Hoe sociaal ben jij?

01-06-2018 20:22 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe sociaal ben jij ? Heb je veel vrienden? Hoe ben je met bijv. collega’s. Knoop je snel gesprekken aan?

To trapt af:

Ik ben erg sociaal, heb veel vriendinnen en zie enkele collega’s ook buiten werk tijd. Vind het ook best makkelijk om een praatje met een vreemde te beginnen.
Nee, ik heb geen grote sociale kring en knoop ook niet makkelijk een gesprekje met vreemden aan.
minnimouse schreef:
01-06-2018 20:27
Nee, ik heb geen grote sociale kring en knoop ook niet makkelijk een gesprekje met vreemden aan.

Ik ook niet. En is prima zo.
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Ik ben heel erg niet-sociaal.

Ik heb op dit moment nauwelijks tot geen vrienden. Ik hou niet van met mensen omgaan, vind dat ook lastig, ik vind de meeste mensen ook niet leuk. Ik heb wel momenten dat ik attent ben en juist graag voor mensen (mijn vriend) zorg, maar verder nee, het liefst ben ik een kluizenaar die cocoont in haar eigen huis.
Ben wel benieuwd waarom je dit topic opent. Vind het best apart om te zeggen 'ik ben heel erg sociaal, en jij?'.

Ik ga denk ik ook een topic openen 'ik ben heel erg goed in opruimen en het schoonhouden van mijn huis, en jullie?'
Ik ben niet zo sociaal, ik ben meer op mezelf. Ik heb een paar vriendinnen en meer contacten hoef ik niet zo. Ben ook niet van de feestjes, maar hou meer van een klein gezelschap.
Waarom ben je nu dan niet met ál je vrienden?
Ik vind mezelf ook niet heel sociaal.
Ik heb vooral een hekel aan lange gesprekken over ditjes en datjes!
En aan de zuipende poolse buren uiteraard.
anoniem_180388 wijzigde dit bericht op 01-06-2018 20:50
16.86% gewijzigd
Vrij sociaal ingesteld en ben ook zeer gesteld op alleen zijn.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Voor welk VIVA-artikel is deze onzin-vraag?

Sociaal staat niet in mijn woordenboek.
Heel sociaal, behalve met mijn buurvrouw die haar bladeren in mijn tuin flikkert.
Enn schreef:
01-06-2018 20:45
Vrij sociaal ingesteld en ben ook zeer gesteld op alleen zijn.
Dit exact.

Maar waarom wil je dit weten?
To, wat zie jij als sociaal?

Ik heb geen hopen vrienden/kennissen, ik heb geen groot netwerk of zo. Maar ik ben wel geïnteresseerd in de mensen die ken/ontmoet, ik vind het leuk om iemand een kaartje te sturen om te laten weten dat ik aan iemand denk. Samen iets doen vind ik ook leuk. Een praatje maken met een vreemde vind ik niet moeilijk. Ik wil best helpen als iemand hulp nodig heeft, alhoewel ik liever niet help met verhuizen. ;-D En met sommige mensen ga ik niet in gesprek omdat ik ze stom vind. Ik ben geen pleaser en voel mij niet genoodzaakt om aan de verwachtingen van een ander te voldoen. En ik vind het heerlijk om dingen alleen te doen.

Ben ik nu wel of niet sociaal?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Redelijk sociaal. Maak graag praatjes en lul-lach altijd met iedereen. Heb best een grote vriendenkring met ook veel verschillende type's. Maar ik heb een allerliefste vriendin. ( en vriend maar dat is mijn man)
Hou rekening met iedereen, bedenk en stel dingen voor. Niet wekelijks maar best vaak.

Maar wel alleen op mijn gekozen momenten. Ik kan dat niet elke dag, de hele dag. Raak ik overprikkeld helaas.

Kan dus ook heel fijn alleen zijn om te ontprikkelen en heb dan ook geen zin onverwacht bezoek ofzo.
Ben nooit te beroerd om iets voor iemand te doen of te maken. Ik hoop op een interessante vrijwilligersbaan eerdaags.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 01-06-2018 21:08
25.89% gewijzigd
Ik heb een aantal vrienden, maar ik ben maar bij twee van hen echt op mijn gemak. Op mijn gemak ben ik verder alleen bij mijn vriend en ouders. Een gesprek aanknopen vind ik lastig. Überhaupt over koetjes en kalfjes praten ligt me niet zo. Feestjes oid vind ik maar ongemakkelijk en collega's zie ik niet buiten werktijd.
Ik ben heel sociaal, maar ik heb niet zoveel vriendinnen.
Ik geef geld aan goede doelen, werk zelfs bij een goed doel en doe vrijwilligerswerk. Verder help ik graag mensen, ben betrokken bij de school van mijn kinderen etc. Daarnaast ben ik graag alleen/ met mijn gezin/ met mijn man. Heb dus aan een paar vriendinnen genoeg en spreek buiten werktijd niet met collega's af.

TO, doe jij ook vrijwilligerswerk of iets voor goede doelen?
ik lees in de OP niets sociaals. Je bedoelt misschien dat je gezellig bent.
Ik ben selectief sociaal. Ik ben namelijk erg selectief met wie ik sociaal wil zijn. Mensen die mij kennen, vinden mij heel sociaal en gezellig. Heb ook genoeg hechte vrienden en ook wel kenissen. Maar ik ben niet zo van de gesprekken aanknopen in de supermarkt omdat de tomaten zo duur zijn. Mocht iemand mij daar op aanspreken dan antwoord ik vrolijk terug, en maak best eens een praatje met een kennis op straat. Maar ik ben vaak niet degene die dat initiatief neemt. Ook zijn genoeg mensen gewoon mijn "type" mens niet. Niet dat ik mij beter voel, maar een persoonlijkheid past bij je of niet. Dat zijn dan meestal kenissen. Vrienden kennen mij door en door en daar heb ik genoeg aan. Man is hetzelfde.
Ik ben selectief sociaal. Op mijn werk moet ik wel, werk met mensen en soms moet ik mezelf er toe zetten, vaak gaat het spontaan. Soms zet ik dan als het ware een sociaal gezicht op. Met mijn collega's en paar vriendinnen gaat het automatisch en ontspannen. Probeer altijd verjaardagen te onthouden, en stuur kaartjes bij bijzonderheden. Vind ik zelf ook altijd heel attent als anderen aan mij denken. Maar verder kan ik me aan heel veel mensen zo storen dat ik die gerust negeer. Zal me dan een bietenzorg zijn. Ik ben graag op mezelf en heb in mijn vrije tijd graag rust. Moet er niet aan denken dat ik constant verplichtingen heb. Zo voelt het ook: verplichtingen.
Ik ben vooral een kluizenaar maar kan ook spontaan in t vliegtuig stappen om bij een vriendin die ik via t forum ken op bezoek te gaan.
Universeinmotion: je was me net voor met je eerste zin! :-D
Ik ben heel sociaal, functioneer prima maar de meeste mensen kan ik niet heel erg lang om me heen dulden. Vertoon gewoon sociaal wenselijk gedrag maar het liefst ben ik alleen.
Ja en?
Ik gooi geen afval op straat, kruip niet voor bij de kassa, parkeer netjes in het vak en mijn buren hebben nooit last van me. Dus ja ... ik ben in elk geval niet asociaal.
sinnombre schreef:
01-06-2018 20:39
Waarom ben je nu dan niet met ál je vrienden?
Wat neerbuigend, reageer dan niet. ;)
Ik ben niet echt sociaal in de zin van snel vrienden maken. Ik heb een paar jeugdvriendinnen. Merk dat het nu ik wat ouder ben lastiger is om nog nieuwe vriendschappen op te doen.
Ik kan wel gewoon een leuk praatje houden met vreemden en ook op werk ging dat altijd prima. Nu ben ik een ‘thuisblijfmoeder’ en heb ik eigenlijk helemaal geen tijd, zin en energie om van alles te ondernemen met nieuwe mensen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven