Man liegt. Twijfel over scheiding
maandag 4 juni 2018 om 08:49
Sinds het begin van onze relatie liegt mijn man over dingen. Kleine en grote dingen. De laatste leugens waren over roken. Hij is 4 jaar geleden gestopt met roken en vorig jaar betrapte ik hem met een sigaret in zijn mond.
Sindsdien zegt hij dat hij af en toe rookt maar uit mijn omgeving vang ik steeds meer signalen op dat hij iedere dag rookt.
Hij beweerde dat hij niet had gerookt afgelopen zaterdag op een feestje en dat hij daar erg trots op was. En nu hoorde ik van mijn beste vriendin dat hij wel degelijk had gerookt. Het gaat mij niet om het roken (hij heeft een torenhoge bloeddruk dat wel...) Maar om het liegen er over. Het vertrouwen is compleet weg.
Eigenlijk heb ik geen zin meer om verder te gaan. En hem op nog meer leugens te betrappen. Maar wij hebben een groot gezin en ik ben de hoofdkostwinnaar. Hoe doe ik dat terwijl ik onregelmatig werk en in een lastige sector om oppas te regelen?
Ik ben zo in de war. Help!
Sindsdien zegt hij dat hij af en toe rookt maar uit mijn omgeving vang ik steeds meer signalen op dat hij iedere dag rookt.
Hij beweerde dat hij niet had gerookt afgelopen zaterdag op een feestje en dat hij daar erg trots op was. En nu hoorde ik van mijn beste vriendin dat hij wel degelijk had gerookt. Het gaat mij niet om het roken (hij heeft een torenhoge bloeddruk dat wel...) Maar om het liegen er over. Het vertrouwen is compleet weg.
Eigenlijk heb ik geen zin meer om verder te gaan. En hem op nog meer leugens te betrappen. Maar wij hebben een groot gezin en ik ben de hoofdkostwinnaar. Hoe doe ik dat terwijl ik onregelmatig werk en in een lastige sector om oppas te regelen?
Ik ben zo in de war. Help!
maandag 4 juni 2018 om 08:57
Soms liegen mensen omdat ze eigenlijk de beste versie van zichzelf zouden willen zijn. En aan jezelf of je omgeving toegeven dat je dat niet bent... dat is voor sommigen moeilijker dan een beetje liegen.
Is er in jullie relatie voldoende ruimte om ook fouten te mogen maken? Of speelt er iets anders? Is hij altijd al een leugenaar geweest?
Wat betreft het praktische van uit elkaar gaan: Dat jij niet meer met hem samen wil zijn, maakt niet dat hij niet nog steeds verantwoordelijkheden heeft naar zijn kinderen. Ik neem aan dat de uitgangspositie is dat hij betrokken blijft? Dan zorgt hij toch ook? Net als nu?
Is er in jullie relatie voldoende ruimte om ook fouten te mogen maken? Of speelt er iets anders? Is hij altijd al een leugenaar geweest?
Wat betreft het praktische van uit elkaar gaan: Dat jij niet meer met hem samen wil zijn, maakt niet dat hij niet nog steeds verantwoordelijkheden heeft naar zijn kinderen. Ik neem aan dat de uitgangspositie is dat hij betrokken blijft? Dan zorgt hij toch ook? Net als nu?
Je wil scheiden omdat hij rookt?
Ben je zijn moeder dat hij dat roken verborgen moet houden voor je?
Als hij nou liegt over vreemdgaan..maar roken. En dan omdat hij weet dat jij helemaal uit de plaat gaat
Doet me denk aan me.schoonvader die stiekem zijn vierde whiskey inschenkt en tegen zijn vrouw zegt...neehoor de tweede en laatste.
Ben je zijn moeder dat hij dat roken verborgen moet houden voor je?
Als hij nou liegt over vreemdgaan..maar roken. En dan omdat hij weet dat jij helemaal uit de plaat gaat
Doet me denk aan me.schoonvader die stiekem zijn vierde whiskey inschenkt en tegen zijn vrouw zegt...neehoor de tweede en laatste.
Dat vind ik ook dat het zijn eigen verantwoordelijkheid is.
Maar to controleert het blijkbaar extra.
maandag 4 juni 2018 om 09:03
Hier precies hetzelfde mee gemaakt, idd ook over roken. Lang en goed gesprek over gehad. Ik heb gezegd dat het zijn lijf is, maar dat ik eerlijkheid wel heel belangrijk vind. Dat liegen/ iets achter houden in onze relatie niet nodig is, over niks niet. Hij rookt nog af en toe en ik weet ervan. Ik baal ervan maar hij moet het weten. Vind het een beetje overtrokken om dan met de kids te vertrekken. Vraag waarom hij het nodig vind om dit “stiekem” te doen. Hou jij hem voor zijn gevoel kort. Verbied jij hem dingen. Ga praten en geef hem ook vertrouwen. Liegt hij dan weer dan zou ik wel weer een goed gesprek willen wat de basis van je relatie inhoud etc.
maandag 4 juni 2018 om 09:04
Heb je al gevraagd waarom hij daarover liegt? Ipv er boos om worden kun je er ook samen over praten en kijken of je hem kunt helpen. Als dit een reden is om uit elkaar te gaan, dan zit de liefde niet erg diep....
Ergens vind ik het nog best lief van hem, hij wil jou niet teleurstellen. Nu gebeurt dat toch omdat je er toch achter komt. Dus zijn aanpak is niet de juiste dat ben ik wel met je eens maar om dit nou zo groot te maken.
Ergens vind ik het nog best lief van hem, hij wil jou niet teleurstellen. Nu gebeurt dat toch omdat je er toch achter komt. Dus zijn aanpak is niet de juiste dat ben ik wel met je eens maar om dit nou zo groot te maken.
maandag 4 juni 2018 om 09:15
Iedereen valt nu over het rookgedeelte, maar TO schrijft dat hij over meer dingen liegt, zowel grote als kleine leugens. Ik denk dat dit de druppel gewoon was.. Wat ik overigens wél kan begrijpen. Als je vier jaar lang over iets liegt, dan is wat mij betreft de relatie niet gelijkwaardig en vind ik het bovendien respectloos. Dan gaat het bij mij niet om het roken opzich, maar om het niet eerlijk zijn. Wat ik dan weer niet begrijp is hoe kan je dat niet ruiken dat iemand dagelijks rookt?
maandag 4 juni 2018 om 09:18
liegen is niet normaal, eensBrownietaart schreef: ↑04-06-2018 09:15Iedereen valt nu over het rookgedeelte, maar TO schrijft dat hij over meer dingen liegt, zowel grote als kleine leugens. Ik denk dat dit de druppel gewoon was.. Wat ik overigens wél kan begrijpen. Als je vier jaar lang over iets liegt, dan is wat mij betreft de relatie niet gelijkwaardig en vind ik het bovendien respectloos. Dan gaat het bij mij niet om het roken opzich, maar om het niet eerlijk zijn. Wat ik dan weer niet begrijp is hoe kan je dat niet ruiken dat iemand dagelijks rookt?
Maar TO moet zich toch even achter de oren krabbelen waarom haar man liegt. waarom durft hij niet eerlijk tegen haar te zijn?
Kan in hem zitten (maar tja, waarom trouw je dan met zo iemand), of in hun relatie
maandag 4 juni 2018 om 09:20
Dit inderdaad. Toen ik mijn nu ex-man leerde kennen rookten we allebei. Al snel ging hij stoppen en zat mij continu op de nek om ook te stoppen. Dat wilde ik niet, maar ik was het gezeik zo zat, dat ik ging stoppen. Ik hield dit niet vol (want wilde niet stoppen) en toen heb ik jarenlang achter zijn rug om toch gerookt. Ja, echt te idioot voor woorden.
Ik weet niet wat er nog meer aan de hand is, maar als het roken het grote probleem is, let it go. Niets is zo erg als een zeikpartner die je dingen gaat verbieden.
lady_day wijzigde dit bericht op 04-06-2018 09:23
0.31% gewijzigd
maandag 4 juni 2018 om 09:22
Juist! Ik heb wel eens van iemand gehoord dat ze verzweeg dat ze rookte omdat ze dan èn minder rookte èn een extra stok achter de deur had om te stoppen.2018anoniem schreef: ↑04-06-2018 09:04Heb je al gevraagd waarom hij daarover liegt? Ipv er boos om worden kun je er ook samen over praten en kijken of je hem kunt helpen. Als dit een reden is om uit elkaar te gaan, dan zit de liefde niet erg diep....
maandag 4 juni 2018 om 09:24
Het schijnt dat vooral ouders van (jonge) kinderen er relatief vaak over liegen, omdat ze geen slecht voorbeeld voor hun kind willen zijn.
maandag 4 juni 2018 om 09:30
Het gaat idd niet over het roken maar over de leugen. Natuurlijk rook ik het wel en vond mijn zoon een pakje shag in zijn jas waar hij vervolgens heel kwaad om werd want zoon zou liegen en mocht niet in zijn jaszak graaien.
Weet je het gaat niet om het roken.. als hij dat wil doen prima... met zijn gezondheid echt niet verstandig maar be my guest. Maar lieg niet.
Weet je het gaat niet om het roken.. als hij dat wil doen prima... met zijn gezondheid echt niet verstandig maar be my guest. Maar lieg niet.
maandag 4 juni 2018 om 09:32
Degene die ik kende waren 60 - plussers. Moesten dan stoppen voor hun gezondheid. Ze bleven het langste liegen tegen hun partner.Toverspiegel schreef: ↑04-06-2018 09:24Het schijnt dat vooral ouders van (jonge) kinderen er relatief vaak over liegen, omdat ze geen slecht voorbeeld voor hun kind willen zijn.