Entertainment alle pijlers

Masterchef Nederland

16-04-2018 06:45 103 berichten
Vanavond begint de nieuwe Masterchef
Nederland.
In MasterChef Nederland gaan amateurkoks uit het hele land de strijd met elkaar aan om de titel MasterChef Nederland te bemachtigen. Hun kookkunsten worden beoordeeld door de driekoppige jury: chef-koks Stefan van Sprang, Jonathan Zandbergen en Freek van Noortwijk.

Nieuwe juryleden fris en fruitig.
Ik ben benieuwd!!!
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
18-04-2018 21:04
Visje, varkentje, sausje, zuurtje??? Zijn we acht jaar of zo? Wat praten al die mensen irritant zeg. Vind die verklein woorden echt zo dom overkomen. Sta je toch voor gek als je als volwassene zo praat? Die Kristel lijkt wel stoned. Zou mijn pedagoge niet hoeven zijn in elk geval.
Ik trek die blonde met dat korte haar en haar visje echt niet.

Die Italiaanse man vind ik nog de leukste.
Ben het helemaal met je eens, maar je wint zelf ook niet de hoofdprijs met je Nederlands ;)
ik heb een klein stukje gezien, maar trek het wederom niet.
Stampertje12 schreef:
18-04-2018 22:20
Ben het helemaal met je eens, maar je wint zelf ook niet de hoofdprijs met je Nederlands ;)
Klopt, ik typ vaak slordig Nederlands maar spreek heel beschaaf en net in het echt. En ik gebruik nooit verkleinwoorden.
Maar ik ben zo gewend aan schrijven in het Engels dat ik soms niet meer weet hoe het in het Nederlands ook alweer ging. En was chagrijnig dus had geen zin om alles te checken. :proud: :facepalm:

Ik vind het ook wel weinig, maar 12 kandidaten. Waar kan je trouwens MC New-Zealand kijken? Ik ken eigenlijk alleen de Australische versie, de Amerikaanse ( vind ik mwah ) en de Britse.

Het trekt me ook niet omdat het zo geacteerd overkomt, zo onnatuurlijk. Hoe die middelste gozer in dat pak praat, klinkt alsof hij van een script aan het lezen is.
Nieuw Zeeland werd ook ooit door Net5 uitgezonden. Vond het ook bij hen sneller afgeraffeld. Minder kandidaten, sneller geelimineerd zonder al die leuke pressure tests. Was binnen 'n paar weken 'n heel seizoen doorheen.
Oh dat is wel jammer ja. Ik vind het leuke aan de Australische versie juist dat ze alles zo rustig en geleidelijk laten zien. Amerika vind ik ook altijd zo afgeraffeld. Engeland heb ik nooit echt gekeken. Ik vind de pressure tests en de groepsopdrachten altijd het leukst. De Masterclass kijk ik nooit naar, dat boeit me niet zoveel.
Tvp
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Stampertje12 schreef:
18-04-2018 20:46
Wat een verschrikking was dit. Niveau is echt niet te vergelijken met de versies in andere landen. Als je te weinig mensen hebt om een programma met de titel Masterchef recht te doen, dan moet je het niet doen. Of een andere naam verzinnen.
Masterchefje Nederland.

Ik heb net de eerste 2 afleveringen teruggekeken. Mwah.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Madrid87 schreef:
19-04-2018 08:00
Oh dat is wel jammer ja. Ik vind het leuke aan de Australische versie juist dat ze alles zo rustig en geleidelijk laten zien. Amerika vind ik ook altijd zo afgeraffeld. Engeland heb ik nooit echt gekeken. Ik vind de pressure tests en de groepsopdrachten altijd het leukst. De Masterclass kijk ik nooit naar, dat boeit me niet zoveel.
Denk dat in Australie ook de enige versie is waarbij de kandidaten zo toegewijd zijn dat ze er hun baan voor opzeggen. Hoelang duren die opnames wel niet voor één seizoen? Denk dat het in andere landen gewoon schipperen is en opnames in weekends ofzo. In Amerika hebben ze bijna helemaal geen vakantiedagen en onbetaald verlof nemen is bij veel bedrijven niet mogelijk.
Vind t geen succes. Ook al zo snel teamopdrachten en eliminaties.
redbulletje schreef:
26-04-2018 17:20
Vind t geen succes. Ook al zo snel teamopdrachten en eliminaties.
De laatste aflevering moet ik nog kijken, maar in aflevering 3 moest er al iemand uit! Wel snel hoor, ook omdat deel 1 en 2 eigenlijk al een superafvalrace waren. Dan hoop je toch dat je daarna even ‘rust’ hebt, als je dat hebt overleefd.

Het niveau is wel hoger, dat is een plus.
Chips, begin nu net aan aflevering 4 en er gaat weer iemand uit!
Lastige opdracht om bij een voorwerp en gerecht te bedenken.
De laatste aflevering ben ik helemaal vergeten te kijken! Kun je nagaan hoe leuk ik het deze keer vind...

Al komt het misschien ook omdat het nu maar 2x per week is.
In Masterchef VIP zit Freek van Noordwijk als coach en bij Masterchef Nederland als jurylid. Ik dacht dat die chef-koks al 80 uur in hun restaurant werkten en dan 2 shows er nog naast :-D
Ik zag in het voorproefje voor de aflevering van vanavond dat ze blind moeten gaan proeven. Dat soort opdrachten/tests miste ik tot nu toe een beetje, want ik vind dat altijd erg leuk.
Is het nog op tv dan?
Afgehaakt!!!!!
jose-je schreef:
04-05-2018 06:37
Afgehaakt!!!!!
Jammer
Blijkbaar ben ik de enige die het wel kan waarderen en ik vind het niveau ook stukken hoger dan vorige Nederlandse edities.
Ik heb de vorige seizoenen niet gezien. De eerste aflevering vond ik weinig aan: rommelig en laag niveau van koken/presenteren.
De laatste aflevering vond ik echt een stuk beter. Tussendoor wel een aantal afleveringen gemist.
Ik vind het wel erg leuk (eerdere jaren en versies van andere landen nooit gezien).

Frederick (ja met "ck") is mijn favoriet. Geen idee waarom precies, maar ik vind het zo'n schatje :-$ Heb een beetje een zwak voor hem geloof ik.. En hij is gewoon ook echt goed!
Frederick is idd leuk en zeker kanshebber!
thee schreef:
04-05-2018 14:29
Blijkbaar ben ik de enige die het wel kan waarderen en ik vind het niveau ook stukken hoger dan vorige Nederlandse edities.
Het duurde bij mij even, maar inmiddels zit ik er helemaal in, heb favorieten en helemaal leuk.

Het niveau is inderdaad veel hoger - ze hebben naar ons geluisterd ;-D - maar ik denk dat juist daardoor van die leuke testjes als geblinddoekt proeven er minder inzitten.

Leuke kandidaten, alleen jan Willem vind ik stom, en helaas die viel niet af.
tonkje, kijk jij ook nog? Eigenlijk heb ik 3 favorieten, Frederick, Ashley en Robert.
thee schreef:
30-05-2018 21:10
tonkje, kijk jij ook nog? Eigenlijk heb ik 3 favorieten, Frederick, Ashley en Robert.
Ik heb dezelfde in mijn top3!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven