Absurd treitergedrag
woensdag 13 juni 2018 om 17:30
Mijn zoon van 11 is vorig jaar van school gewisseld, omdat de vorige dreigt te sluiten vanwege een dalend leerlingaantal en ik niet wilde dat hij in groep 8 als een jojo op externe locaties geplaatst wordt. Nu ik weet wat ik nu weet zou ik het misschien niet hebben gedaan.
Begin dit jaar is hij gestart op een school met 500 leerlingen en van ieder jaar 2 of 3 klassen. Al vanaf het begin zijn er problemen.
Het begon met dat mijn zoon gepest werd omdat hij een shirt van de Zeeman droeg. Dus?
Sindsdien wil hij alleen nog maar merkkleding aan naar school, wat ik veelal tweedehands aanschaf.
Opmerkelijk wel dat de kinderen het herkenden als een Zeemanshirt terwijl ze mijn zoon pestten met dat hij “arm” is?
Er zijn twee medeleerlingen die hem dagelijks schoppen. Zegt hij “doe dat niet” zeggen die leerlingen dat ze niks doen en “naar de juf gaan” als hij ze weer “beschuldigt.”
Nu was ik er niet bij maar blauwe plekken op de benen lijkt me niet normaal.
Vervolgens zijn verjaardag. Ik heb hem een doosje chocoladetruffels laten trakteren. Gevolg: kinderen noemen mijn zoon “armoezaaier” omdat een chocoladetruffel als traktatie karig is?
Mijn zoon vertelt thuis dat hij zijn verjaardag liever geheim had willen houden. Maar dit ook niet kan door een grote kalender in de klas.
Dan gaat het pesten ook nog eens na schooltijd verder. Op een Instagrampagina van een klasgenoot stonden foto’s van o.a. mijn zoon en de tekst “like deze foto als je wilt dat xxx van school af gaat”. Mijn zoon is hierachter gekomen en werd ontzettend boos. Dit mondde uit in een partijtje stoeien in de klas. Die dag was er een invalkracht die mijn zoon daarom een dag in een andere klas heeft gezet en voor de andere leerling was dit gevolg er niet.
Ik heb hierna uiteraard een klacht ingediend over het gedrag van die leerling op Instagram, tot op heden geen reactie en als ik de leraresen erop aanspreek is het “geen tijd.”
Ik heb ook mijn zoon verteld dat hij best mag opnemen met zijn telefoon wat de klasgenoten tegen hem zeggen. Ik ben geschokt. Dit zijn o.a. teksten als “homo”, “autist”, “borderliner”, “vuilnisbelthomo” en “marokkaan” terwijl geen van deze teksten werkelijk mijn zoon omschrijft.
Een van die opnames wilde ik graag de docente laten horen, die liet weten dat opnemen niet mag en nu dagelijks dit tegen mijn zoon zegt waardoor hij niks meer durft op te nemen.
Ik overweeg daarom ook nu om mijn zoon toch voor 1 jaar elders te plaatsen. Terwijl de bedoeling was dat hij 2 jaar hier zou zitten zonder bang te zijn dat hij met zijn klasgenoten de gevolgen moet dragen van een te kleine school. Ik wilde helemaal niet dat mijn zoon twee keer van basisschool zou wisselen, maar zoals het hier gaat gaat het niet.
Begin dit jaar is hij gestart op een school met 500 leerlingen en van ieder jaar 2 of 3 klassen. Al vanaf het begin zijn er problemen.
Het begon met dat mijn zoon gepest werd omdat hij een shirt van de Zeeman droeg. Dus?
Sindsdien wil hij alleen nog maar merkkleding aan naar school, wat ik veelal tweedehands aanschaf.
Opmerkelijk wel dat de kinderen het herkenden als een Zeemanshirt terwijl ze mijn zoon pestten met dat hij “arm” is?
Er zijn twee medeleerlingen die hem dagelijks schoppen. Zegt hij “doe dat niet” zeggen die leerlingen dat ze niks doen en “naar de juf gaan” als hij ze weer “beschuldigt.”
Nu was ik er niet bij maar blauwe plekken op de benen lijkt me niet normaal.
Vervolgens zijn verjaardag. Ik heb hem een doosje chocoladetruffels laten trakteren. Gevolg: kinderen noemen mijn zoon “armoezaaier” omdat een chocoladetruffel als traktatie karig is?
Mijn zoon vertelt thuis dat hij zijn verjaardag liever geheim had willen houden. Maar dit ook niet kan door een grote kalender in de klas.
Dan gaat het pesten ook nog eens na schooltijd verder. Op een Instagrampagina van een klasgenoot stonden foto’s van o.a. mijn zoon en de tekst “like deze foto als je wilt dat xxx van school af gaat”. Mijn zoon is hierachter gekomen en werd ontzettend boos. Dit mondde uit in een partijtje stoeien in de klas. Die dag was er een invalkracht die mijn zoon daarom een dag in een andere klas heeft gezet en voor de andere leerling was dit gevolg er niet.
Ik heb hierna uiteraard een klacht ingediend over het gedrag van die leerling op Instagram, tot op heden geen reactie en als ik de leraresen erop aanspreek is het “geen tijd.”
Ik heb ook mijn zoon verteld dat hij best mag opnemen met zijn telefoon wat de klasgenoten tegen hem zeggen. Ik ben geschokt. Dit zijn o.a. teksten als “homo”, “autist”, “borderliner”, “vuilnisbelthomo” en “marokkaan” terwijl geen van deze teksten werkelijk mijn zoon omschrijft.
Een van die opnames wilde ik graag de docente laten horen, die liet weten dat opnemen niet mag en nu dagelijks dit tegen mijn zoon zegt waardoor hij niks meer durft op te nemen.
Ik overweeg daarom ook nu om mijn zoon toch voor 1 jaar elders te plaatsen. Terwijl de bedoeling was dat hij 2 jaar hier zou zitten zonder bang te zijn dat hij met zijn klasgenoten de gevolgen moet dragen van een te kleine school. Ik wilde helemaal niet dat mijn zoon twee keer van basisschool zou wisselen, maar zoals het hier gaat gaat het niet.
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 13-06-2018 18:01
Reden: naam verwijderd
Reden: naam verwijderd
0.16% gewijzigd
woensdag 13 juni 2018 om 21:02
Bah ja, ik zat er een kwartier geleden nog aan te denken. De opmerkingen over dat die traktatie met truffels armoedig zijn, zijn zo smerig. Als het “luxe” traktaties waren, dan was het kind van TO zeker een “loser die zo vrienden wil “kopen””, bij “gezond” een “smerige biohippie”, bij alles zullen die kinderen (en sommige forummers op Viva) wel iets bedenken om een kind dat zijn verjaardag wil vieren te pesten.Eclair schreef: ↑13-06-2018 20:34Blaming the victim. Applaus Viva.
Die kinderen zoeken gewoon iets om hem op te pakken. Of dat dat nou truffels of een zakje chips met een strikje is, dat maakt natuurlijk geen hol uit. En of je het nou 'scheldwoorden' of scheldwoorden vindt, het gaat om de toon. En als dat negatief en neerbuigend is, is dat altijd uitschelden.
Haal kind zo snel mogelijk uit deze situatie. Waarschijnlijk was die klas al zo voordat je zoon er kwam. Er zit nu een ander kind in die klas opgelucht adem te halen omdat hij/zij niet meer het mikpunt is.
woensdag 13 juni 2018 om 21:05
Bij mij op de basisschool werd er in groep 7/8 ook gepest om merkkleding. Volgens mij was er geen enkel kind dat een kast vol merkkleding had, het was eerder dat kinderen die bv. een enkel Dolce & Gabbana truitje hadden de hele week niks anders droegen en dan andere kinderen die geen merkkleding droegen (maar wel vaker schone kleding aantrokken) uitlachten. Sneu gedrag.
En intussen kan je je ook afvragen of het echte merkkleding is, of neppe van de markt in Turkije.
woensdag 13 juni 2018 om 21:12
Je vraagt toch naar mijn mening. Dan niet van die lange teentjes hoor. Als jij truffels wilt trakteren dan doe je dat toch?CactusIkea schreef: ↑13-06-2018 19:26Ben jij goed? Andere mensen JOUW waarden opdringen voor wanneer een traktatie niet armoedig is?
woensdag 13 juni 2018 om 21:18
Truffeltje bij jullie theekransje? Luxe, van de chocolaterie.
woensdag 13 juni 2018 om 21:21
Geen screenshots aub. Ivm de praaivesie enzo.
donderdag 14 juni 2018 om 12:58
woensdag 29 augustus 2018 om 22:10
Dat ging helaas niet. De meeste scholen hier zijn ook geen optie, veelal omdat ze vol zaten of omdat er soortgelijke problemen spelen.
Er is wel een brief naar de inspectie gegaan en naar de wethouder van onderwijs, maar daar heeft zoon niets meer aan.