Gezondheid alle pijlers

Bijwerkingen roaccutane

10-04-2018 11:41 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.

Ik slik nu bijna 2 maanden roaccutane. Ik heb eerst 20 mg geslikt en sinds afgelopen vrijdag slik ik 30 mg.

Ik heb niet veel last van bijwerkingen. Droge huid heb ik bijvoorbeeld echt maar minimaal. Wel heb ik last van iets anders en ik vraag me af of dit een bijwerking zou kunnen zijn.

Sinds ik de tabletten van 30 mg slik, heb ik meer last van mijn darmen. Ik moet steeds naar het toilet nadat ik iets gegeten heb. Het grootste probleem is dat ik bloed heb bij ontlasting en het ook nog pijnlijk is.

Ik kan helaas niet snel terecht bij mijn dermatoloog, vandaar dat ik het hier eens wil bespreken aangezien toch veel mensen dit medicijnen slikken of hebben geslikt.

Hebben jullie hier ook last van (gehad)? Kan dit door de medicijnen komen?

Ik ben ook bang dat mijn pillen niet goed in mijn lichaam opgenomen worden aangezien ik deze inneem bij het ontbijt en daarna ook weer naar het toilet moet.
Ik slik ook Roaccutane en dit staat niet beschreven als een bekend bijverschijnsel, sowieso moet je bloed bij je ontlasting laten onderzoeken. Daarnaast kan je wel gewoon naar de poli van dermatologie bellen en daar de vraag neerleggen, of naar je eigen HA.

Succes en sterkte :)
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
Je slijmvliezen kunnen ook droger worden. Heb je geen fistuur/ aambei? Als het pijnlijk is en bloed geeft.

Nb: bloed bij ontlasting = huisarts bellen
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Benedryl-Cabbagepatch schreef:
10-04-2018 11:46
Ik slik ook Roaccutane en dit staat niet beschreven als een bekend bijverschijnsel, sowieso moet je bloed bij je ontlasting laten onderzoeken. Daarnaast kan je wel gewoon naar de poli van dermatologie bellen en daar de vraag neerleggen, of naar je eigen HA.

Succes en sterkte :)
Ja, ik ga morgen toch maar eens bellen naar de huisarts inderdaad. Daar kan ik sowieso eerder terecht.

Dankjewel!

Hoe gaat het bij jou met de medicatie?
Bloed bij je ontlasting lijkt me altijd een reden om naar de huisarts te gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven