Vakantiegeld
woensdag 23 mei 2018 om 12:14
De meesten krijgen deze maand vakantiegeld.
Wat ga jij doen met het geld??
TO trapt af: investeren in onze nieuwe keuken/verbouwing. Plus jaarlijkse teruggave van de belasting. Aangezien het een jaar geleden is dat we een huis hebben gekocht komt er aardig wat centjes binnen.
Wat ga jij doen met het geld??
TO trapt af: investeren in onze nieuwe keuken/verbouwing. Plus jaarlijkse teruggave van de belasting. Aangezien het een jaar geleden is dat we een huis hebben gekocht komt er aardig wat centjes binnen.
anoniem_258455 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 12:51
0.88% gewijzigd
Bam!!!!
zaterdag 26 mei 2018 om 07:52
Heb mij vergist in de bedragen. Vakantiegeld is ongeveer 2800 netto. Tekst is inmiddels aangepast.
zaterdag 26 mei 2018 om 09:18
Ik heb het mijne ook al binnen ( gelukkig ) want met de verhuizing, de onverwachte tandartskosten en andere dingen is het een duur jaar geweest en mijn spaarrekening moest nodig aangevuld worden. Het was ook aardig veel ( voor mijn doen ). Ik moet mijn eigen risico van dit jaar betalen ( maar die rekening komt meestal pas volgend jaar ), wil nog wat tandartskosten opzij leggen, want ik moet nog naar de paradontoloog en wordt nog maar voor 130 euro vergoed, daarna komt het uit mijn eigen zak. Ik wil geld meenemen op mijn trip naar Napels in September en wat nieuwe kleding kopen. Eigenlijk moet ik ook een nieuwe laptop maar dat zal nog even moeten wachten. Mijne is zo oud en langzaam dat ik er soms gek van word. Ga nu alvast wat rekeningen afbetalen van mijn vakantiegeld. Toch zo fijn om dat extraatje te krijgen.
zaterdag 26 mei 2018 om 12:38
Meestal is het bedrag van het vakantiegeld ongeveer gelijk aan een maandsalaris. Dus als zij normaal rond 2800€ netto verdient is dat een normaal bedrag voor vakantiegeld.
Hier naar spaarrekening. Nieuwe woning en veel uitgaven. En moeten nog wat nieuwe meubelen. Die staan wat later in het in de planning.
zaterdag 26 mei 2018 om 12:39
hadda schreef: ↑26-05-2018 12:38Meestal is het bedrag van het vakantiegeld ongeveer gelijk aan een maandsalaris. Dus als zij normaal rond 2800€ netto verdient is dat een normaal bedrag voor vakantiegeld.
Hier naar spaarrekening. Nieuwe woning en veel uitgaven. En moeten nog wat nieuwe meubelen. Die staan wat later in het in de planning.
Bruto ja.
zaterdag 26 mei 2018 om 13:28
We hebben niet één specifiek doel voor het vakantiegeld. We storten het op onze spaarrekening en dit jaar hebben we enkele grote uitgaven (gehad) waarvoor we dat spaargeld gebruiken. Eerstvolgende uitgave is de kleine verbouwing van de toekomstige babykamer. Dat is zo'n €2500. Daarna nog het kamertje inrichten, waarvoor we een paar meubels moeten kopen plus verf en gordijnen.
zaterdag 26 mei 2018 om 19:18
Nou, mijn vakantiegeld is netto toch flink wat minder dan mijn normale salaris. Ik heb het idee dat ik dit jaar weer minder heb gekregen maar de server van mijn werk ligt eruit dus ik kan niet bij mijn salarisstrook. In ieder geval is er ruim minder dan twee keer het normale overgemaakt. De reden dat het lager is is dat er gelijk het hoogste tarief overheen gaat plus een opslag vanwege de afbouw van heffingskortingen. Waarom dan niet gewoon het hele jaar meer wordt ingehouden snap ik niet zo goed, vakantietoeslag is toch altijd bekend.hadda schreef: ↑26-05-2018 12:38Meestal is het bedrag van het vakantiegeld ongeveer gelijk aan een maandsalaris. Dus als zij normaal rond 2800€ netto verdient is dat een normaal bedrag voor vakantiegeld.
zaterdag 26 mei 2018 om 19:28
Mijn vakantiegeld (netto) is ongeveer 2/3 van mijn netto maandsalaris.hadda schreef: ↑26-05-2018 12:38Meestal is het bedrag van het vakantiegeld ongeveer gelijk aan een maandsalaris. Dus als zij normaal rond 2800€ netto verdient is dat een normaal bedrag voor vakantiegeld.
zondag 27 mei 2018 om 02:05
Oef. Ik ben niet de enige zonder giga vakantiegeld.MinkeDeWit schreef: ↑26-05-2018 19:18Nou, mijn vakantiegeld is netto toch flink wat minder dan mijn normale salaris. Ik heb het idee dat ik dit jaar weer minder heb gekregen maar de server van mijn werk ligt eruit dus ik kan niet bij mijn salarisstrook. In ieder geval is er ruim minder dan twee keer het normale overgemaakt. De reden dat het lager is is dat er gelijk het hoogste tarief overheen gaat plus een opslag vanwege de afbouw van heffingskortingen. Waarom dan niet gewoon het hele jaar meer wordt ingehouden snap ik niet zo goed, vakantietoeslag is toch altijd bekend.
Als 't van mijn baas zou afhangen raak ik met een beetje goeie wil net op city-trip van 't bedrag.
Dan is het wel op.
zondag 27 mei 2018 om 09:07
zondag 27 mei 2018 om 11:22
Die IKB kun je ook helemaal in geld laten uitkeren? Ja, dan heb je dus gewoon dubbel vakantiegeld.XSummer schreef: ↑27-05-2018 09:07Ik heb ook 2600 netto vakantie geld. In verband met dat ik het bruto netto laat uitruilen:) dus misschien maakt ze wel veel KM.
Daarnaast als je bij een gemeente oid werkt heb je IKB wat gewoon 16,8% van je jaarsalaris is en kan je zelf kiezen wanneer je dat uitbetaald. Dus miss is het dat wel.
zondag 27 mei 2018 om 12:33
Jep. En per gemeente/instantie is verschillend of je zeg maar in juni van half jaar kan uit betalen of hele jaar.MinkeDeWit schreef: ↑27-05-2018 11:22Die IKB kun je ook helemaal in geld laten uitkeren? Ja, dan heb je dus gewoon dubbel vakantiegeld.
Waar ik werk heb je gewoon een systeem waar instaat wat je aan IKB hebt voor dat jaar. En kan je zelf aanvinken wanneer je wilt uitbetalen. Sommige doen maandelijks of jaarlijks.
Ik doe 2x per jaar. Om zo toch het vakantiegeld en 13de maand idee te behouden:)
zondag 27 mei 2018 om 13:48
donderdag 21 juni 2018 om 18:35
Ik begrijp serieus niet hoe je in mei kunt zeggen dat je vakantie al betaald is (en je moet nog gaan).
Ik heb mijn ticket al betaald. En een gedeelte van de duikscholen waar ik ga duiken aanbetaald. Maar alle hotels betaal ik pas als ik daar ben, net als restanten. En eten, uitstapjes, extra's. Zeker nog 1500 euro.
Gaan die mensen dan allemaal naar een all-inclusive? Of houden ze zich maar voor dat de vakantie niets extra's meer gaat kosten? Oprecht benieuwd
.
Ik heb mijn ticket al betaald. En een gedeelte van de duikscholen waar ik ga duiken aanbetaald. Maar alle hotels betaal ik pas als ik daar ben, net als restanten. En eten, uitstapjes, extra's. Zeker nog 1500 euro.
Gaan die mensen dan allemaal naar een all-inclusive? Of houden ze zich maar voor dat de vakantie niets extra's meer gaat kosten? Oprecht benieuwd