Gezondheid alle pijlers

Zenuwbeschadiging ?

23-04-2018 21:03 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo ,

Ik heb een tijdje geleden een operatie ondergaan. Nu is het zo dat ik in het gebied rondom de wond helemaal niks voel. Zijn mijn zenuwen beschadigd en komt het gevoel nog wel terug ? En hoe lang kan het duren voordat ik gevoel terug krijg

Groetjjess
Is dit je eigen naam? Niet echt slim dit.
Voor vragen en antwoorden kan je bij je huisarts terecht.
Heeft je dokter geen telefoon?
Ja, je huidzenuwen zijn doorgenomen. Het zou goed kunnen dat dat gevoel niet meer herstelt. Heeft de chirurg je dat niet verteld van te voren?
Dat is normaal, kan terugkomen maar kan ook altijd een doffe, gevoelloze plek blijven.

De plek rondom mijn ks is na ruim 9 jaar nog gevoelloos, dat komt ook niet meer terug lijkt mij.
Ik zou het je huisarts vragen; die heeft ervoor gestudeerd
Hier hoef je niet voor gestudeerd te hebben. Echt niet èlke vraag die in je opkomt hoef je een arts mee lastig te vallen.
Zenuwen herstellen heel langzaam. Het kan wel een jaar duren dat herstel. Het kan ook gedeeltelijk gevoelloos blijven. Maar het kan dus echt nog een heel stuk beter worden. Geduld is een schone zaak hierbij!
aikidoka schreef:
23-04-2018 21:29
Zenuwen herstellen heel langzaam. Het kan wel een jaar duren dat herstel. Het kan ook gedeeltelijk gevoelloos blijven. Maar het kan dus echt nog een heel stuk beter worden. Geduld is een schone zaak hierbij!
Vraag het je arts.
Maar inderdaad, kan lang duren. Zelfs wel langer dan een jaar.
Zenuwen die echt zijn doorgenomen herstellen zelden meer.
Niemand weet hoe het bij jou zit. Het is afwachten lijkt mij.
Mijn eigen ervaring: dat gevoel komt nooit meer terug. En daar kun je prima mee leven :)
helaas kan een chirurg niet zo snijden dat alleen de hoogstnoodzakelijke structuren worden doorgesneden. In en net onder de huid lopen heel erg veel huidzenuwtjes. En die kunnen doorgesneden worden bij een operatie.

Gelukkig is het lichaam erg slim. Nu stoor je eraan. Maar andere zenuwen kunnen het gebied gaan "bekabelen" en je hersenen kunnen leren dat dit gebied gevoelloos is en dit feit dan negeren.

Dus, hoe meer aandacht je eraan besteed hoe groter de kans datje het stoort.

Uiteraard de volgende keer even bespreken met je arts wat er bij jou aan de hand is.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven