Lijf & Lijn alle pijlers

Veel water drinken

07-05-2018 12:01 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo forummers,

Ik probeer voor de zomer nog net wat kilo's kwijt te raken zodat ik zelfverzekerd mijn vakantiebestemming kan verkennen.

Nu heb ik gelezen dat het drinken van 2 a 3 liter water per dag de honger/trek kan verminderen. Nu ik dat aan het proberen ben, denk ik bij mezelf; ga ik dan niet veel vocht vasthouden, waardoor ik zwaarder ga zijn/lijken?

Zelf niet zo veel ervaring met gewicht verliezen. Ik probeer vaak vol goede moed te gaan lijnen/sporten maar na 2 kilo ga ik me dan toch weer vergrijpen aan zoetigheid en slechte tussendoortjes, waardoor ze er gewoon weer keihard aankomen... Wellicht dat iemand nog andere tips heeft voor het kwijtraken van 7,5 kilo? Dan zit ik namelijk aan mijn streefgewicht.

Hoor graag van jullie!
Drink je naast het water ook nog wat anders? Anders krijg je veel te veel vocht binnen. 1.5 liter water is max denk ik naast je andere vochtinname.
Gewoon 3 goeie maaltijden per dag, en tussendoor 2x fruit en/of yoghurt of zo. Niet snoepen, geen chips, geen alcohol. Als je maaltijden stevig genoeg zijn heb je ook veel minder behoefte aan tussendoortjes. Niet de tussendoortjes schrappen en je maaltijden verkleinen, dat werkt niet.
Glas water naast je neerzetten en iedere keer dat je denkt 'ik lust wel een snoepje of koekje of nootjes' dan drink je een half glas water en wacht je een half uur.
gizzmo-returns schreef:
07-05-2018 12:04
Drink je naast het water ook nog wat anders? Anders krijg je veel te veel vocht binnen. 1.5 liter water is max denk ik naast je andere vochtinname.

Mwah, het is maar wat je lichaam gewend is. Ik drink per dag 2 liter thee en daarnaast nog bijna een liter water denk ik.

Oh ja TO, je gaat geen vocht vasthouden omdat je water drinkt. Je houdt vocht vast als je te zout eet bijv. Of oiv hormonen/je cyclus.
Hoe lang ben je en hoe zwaar?

Het voordeel zit er vooral in om geen suikers te drinken dus geen sap, frisdrank of thee/koffie met suiker. Indien je ipv daarvan water drinkt dan krijg je al minder calorieen binnen. Geen calorieen halen uit vloeibaar is de makkelijkste eerste stap richting afvallen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Marana-- schreef:
07-05-2018 12:06
Mwah, het is maar wat je lichaam gewend is. Ik drink per dag 2 liter thee en daarnaast nog bijna een liter water denk ik.

Oh ja TO, je gaat geen vocht vasthouden omdat je water drinkt. Je houdt vocht vast als je te zout eet bijv. Of oiv hormonen/je cyclus.

Daarom vraag ik dus ook of ze er nog veel naast drinkt.. als je 3 liter extra gaat bijdrinken als je normaal al aan 2 liter komt wordt het erg veel.
Maar t gaat om t verlies van vet toch? Niet om de cijfers op de weegschaal?
Ik ben ongeveer 1.74 en 75 kilo. Mijn streefgewicht ligt rond de 68, dat zou ik geweldig vinden. ik ben een enorme zoetekauw en heb wel frisdrank ingewisseld voor zero-frisdranken, maar water is natuurlijk beter dus dat probeer ik nu.

Verder probeer ik ook thee te drinken met stevia, maar ik vind zowel water als thee echt nergens naar smaken dus de knop moet wel nog even om... ach, wie mooi wil zijn, moet water drinken... :(

Goede tip Marana! Dat ga ik doen
Ik las pas ergens dat het onzin is om zoveel water te drinken. Dat veel water drinken ook helemaal niet gezond is, dat de waterlobby daarachter zit. Volgens mij was 1,5 liter genoeg. Water verdund en dat moet je lichaam weer aanvullen met suiker en zout om de juiste balans te krijgen. Water drinken is dus goed als calorie arm drinken, maar overmatig water drinken tegen honger niet.

Je kunt dan beter bleekselderij eten. Daar zitten amper calorieën in , maar wel veel vezels waardoor je lichaam harder moet werken en je langer het gevoel hebt vol te zitten.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Voldoende water drinken is belangrijk maar wat voldoende is verschilt per persoon. Ik drink gemiddeld 1 tot 1.5 liter. Meer lukt me echt niet. Als ik ga forceren dan krijg ik hoofdpijn en misselijkheid.
Enniepennniee schreef:
07-05-2018 12:10
ik ben een enorme zoetekauw en heb wel frisdrank ingewisseld voor zero-frisdranken, maar water is natuurlijk beter dus dat probeer ik nu.

Doe dat nou niet, die vieze aspartaamzooi. Dat is echt niet goed voor je. Drink liever een fruitsap met zo min mogelijk toegevoegde troep (kleur- en smaakstoffen).

En drie liter water is veel te veel, dat is ook niet goed voor je. Anderhalve liter is prima, hooguit twee.
Quaintrelle schreef:
07-05-2018 12:10
Ik las pas ergens dat het onzin is om zoveel water te drinken. Dat veel water drinken ook helemaal niet gezond is, dat de waterlobby daarachter zit. Volgens mij was 1,5 liter genoeg.
Het klopt, dat veel water drinken onzin en overbodig is (heeft niks met de 'waterlobby' te maken). Het is een rekenfout geweest ooit i9n een wetenschappelijk artikel
1,5 liter water (inclusief al je thee, koffie, etc) is voldoende
http://www.mkatan.nl/radio-en-tv/437-19 ... water.html

en eigenlijk is drinken als je dorst krijgt al voldoende

Je houdt er ook niet heel lang een vol gevoel van, hooguit in je blaas. Groot nadel van veel drinken... is veel plassen.
Bedankt voor de reacties iedereen! Zal inderdaad anderhalve liter aanhouden en zero-frisdranken minderen.. Ik merk dat anderhalve liter al echt veel is, ik dronk eerst hooguit drie glazen water/thee/cola per dag, dus denk dat anderhalve liter gewoon een goede richtlijn is, ook als ik niet zou willen afvallen!
Enniepennniee schreef:
07-05-2018 12:31
ik dronk eerst hooguit drie glazen water/thee/cola per dag, dus denk dat anderhalve liter gewoon een goede richtlijn is, ook als ik niet zou willen afvallen!
maar dat is weinig, kreeg je geen dorst dan?
drink je ook niks bij het eten? (dat is voor mij alleen al drie glazen namelijk) en dan alles de rest van de dag nog.
RikM schreef:
07-05-2018 12:27
Doe dat nou niet, die vieze aspartaamzooi. Dat is echt niet goed voor je. Drink liever een fruitsap met zo min mogelijk toegevoegde troep (kleur- en smaakstoffen).
als je af wil vallen, zijn sapjes geen goed idee
lilalinda schreef:
07-05-2018 12:33
als je af wil vallen, zijn sapjes geen goed idee

Hangt er een beetje van af wat er in zit, toch? Je kunt het ook nog aanlengen met water, dan drink je voornamelijk water maar heeft het tenminste nog een smaakje. En je krijgt nog wat vitaminen binnen.
Laat de frisdranken staan, ook de fruitsapjes. Je zult merken dat je daar echt van afvalt. Eet ook minder zout , ook daar val je vanaf.
RikM schreef:
07-05-2018 12:39
Hangt er een beetje van af wat er in zit, toch? Je kunt het ook nog aanlengen met water, dan drink je voornamelijk water maar heeft het tenminste nog een smaakje. En je krijgt nog wat vitaminen binnen.
Ik lust graag thee, dus heb die behoefte aan smaakjes niet zo. Ik eet liever de hele vrucht, dan dat ik het sap neem, vind ik (=mening) zonde van de calorieën. (en ik heb niet eens overgewicht, kun je nagaan)
Maar thee heeft ook een smaakje toch? ;-)

Persoonlijk lijkt mij de hele dag alleen maar water drinken vreselijk. Dat gaat je toch enorm tegenstaan na een tijdje?
.
anoniem_169818 wijzigde dit bericht op 08-05-2018 09:58
99.63% gewijzigd
SpringDing schreef:
07-05-2018 12:54
Hoezo zou dat niet goed voor je zijn?
Ik heb een jaar lang door medicatie 4-5 liter per dag gedronken, geen vuiltje aan de lucht. Nierfunctie bleef prima en geen arts die er wat van zei.

Ik weet niet precies hoe het zit maar er bestaat wel zoiets als watervergiftiging. Je lijf kan maar een bepaalde hoeveelheid vocht tegelijk aan. Misschien dat het wel kan als je het goed over de dag spreidt, maar ik zou zeker geen liters water in een korte tijd achterover gooien.
RikM schreef:
07-05-2018 12:48

Persoonlijk lijkt mij de hele dag alleen maar water drinken vreselijk. Dat gaat je toch enorm tegenstaan na een tijdje?
koffie, thee, etc, telt allemaal bij die 1,5 liter
al dat extra water drinken is toch niks aan?
RikM schreef:
07-05-2018 12:48

Ik vind water echt lekkerder dan fruitsappen of frisdrank (light) of wat dan ook. Al die zoete en zure zooi, bah, geef mij maar neutraal water. Thee drink ik wel in allerlei smaakjes. Losse thee vooral.
Net als LilaLinda vind ik calorieën drinken zonde, ik eet dat liever. Ik drink alleen iets met calorieën als er alcohol in zit ;D
RikM schreef:
07-05-2018 13:05
Ik weet niet precies hoe het zit maar er bestaat wel zoiets als watervergiftiging. Je lijf kan maar een bepaalde hoeveelheid vocht tegelijk aan. Misschien dat het wel kan als je het goed over de dag spreidt, maar ik zou zeker geen liters water in een korte tijd achterover gooien.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/12053855/

Dat loopt zo’n vaart niet. Zeker niet bij 3 liter gewoon verspreid over de dag.
Marana-- schreef:
07-05-2018 13:11

Ik drink alleen iets met calorieën als er alcohol in zit ;D
ja, dan ben ik opslag vergeten, dat ik calorieën drinken zonde vind

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven