Verhuizen naar Almere?
maandag 21 mei 2018 om 10:36
M’n vriend en ik overwegen om een eengezinswoning in Almere te kopen. We werken allebei in Amsterdam. We hebben al op Funda rondgekeken maar we hebben echt geen idee welke wijken een beetje leuk zijn (dichtbij een station, niet langs een drukke weg, supermarkt op loopafstand). Ik ben wel vaker in Almere geweest maar dat was alleen om te shoppen.
Wat zijn de voor en nadelen van wonen in Almere?
Welke wijken zou je wel/niet adviseren?
Wat zijn de voor en nadelen van wonen in Almere?
Welke wijken zou je wel/niet adviseren?
maandag 21 mei 2018 om 15:22
In welk opzicht bedoel je dat? Overal heb je goede en minder goede buurten en in Laren misschien wel niet, maar ‘met het Almere van het Gooi’ werd natuurlijk gewoon Tokkie bedoeld en dat vind ik niet van Hilversum.
maandag 21 mei 2018 om 15:26
Nee, er werd denk ik bedoeld dat Hilversum de minder chique plaats in het Gooi is. Niet Tokkie, maar gewoon minder kak in vergelijking met de rest van het Gooi. En ja, de keverdijk in Naarden en Bussum zuid zijn ook niet kak.minnimouse schreef: ↑21-05-2018 15:22In welk opzicht bedoel je dat? Overal heb je goede en minder goede buurten en in Laren misschien wel niet, maar ‘met het Almere van het Gooi’ werd natuurlijk gewoon Tokkie bedoeld en dat vind ik niet van Hilversum.
maandag 21 mei 2018 om 15:30
Ik woon nu al 20 jaar in Almere en heb in verschillende wijken gewoond. Het centrum is prima, je vindt er alles wat je nodig hebt. Gangsters? Ik ben ze nog niet tegen gekomen. Tokkies? Niet hier in de buurt.
Filmwijk, Tussen de Vaarten, Literatuurwijk, Muziekwijk zijn prima in Stad. Haven heeft ook zijn charmes, de Grienden en Meenten zijn best leuk. Poort wordt flink gebouwd. Er zijn genoeg stations om dicht bij te zitten en het busverkeer is prima.
Nee, er zijn geen oude woningen, geen oud stadsgezicht. Maar het is prima wonen, redelijk betaalbaar, veel groen. Er is een theater, bibliotheek, scholen, winkels, sauna.
Ik ben vorig jaar verhuisd naar een huis van nog geen 3 ton, 130 vierkante meter, 4 slaapkamers, 2 badkamers, ruime tuin, eigen parkeerplek, supermarkt op loopafstand en station 10 minuten fietsen. En geen kluswoning. Aan al TO eisen voldaan....
Filmwijk, Tussen de Vaarten, Literatuurwijk, Muziekwijk zijn prima in Stad. Haven heeft ook zijn charmes, de Grienden en Meenten zijn best leuk. Poort wordt flink gebouwd. Er zijn genoeg stations om dicht bij te zitten en het busverkeer is prima.
Nee, er zijn geen oude woningen, geen oud stadsgezicht. Maar het is prima wonen, redelijk betaalbaar, veel groen. Er is een theater, bibliotheek, scholen, winkels, sauna.
Ik ben vorig jaar verhuisd naar een huis van nog geen 3 ton, 130 vierkante meter, 4 slaapkamers, 2 badkamers, ruime tuin, eigen parkeerplek, supermarkt op loopafstand en station 10 minuten fietsen. En geen kluswoning. Aan al TO eisen voldaan....
maandag 21 mei 2018 om 15:33
Ja over het algemeen misschien minder kak, maar ik denk niet dat het zo bedoeld werd
maandag 21 mei 2018 om 15:34
Één ding staat vast, als je naar Almere verhuist zul je dat altijd moeten uitleggen aan familie, vrienden en collega’s. Mensen vragen vrij schaamteloos waarom je daar woont. Ik ben er opgegroeid, en mensen vragen dan gewoon of ik dan wel een fijne jeugd heb gehad, of wat mijn ouders daar dan moesten. Omgekeerd dien je dat niet te vragen over iemand die in een gat in Noord-Holland woont.
Almere is niet mijn keus, maar er zijn enorm veel vooroordelen die niet altijd terecht zijn. Vaak wonen de brutale vragers zelf ook in een Vinex locatie ergens in het land, maar daarmee hebben mensen dan minder associaties. Alleen Lelystad staat misschien lager op de ladder in aanzien.
Almere is niet mijn keus, maar er zijn enorm veel vooroordelen die niet altijd terecht zijn. Vaak wonen de brutale vragers zelf ook in een Vinex locatie ergens in het land, maar daarmee hebben mensen dan minder associaties. Alleen Lelystad staat misschien lager op de ladder in aanzien.
maandag 21 mei 2018 om 15:35
Ah, oké. Dan had ik het verkeerd ingevuld.minnimouse schreef: ↑21-05-2018 15:33Ja over het algemeen misschien minder kak, maar ik denk niet dat het zo bedoeld werd![]()
maandag 21 mei 2018 om 15:49
+1LizBakker schreef: ↑21-05-2018 15:34Één ding staat vast, als je naar Almere verhuist zul je dat altijd moeten uitleggen aan familie, vrienden en collega’s. Mensen vragen vrij schaamteloos waarom je daar woont. Ik ben er opgegroeid, en mensen vragen dan gewoon of ik dan wel een fijne jeugd heb gehad, of wat mijn ouders daar dan moesten. Omgekeerd dien je dat niet te vragen over iemand die in een gat in Noord-Holland woont.
maandag 21 mei 2018 om 15:54
Ik heb jaren in Hilversum gewoond én jaren in Almere gewoond. Zo te lezen heb jij van beide steden alleen in Hilversum gewoond met je domme vooroordelen. Sfeerloos, oké, je hebt er niet de Dudok en Jugendstilwoningen van Hilversum, maar er zijn niet, ik quote, "alleen maar werkloze (sic), 'gangsters' en vol tokkies".huurvrouwtje schreef: ↑21-05-2018 15:17en al zou ik gratis een huis krijgen in almere... walgelijk!! Wat een ontzettende ordinaire stad met alleen maar werkloze, ´gangsters´ en vol tokkies, niks voor mij.... En zo sfeerloos alles uit de grond gestampt echt een walgelijke stad!
Hilversum is echt super heel lang gewoond... hou van die stad! daarin tegen en echt nog wel ontzettend netjes en fijne mensen zolang je maar in zuid blijft en niet over t spoor gaat...
Die vind je net zo goed in Hilversum.
Ik kom nog regelmatig in Hilversum en als ik door de Kerkstraat loop, zie ik ook echt niet alleen maar Gooische Kak.
maandag 21 mei 2018 om 16:00
En vrijdagavond op de Groest is ook altijd gedonder.quattro-stagioni schreef: ↑21-05-2018 15:54Ik kom nog regelmatig in Hilversum en als ik door de Kerkstraat loop, zie ik ook echt niet alleen maar Gooische Kak.
maandag 21 mei 2018 om 16:13
https://www.funda.nl/koop/naarden/huis- ... nstraat-7/american_girl schreef: ↑21-05-2018 15:15Onze eisen:
Minimaal 100 vierkante meter (dit is meer een eis van m’n vriend)
Minimaal 3 slaapkamers
Ruime keuken
Tuin
Treinstation in de buurt
Supermarkt in de buurt
We hoeven geen kluswoning want we zijn onhandig, haha.
Iets minder woonoppervlakte (88). Wel een supermarkt en treinstation in de buurt, een tuin, 3 slaapkamers.
En een nette keuken die volgens mij groot genoeg is, maar weet niet wat jij onder 'ruim' verstaat?
maandag 21 mei 2018 om 16:22
Bedankt voor je advies!juf_deetje schreef: ↑21-05-2018 15:30Ik woon nu al 20 jaar in Almere en heb in verschillende wijken gewoond. Het centrum is prima, je vindt er alles wat je nodig hebt. Gangsters? Ik ben ze nog niet tegen gekomen. Tokkies? Niet hier in de buurt.
Almere begint steeds beter te klinken. Veel mensen zeggen dat Almere ‘sfeerloos’ is, maar ik betaal liever voor de woonruimte dan de sfeer.
maandag 21 mei 2018 om 16:24
Sfeer moet je toch zelf maken.
Persoonlijk zie ik niet in waarom een vinexwijk in Almere anders is dan elke andere willekeurige vinexwijk. Een gezellige buurt kun je overal hebben (of niet). Ligt niet alleen aan het huis. Amsterdam schijnt voor veel mensen je van het te zijn, maar daar ben je ook niet gegarandeerd van een gezellige buurt of leuke buren. Dus, ga gewoon zelf eens kijken als je Almere interessant vindt.
Gewoon wat rondrijden, rondlopen en bel eens aan bij mensen.
Persoonlijk zie ik niet in waarom een vinexwijk in Almere anders is dan elke andere willekeurige vinexwijk. Een gezellige buurt kun je overal hebben (of niet). Ligt niet alleen aan het huis. Amsterdam schijnt voor veel mensen je van het te zijn, maar daar ben je ook niet gegarandeerd van een gezellige buurt of leuke buren. Dus, ga gewoon zelf eens kijken als je Almere interessant vindt.
Gewoon wat rondrijden, rondlopen en bel eens aan bij mensen.
maandag 21 mei 2018 om 16:26
minnimouse schreef: ↑21-05-2018 16:13https://www.funda.nl/koop/naarden/huis- ... nstraat-7/
Iets minder woonoppervlakte (88). Wel een supermarkt en treinstation in de buurt, een tuin, 3 slaapkamers.
En een nette keuken die volgens mij groot genoeg is, maar weet niet wat jij onder 'ruim' verstaat?
Ziet er inderdaad netjes uit hoor!
Vraag me alleen af of de woning nog beschikbaar is, het wordt namelijk aangeboden sinds 3 weken en meestal worden zulke woningen binnen 1 week verkocht. Ik zal morgen even bellen of wij binnenkort een bezichtiging kunnen inplannen.
maandag 21 mei 2018 om 17:22
Als je zelf een tokkie bent heb je niet n objectieve referentie kader he... Kerkstraat is dan ook een straat waar veel normale mensen rond lopen... Ik kom uit een ander mileu en vind Almere echt walgelijk.... Paar x geweest en als je daar al rond loopt, zn nare koude sfeer echt vreselijke. Heel volks, ordi en ontzettend veel wannabe gangsters oftewel straat hang jongeren... neee echt niks voor mijquattro-stagioni schreef: ↑21-05-2018 15:54Ik heb jaren in Hilversum gewoond én jaren in Almere gewoond. Zo te lezen heb jij van beide steden alleen in Hilversum gewoond met je domme vooroordelen. Sfeerloos, oké, je hebt er niet de Dudok en Jugendstilwoningen van Hilversum, maar er zijn niet, ik quote, "alleen maar werkloze (sic), 'gangsters' en vol tokkies".
Die vind je net zo goed in Hilversum.
Ik kom nog regelmatig in Hilversum en als ik door de Kerkstraat loop, zie ik ook echt niet alleen maar Gooische Kak.
maandag 21 mei 2018 om 17:28
Ik ben blij dat jij hier niet woont, huurvrouwtje! Alleen al de manier waarop jij over anderen praat. Blijf vooral zitten waar je zit en blijf weg uit Almere.
Ik woon hier al jaren met heel veel plezier, en velen met mij. Wat een leuke wijk is is natuurlijk een kwestie van smaak. Poort vind ik leuk. Literatuurwijk. Haven (is meer dorps), verzetswijk, muziekwijk.
Ik woon hier al jaren met heel veel plezier, en velen met mij. Wat een leuke wijk is is natuurlijk een kwestie van smaak. Poort vind ik leuk. Literatuurwijk. Haven (is meer dorps), verzetswijk, muziekwijk.
maandag 21 mei 2018 om 17:33
Ik denk dat je niet moet kijken naar welke wijk, maar welke plek in de wijk. Hier ervaring met waterwijk, literatuurwijk en bouwmeesterbuurt. Bij literatuurwijk ontzettende last gehad van hangjeugd, door deze ervaring zou ik er nooit terug willen. Terwijl daar ook een deel was met voornamelijk villa's aan de andere kant van een water en dat deel leek me prima. Daarna in de bouwmeesterbuurt, als je aan de goede kant van de busbaan zit is het echt een fijne rustige wijk. Waterwijk ook prima ervaring mee leuk voor kinderen met pleintjes voor de deur, maar de wijken zijn groot dus kijk niet naar de wijk maar waar in de wijk. Enkel stedenwijk en poort lijken me niks (poort vooral door de bouw). Ga in de avond een paar keer langs.
Overigens vindt ik Almere echt wel fijn, vanaf bijna elke wijk ben je binnen 5 minuten wel in een bos/park/strand en ik hou van natuur, betaalbare huizen, goed OV en het ligt vrij centraal.
@huurvrouwtje ook echt gewoond in Almere? De stad heeft weinig sfeer maar heeft wel vanalles maar alleen tokkies en gangsters?? Dan heb je de verkeerde ervaring meegekregen misschien?
Overigens vindt ik Almere echt wel fijn, vanaf bijna elke wijk ben je binnen 5 minuten wel in een bos/park/strand en ik hou van natuur, betaalbare huizen, goed OV en het ligt vrij centraal.
@huurvrouwtje ook echt gewoond in Almere? De stad heeft weinig sfeer maar heeft wel vanalles maar alleen tokkies en gangsters?? Dan heb je de verkeerde ervaring meegekregen misschien?
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
maandag 21 mei 2018 om 18:58
"Als je zelf een tokkie bent"huurvrouwtje schreef: ↑21-05-2018 17:22Als je zelf een tokkie bent heb je niet n objectieve referentie kader he... Kerkstraat is dan ook een straat waar veel normale mensen rond lopen... Ik kom uit een ander mileu en vind Almere echt walgelijk.... Paar x geweest en als je daar al rond loopt, zn nare koude sfeer echt vreselijke. Heel volks, ordi en ontzettend veel wannabe gangsters oftewel straat hang jongeren... neee echt niks voor mijmaar snap dat toppers fans het daar fantastich vinden
![]()
"toppers fans"
Pardon....?
Oh, ik zie het al, je komt uit een ander "mileu"!
Tuurlijk, joh...!
maandag 21 mei 2018 om 20:30
Als je zelf een tokkie bent heb je niet n objectieve referentie kader he... Kerkstraat is dan ook een straat waar veel normale mensen rond lopen... Ik kom uit een ander mileu en vind Almere echt walgelijk.... Paar x geweest en als je daar al rond loopt, zn nare koude sfeer echt vreselijke. Heel volks, ordi en ontzettend veel wannabe gangsters oftewel straat hang jongeren... neee echt niks voor mij
maar snap dat toppers fans het daar fantastich vinden 
[/quote]
Wauw wat een aannames, bijna lachwekkend. Gelukkig zeggen jouw posts meer over jou dan over de Almeerse bevolking of de bevolking in welke stad dan ook. Al zou jij prima passen in Almere als de gehele bevolking echt is zoals jij beschrijft.
[/quote]
Wauw wat een aannames, bijna lachwekkend. Gelukkig zeggen jouw posts meer over jou dan over de Almeerse bevolking of de bevolking in welke stad dan ook. Al zou jij prima passen in Almere als de gehele bevolking echt is zoals jij beschrijft.
dinsdag 22 mei 2018 om 07:20
huurvrouwtje schreef: ↑21-05-2018 17:22Als je zelf een tokkie bent heb je niet n objectieve referentie kader he... Kerkstraat is dan ook een straat waar veel normale mensen rond lopen... Ik kom uit een ander mileu en vind Almere echt walgelijk.... Paar x geweest en als je daar al rond loopt, zn nare koude sfeer echt vreselijke. Heel volks, ordi en ontzettend veel wannabe gangsters oftewel straat hang jongeren... neee echt niks voor mijmaar snap dat toppers fans het daar fantastich vinden
![]()
oh oh oh
dinsdag 22 mei 2018 om 11:14
Hier sinds een jaar wonende in Almere Poort. Verhuisd vanuit Amsterdam en ik moet zeggen.. Het is heerlijk rustig hier, veel ruimte, voor kinderen genoeg te doen. Poort is aan het opbouwen, er komt steeds meer bij. En je zit hier vlakbij water en bos! Station in de buurt en je bent zo op de snelweg. Wat ik ook prettig vind, er is meer contact met de buurt. In Amsterdam kenden we alleen onze rechtstreekse boven- en onderburen. En je hebt geen gedoe met parkeerkosten
Andere buurten die ook fijn zijn: Muziekwijk,
Literatuurwijk, Haven(meer dorps). Ik zou zeggen, ga eens op verschillende momenten de wijken in en kijk hoe het is!
Oh, nooit hoeven uit te leggen waarom we naar Almere verhuisd zijn. En al die vooroordelen, pff..
Literatuurwijk, Haven(meer dorps). Ik zou zeggen, ga eens op verschillende momenten de wijken in en kijk hoe het is!
Oh, nooit hoeven uit te leggen waarom we naar Almere verhuisd zijn. En al die vooroordelen, pff..