Contact met ex
donderdag 12 april 2018 om 20:09
Me vriendin en ik gaan een jaar met elkaar. Op het moment dat ik haar leerde kennen was een half jaar vrijgezel en heeft zij een lange relatie achter de rug gehad.
Zij heeft nog contact met haar ex en we hebben wat problemen gehad met haar relatie met hem. Het afgelopen jaar heb ik ontdekt dat zij een paar weken voordat zij mij leerde kennen nog met hem naar bed is gegaan. Dat maakt haar vriendschap anders. Zij heeft geen harde lijn als het om haar ex gaat.
Ze heeft nog steeds foto’s van hem in haar huis hangen, nog steeds seksspeeltjes die hij heeft gekocht en organiseerde laatst nog een feestje voor hem in haar huis.
Het lijkt bijna op een relatie met z’n drieën. Ik vraag me af hoe de vrouwen onder jullie dat zien. Is dit normaal gedrag? Ik heb zelf duidelijke lijnen. Een ex is een ex. Als het meer kan worden start ik of geen nieuwe relatie of ik neem afstand van haar.
Groetjes,
Z
Zij heeft nog contact met haar ex en we hebben wat problemen gehad met haar relatie met hem. Het afgelopen jaar heb ik ontdekt dat zij een paar weken voordat zij mij leerde kennen nog met hem naar bed is gegaan. Dat maakt haar vriendschap anders. Zij heeft geen harde lijn als het om haar ex gaat.
Ze heeft nog steeds foto’s van hem in haar huis hangen, nog steeds seksspeeltjes die hij heeft gekocht en organiseerde laatst nog een feestje voor hem in haar huis.
Het lijkt bijna op een relatie met z’n drieën. Ik vraag me af hoe de vrouwen onder jullie dat zien. Is dit normaal gedrag? Ik heb zelf duidelijke lijnen. Een ex is een ex. Als het meer kan worden start ik of geen nieuwe relatie of ik neem afstand van haar.
Groetjes,
Z
donderdag 12 april 2018 om 20:21
Nou dit is volgens mij niet hoe andere vrouwen dit doen, hoor.
Ik sta nog op goede voet met vrijwel al mijn exen en bij mij betekent dat dat we gezellig een biertje kunnen drinken als we elkaar tegen komen op feestjes, maar we zoeken elkaar niet privé op. Zeker niet nu we allemaal weer relaties hebben. Als vrijgezel vind ik dat wel anders. Seks met je ex is gewoon gemakkelijk en vertrouwd als er niemand anders in beeld is, dat hoeft niet te betekenen dat er nog verliefdheid zit.
Ik sta nog op goede voet met vrijwel al mijn exen en bij mij betekent dat dat we gezellig een biertje kunnen drinken als we elkaar tegen komen op feestjes, maar we zoeken elkaar niet privé op. Zeker niet nu we allemaal weer relaties hebben. Als vrijgezel vind ik dat wel anders. Seks met je ex is gewoon gemakkelijk en vertrouwd als er niemand anders in beeld is, dat hoeft niet te betekenen dat er nog verliefdheid zit.
donderdag 12 april 2018 om 20:28
Die foto’s en dat feestje zou ik ook niet tof vinden. Foto’s hoef je niet weg te gooien maar ze hoeven ook niet pontificaal in de woonkamer te hangen.
De speeltjes, tsja...scheelt jou weer geld joh. Tenzij jij denkt dat haar ex ze in zijn reet heeft gehad dan zou ik ze denk ik weggooien.
Maar bewaak je eigen grenzen. Als het voor jou niet goed voelt geef dat dan aan. Het is aan haar wat ze ermee doet. Is dat niet t geen wat jij wilt dan moet je je conclusies trekken.
De speeltjes, tsja...scheelt jou weer geld joh. Tenzij jij denkt dat haar ex ze in zijn reet heeft gehad dan zou ik ze denk ik weggooien.
Maar bewaak je eigen grenzen. Als het voor jou niet goed voelt geef dat dan aan. Het is aan haar wat ze ermee doet. Is dat niet t geen wat jij wilt dan moet je je conclusies trekken.
donderdag 12 april 2018 om 20:37
Speeltjes en foto’s zijn nu weg. Het zit me alleen niet lekker. Het leek eerst een normale vriendschap maar ik heb het gevoel dat ik tussen iets kom. Ik wil graag met iemand iets opbouwen zonder het gevoel te hebben dat zij nog een halve relatie met een ander heeft.
Tot kort geleden leek hij meer op haar partner. Zijn foto’s hingen nog. Hij bouwt een feestje in haar woning. Wel fijn dat ik was uitgenodigd. Ik vroeg of ik een camera mee moest nemen om het allemaal voor hun vast te leggen... hint begreep zij niet.
Tot kort geleden leek hij meer op haar partner. Zijn foto’s hingen nog. Hij bouwt een feestje in haar woning. Wel fijn dat ik was uitgenodigd. Ik vroeg of ik een camera mee moest nemen om het allemaal voor hun vast te leggen... hint begreep zij niet.
donderdag 12 april 2018 om 20:39
Heb je dat al met haar besproken?Gebrekaaninspiratie schreef: ↑12-04-2018 20:37Speeltjes en foto’s zijn nu weg. Het zit me alleen niet lekker. Het leek eerst een normale vriendschap maar ik heb het gevoel dat ik tussen iets kom. Ik wil graag met iemand iets opbouwen zonder het gevoel te hebben dat zij nog een halve relatie met een ander heeft.
donderdag 12 april 2018 om 20:43
donderdag 12 april 2018 om 21:49
Alarmbellen...had ik ook mijn mijn ex vriend is daarom ook mijn ex vriendGebrekaaninspiratie schreef: ↑12-04-2018 20:37Speeltjes en foto’s zijn nu weg. Het zit me alleen niet lekker. Het leek eerst een normale vriendschap maar ik heb het gevoel dat ik tussen iets kom. Ik wil graag met iemand iets opbouwen zonder het gevoel te hebben dat zij nog een halve relatie met een ander heeft.
vrijdag 13 april 2018 om 07:37
Hele goede zijn erg duur,Gebrekaaninspiratie schreef: ↑12-04-2018 20:57Als de seksspeeltjes gewassen zijn is t toch niet erg ?
Je maakt een grap toch? Lijkt mij vreemd.
Maar ze hebben natuurlijk sowieso een houdbaarheid tijd,
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
vrijdag 13 april 2018 om 07:44
Nee ben niet getrouwd, zijn ex niet meervoud heeft denk ik wel speeltjes gehad met hem maar ik denk dat ze die zelf heeft bewaard, overigens is dat al ruim 13 jaar terug dat ze nog samen waren en ik kwam pas 11 jaar geleden in beeld,jeansjacket schreef: ↑12-04-2018 21:51Jij speelt nog steeds met de speeltjes van al de exen van je man.
To vriendin speelt kennelijk met haar eigen speeltjes die ze ooit samen met een ex heeft gekocht, misschien speelt ze daar alleen mee zonder dat ex of TO erbij was,
vrijdag 13 april 2018 om 07:59
“Never make someone a priority when all you are to them is an option.”
Voelt het zo voor jou?
Dat is belangrijker dan de foto's in huis (die i.m.o. wel weg mogen / moeten (en snap echt niet dat zij dat niet ziet!)), het feestje (belachelijk) of de seksspeeltjes (snap je punt, maar zou ik minder probleem van maken, hij heeft ook op haar bank gezeten, haar bestek gebruikt, onder de douche gestaan etc)
Voelt het zo voor jou?
Dat is belangrijker dan de foto's in huis (die i.m.o. wel weg mogen / moeten (en snap echt niet dat zij dat niet ziet!)), het feestje (belachelijk) of de seksspeeltjes (snap je punt, maar zou ik minder probleem van maken, hij heeft ook op haar bank gezeten, haar bestek gebruikt, onder de douche gestaan etc)
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
vrijdag 13 april 2018 om 08:34
Juist, zo voelt het. Bom is inmiddels gebarsten.Hightower schreef: ↑13-04-2018 07:59“Never make someone a priority when all you are to them is an option.”
Voelt het zo voor jou?
Ik heb haar verteld dat ik niet bepaal wat zij doet maar wel of ik in haar leven blijf. Het is wat mij betreft klaar. Ik verdien beter. Zij blijft maar roepen dat er niets aan de hand is en dat ze vrienden zijn. Dat mag, veel plezier met je vriendschap.
vrijdag 13 april 2018 om 08:57
Dat was dus ook niet wat ze wil. Ik krijg het gevoel dat ze van 2 walletjes wil eten.
Ze geeft aan dat ik heel veel voor haar beteken. Ik zie wel dat ze heftig reageert maar ik zit gewoon anders in elkaar. Als iemand veel voor je is laat je dat zien door handelingen. Als man bescherm je haar, zorg je ervoor dat ze zich een mooie vrouw voelt bij je en zorg je ervoor dat ze niet het gevoel krijgt dat ze jou aandacht deelt met andere vrouwen. Daarom heb ik ook uit eigen beweging het contact verbroken met scharrels. Ze betekenen toch niets en als ze al wat betekenen is het een stuk minder dan je partner. Lees: het is het risico niet waard. Ze had ruim 6 jaar een relatie met hem. Ik snap dat je dat niet zomaar weg wil doen. Aan de andere kant. Hoeveel is je partner je waard? Hij komt (volgens mij) met concrete zaken aan waar je niets mee wil doen.
Ze vindt dat mijn ego ons parten speelt. Ik vind dat haar gedrag dat doet. Het gesprek heb ik gesloten met...we zijn het eens dat wij oneens zijn.
Het blijft lastig.
Ze geeft aan dat ik heel veel voor haar beteken. Ik zie wel dat ze heftig reageert maar ik zit gewoon anders in elkaar. Als iemand veel voor je is laat je dat zien door handelingen. Als man bescherm je haar, zorg je ervoor dat ze zich een mooie vrouw voelt bij je en zorg je ervoor dat ze niet het gevoel krijgt dat ze jou aandacht deelt met andere vrouwen. Daarom heb ik ook uit eigen beweging het contact verbroken met scharrels. Ze betekenen toch niets en als ze al wat betekenen is het een stuk minder dan je partner. Lees: het is het risico niet waard. Ze had ruim 6 jaar een relatie met hem. Ik snap dat je dat niet zomaar weg wil doen. Aan de andere kant. Hoeveel is je partner je waard? Hij komt (volgens mij) met concrete zaken aan waar je niets mee wil doen.
Ze vindt dat mijn ego ons parten speelt. Ik vind dat haar gedrag dat doet. Het gesprek heb ik gesloten met...we zijn het eens dat wij oneens zijn.
Het blijft lastig.
vrijdag 13 april 2018 om 09:04
Als ik dit lees, geef ik je helemaal gelijk, hoor. Waarom zijn ze eigenlijk uit elkaar?Gebrekaaninspiratie schreef: ↑13-04-2018 08:57Dat was dus ook niet wat ze wil. Ik krijg het gevoel dat ze van 2 walletjes wil eten.
Het blijft lastig.
vrijdag 13 april 2018 om 09:20
Meende het niet zo serieus hoormamsvan schreef: ↑13-04-2018 07:44Nee ben niet getrouwd, zijn ex niet meervoud heeft denk ik wel speeltjes gehad met hem maar ik denk dat ze die zelf heeft bewaard, overigens is dat al ruim 13 jaar terug dat ze nog samen waren en ik kwam pas 11 jaar geleden in beeld,
To vriendin speelt kennelijk met haar eigen speeltjes die ze ooit samen met een ex heeft gekocht, misschien speelt ze daar alleen mee zonder dat ex of TO erbij was,
you go girl
vrijdag 13 april 2018 om 09:24
jeansjacket schreef: ↑13-04-2018 09:20Meende het niet zo serieus hoorZoals jij het ook niet serieus bedoelde met als ze gewassen zijn
![]()
vrijdag 13 april 2018 om 09:32
Gebrekaaninspiratie schreef: ↑13-04-2018 08:34Juist, zo voelt het. Bom is inmiddels gebarsten. Ik heb haar verteld dat ik niet bepaal wat zij doet maar wel of ik in haar leven blijf. Het is wat mij betreft klaar. Ik verdien beter. Zij blijft maar roepen dat er niets aan de hand is en dat ze vrienden zijn. Dat mag, veel plezier met je vriendschap.
Groot gelijk heb je!
vrijdag 13 april 2018 om 09:36
TO ik geef je groot gelijk, heb in precies zoiets gezeten en ik was echt naïef geloofde dat ze echt een soort van broer en zus relatie hadden, nou door schade en schande wijzer geworden.
Ze sliepen zelfs nog samen in een bed, en ik moest dat maar normaal vinden, ik was bekrompen want er gebeurde toch niets, ja misschien dat ze lepeltje lepeltje lagen maar ook daar moest ik niets van denken.
Waren 3 slopende jaren, wees blij dat jij je dit zelf bespaard!
Ze sliepen zelfs nog samen in een bed, en ik moest dat maar normaal vinden, ik was bekrompen want er gebeurde toch niets, ja misschien dat ze lepeltje lepeltje lagen maar ook daar moest ik niets van denken.
Waren 3 slopende jaren, wees blij dat jij je dit zelf bespaard!
vrijdag 13 april 2018 om 09:57
Ben ik ook! Ik verlies mezelf in haar onzin. Geen mens is dat waard.
Andersom is het ook vast vervelend. Ze komt oorspronkelijk uit een dorp en daar is het volgens haar de normaalste zaak van de wereld. Haar verteld dat ze haar volgende liefde daar moet zoeken. Zo hoeft ze niets aan te passen en kan ze haar leven leiden zoals zij dat wil, wel zo prettig.
Andersom is het ook vast vervelend. Ze komt oorspronkelijk uit een dorp en daar is het volgens haar de normaalste zaak van de wereld. Haar verteld dat ze haar volgende liefde daar moet zoeken. Zo hoeft ze niets aan te passen en kan ze haar leven leiden zoals zij dat wil, wel zo prettig.