Ander beeld over trouwdag

28-05-2018 09:29 38 berichten
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-05-2018 10:28
Reden: openingspost verwijderd, maatregelen genomen
99.68% gewijzigd
Nou lekker dan. In amper een half uur tijd is het je kennelijk compleet duidelijk wat je nu gaat doen. Zitten wij hier een beetje tips te geven en persoonlijke ervaringen te delen. :nope:
Somebodyx schreef:
28-05-2018 10:02
Misschien zo denken wij er allebei over. Hij is ook niet echt van het principe hoe alles hoort. Hij is bang dat hij reacties krijgt van zijn ouders.

Daar moet ie dan toch een keer doorheen. Hij is straks met jou getrouwd en dan kan hij echt niet meer alles zo doen zoals zijn ouders dat willen. Daar hebben zij zich ook maar in te schikken. Tijd om los te komen!
Nou TO, het had geholpen als je na het aanmaken van een account even de huisregels had gelezen..
Alle reacties Link kopieren
Somebodyx schreef:
28-05-2018 10:02
Misschien zo denken wij er allebei over. Hij is ook niet echt van het principe hoe alles hoort. Hij is bang dat hij reacties krijgt van zijn ouders.
Want zijn ouders trouwen?
Kerk en gemeentehuis zijn voor iedereen vrij toegankelijk.
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
28-05-2018 10:35
Kerk en gemeentehuis zijn voor iedereen vrij toegankelijk.
Op zich niet per sé. Als jij het niet vermeld op de uitnodiging kun je het gewoon besloten houden.
https://webcache.googleusercontent.com/ ... clnk&gl=nl

Voor degenen die het nog willen lezen.
tnx Kyloren.

Ik zou gewoon stilletjes met zń tweeen trouwen, heb je ook geen gezeik van familie die zich ermee bemoeit.
Mijn trouwdag is ook lichtelijk verpest door familie die vond dat dit en dat MOEST. Als ik het over mocht doen had ik iedereen gepasseerd en gewoon stiekem getrouwd.
lise1985 schreef:
28-05-2018 10:55
Op zich niet per sé. Als jij het niet vermeld op de uitnodiging kun je het gewoon besloten houden.

Nee, een huwelijksvoltrekking is openbaar. Iedereen mag bij je komen kijken. Een kerk is over het algemeen ook altijd toegankelijk, maar volgens mij is daarover niets wettelijk geregeld.
KyloRen schreef:
28-05-2018 11:41

Dankje!
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
nerdopviva schreef:
28-05-2018 11:51
Nee, een huwelijksvoltrekking is openbaar. Iedereen mag bij je komen kijken. Een kerk is over het algemeen ook altijd toegankelijk, maar volgens mij is daarover niets wettelijk geregeld.
Het gaat niet om wettelijke regels, maar om hoe je het zelf vormgeeft. Buren van ons hielden ook een besloten ceremonie en zetten daarom op de uitnodiging van de mensen die niet voor de ceremonie uitgenodigd waren, ook geen tijd en locatie. Simpel zat.
lise1985 schreef:
28-05-2018 12:13
Het gaat niet om wettelijke regels, maar om hoe je het zelf vormgeeft. Buren van ons hielden ook een besloten ceremonie en zetten daarom op de uitnodiging van de mensen die niet voor de ceremonie uitgenodigd waren, ook geen tijd en locatie. Simpel zat.

Het gaat wel om wettelijke regels. Als de niet-genodigden op een andere manier erachter komen wanneer getrouwd wordt, kunnen ze gewoon komen en kan het bruidspaar ze niet weigeren.
KyloRen schreef:
28-05-2018 11:41

Dank!

Nu snap ik nog minder waarom de OP gewist is. Dit lijkt me juist handig als voorbeeld voor anderen die er ook tegenaan lopen om te laten staan, egoïsme ten top om hem te verwijderen en niet aan anderen te denken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven