Gezondheid alle pijlers

Oorpijn

02-05-2018 21:00 35 berichten
Vannacht werd ik wakker met vreselijke oorpijn :(
Ibuprofen werkte niet, vanmiddag de huisarts gebeld, hoef niet langs te komen. Gaat vaak na een dag of 3 weer over zegt hij.
Mag ibuprofen innemen en dan na 2 uur 2x paracetamol erbij. Dat werkt een uurtje en dan komt de oorpijn er weer doorheen.

Neussprayen doe ik ook (ben verkouden geweest dus dat zal ook de oorzaak wel zijn). Maar misschien zijn er hier nog gouden tips? Zodra ik lig is het helemaal niet te harden.
Hou er nu een warm kompres tegen, dat verlicht wel iets maar ook niet afdoende om vannacht lekker te slapen denk ik!
Alle reacties Link kopieren
Ik had trouwens vanmorgen alweer gebeld en dan gezegd dat het écht niet meer gaat.
Ik ga niet spammen hier, maar ik heb zelf regelmatig last van een verstopt oor en bestel tegenwoordig Otowax in Duitsland. Er zit een soort pompje bij dat je kunt vullen met lauw water en daar kan ik zelf mijn oren mee uitspuiten. Scheelt wel een paar bezoekjes aan de huisarts. TO, gaat het alweer?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Kon ze je trommelvlies nog zien? Was deze nog in tact of kon ze een gaatje zien? Of zit er zoveel rotzooi voor?

Ik zou vandaag even bellen met de poli van de kno arts van je lokale ziekenhuis en daar eens informeren naar hun advies.

Ik ben geen arts, maar olie in een oor druppelen en deze vervolgens uitspuiten lijkt mij geen goed idee indien er een gaatje in het trommelvlies zit.

Ik heb zelf ervaring met oorontstekingen en ben er net van af. Deze keer bleef de pijn lang naweeën. Hoewel het trommelvlies dus barstte binnen 8 uur nadat ik het voelde komen opzetten. De helse pijn was toen weg, maar het bleef continue erg pijn doen. En ik had ook een piep on mijn oren en ik was tegelijkertijd doof. Geluid kwam wel vervormt extra hard binnen via mijn bot/schedel. Ik heb wel vanaf dag 1 antibiotica oordruppels gekregen.
Gaatje in trommelvlies heb ik de huisarts niet over gehoord. Neem aan dat ik dan het advies om te druppelen niet had gekregen... hoop ik ;-)

M'n oor voelt doof van binnen en geirriteerd. Ik hoor meer dan vrijdag maar zeker geen 100%.
Gisterenavond dacht ik dat ik wel kon gaan slapen zonder pijnstilling (17.30u voor t laatst) maar helaas net wakker geworden van de oorpijn. Zit nu aan een bak vla anders durf ik geen ibuprofen in te nemen.

Om 8.20u naar de huisarts, ben benieuwd!
lilyjo schreef:
04-05-2018 09:13
Sinds vannacht helaas doof aan m'n pijnlijke oor en een irritante piep. Alsnog naar de huisarts gebeld en mag naar de vervanger straks. Toch maar even naar laten kijken!
Ik hoop voor je dat de piep weggaat.
Ik heb zelf tinnitus overgehouden na een flinke ooronsteking.
Laat het goed nakijken!
Vanmorgen bleek uitspuiten helemaal niet nodig, gehoorgangen beide netjes. Wel te zien dat allebei de trommelvliezen zo teruggetrokken zijn dat ze bijna op springen staan.
Heb neusspray gekregen die ik voorlopig 2x per dag moet gebruiken en ibuprofen 600mg. De doofheid kan nog wel 6 tot 8 weken aanhouden, als het al helemaal verdwijnt.
lilyjo schreef:
08-05-2018 17:45
Vanmorgen bleek uitspuiten helemaal niet nodig, gehoorgangen beide netjes. Wel te zien dat allebei de trommelvliezen zo teruggetrokken zijn dat ze bijna op springen staan.
Heb neusspray gekregen die ik voorlopig 2x per dag moet gebruiken en ibuprofen 600mg. De doofheid kan nog wel 6 tot 8 weken aanhouden, als het al helemaal verdwijnt.
Klinkt niet zo best zeg, kan je niet beter naar de KNO arts gestuurd worden?
Ik mag morgen terugbellen hoe het gaat en dan kijken of evt. verder onderzoek nodig is. Heb wel het idee dat de pijn iets minder hevig is, of de ibuprofen 600mg werkt gewoon beter ;-) Kan het nu met 3 pillen en 1 a 2 keer paracatamol af. En met een ibu 600 voor de nacht kan ik in ieder geval weer 5 a 6 uur achter elkaar slapen! :cheer:
Ik zou effe een verwijzing naar een kno arts vragen, die hebben camera's om mee te kijken, zien ze veel meer op!

Laatst had ik volgends de huisarts een gaatje in mijn trommelvlies, ik balen, kom ik een week later bij de kno, niks aan de hand. Helemaal geen gaatje in het trommelvlies.

Ik bedoel hier mee te zeggen, dat de huisarts dus helemaal niet goed in het oor kan kijken
Wat naar zeg! Ik heb ooit eens een gaatje in mijn trommelvlies gehad, echt een helse pijn! Wat bij mij toen heel goed hielp, klinkt raar, is een vochtig washandje op mn oor leggen, scheelde enorm in de pijn.

Ik weet alleen niet zeker of dat mag/verstandig is in jouw situatie.

Heel veel sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven