Geld & Recht alle pijlers

nalatige bewindvoerder, geen eten, afgesloten en zwanger.

05-06-2018 03:33 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zwanger, heb niets te eten en ben afgesloten van gas water en licht door nalatigheid bewindvoerder, maar niemand helpt.

Waar kan ik hulp krijgen in Nederland? Edit: ik begrijp dat er op dit forum veel nepverhalen worden gepost en mijn verhaal daarom veel twijfels oproept. Dit snap ik, maar ik weet echt niet meer bij wie ik aan moet kloppen. Ik zal jullie verder niet lastigvallen.

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-06-2018 12:55
Reden: openingspost deels verwijderd, maatregelen genomen
87.10% gewijzigd
Yasmeenah82 schreef:
06-06-2018 00:15
Pardon? Mens je bent niet goed. Jij hebt zeker een fantastisch waar niks fout gaat, niks onverwachts komt en neer kijkt op mensen zoals TO!
Je weet dat mensen die zo reageren de dingen zelf niet op orde hebben?
Yasmeenah82 schreef:
06-06-2018 00:15
Pardon? Mens je bent niet goed. Jij hebt zeker een fantastisch waar niks fout gaat, niks onverwachts komt en neer kijkt op mensen zoals TO!
Ik zou me, als ik in zo'n situatie zou zitten, in ieder geval niet zwanger laten maken door iemand waarmee ik geen duurzame relatie heb. Zegt wel iets over het beoordelingsvermogen en prioritering van TO.
Ik kan maar kort op internet dus heb misschien niet alles gelezen. FV: weet je ook het emailadres van bewind Rotterdam misschien?

Ik heb net met de rechtbank gebeld en mailen kan niet. Ze willen dat ik de brief fax of kom brengen. Ik kan niet printen en faxen ook niet.

Ik bel zo met mijn advocaat. Die kan misschien wel faxen.

Een gynaecoloog heeft ook geen voedselpakket klaarstaan. Zelfs al zou ik in aanmerking komen voor de voedselbank. Zij geven pakketten mee waarvan je een maaltijd kunt koken. ik kan niet koken want geen electra.

Opname heb ik ook al aan gedacht. Zelfs in het ziekenhuis gezegd: laat me maar opnemen. Zij hebben me weer naar de maatschappelijk werkster doorgestuurd. Ik heb zelf naar de paaz afdeling gebeld. Wachtlijst is 6 weken.

Overal zijn regeltjes en ik word van het kastje naar de muur gestuurd. Ik moet zeggen dat het extra pijnlijk is om te lezen dat mensen me niet geloven. Ik voel me al zo alleen.. in de steek gelaten.. een roepende in de woestijn.. ik heb bij alle instanties die ik kan bedenken al aangeklopt. Ik had ook niet gedacht in deze situatie terecht te komen. Het is niet makkelijk om dit te vertellen. Sommige van mijn bekenden weten het niet eens omdat ik me zo schaam.

Mijn vriend heeft geen eigen woning dus bij hem kan ik niet intrekken. Hij is ook afgevallen omdat hij het meeste eten aan mij geeft.

Ik heb nu contact met een aantal mensen die ook gedupeerd zijn door Aabell. Mensen die nu hun woning uitgezet dreigen te worden. Zij krijgen ook hun post niet, dus je krijgt pas bericht van een dreigende uithuiszetting als de datum voor de rechtszaak al staat.

Als je een rechtszaak begint verwacht je, zoals op de site staat, dat die binnen 2 a 3 maanden is afgehandeld. Niet dat je nog een jaar de vernieling in wordt geholpen.

Ik ga nu weer verder dus zal misschien niet tijdig reageren. Ik lees later de rest van de reacties. Ik moet nu eerst bedenken wat ik vandaag doe om aan eten te komen, te douchen en mijn telefoon op te laden.
Vertel het toch maar aan die bekenden van je. Zij kunnen jou wellicht helpen.
:hug:
nessemeisje schreef:
06-06-2018 10:28
Ik zou me, als ik in zo'n situatie zou zitten, in ieder geval niet zwanger laten maken door iemand waarmee ik geen duurzame relatie heb. Zegt wel iets over het beoordelingsvermogen en prioritering van TO.
Wat fantastisch van je! Dus jij weet vantevoren of iemand je op gaat lichten?

Ik ben dat Viva-stokpaardje van velen hier zó beu. 'Had je maar niet zwanger moeten worden'. Je komt het hier dagelijks tegen als reactie op allerlei verschillende vragen. Wat schiet je daarmee nou op? Het gaat er niet om of iemand volgens jou de situatie in het verleden goed heeft beoordeeld. Het gaat erom dat een TO advies vraagt omdat ze het in de huidige situatie goed wil doen. Fijn toch?

Als je dan niet kan bedenken wat ze nu zou kunnen ondernemen, is het misschien een goed idee om haar gewoon sterkte te wensen? Net als je irl zou doen als iemand je deze situatie voorlegt. Hoop ik dan.
Wellicht kun je hulp/opvang krijgen bij het het Leger des Heils of via een kerk.
Sterkte!
ikweettooknietmeer schreef:
06-06-2018 10:32
[...]
In het pakket van de voedselbank zitten ook genoeg levensmiddelen die je niet hoeft te koken. Jij of je vriend kan ook een goedkoop campinggasstelletje aanschaffen en daar voor nood op koken. Waar leeft je vriend dan van? Werk jij ? Werkt je vriend? Hoe denk je dan straks babyflessen uit te gaan koken? Als je zwaar ondervoed bent, zoals jij beweert dan zal je ook weinig tot geen borstvoeding hebben.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-06-2018 13:13
Reden: quote verwijderd
67.09% gewijzigd
yette schreef:
06-06-2018 10:50
Wat fantastisch van je! Dus jij weet vantevoren of iemand je op gaat lichten?
(...)
Er is al anderhalf jaar gelazer met die bewindvoerder, niet pas 5 maanden. Ze heeft geschreven dat ze niet warm kon worden 's nachts (omdat energie is afgesloten) en de koude periode is alweer een poos terug. Ze schaamt zich tegenover haar vrienden/bekenden, maar het is dan weer geen probleem om je ongeboren kind in gevaar te brengen omdat je 'ernstig' ondervoed bent.
Een voedselbankpakket sluit ze uit, want geen gas om op te koken (alsof er alleen spullen in zitten die je persé moet koken/bakken) en dan nog: dat kan toch bij die vriend? Die kennelijk wel wat te eten heeft, maar geen huis?
Onvoorstelbaar dit.
Wat een verdrietig topic is dit.... En niet alleen maar door de schrijnende situatie van TO, maar ook door de harteloze reacties van sommige forummers.

Ik hoop oprecht dat jullie irl niet zo op iemand die in de problemen zit gaan inhakken, maar samen constructief meedenken en heeel misschien de helpende hand bieden.

TO: sterkte en ik hoop dat er snel stabiliteit komt zodat je kunt gaan genieten van je zwangerschap.
moontje138 wijzigde dit bericht op 06-06-2018 11:30
Reden: Woord weggevallen
1.20% gewijzigd
Niets is blijvend, behalve de verandering.

Sommige van mijn bekenden weten het niet eens omdat ik me zo schaam.
Schaamte opzij zetten en wel vertellen. Ze zien toch al dat je afvalt dus ze vermoeden vast wel dat er iets aan de hand is. En mensen zijn vaker geneigd je te helpen dan je denkt. Met de instanties wordt het op korte termijn toch niets dus focus je op snelle praktische hulp: vrienden en bekenden dus.
Als een vriend, kennis of buur in jouw situatie zat, zou ik wel willen helpen. Je hebt weinig te verliezen door het te vertellen, maar veel te winnen.
Moontje138 schreef:
06-06-2018 11:21
Wat een verdrietig topic is dit.... En niet alleen maar door de schrijnende situatie van TO, maar ook door de harteloze reacties van sommige forummers.

Ik hoop oprecht dat jullie irl niet zo op iemand die in de problemen zit gaan inhakken, maar samen constructief meedenken en heeel misschien de helpende hand bieden.

TO: sterkte en ik hoop dat er snel stabiliteit komt zodat je kunt gaan genieten van je zwangerschap.
Harteloze reacties? Omdat er gewezen wordt op het welzijn van de baby?

TO is alleen maar bezig met de hogere instanties, terwijl het (voor mij althans) voor de hand zou liggen om aan te kloppen bij het Leger des Heils. Daar kan ze de basis krijgen, en zelfs mensen die haar willen helpen met het rechttrekken van deze situatie.

TO kan zich - in het belang van haar kind - op dit moment geen schroom of schaamte permitteren. Ze heeft hulp nodig. Ik denk dat we het daar toch over eens kunnen zijn.

Je kunt hier heel bon ton met TO gaan zitten meehuilen, en haar bevestigen in hoe oneerlijk het allemaal is maar daar krijgt ze geen bord eten en een douchebeurt mee.
To, vraag een gesprek aan met je bewindvoerder en neem je Mw mee om te ondersteunen. Vraag daarin om inzicht in je papieren en afspraken voor directe oplossing voor het gwl en je leefgeld. Zeg hem deze situatie direct voor te leggen aan de rechtbank.

Maak afspraken met enkele andere bewindvoerders en leg je situatie voor. Wellicht is er een bij die jouw zaak versneld bij de rechtbank kan krijgen.

Heb je familie en vrienden waar je kunt eten?
Kan MW jouw situatie voorleggen aan het Leger en samen met Gemeente in gesprek dat er iig basisvoorzieningen komen zoals voedsel.
anoniem_370132 wijzigde dit bericht op 06-06-2018 11:50
0.86% gewijzigd
nessemeisje schreef:
06-06-2018 11:02
Er is al anderhalf jaar gelazer met die bewindvoerder, niet pas 5 maanden. Ze heeft geschreven dat ze niet warm kon worden 's nachts (omdat energie is afgesloten) en de koude periode is alweer een poos terug. Ze schaamt zich tegenover haar vrienden/bekenden, maar het is dan weer geen probleem om je ongeboren kind in gevaar te brengen omdat je 'ernstig' ondervoed bent.
Een voedselbankpakket sluit ze uit, want geen gas om op te koken (alsof er alleen spullen in zitten die je persé moet koken/bakken) en dan nog: dat kan toch bij die vriend? Die kennelijk wel wat te eten heeft, maar geen huis?
Onvoorstelbaar dit.
Hier staan allerlei onwaarheden in. Zoals ik al zei is voedselbank aanvragen geen optie zonder de benodigde papieren die de bewindvoerder niet vrijgeeft. Ik weet niet eens of ik ervoor in aanmerking kom. Waarschijnlijk niet, want ik zit met mijn inkomen boven het minimum. Mijn bekenden wonen niet in de buurt. Ik kan niet aan de andere kant van Nederland gaan logeren, want moet in de buurt van mijn werk blijven. Ik heb al uitgelegd dat mijn vriend geen eigen woning heeft en ik daar niet terechtkan. Ik ben pas een maand afgesloten en in die maand zijn er koude nachten bijgeweest. Maar goed.. maak er vooral je eigen verhaal van.

Een half jaar geleden had ik weliswaar een slechte bewindvoerder, maar gewoon een stabiele relatie, mooi huis, goed inkomen en uitzicht op het spoedig eindigen van het bewind. Ik had geen idee dat de rechtbanken zulke wachtlijsten hebben en je zo in de shit kunt komen.

Je kunt inderdaad dingen eten die je niet hoeft te koken of bakken of die niet in de koelkast hoeven. Brood met pindakaas, brood met stroop. Die dingen eet ik ook maar als je dat weken lang eet, is je dieet niet erg veelzijdig en loop je tekorten op. Ik koop weleens ander beleg of bv sla, maar dat is na een dag om weg te gooien in deze warmte. Als ik gezond wil eten, moet ik een warme maaltijd bestellen met groenten erin. Dat lukt niet elke dag met 55 euro aan weekgeld. Mijn vriend heeft me wel geld geleend om af en toe een warme maaltijd te kunnen kopen maar die kosten lopen heel snel heel hoog op. Ik kan niet bij mijn eigen inkomen, want dat heeft de bewindvoerder en hij kan niet alles doen van zijn inkomen. Hij heeft al eens de huur betaald, zodat we in ieder geval niet uitgezet worden. Hopelijk, want dat kan hij ook niet blijven doen.

Ik kwam even terug om te kijken of hier nog wat tips staan. Die van het leger des heils is een goede. Ik heb hen nog niet geprobeerd. Bedankt.

Ik heb ook een lijst met politici opgesteld. Die ga ik nu ook benaderen. Ik heb er zelfs aan gedacht om naar het gemeentehuis of de rechtbank te blijven gaan, om daar om hulp te blijven vragen en niet weg te gaan voor iemand me helpt, maar vrees dat ik hardhandig door de beveiliging wordt verwijderd.
Vriend zou bij TO in kunnen trekken en ervoor zorgen dat er in ieder geval water is. De rest kan dan later wel.
Bedankt Oakes. Er is water koud water. Dat gelukkig wel. De 800 euro die nodig is voor heraansluiting van gas, water en licht is er niet.
Hierbij de brief die ik heb opgesteld naar de rechtbank. Niet quoten graag. misschien haal ik het later weer weg ivm privacy

Een maand geleden ben ik afgesloten van gas, water en licht. Dit is het zoveelste probleem dat de bewindvoering in mijn leven veroorzaakt en tot dusver misschien wel het ingrijpendste, na meerdere malen geen boodschappengeld te krijgen, terwijl ik zwanger ben (zie bijlage 1), zonder medische zorg te moeten rondlopen met kiespijn, die niet behandeld kan worden omdat mijn aanvullende verzekering is geroyeerd door achterstanden en mijn tandarts weigert mij te behandelen tot de tandartsrekeningen voldaan zijn door mijn bewindvoering.

Ik heb al die tijd met [...] gecommuniceerd. Zij hadden de elektrarekeningen kunnen betalen, aangezien daar gewoon geld voor was of was geweest als dat niet op was gegaan aan door hen gemaakte onnodige incassokosten, eerder een betalingsregeling met energiedirect kunnen treffen, of een andere energieleverancier kunnen regelen en dit aan stedin doorgeven, om afsluiting te voorkomen. Zowel energiedirect als stedin heeft geen enkele reactie van hen ontvangen en zelf kan ik niets beginnen.
19 januari heb ik een mail doorgestuurd aan [...] (bijlage 2) die ik had gekregen waaruit bleek dat de betalingen bij Energie direct niet goed liepen. Hier heb ik geen reactie op gehad. Op 7 februari is door mij weer een mail doorgestuurd van Energiedirect (bijlage 3). Ook heeft Energiedirect mij gebeld om me te laten weten dat de electrarekening van januari en februari niet betaald waren. De bewindvoerder heeft hier ook niet op gereageerd.

Op 13 april 2018 heb ik [...] de brief doorgestuurd van Stedin waaruit een dreigende afsluiting bleek (bijlage 4). Stedin vroeg mij een nieuwe energieleverancier door te geven, want Energiedirect wilde niet meer leveren vanwege de grote betalingsachterstand. Ik heb nooit reactie gehad van [...] op deze mail. De medewerkster van Energiedirect, die ik telefonisch sprak, zei dat ik eerst 575 euro achterstand moest betalen om weer aangesloten te worden. Ik vertelde haar dat de bewindvoerder nergens op reageerde. Ze zei dat de bewindvoerder bij hen niet bekend was en raadde mij aan om een nieuwe energieleverancier te proberen te regelen. Ik heb gebeld met Robin energie, maar daar moet je als particulier 400 euro borg betalen voordat ze je een contract geven, als je achterstanden hebt bij een energieleverancier. De bewindvoerder kan wel aansluiten zonder die borg, maar zij hebben dit nagelaten.
Op 18 april werd ik benaderd door EON voor een energieleverancier wissel. Ik heb hier ja op gezegd. Bij hen is een nieuw energiecontract aangevraagd, maar ook hier weer is een hoge borg een voorwaarde voor aansluiting.

Zowel de borg als de achterstand bij energiedirect kan ik niet betalen, want ik had geen toegang tot mijn inkomen omdat dit bij de bewindvoerder binnenkomt. Ik heb in mei op de rekening van de bewindvoerder vakantiegeld ontvangen, dus het argument ‘er was geen geld voor’ gaat niet op. Daarvoor is er ook al geld opgegaan aan zaken die minder belangrijk waren of onnodige (incassokosten) die door [...] zelf veroorzaakt zijn.
Stedin gaf aan mij te gaan afsluiten. Dit is op 3 mei ook gebeurd (bijlage 5). De heraansluitingskosten bij Stedin bedragen 151,87 + 151,87 + 135,59 (indien gewenst voorzie ik u van het telefoongesprek waar dit uit blijkt)

Ik wil de bewindvoerder verantwoordelijk stellen voor alle kosten die voortkomen uit hun nalatigheid. Rekeningen die niet betaald werden terwijl er wel geld voor was. Incassokosten die daardoor ontstonden en betalingsregelingen die daarvoor weer niet getroffen werden. Ik ben schuldenvrij onder bewindvoering gegaan met een sluitend budgetplan, maar heb inmiddels 1000en euro’s schuld aan o.a. medische kosten en incassokosten. Deze kosten zal ik nog nader specificeren.

Ook wil ik de bewindvoerder verantwoordelijk stellen voor alle kosten die voortkomen uit het afgesloten worden van gas, water en licht alsook emotionele schade. Ik wil in deze zaak alvast de 439,33 euro vorderen aan heraansluitkosten die buiten mijn schuld om gemaakt moeten worden om weer gas water en licht te krijgen. Ook wil ik de bewindvoerder aansprakelijk stellen voor alle gerechtelijke kosten.

Ik heb in maart vorig jaar een brief geschreven aan de rechtbank waarin ik vraag om einde bewind en aandacht voor de nalatigheid van de bewindvoerder (bijlage 6) met een verklaring van een hulpverlener (bijlage 7). Helaas word dit steeds niet in behandeling genomen en heb ik er in dat jaar alleen nog maar meer problemen bijgekregen. Als ik bel naar de rechtbank om om een spoedzitting te vragen, word me verteld dat er nu eenmaal wachtlijsten zijn of dat mijn dossier weer kwijt is. Hoe kan het zijn dat ik een jaar moet blijven zitten in een situatie waarin ik afhankelijk ben van een derde partij om in mijn basisbehoeften te voorzien en dit niet gebeurd? Hoe kan het zijn dat zo’n situatie in Nederland voort kan duren en ik me tot niemand anders kan wenden, omdat de rechtbank het enige orgaan is dat hier een eind aan kan maken?

Ook sluit ik een brief bij van [...] die mij heeft begeleid en getuige is geweest van de nalatigheid van [...](bijlage 8) en .... de psycholoog waar ik onder behandeling ben geweest tot eind 2015 (bijlage 9). Beiden hebben er, net als ik, vertrouwen in dat ik zelf mijn financiën kan beheren. Na jaren achter [...] aangelopen te hebben en geprobeerd te hebben hun fouten recht te zetten en brandjes te blussen, ben ik hier zelf ook goed in getraind.
Ik ging met spaargeld bewind in. Dat is nu op aan duizenden euro’s onnodige (incasso)kosten, o.a. omdat er rekeningen niet betaald zijn, terwijl er voldoende geld ontvangen werd.

Op mails en brieven van mijn advocaat en van maatschappelijk werksters die aandacht vroegen voor de situatie, heeft [...] nooit gereageerd.

Ik heb ernstige kiespijn en een ontsteking in mijn mond waarvoor ik niet behandeld kan worden. Na 9 uur is mijn huis pikdonker en moet ik mijn weg zien te vinden met een zaklamp op batterijen. Als het overdag geen lekker weer is, lopen de temperaturen snachts terug naar 8 graden. Dit is erg koud. De koelkast en vriezer zijn ontdooit en ik kan niet koken. Ik krijg 55 euro per week en daarvan kan ik niet gezond eten, aangezien dat heel weinig geld is als je warme maaltijden moet kopen en veel etenswaren koud bewaard moeten worden dus ik zaken iedere dag moet aankopen en veel weg moet gooien. Ik ben 5 maanden zwanger en afgevallen in plaats van aangekomen. Ik kan niet warm douchen en moet vervuild leven. Ik kan mijn huis niet schoonmaken. Mijn telefoon is mijn enige levenslijn met de buitenwereld en ik moet elke dag een plek zoeken om die op te laden. De stress van dat ik niets kan doen om uit deze situatie te komen is enorm. Ik kan geen kant op en moet maar afwachten of ik niet ook mijn woning kwijtraak.

Als onderbewindgestelde kun je een klacht indienen bij het [...]. Dit heb ik gedaan. De klacht is gegrond verklaard, maar verder heb ik er niets mee bereikt en is het niet bekend wat de consequenties zijn voor [...]. Ik sluit de klacht bij. (bijlage 10)

[...] is al in twee rechtszaken veroordeeld voor nalatigheid en aansprakelijkgesteld voor kosten.

Ik wil u bij het behandelen van deze zaak vragen om niet alleen naar mijn casus te kijken, maar ook rekening te houden met andere mensen die in deze situatie zitten in Nederland. De enige oplossing voor deze mensen is je klacht neerleggen bij een rechter, bij o.a. u dus. Geloof me, ik heb elke andere instantie geprobeerd in Nederland maar als er een rechtszaak is aangevraagd kun je niets meer doen dan dat. Veel mensen weten niet dat je de rechter kunt schrijven en dus vinden veel klachten hun weg niet naar de rechtbank. Ik heb veel andere mensen gesproken die problemen hebben met [...] bewindvoering. Als je googled op [...] bewindvoering vind je schrijnende verhalen te over. Er is door nieuwsuur onderzoek gedaan naar de misstanden onder bewindvoerders en die zijn er veel. Bewindvoerders krijgen met steun van de rechtstaat veel macht over anderen. Ze gaan hun financiën beheren en al hun post binnenkrijgen. Beslissen of zij en hun kinderen te eten krijgen of niet. Enorme invloed hebben op iemands leven.

Onderbewindgestelden zijn vaak de zwakkeren in de maatschappij en weten de weg niet als de bewindvoerder niet in hun belang denkt. Een advocaat in de arm nemen lukt vaak niet, omdat de bewindvoerder beslist over het geld en dat niet over gaat maken naar een advocaat die een zaak tegen hen begint. Er gaat hier iets heel erg mis en er worden mensenrechten geschonden. Graag uw aandacht hiervoor.

Hoogachtend,
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-06-2018 13:23
Reden: Privacy gegevens
1.49% gewijzigd
x
anoniem_348386 wijzigde dit bericht op 06-06-2018 12:20
0.00% gewijzigd
[...]
Ik geloof je, en ik vind ook dat je niks hebt om je voor te schamen. Je bewindvoerder moet zich doodschamen, klaar.
Ik kan je verder geen goed advies geven omdat ik hier niet in thuis ben.
Ik zou hier ontzettend gestresst van worden, en met een baby op komst is dat nog 10x erger.
Ik hoop echt dat alles goed komt en zo snel mogelijk ook.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-06-2018 13:05
Reden: quote verwijderd
69.99% gewijzigd
Nu kan ik het toch niet laten te reageren. Hoe kun je in vredesnaam ernstig ondervoed raken? Echte honger hebben, dan pak je alles aan om te eten. Al die mensen die je zogenaamd spreekt zo te lezen, die had iemand met echte honger wel gevraagd om hulp in de vorm van eten.

En ja, ik weet wat echte honger is. Tijdens vrijwilligerswerk in Afrika hadden we Door een kapotte auto in een afgelegen regio geen eten voor een week. Niks. Dan heb je echt honger en dan vraag je gewoon een ander om eten. Echte honger doet pijn in je hele lijf. 1 van de vele redenen waarom ik dus geen zak van dit verhaal geloof. Nou poeh zeg, een beetje schaamte om om eten te vragen overwinnen, zat mensen die je gewoon zouden helpen met voedsel, de meesten denk ik wel.

Als het wel echt is, kan de baby maar beter zo snel mogelijk worden weggehaald. Een moeder die zogenaamd zichzelf ondervoed laat raken. In Nederland! Dat is nep of je bent zo gek als een deur.
dat is tekstueel best een goede brief voor iemand die zo in de problemen zit. Waarom bedenk je niet dat je rechtshulp kan krijgen? En van 55 euro per week voor 1 persoon raak je niet ernstig ondervoed hoor.
Idd. Voor dat geld kun je heel wat eten kopen.
En je hoeft ook niet te vervuilen, want je kunt je best met koud water wassen.
Heb ik ook wel gedaan in arme tijden.
Om schulden te voorkomen.
S-Meds schreef:
06-06-2018 12:11
dat is tekstueel best een goede brief voor iemand die zo in de problemen zit. Waarom bedenk je niet dat je rechtshulp kan krijgen? En van 55 euro per week voor 1 persoon raak je niet ernstig ondervoed hoor.
Nee maar ze heeft geen gas. Geen gas! Dan kun je niks. Raak je ondervoed van.
FunnyFace8 schreef:
05-06-2018 06:54
Waarom zijn de bananen krom?
Als de bananen beginnen te groeien, wordt de bloemtros steeds zwaarder. Door de zwaartekracht gaat de tros naar beneden hangen. Maar de bananen willen naar boven blijven groeien, tegen de zwaartekracht in. Zo groeit de banaan krom!

Oftewel: daar is een goede verklaring voor.... I.t.t. tot de vraag waarom ze zwanger wordt...
en waarom besteed je zoveel tijd aan het schrijven van die epistels met niet ter zake doende details om je slachtofferschap te benadrukken. Ga naar het juridisch loket en laat daar de brief schrijven. Kan jij ondertussen naar het Leger des Heils voor een douche tegen vervuiling en een wollen deken tegen onderkoeling in de zomernacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven