Tips tegen overgeven
vrijdag 13 april 2018 om 02:30
Ben een lange tijd niet ziek geweest.... vandaag aan het werk geweest en voelde mij goed. Had alleen keelpijn... toen ik vanavond op bed ging, nog niks aan de hand. Wordt ik een uur later wakker, en voelde mij echt niet lekker. Diaree, in een uur tijd 3 keer. En misselijk. Op een gegeven moment ook overgeven, meer iets van gal. Het kwam er maar niet uit. Zat gewoon echt dwars. steeds eem weeig gevoel in de maag, rommelend en rugpijn en buikpijn.
Uiteindelijk kwam alles er weer uit. En.niet zo.beetje ook... Dat luchtte wel even op. Echt al jaren niet meer ziek geweest.
Waarschijnlijk iets verkeerds gegeten. En weet denk ik ook wel wat. Mijn zusje had dinsdag eten gemaakt, had nog wat over, en vroeg of ik het wou hebben. Maar daar zat ook kip in en ik weet dat je daar voorzichtig mee moet zijn.... dat zal waarschijnlijk de boosdoener zijn geweest...
En zin aan eten heb ik echt niet... slapen lukt ook al niet, steeds een raar gevoel in maag...
Wat kun je het beste eten als je misselijk ben of moet overgeven? Durf niet veel te eten op het.moment
Dat rare gevoel in mijn maag blijft..... heb mij in tijden nog nooit zo gevoeld... gelukkig heb ik nu weekend...
Uiteindelijk kwam alles er weer uit. En.niet zo.beetje ook... Dat luchtte wel even op. Echt al jaren niet meer ziek geweest.
Waarschijnlijk iets verkeerds gegeten. En weet denk ik ook wel wat. Mijn zusje had dinsdag eten gemaakt, had nog wat over, en vroeg of ik het wou hebben. Maar daar zat ook kip in en ik weet dat je daar voorzichtig mee moet zijn.... dat zal waarschijnlijk de boosdoener zijn geweest...
En zin aan eten heb ik echt niet... slapen lukt ook al niet, steeds een raar gevoel in maag...
Wat kun je het beste eten als je misselijk ben of moet overgeven? Durf niet veel te eten op het.moment
Dat rare gevoel in mijn maag blijft..... heb mij in tijden nog nooit zo gevoeld... gelukkig heb ik nu weekend...
vrijdag 13 april 2018 om 02:56
Volgens mij is het eten van jouw zusje niet goed meer.
Ik heb een tijd geleden in Londen dat ook gehad. Was de tomatensaus bij Full English Breakfast niet goed meer? Was de nasi te pittig? Of kwam dat door Frozen Yoghurt?
Ik had dezelfde verschijnselen als jij. Ik durfde niets anders dan water en cola. Na een paar dagen verdwenen de verschijnselen en knapte ik weer op.
Het klinkt als een voedselvergiftiging. Ga bij twijfel langs de huisarts. Ik zie de keelpijn hier los van. Ik heb nu ook wat last van verkoudheid.
Ik heb een tijd geleden in Londen dat ook gehad. Was de tomatensaus bij Full English Breakfast niet goed meer? Was de nasi te pittig? Of kwam dat door Frozen Yoghurt?
Ik had dezelfde verschijnselen als jij. Ik durfde niets anders dan water en cola. Na een paar dagen verdwenen de verschijnselen en knapte ik weer op.
Het klinkt als een voedselvergiftiging. Ga bij twijfel langs de huisarts. Ik zie de keelpijn hier los van. Ik heb nu ook wat last van verkoudheid.
World of Warcraft: Legion
vrijdag 13 april 2018 om 07:21
redbulletje schreef: ↑13-04-2018 07:15Tegen krampen kreeg ik buscopan en tegen kotsen motilium, toen ik onlangs in het buitenland voedselvergiftiging had.
De bacteriën moeten toch je lichaam uit, ik zou dus gewoon afwachten hoe je lijf dit zelf oplost. Een als het te lang gaat duren, deskundig medisch advies inwinnen.
vrijdag 13 april 2018 om 07:27
Ik zou vooral water drinken. Eventueel af en toe een slokje cola.
Als je maag zo beroerd blijft en je moet overgeven van eten is het misschien niet slecht om iets lichts te eten. Vaak voel je je iets beter als het eruit is, dus een klein beetje eten, biscuitjes ofzo, en die er weer uit gooien kan zorgen dat je je tijdelijk beter voelt.
Als je maag zo beroerd blijft en je moet overgeven van eten is het misschien niet slecht om iets lichts te eten. Vaak voel je je iets beter als het eruit is, dus een klein beetje eten, biscuitjes ofzo, en die er weer uit gooien kan zorgen dat je je tijdelijk beter voelt.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
vrijdag 13 april 2018 om 07:48
Omdat ze het niet Lekker vondt. Ze vroeg of im t wou proberenclosednote schreef: ↑13-04-2018 07:43Heel lief van je zusje. Waarom gooide ze het niet weg als ze het zelf niet meer op donderdag wilde eten omdat het wellicht niet goed meer was?!
Vooral veel drinken en wellicht ORS. De bacterie moet eruit dus niks nemen om het te stoppen.
vrijdag 13 april 2018 om 07:58
Ik zou even overleggen met de doktersassistente, want het kan natuurlijk ook iets anders zijn dan een voedselvergiftiging.
vrijdag 13 april 2018 om 08:06
Natuurlijk kan het voedselvergiftiging zijn, maar ook een "gewone" buikgriep.
Je klachten komen me namelijk best bekend voor. Eerst had mijn dochter het, en deze week mijn moeder en ik. Ook een aantal collega's en buren hangen boven/zitten op de pot.
Veelgehoorde klachten: een rare, heftige pijn, voornamelijk boven in de buik maar uitstralend naar onderbuik, rug en zij. Gammel en moe. Diarree en overgeefneigingen (hoewel er bij mij nauwelijks iets uitkwam), misselijk en duizelig. Geen eetlust.
Beterschap!
Je klachten komen me namelijk best bekend voor. Eerst had mijn dochter het, en deze week mijn moeder en ik. Ook een aantal collega's en buren hangen boven/zitten op de pot.
Veelgehoorde klachten: een rare, heftige pijn, voornamelijk boven in de buik maar uitstralend naar onderbuik, rug en zij. Gammel en moe. Diarree en overgeefneigingen (hoewel er bij mij nauwelijks iets uitkwam), misselijk en duizelig. Geen eetlust.
Beterschap!
vrijdag 13 april 2018 om 08:11
vrijdag 13 april 2018 om 08:33
vrijdag 13 april 2018 om 08:41
Eens, als je het niet vertrouwd, neem even contact op. Al is het maar om je een beetje gerust te stellen. Beterschap.Nummer*Zoveel schreef: ↑13-04-2018 07:58Ik zou even overleggen met de doktersassistente, want het kan natuurlijk ook iets anders zijn dan een voedselvergiftiging.
vrijdag 13 april 2018 om 08:42
Het heerst ook! Mijn zoon was laatst zo ziek als jij nu beschrijft. Hij had het zelfde gegeten als wij allemaal en hij was de enige die ziek was, buikgriep dus.
Enige remedie uitzieken. Kan wel een paar dagen duren, waarvan de eerste dag het ergste is. Beterschap.
Advies bij diarree is als je het een week hebt, contact opnemen met de huisarts.
Als ik langer dan twee dagen diarree heb gebruik ik meestal loperamide, helpt als een tierelier maar eerst moet je het even laten gaan, je lichaam reageert niet voor niets zo!
Enige remedie uitzieken. Kan wel een paar dagen duren, waarvan de eerste dag het ergste is. Beterschap.
Advies bij diarree is als je het een week hebt, contact opnemen met de huisarts.
Als ik langer dan twee dagen diarree heb gebruik ik meestal loperamide, helpt als een tierelier maar eerst moet je het even laten gaan, je lichaam reageert niet voor niets zo!
vrijdag 13 april 2018 om 08:43
vrijdag 13 april 2018 om 09:06
vrijdag 13 april 2018 om 09:09
Dat gebeurt toch wel via diarree. Gewoon géén stopmiddel als imodium slikken. Maar wél iets tegen de krampen. Zo te lezen is haar maag al leeg, dus alleen maar prettig als je dan iets tegen het kotsen krijgt.
vrijdag 13 april 2018 om 09:27
Ik heb precies hetzelfde gehad als jij, (zonder het eten van je zus) ben net herstellend. 3 dagen ziek geweest, spugen, diarree, buikkrampen, lage rugpijn. Woensdagavond kwam mijn man uit zijn werk en na een uurtje ging hij spugen, 2x spugen, diarree, 1 dag ziek op bed en vandaag gaat het wel weer met hem.
Ik denk dat het heerst.
Ik denk dat het heerst.
vrijdag 13 april 2018 om 10:06
niet doen hoor. Cola lijkt verlichting te geven, want je gaat er van boeren.
Maar in cola zit cafeïne. Cafeïne prikkelt de darmen. Dit versnelt de stoelgang. TO heeft al diarree