Daguitstapjes voor singles

11-06-2018 13:51 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
De zomer zit eraan te komen, wat voor mij als single elk jaar een moeilijke periode is.

Ik hoor van veel singles dat ze het alleen zitten met kerst nogal lastig vinden, maar ik heb dit eerder in de zomer. Je wordt om je oren geslagen met foto's en verhalen van stelletjes die samen op uitstap gaan, op vakantie, terrasjes doen, het thuis in de tuin gezellig maken, ...
In principe mag ik niet klagen: door mijn 2 jobs heb ik al wat minder vrije tijd, en ik heb een ruime vriendenkring waar ik heel wat leuke dingen mee kan doen.

Maar toch is er soms wel eens een dag dat ik geen zin heb om thuis te zitten, iedereen al plannen heeft of ik hen niet wil "lastigvallen" met de vraag wat zij te doen hebben.

Zelf ben ik al meerdere keren alleen op vakantie geweest, wat elke keer reuze is meegevallen. Ook als er een nieuw plekje in de stad is om koffie te drinken, ga ik dit graag alleen gaan verkennen. Op regelmatige basis probeer ik ook eens een nieuwe sport of hobby uit op mijn eentje. Maar ik zoek specifiek ideetjes die je eens kan doen op een onverwachte vrije dag.

Dus bij deze een topic, niet alleen voor mezelf maar voor alle singles die dit herkennen, om tips uit te wisselen om met jezelf op date te gaan. Shoot! :idee:
Ik ben niet meer single maar een paar jaar geleden was ik lid van single events en NMLK. Die organiseren vaak dagjes uit.
Herkenbaar. Ik heb een super sociaal leven en zeker geen NMLK nodig, maar ik zou ook graag weleens lekker in het park barbequen of festivallen met een leuke kerel die mij ook leuk vindt.
Alleen al het sowieso iemand hebben die leuke dingen met je wil doen zonder dat je met jezelf hoeft te leuren langs al je vrienden :$

Kerst en zo doet mij ook niets, ik heb het juist ook met de zomer.
I may not be Meryl Streep, but I am not untalented.
Nirakkam schreef:
11-06-2018 13:53
Ik ben niet meer single maar een paar jaar geleden was ik lid van single events en NMLK. Die organiseren vaak dagjes uit.
Heb ik al een paar keer gedaan en is zeker wel leuk, maar ik zoek meer ideetjes voor die onverwachte vrije dagen. Dat je opstaat en zegt van "nu heb ik zin om iets leuks te doen in plaats van mijn huis te schoonmaken".
MerylStreepje schreef:
11-06-2018 13:56
Herkenbaar. Ik heb een super sociaal leven en zeker geen NMLK nodig, maar ik zou ook graag weleens lekker in het park barbequen of festivallen met een leuke kerel die mij ook leuk vindt.
Alleen al het sowieso iemand hebben die leuke dingen met je wil doen zonder dat je met jezelf hoeft te leuren langs al je vrienden :$

Kerst en zo doet mij ook niets, ik heb het juist ook met de zomer.
Inderdaad, dat bedoel ik!
Een gezelschapsmaatje die ergens in een kast bij je thuis staat, en je eruit kan halen voor die eenzame dagen, en dan terug opbergen op het einde van de dag, dat zou ideaal zijn :lol:
Ik lees mee. Ben benieuwd hoe anderen dit doen.

Na een lange relatie nu een paar maanden alleen. Vooral als mijn kinderen er niet zijn, loop ik hier ook tegenaan.
Geen hele grote vriendenkring en veel hebben een relatie.
Ik maak niet makkelijk nieuwe vriendinnen/vrienden.

Ben zoekende. Van het weekend was ik alleen. Dus heb veel gepoetst en was vouwen. Ook heb ik (alleen) een wandeling gemaakt die ik al lang wilde doen (ben onderweg wel mensen tegengekomen en heb dus wel met mensen gepraat).
Maar had het liever met iemand gelopen/ gedeeld.

Verder speur ik internet en social media af naar leuke dingen om te doen. Ook als niemand tijd heeft. En ook niet te duur. Maar dat valt tegen.

Ik ben nog niet naar iets geweest speciaal georganiseerd voor singles. Heeft iemand hier ervaring hoe dat is? Ik heb voornamelijk het idee dat het dan draait om het vinden van een nieuwe partner, maar dat zoek ik nu niet (niet bewust in ieder geval). Voor mij is single zijn op dit moment helemaal prima en met een partner heb je ook geen garantie dat er altijd iemand is om iets mee te gaan doen.

Omdat het voor mij redelijk overzichtelijk is welke momenten ik alleen ben (zit regelmaat in), wil ik ook gaan kijken naar dingen als extra werk of vrijwilligerswerk.
Maar dan ligt het vaak weer heel erg vast. En dat is dan wel de enige tijd die ik helemaal spontaan kan indelen, en dat is ook enerzijds wel prettig om te behouden.
Ik ben lid van NMLK (Nieuwe mensen leren kennen) en doe via NMLK bijna elk weekend wel iets leuks. Zijn ook al vriendschappen uit voortgekomen,

Aanrader, ik heb er nog geen dag spijt van tenminste,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven