DNA test

12-05-2018 22:45 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik wil graag weten of mijn vader wel mijn echte vader is(via anderen heb ik gehoord dat hij zegt van niet).
Maar bij het zoeken naar DNA testen las ik dat deze niet betrouwbaar zijn.
Alleen hoe kom ik er dan achter, wat is er nog meer mogelijk?

Groetjes Sofie
Wat zegt hij als je het hem vraagt?
Lach hard, duik diep, kom terug..
bumbly schreef:
12-05-2018 22:46
Wat zegt hij als je het hem vraagt?
En je moeder als je het haar vraagt?
Mag je wel iemand anders' DNA laten onderzoeken?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Jeetje wat naar. Je kan natuurlijk niet stiekem een dna test doen.
Is een goed gesprek met je ouders nog een optie?
Mijn moeder leeft niet meer. Mijn vader zei een tijdje geleden dat hij wel mee wou werken, en volgens hem was het niet zo. maar ik heb een paar redenen waarom ik het denk.
Het houdt me al heel lang bezig en ik wil gewoon zekerheid.
Je echte vader is de man die altijd goed voor je gezorgd heeft.
Cateautje schreef:
12-05-2018 22:55
Lekkere dooddoener.

TO wil gewoon weten waar ze vandaag komt. Lijkt me heel natuurlijk.
Those who don’t believe in magic will never find it
Je had zo’n tv programma van Caroline tensen en die zocht het dan voor mensen uit. Weet niet of ze dat nog steeds doen? (In ruil
voor een sappig verhaal natuurlijk :) ).
DNA is hartstikke betrouwbaar. Mits goed afgenomen en van goede kwaliteit, én op een correcte manier vergeleken met de juiste personen. Ik denk in ieder geval niet dat er betere methoden zijn om je vraag te beantwoorden. Als jij en je vader allebei zo'n wattenstaafje insturen krijg je echt wel een betrouwbaar antwoord. Hoe het daarna met en tussen jullie verder gaat, daar moet je natuurlijk wel goed over nadenken.
Wat heb jij voor redenen gelezen waarom DNA niet betrouwbaar zou zijn?
lariba wijzigde dit bericht op 12-05-2018 23:19
12.41% gewijzigd
Ik zou het hem gewoon vragen. Als hij zegt dat je zijn biologische dochter bent dan zou ik hem geloven.

Maar meestal heb je toch wel enige overeenkomsten met je vader? Ik heb zijn manier van lachen, zijn gebit en zijn haar. En iets in zijn gedrag en manier van praten. Dus geen enkele twijfel dat ik niet van de glazenwasser ben ;-)
dropfruitje schreef:
12-05-2018 22:59
Lekkere dooddoener.

TO wil gewoon weten waar ze vandaag komt. Lijkt me heel natuurlijk.
Wat nou dooddoener? Stel dat haar vader niet haar echte vader is, haar moeder leeft niet meer en kan haar dan ook niet vertellen wie het wel is, dus aan het einde van het verhaal zou ze dan helemaal geen vader meer hebben. Wat een winst.
Misschien kunnen jullie samen naar de huisarts met deze vraag?
Lach hard, duik diep, kom terug..
Cateautje schreef:
12-05-2018 23:10
Wat nou dooddoener? Stel dat haar vader niet haar echte vader is, haar moeder leeft niet meer en kan haar dan ook niet vertellen wie het wel is, dus aan het einde van het verhaal zou ze dan helemaal geen vader meer hebben. Wat een winst.
Inderdaad. Als ik TO goed begrijp beweert haar vader - tegen anderen - dat hij niet TO's biologische vader is. TO denkt dat hij dit wel is en wil dat graag bewijzen. Wat gebeurt er als haar vader toch gelijk blijkt te hebben? Hoe denkt TO dan over haar overleden moeder, hoe verandert de relatie tussen vader en dochter, kan TO ermee leven dat ze dan dus niet weet wie haar biologische vader wél is - of heeft haar opvoedvader daar wel een idee over en worden er vervolgens nog meer levens overhoop gegooid? Allemaal niet per definitie een reden om het niet te testen, maar wel dingen om goed over na te denken.
Een vaderschapstest is wél betrouwbaar. En dat moet ook wel, want uitkomsten worden ook in de rechtbank gebruikt.
Gewoon voor €260 een setje (wattenstaafjes) bestellen, wangslijmvlies afnemen ermee, opsturen en twee weken later heb je de uitslag, met een zekerheid van iets van 99,999999%

Heeft je vader een broer of had-ie een erg viriele vader die het niet zo nauw nam?
Maar er zijn zoveel sites waar je DNA kan laten testen, welke is betrouwbaar/goed, en hoe kom ik hierachter? Het is wel veel geld dus ik wil het graag goed doen.

Niemand ziet overeenkomsten tussen mij en mijn vader, toen ik nog klein was dachten ze vaak dat ik een vriendinnetje was van de rest. Ik wil ook weten of hij mijn echte vader is omdat hij met mij ook anders omgaat en ik dan snap waarom.
https://www.cwz.nl/zorgpartner/diagnost ... onderzoek/

Cwz is een groot ziekenhuis in Nijmegen en die doen ook alle dna testen voor TV en voor de rechtbank arnhem/den Bosch
Ik zou zelf voor https://www.consanguinitas.nl/over-ons/ ... gJkTfD_BwE. gaan, na een rondje Google. Al dan niet met behulp van je huisarts.
Cateautje schreef:
12-05-2018 22:55
God, wat een dooddoener. Ook nog eens erg ongepast in een topic waarin een kind wil weten wie zijn of haar biologische vader is. Tactloos.
1Sofie schreef:
13-05-2018 00:09
Maar er zijn zoveel sites waar je DNA kan laten testen, welke is betrouwbaar/goed, en hoe kom ik hierachter? Het is wel veel geld dus ik wil het graag goed doen.

Niemand ziet overeenkomsten tussen mij en mijn vader, toen ik nog klein was dachten ze vaak dat ik een vriendinnetje was van de rest. Ik wil ook weten of hij mijn echte vader is omdat hij met mij ook anders omgaat en ik dan snap waarom.
Kun je hierover niet met je huisarts in gesprek?
DNA onbekend, zo heet dat programma.
Maar veronderstel dat er geen verwantschap is, kan je er dan wel tegen dat je niemand meer hebt? Want je verliest er toch alleen maar mee? Het is niet te verwachten dat je pleegvader dan nog evenveel om je geeft, zeker niet na zo'n motie van wantrouwen. Niets zal daarna meer hetzelfde zijn.
retrostar schreef:
13-05-2018 10:45
Maar veronderstel dat er geen verwantschap is, kan je er dan wel tegen dat je niemand meer hebt? Want je verliest er toch alleen maar mee? Het is niet te verwachten dat je pleegvader dan nog evenveel om je geeft, zeker niet na zo'n motie van wantrouwen. Niets zal daarna meer hetzelfde zijn.
Hoezo motie van wantrouwen? Uitsluitend de moeder kan weten van wie ze zwanger geraakt is.

Nouja, tenzij de man in kwestie de vrouw in kwestie heeft opgesloten, haar menstruatie heeft afgewacht en zij daarna zwanger is geraakt.

Als man weet je het nooit.
Ik doe liever niet mee aan een programma.
Ik denk dat ik het via de site van Frizz ga doen.
Iedereen bedankt voor het reageren.
Het meest nare is denk ik dat mijn zussen dan niet mijn echte zussen zijn en dat ik dan geen echte volle familie heb, dat lijkt me heel erg alleen. Maar ik vind het lastig om het voor te stellen als het zo zal zijn want misschien is het ook niet zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven