Neef-nicht relatie

06-06-2018 10:45 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een nichtje uit Duitsland en heb haar 3 jaar geleden na jaren weer kunnen zien. Zij was toen 14 en ik was 21. Ze ziet er wel een stuk ouder uit en gedraagt zich ook een stuk volwassener. We konden het heel goed met elkaar vinden en al gauw begonnen we wat voor elkaar te voelen. Dat liet ze ook merken en gaf ze ook aan. We hebben enkele maanden contact gehad , maar op een gegeven moment voelde ik me er niet goed bij door het leeftijdsverschil en omdat we neef-nicht zijn. Heb toen het contact verbroken. Afgelopen weekend had ik een bruiloft van een familielid. Zij was er ook bij. Na 2.5 jaar was dit de eerste keer dat we elkaar weer zagen. Zij inmiddels 17 en ik 24. Terwijl ik bang was dat ze nog boos op mij zou zijn omdat ik haar in de steek had gelaten, zocht ze constant ook contact. En op een gegeven moment kon ik zelf ook niet anders. Uiteindelijk heeft ze de volgende dag via facebook contact met mij op gezocht en sinds dien praten we weer , het lijkt opeens of het contact nooit verbroken is. We weten zelf dat het niet heel slim is , omdat we weten dat ons familie dit niet gauw zal goedkeuren. Toch kunnen we ook niet zonder en was het gelijk raak nadat we elkaar na 2.5 jaar weer zagen.

Ik ben benieuwd na jullie mening , of dit wel verstandig is. Gezien het leeftijdverschil en neef-nicht relatie.
Zolang je wacht tot ze 18 is en geen kinderen krijgt zou ik zeggen go for it.

En succes met de reacties uit de familie.

En waarom geen meisje van uw eigen leeftijd?
Hé bah.
Blijf gewoon van elkaar af.
Jullie zijn familie.
En de afstand niet te vergeten.

Verstandig vind ik het niet, maar als jullie geen kinderen met elkaar krijgen zie ik het probleem niet.
Westerpaviljoen schreef:
06-06-2018 10:47
Zolang je wacht tot ze 18 is en geen kinderen krijgt zou ik zeggen go for it.

En succes met de reacties uit de familie.

En waarom geen meisje van uw eigen leeftijd?
Heb altijd meisjes gehad van mijn eigen leeftijd . Nooit interesse gehad in jonge grietjes. Denk gewoon toeval dat het nu opeens een 17 jarige is.. 7 jaar verschil.. wat voor mij eigelijk ook een knelpunt is, en voor haar wat minder.
zegeens schreef:
06-06-2018 10:50
En de afstand niet te vergeten.

Verstandig vind ik het niet, maar als jullie geen kinderen met elkaar krijgen zie ik het probleem niet.
Klopt. De afstand is ruim 600 km.
Ik geef het trouwens wel weinig kans van slagen: Afstand, leeftijdsverschil, gezeik in de familie en mogelijk afkeuring van kenissen/vrienden.
zegeens schreef:
06-06-2018 10:52
Ik geef het trouwens wel weinig kans van slagen: Afstand, leeftijdsverschil, gezeik in de familie en mogelijk afkeuring van kenissen/vrienden.
De kans is erg klein ja..
Joh dit gaat nooit werken. Zoek toch een vriendin die geen familie is en wat dichterbij jou woont.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Heel normaal hoor, familie die ook nog een kind is. Terwijl jij dat niet meer bent.

Ik hoop dat je oom en tante je aangeven/pak slaag verkopen.
Is het een volle nicht? Of een achternichtje?
Een neef/nichtrelatie vind ik niet heel schokkend verder, maar ik denk ook dat hier te veel knelpunten zijn. Gezeur met familie, afstand, leeftijdsverschil.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
IBIopviva schreef:
06-06-2018 10:53
Joh dit gaat nooit werken. Zoek toch een vriendin die geen familie is en wat dichterbij jou woont.
Dit is wel het verstandigst ja.
Lucifer2018 schreef:
06-06-2018 10:54
Heel normaal hoor, familie die ook nog een kind is. Terwijl jij dat niet meer bent.

Ik hoop dat je oom en tante je aangeven/pak slaag verkopen.
Het is alles behalve normaal. Dat zie ik zelf ook in. Vandaar ook deze topic.
twentser schreef:
06-06-2018 10:53
De kans is erg klein ja..
Wil je dan voor zo'n kleine kans veel gezeik op je hals halen? En als het uitgaat komt er waarschijnlijk nog meer gezeur binnen de familie.
zegeens wijzigde dit bericht op 06-06-2018 11:00
1.05% gewijzigd
eenmeisje1993 schreef:
06-06-2018 10:54
Is het een volle nicht? Of een achternichtje?
Een volle nicht.
Als je al weet wat voor een antwoorden er komen op dit topic: waarom de vraag?
Het is familie, 7 jaar leeftijdsverschil en ze woont in Duitsland. Waarom denk je dat dit zou kunnen werken?
Eigenlijk gebeurt het heel veel.
Je voelt je tot elkaar aangetrokken door de familieband, is het verstandig nee dat niet... maar je bent zeker niet de enige!
twentser schreef:
06-06-2018 10:57
Het is alles behalve normaal. Dat zie ik zelf ook in. Vandaar ook deze topic.
Want?

Je moet het even bevestigd hebben? Want anders is het prima. Of gewoon om te rellen?

Ik zou je serieus een pak slaag verkopen.
ouwewijsneus schreef:
06-06-2018 11:00
Als je al weet wat voor een antwoorden er komen op dit topic: waarom de vraag?
Was benieuwd of er enigszin wel mensen zijn die het wel begrijpen.. of of het compleet gestoord is..
twentser schreef:
06-06-2018 11:03
Was benieuwd of er enigszin wel mensen zijn die het wel begrijpen.. of of het compleet gestoord is..
Ik weet niet of ik het begrijp. Maar ik veroordeel niet zo snel. Zulke dingen gebeuren nu eenmaal.. De vraag is wel wat je ermee doet.
Zeepdoos25 schreef:
06-06-2018 11:01
Eigenlijk gebeurt het heel veel.
Je voelt je tot elkaar aangetrokken door de familieband, is het verstandig nee dat niet... maar je bent zeker niet de enige!
Dat klopt. Je kan het heel goed met elkaar vinden , ook omdat je met bepaalde dingen gewoon heel veel op elkaar lijkt.
twentser schreef:
06-06-2018 11:05
Dat klopt. Je kan het heel goed met elkaar vinden , ook omdat je met bepaalde dingen gewoon heel veel op elkaar lijkt.
Maar is het ook echt verliefdheid?
eenmeisje1993 schreef:
06-06-2018 11:06
Maar is het ook echt verliefdheid?
Ja , het is echt verliefdheid. Dat is de reden dat we het beide heel lastig vinden om het op tegeven..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven