Vriend wil direct afspreken

11-05-2018 07:32 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

Ik ken een jongen waar ik al 3 jaar ofzo mee bevriend ben. Gisteren heeft hij me verteld dat hij iets voor me voelt en dit is wederzijds. Nu wil hij vandaag langskomen wanneer mn ouders weg zijn. Ik vind dit eerder moeilijk om te doen alsof er niks gebeurd is tegen mn ouders. Zou ik beter iets zeggen tegen mn ouders? Ze hebben denk ik wel een vermoeden dat er iets speelt tussen ons. Maar langs de andere kant vind ik het nogal vroeg om het al te zeggen.

Iemand tips?
Hallo,

Ik begrijp wel dat je het moeilijk vind, ik herken jouw situatie. Toen ik nog thuis woonde moest ik ook alles vertellen tegen mijn ouders. Deed ik dit niet dan manipuleerden ze mij met van alles en nog wat. Met gevolg dat ik hun nu nog steeds niet vertrouw en dat zal ook nooit meer zo zijn.

Ik ben een held geworden in alles achter hun rug te doen. Jammer he, want het zijn en blijven je ouders. Maar als jij je telkens gaat willen/moeten blijven verantwoorden... Geloof me dat dit effect heeft op de rest van je leven. Ik spreek uit ervaring.

Ik weet nu niet hoe oud je bent, maar als jij een 'volwassen' leeftijd hebt dan spreek je af met die je wil zonder dat je je hiervoor hoort te verantwoorden. Dan vertel je dit tegen de personen tegen wie je dit zelf wil vertellen. Als jij een heel goede band hebt met je moeder en als ze als een hartsvriendin is voor jou kan je het haar zeker vertellen. Maar niet als het is uit een soort van schuldgevoel omdat ze anders niet up to date blijft. Mijn moeder weet amper iets van mij. Ze weet waar ik werk en meer niet. Al zou ze niet liever hebben dan te weten wie hier binnen en buiten komt en waar ik altijd zit. Niet omdat het haar interesseert, maar wel uit eigenbelang, uit controle. En hier aan toegeven is dat gene wat je moet vermijden.

Afhankelijk van je leeftijd vermoed ik dat je zelf wel oud en wijs genoeg zou moeten zijn om zelf beslissingen te nemen. Gewoon doen! En probeer te denken: wat is het ergste wat me zou kunnen overkomen? Ga ik hieraan dood? Waarschijnlijk niet he ;-)

Groetjes
Mandarijntje
TO, zou het kunnen dat je het zelf allemaal nog niet zo ziet zitten? Als je dit echt graag had gewild, dan hadden je schoolwerk en je ouders je waarschijnlijk veel minder kunnen schelen...
Spreek gewoon buiten de deur af. Ook al ken je hem al jaren, dit is misschien toch een soort eerste date. Stuur je moeder een appje dat je vanmiddag even de stad in gaat met X voor een drankje. En dan hoef je ook niet te liegen tegen je ouders. Ook niet zo'n fijn begin van je relatie.
viva-amber schreef:
11-05-2018 08:37
HIj wil horizontaal wandelen.
Hahahah!
Hoe ken je hem al jaren

Al jaren via (alleen) internet bijvoorbeeld ?
Van school ?
Hoe oud ben jij ?
Had je hiervoor al een keer verkering gehad ?
(Niet dat je nu al hebt met deze jongen)

Ik zou niet thuis afspreken en ook niet vandaag, spreek af met deze jongen als je ouders thuis zijn en buiten
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Mandarijntje1 schreef:
11-05-2018 10:57
Hallo,

Ik begrijp wel dat je het moeilijk vind, ik herken jouw situatie. Toen ik nog thuis woonde moest ik ook alles vertellen tegen mijn ouders. Deed ik dit niet dan manipuleerden ze mij met van alles en nog wat. Met gevolg dat ik hun nu nog steeds niet vertrouw en dat zal ook nooit meer zo zijn.

Ik ben een held geworden in alles achter hun rug te doen. Jammer he, want het zijn en blijven je ouders. Maar als jij je telkens gaat willen/moeten blijven verantwoorden... Geloof me dat dit effect heeft op de rest van je leven. Ik spreek uit ervaring.

Ik weet nu niet hoe oud je bent, maar als jij een 'volwassen' leeftijd hebt dan spreek je af met die je wil zonder dat je je hiervoor hoort te verantwoorden. Dan vertel je dit tegen de personen tegen wie je dit zelf wil vertellen. Als jij een heel goede band hebt met je moeder en als ze als een hartsvriendin is voor jou kan je het haar zeker vertellen. Maar niet als het is uit een soort van schuldgevoel omdat ze anders niet up to date blijft. Mijn moeder weet amper iets van mij. Ze weet waar ik werk en meer niet. Al zou ze niet liever hebben dan te weten wie hier binnen en buiten komt en waar ik altijd zit. Niet omdat het haar interesseert, maar wel uit eigenbelang, uit controle. En hier aan toegeven is dat gene wat je moet vermijden.

Afhankelijk van je leeftijd vermoed ik dat je zelf wel oud en wijs genoeg zou moeten zijn om zelf beslissingen te nemen. Gewoon doen! En probeer te denken: wat is het ergste wat me zou kunnen overkomen? Ga ik hieraan dood? Waarschijnlijk niet he ;-)

Groetjes
Mandarijntje
Zo herkenbaar. En wat goed opgeschreven.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven