Vlekken uit kinderkleding

03-03-2009 08:41 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds mijn zoon hapjes mag eten worden zijn kleertjes aanmerkelijk viezer. En dat ondanks de slab met mouwtjes, echt knap Hoe houden jullie de kinderkleding schoon? Voor mijn eigen kleding gebruik ik altijd Shout bij vlekken, maar dat is nogal bewerkelijk als ik dat bij ieder vlekje banaan, wortel, pap en zo moet gaan toepassen. Graag jullie tips!
Hier staat vaak een sopje van Vanish in de badkamer en daar staan de vieze kleren in te weken. Vervolgens in wasmachine en dan zijn vlekken wel weg.
Voor deze fase had ik goedkope kleertjes die, als ze niet schoon uit de was kwamen, direct aan de prullenbak gevoerd werden. Viel me trouwens érg mee wat ik uiteindelijk heb moeten weggooien.

Tip: op truitjes met printjes vallen vlekken minder op, dus die hoef je minder snel weg te gooien dan als het licht effen is!!
Om een kort verhaal lang te maken...
Ik gebruik bij vlekken door eten altijd ossengalzeep. Inwrijven en uitspoelen, dan is het meeste eruit, eventueel daarna nog een keer de vlekken insmeren en zo in de wasmachine. Dan is het eigenlijk altijd wel schoon. Dit doe ik trouwens niet elke dag. Alle kleding die erg vies is leg ik apart, en 1 keer in de week ga ik dat schoonmaken.
Maar mickey, als je het langer laat liggen gaan de vlekken er nog lastiger uit toch? Is mijn ervaring
Nachtje weken in warm water met Biotex en daarna in de wasmachine.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
vlekjes aanstippen met ossengalzeep en daarna de wasmachine in!

Helpt altijd!
Ik doe nu elke keer bij veel vieze kleertjes een voorwas met biotex. Helpt goed. Ook heb ik nog een knop "intensief" voor nog wat extra power. En klein ventje heeft nu megadiarree, dus ik ga zo idd nog ff een pot oxi action halen.
Wat ook goed werkt als de vlek nog (redelijk) vers is, is hem in te strijken met afwasmiddel. Daarna onder de kraan uitspoelen of in de wasmachine gooien.
Meteen in een teiltje water met wat wasmiddel. Ik laat dat dan net zolang staan tot de wasmachine weer aan gaat, kan soms twee/drie dagen zijn en dan gaan de kleren er bij. Gaat altijd goed.
Zijn er ook mensen die bij een machinewas een schepje Oxi Action (of een variant daarop) doen? Dat lijkt mij nog de makkelijkste oplossing, maar of het ook werkt?

@ Mickey & Yvonne: gebruiken jullie zo'n stick Ossengal-zeep, of maakt het niet uit zolang het maar Ossengal is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven