Gezondheid alle pijlers

Implanon ervaringen

05-06-2018 05:35 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

ik heb in februari een implanon laten zetten. Nu heb ik al 5 weken lang last van oud bloedverlies en af en toe ook wat rood/roze bloed. Het is heel weinig. Op een dag gebruik ik maar 1 tampon omdat ik ‘s ochtends en ‘s avonds vrijwel geen bloedverlies heb. Nu vraag ik mij af of er mensen zijn met ervaring en hoe lang het ‘normaal’ is dat dit blijft aanhouden.

Groetjes
Ik zou even googlen erover. Het is namelijk echt heel verschillend per persoon maar het lijkt wel of het steeds meer aangeprezen wordt met daarbij het lokkertje dat je niet meer ongesteld wordt. Dat is dus lang niet altijd zo.
Heb zelf ook implanon en was gelijk drie maanden licht ongesteld. Valt ook nog onder "normale" reactie erop. Daarna was het bijna een jaar weg (yay) en nu ben ik keurig om de 28 dagen ongesteld en lijk zelfs een eisprong te voelen. Ik ben ook best heftig ongesteld soms. Wel ben ik goed beschermd tegen zwangerschap en daar ging het uiteindelijk om maar het kan dus erg verschillen allemaal.

Heb ook een tijdje last van hoofdpijn gehad en iets aangekomen, dat gaat nu beter. Wat ik de grootste plus vind is dat ik amper meer last heb van moodswings en dat had ik bij de pil wel.
Ik ben door Implanon ook weken achter elkaar licht ongesteld. En er zit na 2,5 nog steeds geen regelmaat in.
Wel ben ik af van mijn hormonale hoofdpijn.
8 maanden lang nonstop licht ongesteld (zoals jij beschrijft), toen heb ik hem laten verwijderen omdat ik het spuugzat was.
Iemand uit mijn familie heeft er ook een. Van haar weet ik dat ze inderdaad ook begon met een tijd licht bloedverlies. Hierna is zij steeds een maand of drie/vier niet ongesteld. Als zij vervolgens ongesteld wordt, is zij dit weer vrij lang (rond de 4 weken) maar niet zwaar en sommige dagen verliest ze geen bloed. Voor haar is dit echter goed te doen omdat het hiervoor nog veel erger was.
Geen ervaring, maar pas jij wel op met de tamponziekte? 1 tampon per dag is wel echt weinig.
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Ik ben met mijn 3e implanon bezig en ben vanaf daf 1 nooit meer ongesteld geweest.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hartstikke bedankt voor jullie reacties! Nu weet ik dus dat dit eigenlijk best vaak voorkomt en dat het dus nog een tijdje kan duren. Hoef me dus nog geen zorgen te maken :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven