driehoeksverhouding

02-03-2009 20:18 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
..............
.....................
ja je bent blij als je na de onzekerheid van niks horen ineens weer een berichtje krijgt en dan het gevoel tadaaa hij wil mij...

Maar het gaat niet over jou, maar over zijn egoistische behoeften, macht. lust...

Probeer dit in je hoofd te houden. Ik ben ook de fout in gegaan door me ''vereerd'' te voelen en blij te zijn dat hij niet zonder me kon. (dat was een fijnere gedachte dan hij gebruikt me)
Cate, lees het boek 'Als hij maar gelukkig is' van Robin Norwood eens. Je bent 28 en het wordt dus tijd voor een ommekeer. Vind je ook niet?
.....................
Als je nou eens begint met aangifte te doen wanneer hij agressief is ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Zo....ik heb nog maar een paar posts gelezen, dus dit zal allemaal wel mosterd zijn - sue me!

Godsamme Cate, wat ben ik hier toch godvergeten pissig van geworden! Het verhaal van je getuigd van een totaal gebrek aan ruggegraat en zelf-respect. En dat zijn dingen die toch echt alleen maar jij kan veranderen aan jezelf.

Wat moet je met zo'n kerel? Je weet dat hij niet goed voor je is (en anders zou dat wurg verhaal toch wel een belletje moeten laten rinkelen!) en toch laat je 'm terugkomen. Luister, als jij geen contact met iemand wil, dan wil je dat niet. Dat die persoon aan blijft bellen, dat kan. Maar jij bent degene die beslist of je open doet. En ja, dat is een metafoor ja!!

""Waarom worden vrouwen mishandeld e.d. die gaan ook niet weg....zit dieper, iemand maakt je afhankelijk""

Ik ben een van die vrouwen. Op het moment dat ik mishandeld werd en weg wilde, ben ik gegaan. Dat duurde 3 jaar. In die periode wist ik wel dat er iets mis was, maar wist ik iedereen (en vooral mezelf) ervan te overtuigen dat het allemaal wel goed kwam. Maar toen de knop eindelijk om ging, was ik ook weg. Jij weet al dat het slecht is, waarom ben je dan niet weg??

Met andere woorden, ben je er klaar mee? Actie!

* deur dicht laten

* telefoon niet meer opnemen

* alle vormen van contact afkappen

Edit: heb net de rest gelezen (zal ik voortaan eerst doen) en vind mezelf wel een beetje hard. Sorry daarvoor, maar ik vind niet dat ik minder gelijk heb. Lekker puh!

Succes!
anoniem_79936 wijzigde dit bericht op 03-03-2009 10:31
Reden: Volgende keer lees ik eerst het hele topic, beloofd!
% gewijzigd
..................
.........................
Met een man die je probeert te wurgen moet je volgens mij sowieso niks willen.
...........................
Cate het is jouw "feestje", jouw leven. Dus als jij ondanks alles wat hij je aan doet bij hem wil blijven en zijn gedrag, mishandelingen en vreemdgaan goed vind moet je gewoon doen wat je nu al doet.

Maar, ben je klaar met zijn gedrag. Accepteer je het niet dat hij geweld naar je gebruikt dan is er een oplossing: Kappen en hem nooit meer toelaten tot jouw leven.

Dat je jezelf vergelijkt met andere vrouwen (en in dit geval met zijn vriendin) heeft geen enkele zin. Er zijn altijd leukere, lievere, slankere, langere, kleinere, gezelligere, humorvollere vrouwen. En als je jezelf daarmee blijft vergelijken dan zul je altijd ontevreden zijn met jezelf en wie jij bent en waar je voor staat. Het grappige is dat de dame waarmee jij je vergelijkt vast ook wel haar mindere momenten heeft, waarin ze chagrijnig is, onuitstaanbaar of gewoon niet leuk. Alleen zie jij die momenten niet. Iedereen man of vrouw heeft zijn min en pluspunten. Kunst is je minpunten te accepteren, en je pluspunten te vergroten en je daarop te focussen.

En voel je je beter lekkerder over jezelf trek je ook dat soort mensen aan. Met andere woorden mannen die jou waarderen voor wie je bent en je goed behandelen zoals je dat ook verdient.
quote:Cate schreef op 02 maart 2009 @ 22:09:

Helemaal Eleonora, als hij van ons had gehouden had hij ons niet zo behandeld. Als jij je niet zo liet behandelen had hij jou niet zo behandeld bedoel je! Je zegt; klaar nu, dus; eigen verantwoordelijkheid! Voor je van iemand kan houden, moet je van jezelf houden, dit is op hem ook echt van toepassing. En op jou, want jij staat toe zo behandeld te worden. Hij zit gewoon niet goed in zijn eigen velletje, is heel onzeker.Boeien :-S Dit gebruikt hij voor aanzien. Boeien Plezier, om ons in zijn macht te houden. Boeien Zij pikt het boeien, ik pik het.En dat kun je stoppen Pff kan zoveel vertellen...hij heeft het dikwijls met haar uitgemaakt, omdat hij nog aan mij moest denken (jajaja denken...) Geloof dat nou gewoon niet. Beter nog; hoor het niet eens meer aan. Geen contact, is geen leugens aan hoeven horen. Beter toch. Zij blijft dan op hem wachten, maar ja zij weet ook dat hij na een week weer terugkeert naar haar....Boeien. Ik snap werkelijk niet waarom je haar steeds bij je posts betrekt. Jij hebt toch niets met haar? Al gaat ze in haar blote kont op de kop staan in het midden van de stad. Dat hoeft jou helemaal niet te interesseren lijkt me. En vice versa, ik gooi 'm de deur uit en na 3 dagen staat ie er weer. Dan heb je hem niet duidelijk en ver genoeg gegooid. Misschien eens duidelijk zeggen; ik wil geen contact meer, en je daar aan houden? Is dat een optie denk je? Echt een psychologisch K..spelletje! Maar blijkbaar haal je er nog steeds voldoening uit. Om zo een spelletje te spelen heb je 2 personen nodig. Jij bent daar één van. Moet maar luisteren naar jullie wijze raad. Wel meer leuke, charmante mannen, die hun hart wel op de juiste plaats hebben. Maar zoals je zei; beter eerst alleen zodat je dit verwerkt en hiervan kunt leren. Anders laat je het zo nog een keer gebeuren en dat moet je niet willen.
Cate,

Ook bij mij kwamen steeds meer leugens naar boven hoor. Hij hield heel lang vol dat hij geen relatie, zelfs geen contact met haar had. En eigenlijk wist ik wel beter, maar hij geeft het nu toe.

Hij stond hier voor de deur vanavond. Ik heb hem binnen gelaten en zijn zegje laten doen. (een jaar geleden was ik nu van mijn stuk geweest hierdoor hoor)

En hij was onder de indruk. Hij zag aan me dat het goed met me ging (en ik liep in mijn charmantste joggingbroek, haha)

Ik heb afgelopen jaar mijn flatje opgeknapt, ik heb mijn leven gewoon weer op de rit. En dat zag hij en hij moest wel ff slikken geloof ik. Tja, dat is ff wat anders dan het hoopje ellende wat hij hoopte aan te treffen waarschijnlijk..

Hij begon al meteen te klagen over zijn vriendin, dat heb ik meteen afgekapt met de woorden "DIT is wat je wilde. Nu HEB je wat je wilde. (vond hem wel sterk van mezelf )

Begon hij weer "ik heb een fout gemaakt, heb spijt, ik wil helemaal niet met haar samenwonen, zij heeft het zo gespeeld...."

Ik antwoorde: 3 jaar (!!) geleden maakte je die fout al. Ik heb je de kans gegeven om die te herstellen. Vervolgens maak je nog een keer diezelfde fout. De kansen zijn op. En als je onder "dwang" bent gaan samenwonen met haar, heb je gewoon geen ballen!

Tja...ze wilden elkaar toch zo graag? Nu hebben ze elkaar! En ja, ik kan er niks aan doen dat het nu tegenvalt!

En mijn gevoel over haar is verschillend. Jaloers ben ik geweest, voelde me echt haar "mindere". Maar dat heb ik gelukkig al lang niet meer. Misschien heb ik zelfs een beetje met haar te doen. Ik weet dondersgoed hoe het voelt namelijk. Want oh, ik kan me zo goed voorstellen hoe hij haar behandeld nu.

Maar eigenlijk....denk ik ook bij mezelf "nu weet jij hoe ik me al die tijd voelde toen jij hem zo nodig moest hebben, en toen jullie schijt aan mij hadden. Je wilde hem toch zo graag? Alsjeblieft, hier heb je hem!!!
quote:dissapointed schreef op 03 maart 2009 @ 00:02:

ja je bent blij als je na de onzekerheid van niks horen ineens weer een berichtje krijgt en dan het gevoel tadaaa hij wil mij...

Maar het gaat niet over jou, maar over zijn egoistische behoeften, macht. lust...

Probeer dit in je hoofd te houden. Ik ben ook de fout in gegaan door me ''vereerd'' te voelen en blij te zijn dat hij niet zonder me kon. (dat was een fijnere gedachte dan hij gebruikt me)

Dit is heel bekend....ik kreeg ook lange tijd dat gevoel van "zie je nou wel dat ie niet zonder me kan" en dan was het weer stil wekenlang, en dan wist ik gewoon dat ie bij haar was....en dan nam hij weer contact op...

Dat is heel lang doorgegaan, tot ik hem begon te negeren. En merkte dat ik me daardoor beter ging voelen, en ook echt mezelf kon overtuigen dat hij mij niet waard was, dat IK beter waard was!

Nu kan ik hem te woord staan, zonder emoties te voelen. Tuurlijk vraag ik me wel af hoe hij zo kan leven, zo liegen tegen iemand met wie hij samenwoont.

Maar dat komt omdat ik het niet KAN begrijpen, omdat ik zo niet in elkaar zit!

Om maar ff wat te noemen hoe hij in elkaar zit....Hij vond het wel een lachertje, als hij nu met MIJ zou vreemdgaan.....

(jullie begrijpen dat ik hem hard uitgelachen heb....vond ie niet zo leuk )

Moraal van het verhaal....Ik heb eigenlijk dikke schik, dat IK mijn leven weer op de rit heb, en dat zij nog steeds in de shit zitten....

hoe noemen ze dat ook al weer..."wie zaait zal oogsten"
........................
Hoi Cate,

Nee, ik was niet zijn nieuwe vriendin, ik woonde met hem samen. Hij ging vreemd met haar en wilde mij weer terug op een gegeven moment. Maar toen hij met mij was, kon hij haar ook niet los laten (want zij manipuleerde hem....zei hij dan he!!)

Maar goed, hij woont nu dus met haar samen en wil mij nu terug. Jammer...ik wil niet!

Maar dit roept hij dus al maanden he....en al die tijd is ie met haar samen.

Hij vroeg vanavond, als je me mailt doe dat dan naar ***** (email adres wat zij dus niet weet)

Ik heb hem net een mail gestuurd, met hoe ik erover denk (voor hem niet positief dus) en gewoon naar zijn normale email gestuurd, die zij dus blijkbaar ook kan lezen.

Gemeen misschien. Maar ik heb in de eerste zin duidelijk gemaakt dat ik niet aan dat stiekeme gedoe mee doe.

Dit is trouwens echt eng...mijn ex is ook IT'er.....

Er zijn veel overeenkomsten tussen jouw en mijn ex..maar gelukkig zo te lezen ook veel verschillen. Dus denk niet dat het over dezelfde gaat, hihi

Maar ik kan me je gevoel heel goed voorstellen hoor. Ik durfde ook nooit de telefoon te laten overgaan als hij belde. Voelde me altijd verplicht om op te nemen. Deed ik dat niet, schold hij mij antwoordapparaat vol. Dat ik wel met een of andere vent in bed zou liggen....

Ach, ik kan er een soap over schrijven.

Volgens mij noemde jij ook al dat ie narcistische kenmerken heeft toch?

Ik heb ook op dat topic meegeschreven....zegt genoeg toch..

Weet je wat je voor ogen moet houden? (en dat is moeilijk, weet ik) " Zij krijgt nog voor haar kiezen wat ik al achter de rug heb..."

Want wees eerlijk, hij is nu met haar samen, maar bedriegt haar toch ook!!!!

Echt geloof me,ooit ben je net zover als ik! En ik geloofde ook niemand, die dat ooit tegen me zei!!!

Je komt er wel meisie!
mag niet met vrienden omgaan. Hij verpest ook al het contact met nieuwe jongens, knipt internet draden door, blokkeert mijn hotmail, ook van buitenaf, hoe hij het doet begrijp ik niet. Maar hij is afgestudeerd in ICT, dus stja erg handig met computers.

YEP!! Klinkt ook erg bekend! Toen hij nog op mijn hyves kon (kan hij nu niet meer, gna gna) ging hij door het lint als er mannen op stonden die hij niet kende. Want daar wilde ik zeker wat mee.

Hij vergat ff dat hij zijn hele hyves vol had staan met meiden die hem lieve berichtjes stuurden. Maar daar moest ik niet over zeuren!!

En ja, hij heeft ook mijn pc gehackt. Van buitenaf, weet niet hoe hij dat gedaan heeft.

Hij wist dingen over mij en mijn leven die hij niet kon weten. Dus ik heb mijn bestaande msn en mail verwijderd en nieuwe accounts aangemaakt, en met behulp van de internetprovider (mag hier geen namen noemen geloof ik) een nieuw IP adres gemaakt.

Dus als het goed is, kan hij nu niks meer..... Alleen mijn profielfoto op hyves zien. En dat zijn altijd erg leuke foto's hihi

Weet je wat het is, ze willen zelf doen en laten wat ze willen, maar o wee als wij een eigen leven hebben....
.....................
Hmmm...wordt tijd dat ik weer eens een uurtje in de telefoon klim met mijn vriendinnetje lees ik....

Ik mis weer allemaal ontwikkelingen

Bel,morgen thuis????

Cate, je bent nog steeds heel erg bezig met wat hij doet/denkt/voelt/beleefd

Ga nou toch eens lekker aan jezelf denken meissie....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
.....................
Even snel dit draadje doorgelezen : wat betreft de politie, die kunnen niets voor jou doen als jij hem zelf steeds je huis binnen laat. Dus als je de politie achter je wil hebben staan wees consequent en zet een punt achter dit zieke gebeuren. Ook als de politie geen verwondingen/sporen van mishandeling ziet op jouw lichaam als jij aangifte doet , kunnen ze ook heel weinig doen tegen jouw vriend.
quote:Cate schreef op 04 maart 2009 @ 09:51:

Ik zit met zoveel vragen, het is moeilijk te accepteren/ verwerken dat iemand je heeft gebruikt voor de sex en die ander voor haar liefde... Ach ja, ik moet maar denken dit gebeurd mij niet meer. Heb hem ook niet meer gehoord, dus lekker laten zo! Pff waarom laten vrouwen zich zo kwetsen, mannen hebben ONS nodig, niet omgekeerd. Thanx, for all the positive notes, helpt mij echt een stuk op weg. Soort therapie ;)Goed dat je je zelf sterk maakt nu. Maar zet die gedachte dat mannen ONS nodig hebben ook maar snel uit je hoofd.....
quote:Cate schreef op 03 maart 2009 @ 21:38:

Er is nu radiostilte, ik hoop dat het met een sisser afloopt, maar voorspel weinig goeds. Een telefoontje kan ik nog wel blokken, maar word angstig als hij aan de deur staat. Doe dan vaak toch open, om de goede vrede te bewaren. Wat als ik echt de politie moet bellen enzo en hij mij daarna op straat tegenkomt, dan heb ik niemand die ik even kan bellen.....

Cate, als je echt van hem afwilt doe het dan ook echt. Telefoontjes niet meer opnemen, deur niet meer open doen als hij aanbelt. Gewoon volledig negeren. Ik snap dat het eng is, maar als je het consequent doet heeft het effect. Hij geniet namelijk van jouw reactie. Iedere reactie van jou is voedsel voor hem. Als hij die reacties niet meer krijgt dan gaat hij op zoek naar andere plekken om dat voedsel te krijgen. Sorry, maar het gaat hem niet om jou, maar om de voeding die hij bij jou krijgen kan.

Je bent bang voor zijn reactie, maar heb je hem wel eens voor de deur laten staan? Waarschijnlijk probeert hij het een paar keer en als hij telkens geen reactie meer krijgt zal hij het opgeven. Als je echt bang bent voor je veiligheid ga dan naar de politie, neem een vriendin/je moeder mee als steun, vertel duidelijk je verhaal, dat je geen contact meer wilt en dat je bang bent. Ze willen je vast wel helpen en ook echt wel snel komen als hij bedreigend of dreigend is, maar als jij hem steeds weer binnen laat in je huis en je leven en je bed dan maak je je eigen zaak steeds zwakker. Geef hem geen voeding meer, geen energie en hij zal ermee ophouden.

Als je hem op straat tegenkomt dan negeer je hem ook. Als hij dreigend of boos is negeer je dit ook, laat ook niet zien dat hij je raakt, dat is moeilijk, maar je kunt het. Als hij echt dreigend of bedreigend is, fysiek, zou mijn tip zijn om je juist wel heel groot te maken. Niet schelden, maar maak jezelf kil en hard. Ik ben absoluut geen voorstander van geweld, maar mijn ervaring met narcisten is dat ze meestal onwijs in elkaar kruipen als iemand zich groot en ongenaakbaar opstelt en in fysiek opzicht dus ook.

Daarnaast, stop met al het piekeren en waarom denken en vergelijken met die ander. Gewoon echt stoppen. Als je jezelf betrapt op zo'n gedachtenstroom zeg je stop en dan ga je bewust iets anders doen, jezelf afleiden. Dan leer je jezelf die gewoonte af. Ik ben dat ook aan het doen en het werkt erg goed. Al die gedachten, al dat gepieker, het is verspilde energie, je bereikt er niets mee en je bent bezig met iemand die dat helemaal niet waard is.

Je kunt het. Echt.

Veel sterkte, want het is niet leuk.

Maar je kunt het, echt.
Maak z'n vriendin niet tot jouw rivaal, zij wordt ook vreselijk in de maling genomen en als hij echt van haar zou houden zou hij haar niet zo bedriegen.

Probeer er geen concurentie van te maken, dat levert alleen maar jaloezie en onzekerheid op terwijl je je energie nodig hebt om positiever over jezelf te denken en je los te maken.
........................

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven