemaal van de pot gerukt.

Stel je niet aan zeg.
Er zijn vele vele mensen die iedere dag nog veel vroeger moeten opstaan!
Het is maar 1 dagje, kom op zeg.
Zet de wekker op tijd en maak dr een leuke dag van met je collega’s
Begrijp ik het goed dat de cursusdag om 9u begint maar je werkgever bijv al om 8u wil afspreken om eerst een bakkie te doen? En is dat echt een verplichting?
every journey starts with a single step
Ik ben in mijn werkende leven nog nooit bij een cursus geweest waar geen koffie of thee aanwezig was.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Welkom in de wereld van de volwassenen.
5:30 uur opstaan is geen rare tijd.
Je stelt je nu wel een beetje aan, want je zit te miepen over een keer vroeg opstaan voor jouw doen. En dan ook nog moeilijk doen over ergens wat drinken.
Als je jong en gezond bent, dan zie ik het probleem niet. Dan kun je zo’n dag toch gewoon aan?
Ga maar op tijd naar bed de dag ervoor, dan is er niets aan de hand.
Zo vroeg is het niet. :)

Succes.
Kom op zeg, het is één dag! En anders neem je gewoon een bus later en is het niet jouw schuld als er vertragingen zijn. Maar stel je niet zo aan.
:facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm:
Ik zou als werkgever zeker blij zijn met jouw inzet. Zo betrokken en gemotiveerd!
Those who don’t believe in magic will never find it
Guttegut, wat een ramp om er zo vroeg uit te moeten. Ik ben ook rond 5:30 opgestaan vanochtend en zit nu al 2 uur in de trein. Straks weer 1 1/2 uur trein en dan morgen om 7:45 aantreden. Legio mensen doen dit regelmatig.
i never promised you a rose garden
kut man, volwassen zijn!
En ik zou zeker op meerdere forums tegelijkertijd gaan janken dat je zo zielig bent. Vergroot de kansen dat de lg het leest en misschien wel medelijden met je krijgt.
Neem gewoon een hotel als je dit niet trekt.
:facepalm:

ik heb heel regelmatig cursus, dan moet ik de trein van 8.00 hebben, half 8 vertrekken.... en oja en ik heb kinderen waar ik dan een oppas voor moet regelen voor schooltijd, die moet ik daar dan om 7.00 brengen. Dus uiterlijk om 6.30 de kids uit bed en zelf rond 6.00.

Gelukkig waardeert mijn leidinggevende me en is het de rest van het jaar geen probleem om wat later te beginnen.

Wat een drama om niks zeg
Ik moet vier dagen op cursus in Utrecht die om 9 uur begint. Moet ik om 7.15 uur de deur uit, en dat vind ik al hels. Zeker in de zomertijd als mijn biologische klok toch al denkt dat het een uur vroeger is.
Helaas, het hoort erbij. Ik ben allang blij dat ik normaal niet zo gruwelijk vroeg op hoef.
firedraakje schreef:
09-04-2018 08:31
Begrijp ik het goed dat de cursusdag om 9u begint maar je werkgever bijv al om 8u wil afspreken om eerst een bakkie te doen? En is dat echt een verplichting?
We stappen met zijn allen op dezelfde plek op en gaan ergens halverwege dat bakkie doen, dus kom ik er niet onderuit
Tuurlijk mag je even mopperen, het komt allemaal goed!
De rest van dit forum moppert blijkbaar nooit over dit soort werkuitjes.
Michella_1991 schreef:
09-04-2018 09:02
We stappen met zijn allen op dezelfde plek op en gaan ergens halverwege dat bakkie doen, dus kom ik er niet onderuit
Gezellig toch? Ik zou hier echt niet moeilijk over doen.
Michella_1991 schreef:
09-04-2018 09:02
Idioot plan.
Ze mag toch gewoon even mopperen hier? Dat mag, ze doet niet moeilijk ze moppert alleen even.
Ik sta altijd zo vroeg op.

Voor een keer? Probleem?

Ik zou bijvoorbeeld wel zelf niet na afloop nog blijven hangen. Dan doorlopen en hup naar huis.
8102 schreef:
09-04-2018 09:05
Ze mag toch gewoon even mopperen hier? Dat mag, ze doet niet moeilijk ze moppert alleen even.
Er een topic over aanmaken op een forum vind ik dan weer erg overdreven.
pamelacourson schreef:
09-04-2018 09:07
Ach. Een ander plaats op FB de mededeling dat ie net een mooie bruine keutel heeft gedraaid. Zie weinig verschil.
8102 schreef:
09-04-2018 09:05
Tuurlijk mag dat maar wij relativeren dat om te laten zien dat het niet raar is. En de vraag of je werkgever dit mag verwachten en daar een topic voor te openen vind ik anders dan mopperen "zo vroeg, daar baal ik van"
anoniem_132747 wijzigde dit bericht op 09-04-2018 09:10
6.19% gewijzigd
pamelacourson schreef:
09-04-2018 09:07
leven en laten leven.
Ik snap best dat je daar van baalt. En nee, ik denk dat ze je niet kunnen verplichten mee te gaan. Je plaatst jezelf dan alleen wel buiten de groep en de vraag is of wat langer slapen je dat waard is. Op tijd naar bed of een keer wat minder slapen kun je vast wel aan, toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven