Mode & Beauty alle pijlers

Dertigersdilemma kleding.

09-06-2018 10:03 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het even niet meer...

Het klinkt wat dramatisch maar heb laatst een een hele hoop kleding weg gedaan omdat ik vond dat ik er echt te oud voor was geworden.

Ik draag heel graag jurkjes. Dat een jeans, sneakers en een leuk topje altijd kan snap ik.

Maar jurkjes. Ze zijn of te kort of te lang. Al die bloemenprintjes van nu zijn we leuk maar ook weer vreselijk tuttig plus dat zo’n ligt jurkje bij mijn huid al snel flets wordt. En ik ben niet tuttig. Wel redelijk braaf. Als in rustig en niet enorm uitgesproken in kleuren.

Ik hou zelf wel van een beetje een classieke stijl met een moderne twist.
Maar dan ben ik voor op de zaak weer niet “hip” genoeg. dingen die zij wel hip vinden vind ik dan weer meer voor een 25-jarige.

Voor de winter heb ik echt genoeg mooie en leuke kleding maar nu de zomer.. ik kom er gewoon niet uit.

Ik ben 1.72. Donkerblond haar, grijs blauwe ogen (wel donkere wenkbrouwen en wimpers) en een vrij lichte blanke huid.
Loop niet heel graag op hakken zo overdag. Voor een feestje doe ik dat wel.
Met 75 kilo niet heel slank maar het vet zit vooraal op mn billen en borsten dus niet enorm dramatisch al mag er wel iets vanaf.
Heb dus wel een taille. A-lijn jurkjes vallen altijd heel erg mooi. Maar vind ik dan weer meer voor een avondje uit.

Ik koop mn kleding vaal bij tommy hilfiger, esprit of gewoon h&m en zara.

Alle tips zijn welkom 😳
trien30 wijzigde dit bericht op 09-06-2018 10:29
0.32% gewijzigd
Ja klinkt echt te dramatisch die OP. :roll:

Ga een winkel in en pas dingen. Of zeg ik nu iets heel raars.
Ligt jurkje? 75 kilo niet heel ligt?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Licht, wenkbrauwen...
Internagelaktisch
Klassiek en sportief?
Afbeelding
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Zo'n tuttig bloemenjurkje kan toch prima overdag met een paar sneakers en opvallende sieraden? Dan maak je het minder tuttig.
Tip 1: laat de regels die je voor jezelf hebt bedacht wat meer los. Vind jij een bloemetjesjurk mooi en staat hij goed? Waarom dan niet dragen? A-lijn alleen voor uitgaan klinkt als een enorm onnodige beperking.

Tip 2: negeer wat je werk denkt over hip (tenzij het echt een kledingvoorschrift is, maar dat kan ik me niet voorstellen).

Tip 3: verzamel inspiratie (bijvoorbeeld op Pinterest of gewoon een mapje op je pc).

Zo te lezen is het een goed idee om een stel rokjes en jurken met A-lijn in te slaan.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Afbeelding
Afbeelding
Moeten het perse jurkjes zijn? Of lukt het qua broeken wel? Zelf draag ik altijd broeken maar goed. Of van die basic rokjes van h en m met een leuk blousje?
Afbeelding

Afbeelding
enn wijzigde dit bericht op 09-06-2018 10:20
35.24% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
A-lijn maakt niet per definitie dat het een avondukje is. Dat ligt aan de stof. Wel of niet glitters erop.
Een bloemenprint maakt niet flets, dat doet de kleur.

Combineer met een sneaker inderdaad, maakt het minder tuttig. Of espadrilles met sleehak. Sandaaltjes.

Naar een grote winkel gaan, schoenen mee en passen maar.
Leuk, Star!
Star² schreef:
09-06-2018 10:14
afbeelding
Leuk!
tyche schreef:
09-06-2018 10:13
Tip 1: laat de regels die je voor jezelf hebt bedacht wat meer los. Vind jij een bloemetjesjurk mooi en staat hij goed? Waarom dan niet dragen? A-lijn alleen voor uitgaan klinkt als een enorm onnodige beperking.

Tip 2: negeer wat je werk denkt over hip (tenzij het echt een kledingvoorschrift is, maar dat kan ik me niet voorstellen).

Tip 3: verzamel inspiratie (bijvoorbeeld op Pinterest of gewoon een mapje op je pc).

Zo te lezen is het een goed idee om een stel rokjes en jurken met A-lijn in te slaan.
Dat verzamelen deed ik idd al. Vind het alleen lastig om dan in de winkel of op internet iets te vinden dat aansluit bij het plaatje 😉
Star, waar komt die eerste jurk vandaan?
I may not be Meryl Streep, but I am not untalented.
Star² schreef:
09-06-2018 10:14
Afbeelding
Dit vind ik echt super leuk! Zou hier zelf dus niet op komen. Maar dat jasje maakt het wel lekker stoer.
MerylStreepje schreef:
09-06-2018 10:32
Star, waar komt die eerste jurk vandaan?

Geen idee, plaatje komt van Pinterest.
Jurk met strikband, goed om je taille te benadrukken. Dit soort dingen heb ik volgens mij bij H&M zien hangen in streeppatroon.
Afbeelding

Kleuren die je flets maken kun je wel aan de onderkant dragen, combineren met shirt in een kleur die je wel staat. Hier brengt het simpele T-shirt de sjiekere rok in balans:
Afbeelding
Trien30 schreef:
09-06-2018 10:31
Dat verzamelen deed ik idd al. Vind het alleen lastig om dan in de winkel of op internet iets te vinden dat aansluit bij het plaatje 😉
Ja snap ik, want dat zijn vaak plaatjes uit andere landen en seizoenen. Kijk dus niet naar specifieke kledingstukken maar probeer te ontdekken wat voor soort kleur, model, of silhouet je aanspreekt.
Ik ben wel tuttig, maar ik houd ook van hip. Leuke voorbeelden komen hier voorbij!
Ik heb een redelijk basic kledingstijl, dus ik kies voor een leuke haarband. Beetje a la zo, en dan met een staart of mn haar los. Krijg daar altijd heel veel complimenten over!
Afbeelding
Of sieraden erbij. Dan heb ik 2 setjes: een set armbanden van Moost Wanted en een set van Joy Jewellery
Afbeelding
Afbeelding
Mijn gouden tips voor als ik een jurkje te tuttig vind:
Leren jack erop, sneakers eronder, of bikerboots eronder.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Denim jurken draag ik ook veel
Afbeelding
En spijkerjacks vind ik ook leuk op een jurkje
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
phloxx wijzigde dit bericht op 09-06-2018 10:50
19.54% gewijzigd
-
Ja leuk die jasjes op een jurk. Als je buiten loopt. Maar als je die jas binnen ook aanhoudt, en al helemaal op kantoor, ziet het er opeens heel erg gemaakt uit. En comfortabel is het ook niet.
Doe je het jasje uit, zit je opeens in een tutjurk en zijn die bikerboots eronder ook geen gezicht meer.
.
impala schreef:
09-06-2018 10:49
Ja leuk die jasjes op een jurk. Als je buiten loopt. Maar als je die jas binnen ook aanhoudt, en al helemaal op kantoor, ziet het er opeens heel erg gemaakt uit. En comfortabel is het ook niet.
Doe je het jasje uit, zit je opeens in een tutjurk en zijn die bikerboots eronder ook geen gezicht meer.
Nee hoor, ziet er nog steeds erg leuk uit.
Lucifer2018 schreef:
09-06-2018 10:53
Nee hoor, ziet er nog steeds erg leuk uit.
Eens.
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven