Hoe doen single hondenbaasjes dit?
zaterdag 16 juni 2018 om 13:58
Al mijn hele leven wil ik een hondje. In mijn pubertijd kwam er eindelijk een hond bij ons thuis, en geweldig dat ik het vond!
Ik ben me nu aan het oriënteren om zelf misschien ook een hond te nemen, maar ik vraag me af of dat verstandig is. Ik werk fulltime, eventueel kan ik 4dgn in de week gaan werken maar minder is geen optie omdat ik alleen ben en wel alle rekeningen moet betalen.
Voor een hond, en medische noodgevallen, heb ik wel geld. Alleen de tijd, hoe doen andere single hondenbaasjes dat? Hoe doe je het op werkdagen? Ik heb gekeken naar een uitlaatservice maar die laten de hond meestal maar 2/3u uit. Ik heb het liefst een service dat mijn hond ergens in de loop van de ochtend opgehaald wordt en halverwege de middag weer terug gebracht wordt. En in de tijd dat hij dus opgehaald is, met andere honden kan spelen in een grote speelweide. Lange wandelingen hoeven niet perse gemaakt te worden, ik neem (als ik een hond neem) een kleine hond die niet veel beweging (als in lange afstanden) nodig heeft. Denk aan een bulldog bijv.
Maar ik zit voornamelijk met de tijd dat de hond alleen gaat zijn, dat vind ik zo zielig. Daarom zie ik hem dus ook het liefst opgehaald worden halverwege de ochtend en terug gebracht worden halverwege de middag; dan heeft hij maar paar uurtjes alleen te overbruggen (en zal hij slapen van vermoeidheid na het spelen met anderen of na de ochtendwandeling met mij voor ik naar mn werk ga).
Helaas kan ik zon uitlaatservice/dagopvang niet vinden op Google.
Wie oh wie heeft een tip voor me en hoe doen jullie dit? Of hebben mensen die alleen zijn en fulltime werken gewoon geen hond?
Ik ben me nu aan het oriënteren om zelf misschien ook een hond te nemen, maar ik vraag me af of dat verstandig is. Ik werk fulltime, eventueel kan ik 4dgn in de week gaan werken maar minder is geen optie omdat ik alleen ben en wel alle rekeningen moet betalen.
Voor een hond, en medische noodgevallen, heb ik wel geld. Alleen de tijd, hoe doen andere single hondenbaasjes dat? Hoe doe je het op werkdagen? Ik heb gekeken naar een uitlaatservice maar die laten de hond meestal maar 2/3u uit. Ik heb het liefst een service dat mijn hond ergens in de loop van de ochtend opgehaald wordt en halverwege de middag weer terug gebracht wordt. En in de tijd dat hij dus opgehaald is, met andere honden kan spelen in een grote speelweide. Lange wandelingen hoeven niet perse gemaakt te worden, ik neem (als ik een hond neem) een kleine hond die niet veel beweging (als in lange afstanden) nodig heeft. Denk aan een bulldog bijv.
Maar ik zit voornamelijk met de tijd dat de hond alleen gaat zijn, dat vind ik zo zielig. Daarom zie ik hem dus ook het liefst opgehaald worden halverwege de ochtend en terug gebracht worden halverwege de middag; dan heeft hij maar paar uurtjes alleen te overbruggen (en zal hij slapen van vermoeidheid na het spelen met anderen of na de ochtendwandeling met mij voor ik naar mn werk ga).
Helaas kan ik zon uitlaatservice/dagopvang niet vinden op Google.
Wie oh wie heeft een tip voor me en hoe doen jullie dit? Of hebben mensen die alleen zijn en fulltime werken gewoon geen hond?
zaterdag 16 juni 2018 om 17:57
walnootje schreef: ↑16-06-2018 17:52Waar vond je die speelweides, onder welke zoektermen op Google? Of misschien ligt het aan mijn omgeving, want ik kan hier in de buurt niets vinden. Ik kom alleen op uitlaatservices van een paar uurtjes uit idd.
En hoe is jouw hondenoppas? Is dat een bedrijf met erkende diploma’s/aantekeningen? Wel fijn dat het zo goed geregeld kan worden![]()
Welke regio?
zaterdag 16 juni 2018 om 18:03
Ik zeg enkel niet bijster genuanceerd dit: ik heb mijn zoveelste hond uit het asiel gehaald, alweer zo'n klein ding wat gedumpt werd omdat "de baasje te weinig tijd hebben" of vanwege "allergie van de kinderen" en ik mag dan zo'n schepsel weer wat zelfvertrouwen proberen te geven, wat overigens ook met een massa TLC een jaar kan duren eer zo'n hondje zich weer zeker/veilig voelt. Dus vooral een hond *insertkind/cavia/bedwants* nemen als jouw ego daar beter van wordt. Een ander draait wel voor de zorg op of ruimt de zooi wel achter je aan op.
Een hond is bepaald geen ding wat je neemt omdat het zo enig bij de "status", je bankstel of je handtas past of omdat de buren er ook één hebben. Het is geen accessoire.
Een hond is bepaald geen ding wat je neemt omdat het zo enig bij de "status", je bankstel of je handtas past of omdat de buren er ook één hebben. Het is geen accessoire.
anoniem_371339 wijzigde dit bericht op 16-06-2018 18:05
1.69% gewijzigd
zaterdag 16 juni 2018 om 18:04
Het is al even geleden maar volgens mij heb ik zoektermen als ''dagopvang hond'', ''doggy daycare +woonplaats'' en ''opvang hond+woonplaats'' gebruikt. Als je een particulier zoekt, zijn er ook websites waar mensen zich aanbieden als hondenoppas (ook structurele opvang). Je zou daar zelf ook een berichtje kunnen plaatsen dat je iemand zoekt.walnootje schreef: ↑16-06-2018 17:52Waar vond je die speelweides, onder welke zoektermen op Google? Of misschien ligt het aan mijn omgeving, want ik kan hier in de buurt niets vinden. Ik kom alleen op uitlaatservices van een paar uurtjes uit idd.
En hoe is jouw hondenoppas? Is dat een bedrijf met erkende diploma’s/aantekeningen? Wel fijn dat het zo goed geregeld kan worden![]()
Mijn oppas is geen erkend bedrijf maar iemand die ik goed ken en zelf een zelfde soort hondje heeft als ik. De honden kunnen het super vinden samen dus mijn hondje heeft het altijd leuk daar.
Ik kan mijn uren op 3 van de 5 dagen trouwens vrij flexibel indelen gelukkig. Het is echt maar 2 dagen in de week dat hij daar de hele dag is. Op de andere dagen hoeft de oppas maar 1 keertje met hem te lopen en de andere wandelingen doe ik zelf. Oppas heeft ook nog eens een grote afgezette tuin voor eigen hond en die van mij huppelt daar net zo gezellig rond. Ik hoop dat jij ook zo'n iemand kunt vinden of een andere geschikte opvang!
zaterdag 16 juni 2018 om 18:09
Ik heb tientallen jaren géén hond gehad, omdat ik ik hele dagen werkte. Naar mijn mening is een hond een gezelschapsdier, dus dat moet je hem kunnen bieden.
In die jaren ben ik begonnen met vrijwilligerswerk in het plaatselijke dierenasiels, waar ik uiteindelijk al 18 jaar honden uitlaat. Op die manier kun je je hondenliefde ook kwijt. (Maar niet 'verliefd' worden op een hond die je niet mee naar huis kunt nemen hoor....),
Tegenwoordig is er een organisatie als www.oophoeh.nl , dat is een oplossing voor werkende mensen die toch een hond willen hebben.
Zeker als single moet je in ieder geval een 'vangnet' hebben voor als jou iets overkomt, iets eenvoudigs als een blindedarm-operatie of zo.
Er moet dus altijd iemand zijn die jouw hond (tijdelijk) kan verzorgen.
Tenslotte merk ik op dat ook een kleine hond beweging nodig heeft, niet minder als een grote hond. Het formaat maakt niets uit. Misschien wel het ras.
In die jaren ben ik begonnen met vrijwilligerswerk in het plaatselijke dierenasiels, waar ik uiteindelijk al 18 jaar honden uitlaat. Op die manier kun je je hondenliefde ook kwijt. (Maar niet 'verliefd' worden op een hond die je niet mee naar huis kunt nemen hoor....),
Tegenwoordig is er een organisatie als www.oophoeh.nl , dat is een oplossing voor werkende mensen die toch een hond willen hebben.
Zeker als single moet je in ieder geval een 'vangnet' hebben voor als jou iets overkomt, iets eenvoudigs als een blindedarm-operatie of zo.
Tenslotte merk ik op dat ook een kleine hond beweging nodig heeft, niet minder als een grote hond. Het formaat maakt niets uit. Misschien wel het ras.
zaterdag 16 juni 2018 om 18:12
Wat een aannames hier zeg. Ik heb nergens gezegd dat ik een hond neem, maar dat ik er graag een wil als dat ook blijkt te kunnen. Zoals je leest, vind ik een uitlaatservice mijn situatie niet voldoende dekken omdat ik de hond niet uren alleen wil laten.JeSchoonmoeder schreef: ↑16-06-2018 18:03Ik zeg enkel niet bijster genuanceerd dit: ik heb mijn zoveelste hond uit het asiel gehaald, alweer zo'n klein ding wat gedumpt werd omdat "de baasje te weinig tijd hebben" of vanwege "allergie van de kinderen" en ik mag dan zo'n schepsel weer wat zelfvertrouwen proberen te geven, wat overigens ook met een massa TLC een jaar kan duren eer zo'n hondje zich weer zeker/veilig voelt. Dus vooral een hond *insertkind/cavia/bedwants* nemen als jouw ego daar beter van wordt. Een ander draait wel voor de zorg op of ruimt de zooi wel achter je aan op.
Ook ben ik niet van plan de hond te dumpen vanwege kinderen, ik zal geeneens kinderen krijgen denk ik.
Geen idee welk ego ik wil opkrikken met een hond ook.... ik vind het gewoon hele lieve beestjes, ik word vrolijk van honden en heb veel liefde te geven. Maar, lees goed, ik neem alleen een hond als het ook kan en goed is voor de hond. Vandaar dit topic.
Ik ben verder heel blij met de andere tips die ik hier krijg, ik zit alles lekker op mn gemak uit te zoeken en zal er sowieso nog een tijd over nadenken. Als ik tot de beslissing kom en idd een hond neem, wordt dat pas in 2019 zodat ik al mn vakantiedagen en overuren aan de hond kan besteden. En voor die tijd, goed kan uitzoeken welk ras bij me past.
zaterdag 16 juni 2018 om 18:19
Beter.Laat schreef: ↑16-06-2018 18:09Ik heb tientallen jaren géén hond gehad, omdat ik ik hele dagen werkte. Naar mijn mening is een hond een gezelschapsdier, dus dat moet je hem kunnen bieden.
Thanks, ik zal eens op die site gaan kijken.
Idd mee eens dat elk ras beweging nodig heeft, en dat zal ik zeker ook bieden. Ik ben zelf ontzettend veel buiten en zal geen moeite hebben met dagelijkse meerdere wandelingen, lange afstanden geen probleem etc.
Maar met die opmerking dat ik een wat ‘minder bewegelijke hond’ zoek, bedoel ik dat ik dus geen jachthond zal nemen omdat ik daar echt te weinig tijd voor heb.
Een opvangnet heb ik gelukkig, voor geval van nood. Niet voor vaste dagen oppas, maar genoeg vrienden en familie die tijdelijk zouden kunnen oppassen (ook idd meerdere dagen, paar weken achter elkaar).
Mijn enige twijfel is dus of ik een oplossing kan vinden voor mijn werkdagen. Als die er niet blijkt te zijn dan zal ik geen hond nemen uiteraard. Maar ik wil nu eerst uitzoeken of er wel een oplossing is, er zijn vele mogelijkheden en ik ben niet de enige vrijgezelle fulltime werkende die een hond zou willen
zaterdag 16 juni 2018 om 18:28
Zoek op je buurtapp of er mensen zijn die hondenoppas zijn.
En hondencrèches (zelfs met nachtopvang) zijn er overal.
Het kost alleen wel redelijk wat geld. 30 euro per dag is geen uitzonderlijk bedrag.
Eerlijk gezegd vind ik het een slecht plan.
Een hond heeft ook recht op een fijn leven. Wat heb jij die hond nu te bieden? Die paar uurtjes per dag die je hebt na werktijd? En wat doe je na je werk? Sporten, uitgaan, reizen? En dan, waar laat je de hond dan?
De hond is dus meer tijd weg dan bij jou. Lijkt mij niet de bedoeling.
Een hond kan wel even alleen blijven, maar een hond wil niet alleen blijven.
Waarom laat jij niet in je vrije tijd af en toe een hond uit? Dat is inderdaad anders dan er eentje hebben, maar meer zit er nu even niet in toch als je zoveel weg bent?
Het kost alleen wel redelijk wat geld. 30 euro per dag is geen uitzonderlijk bedrag.
Een hond heeft ook recht op een fijn leven. Wat heb jij die hond nu te bieden? Die paar uurtjes per dag die je hebt na werktijd? En wat doe je na je werk? Sporten, uitgaan, reizen? En dan, waar laat je de hond dan?
Waarom laat jij niet in je vrije tijd af en toe een hond uit? Dat is inderdaad anders dan er eentje hebben, maar meer zit er nu even niet in toch als je zoveel weg bent?
zaterdag 16 juni 2018 om 18:37
Jij hebt het over een hond nemen dus ik reageer daarop zoals ik dat wil als ervaringsdeskundige met dumpertjes om mensen zoals jij te behoeden een keuze te maken die een hond enkel schaad. "ik wil enkel het beste voor mijn hond" strookt absoluut niet met een hond nemen, die dumpen in allerlei soorten bij elkaar geraapte opvang zonder structuur en dus enkel tijd hebben voor dat beestje als het jou uitkomt. No dus. Je intenties zullen best goed zijn, dat geloof ik echt wel maar de gevolgen voor een hond dient je prio te hebben boven je eigen wens. Je kunt de allerbeste uitlaatservice/hondencreche ter wereld hebben, een hond heeft behoefte aan vastigheid, vaste veilige plek en een roedelleider (en die ben jij).walnootje schreef: ↑16-06-2018 18:12Wat een aannames hier zeg. Ik heb nergens gezegd dat ik een hond neem, maar dat ik er graag een wil als dat ook blijkt te kunnen. Zoals je leest, vind ik een uitlaatservice mijn situatie niet voldoende dekken omdat ik de hond niet uren alleen wil laten.
Ook ben ik niet van plan de hond te dumpen vanwege kinderen, ik zal geeneens kinderen krijgen denk ik.
Geen idee welk ego ik wil opkrikken met een hond ook.... ik vind het gewoon hele lieve beestjes, ik word vrolijk van honden en heb veel liefde te geven. Maar, lees goed, ik neem alleen een hond als het ook kan en goed is voor de hond. Vandaar dit topic.
Ik ben verder heel blij met de andere tips die ik hier krijg, ik zit alles lekker op mn gemak uit te zoeken en zal er sowieso nog een tijd over nadenken. Als ik tot de beslissing kom en idd een hond neem, wordt dat pas in 2019 zodat ik al mn vakantiedagen en overuren aan de hond kan besteden. En voor die tijd, goed kan uitzoeken welk ras bij me past.
Ik geloof nogmaals heus wel in je goede bedoelingen maar je moet er gewoon niet aan beginnen. Honden zijn enorm solidair en doen alles om de baas te pleasen, dus ook stevig toneel spelen al zijn ze not happy (en zelfs als ze mishandeld worden).
Ik snap je wens absoluut, honden zijn geweldig maar je moet wel reëel zijn en in het belang van de hond denken, dat staat namelijk altijd voorop.
zaterdag 16 juni 2018 om 18:48
Sporten kan ik onder werktijd doen, de tijd van uitgaan heb ik wel gehad en reizen heb ik ook al ontzettend veel gedaan. Als ik een hond heb zou ik met de auto en hond op vakantie gaan ergens in de buurt. Of lekker thuis blijven en mooie wandelingen maken met het beestje. Mocht ik een aantal dagen een stedentripje willen maken, dan zou de hond naar mn opvangnet kunnen. Maar om eerlijk te zijn hoeven die stedentripjes ook niet perse van me.sinnombre schreef: ↑16-06-2018 18:28Zoek op je buurtapp of er mensen zijn die hondenoppas zijn.
En verder bekijk ik nu alle opties. Ik heb nog geen besluit genomen en wil alleen een hond als dat idd voor het beestje ook goed is. Dus 1 vaste oppas, voor de uren dat ik werk (ik ben s middags gelukkig wel op tijd thuis dus dan kan ik nog uren met hem wandelen, spelen, ravotten etc. Het is niet dat ik pas om 18u thuis kom).
zaterdag 16 juni 2018 om 18:53
Toch doe je hier gigantische aannames: ik wil de hond niet dumpen in een chaotische zooi. Ik zoek dus 1 opvang die genoeg uren kan bieden waarbij de hond niet alleen gaat zijn. Als dat niet lijkt te bestaan; dan neem ik geen hond.JeSchoonmoeder schreef: ↑16-06-2018 18:37Jij hebt het over een hond nemen dus ik reageer daarop zoals ik dat wil als ervaringsdeskundige met dumpertjes om mensen zoals jij te behoeden een keuze te maken die een hond enkel schaad. "ik wil enkel het beste voor mijn hond" strookt absoluut niet met een hond nemen, die dumpen in allerlei soorten bij elkaar geraapte opvang zonder structuur en dus enkel tijd hebben voor dat beestje als het jou uitkomt. No dus. Je intenties zullen best goed zijn, dat geloof ik echt wel maar de gevolgen voor een hond dient je prio te hebben boven je eigen wens. Je kunt de allerbeste uitlaatservice/hondencreche ter wereld hebben, een hond heeft behoefte aan vastigheid, vaste veilige plek en een roedelleider (en die ben jij).
Ik geloof nogmaals heus wel in je goede bedoelingen maar je moet er gewoon niet aan beginnen. Honden zijn enorm solidair en doen alles om de baas te pleasen, dus ook stevig toneel spelen al zijn ze not happy (en zelfs als ze mishandeld worden).
Ik snap je wens absoluut, honden zijn geweldig maar je moet wel reëel zijn en in het belang van de hond denken, dat staat namelijk altijd voorop.
Again, er zijn genoeg mensen die ook in hun eentje voor een hond zorgen en ik vraag dus om die ervaringen. Lees me nu heel goed: ik heb nog niet besloten een hond te nemen, ik lees me in, denk erover, en als het niet kan omdat het zielig is voor de hond, dan neem ik geen hond. Ik neem ook geen kat of konijn ter vervangen, ik zoek geen gezelschap voor mezelf. Das dus ook niet de reden dat ik een hond wil, alleen maar voor mijn eigen gezelfschap
zaterdag 16 juni 2018 om 18:55
Ik heb een half jaar lang op een hond (toen nog een pup van 12 weken) opgepast aan huis. Voor de pup erg leuk, voor de baasjes een geruststelling en ik haalde er voldoening uit. Ik vroeg er 15,- voor en ging dan een uur tot twee uur op pad en tussendoor kleine rondjes om een plasje te doen.
Zij hebben mij gevonden via hondenoppas.nl en je hebt ook pawshake zoiets.
Zij hebben mij gevonden via hondenoppas.nl en je hebt ook pawshake zoiets.
zaterdag 16 juni 2018 om 18:58
Mijn hond kan altijd mee en ik werk veel thuis maar moet wel zeggen dat ik soms zó geen zin heb om dat laatste rondje te maken 's avonds laat als het regent en hard waait én heel koud is.
Ik doe het wel hoor maar bedenk dat je ook met 40 graden koorts buiten loopt tenminste: ik kan hier niemand vinden die dat voor een paar dagen wil doen. Eén keer per dag lukt nog wel maar 3x niet, iedereen werkt hier ook...
Bedenk goed dat het roedeldieren zijn: niet graag alleen de hele dag tenzij je juist een hond hebt die je flink moe kan maken (rennen, zwemmen) en dan slaapt tot je thuiskomt.
Moet je er wel voor over hebben, ik ken zo iemand die staat elke dag 2 uur eerder op om ze (het zijn er twee) goed moe te maken en als hij thuiskomt meteen weer naar buiten; dat gaat op zich goed maar wederom in de winter of in het weekend soms moeilijk. Uitslapen na een drukke week kan ook niet want hun biologische klok zegt dat ze heel vroeg 2 uur buiten horen te lopen, je kan niet opeens de tijden drastisch veranderen.
En gewoontedieren niet te vergeten: een hond samen 'delen' is vaak te verwarrend voor ze met alle gevolgen vandien. Ze weten graag wie de baas is en houden niet van verandering, net kleine kinderen.
Een vaste oppas die hem uitlaat is m.i. het beste, aandacht krijgt hij dan van jou voor je naar je werk gaat en zodra je thuiskomt.
Sorry ik kan het niet laten maar weet je zeker dat je zo'n ras wil nemen? Ik vind die naar adem happende hondjes die nog niet eens een sprintje kunnen trekken, of nauwelijks altijd een beetje zielig
Ik zou toch zeggen kies een ander hondje dat wél een snuit heeft en niet al teveel hoeft te lopen. Een Pomeriaan of zoiets en het liefst 2 zodat ze elkaar hebben als je naar je werk bent.
Heb je al gezien wat zo'n hond kost? Ga aub niet voor een hond voor de helft van de prijs op Marktplaats, inteelt is bij honden zonder stamboom schering en inslag.
Wil je niet de les lezen maar heb zoveel ellende gezien wat dat betreft en een hond waar je om de paar weken mee naar de dierenarts moet is gewoon niet leuk.
Laat je nog weten hoe het afloopt? Succes!
Ik doe het wel hoor maar bedenk dat je ook met 40 graden koorts buiten loopt tenminste: ik kan hier niemand vinden die dat voor een paar dagen wil doen. Eén keer per dag lukt nog wel maar 3x niet, iedereen werkt hier ook...
Bedenk goed dat het roedeldieren zijn: niet graag alleen de hele dag tenzij je juist een hond hebt die je flink moe kan maken (rennen, zwemmen) en dan slaapt tot je thuiskomt.
Moet je er wel voor over hebben, ik ken zo iemand die staat elke dag 2 uur eerder op om ze (het zijn er twee) goed moe te maken en als hij thuiskomt meteen weer naar buiten; dat gaat op zich goed maar wederom in de winter of in het weekend soms moeilijk. Uitslapen na een drukke week kan ook niet want hun biologische klok zegt dat ze heel vroeg 2 uur buiten horen te lopen, je kan niet opeens de tijden drastisch veranderen.
En gewoontedieren niet te vergeten: een hond samen 'delen' is vaak te verwarrend voor ze met alle gevolgen vandien. Ze weten graag wie de baas is en houden niet van verandering, net kleine kinderen.
Een vaste oppas die hem uitlaat is m.i. het beste, aandacht krijgt hij dan van jou voor je naar je werk gaat en zodra je thuiskomt.
Sorry ik kan het niet laten maar weet je zeker dat je zo'n ras wil nemen? Ik vind die naar adem happende hondjes die nog niet eens een sprintje kunnen trekken, of nauwelijks altijd een beetje zielig
Ik zou toch zeggen kies een ander hondje dat wél een snuit heeft en niet al teveel hoeft te lopen. Een Pomeriaan of zoiets en het liefst 2 zodat ze elkaar hebben als je naar je werk bent.
Heb je al gezien wat zo'n hond kost? Ga aub niet voor een hond voor de helft van de prijs op Marktplaats, inteelt is bij honden zonder stamboom schering en inslag.
Wil je niet de les lezen maar heb zoveel ellende gezien wat dat betreft en een hond waar je om de paar weken mee naar de dierenarts moet is gewoon niet leuk.
zaterdag 16 juni 2018 om 19:14
Jij voelt je enkel aangevallen omdat je weet dat ik gelijk heb. Jj gaat wel degelijk van je eigen gerief uit, niet vanuit de hond. En verder sluit ik me volkomen aan bij Lenn12345, als je echt om honden geeft en je het beste wil moet je je veel beter inlezen en je oriënteren. op "gevoel" af gaan want o o o, we moeten een bepaald "ras", vooral al die doorgefokte zielige rasjes heeft al heel wat honden de hel bezorgd.walnootje schreef: ↑16-06-2018 18:53Toch doe je hier gigantische aannames: ik wil de hond niet dumpen in een chaotische zooi. Ik zoek dus 1 opvang die genoeg uren kan bieden waarbij de hond niet alleen gaat zijn. Als dat niet lijkt te bestaan; dan neem ik geen hond.
Again, er zijn genoeg mensen die ook in hun eentje voor een hond zorgen en ik vraag dus om die ervaringen. Lees me nu heel goed: ik heb nog niet besloten een hond te nemen, ik lees me in, denk erover, en als het niet kan omdat het zielig is voor de hond, dan neem ik geen hond. Ik neem ook geen kat of konijn ter vervangen, ik zoek geen gezelschap voor mezelf. Das dus ook niet de reden dat ik een hond wil, alleen maar voor mijn eigen gezelfschap
Edit: jij lijkt me wel nuchter genoeg de juiste keuze te maken.
anoniem_371339 wijzigde dit bericht op 16-06-2018 19:20
2.73% gewijzigd
zaterdag 16 juni 2018 om 19:20
Dankje, fijne post dit!!Lenn12345 schreef: ↑16-06-2018 18:58Mijn hond kan altijd mee en ik werk veel thuis maar moet wel zeggen dat ik soms zó geen zin heb om dat laatste rondje te maken 's avonds laat als het regent en hard waait én heel koud is.
Een hond delen vind ik denk ik ook wat minder. Ik lees me er wel op in, maar zou dit alleen met echt een goede vriend willen doen. Een vreemde die van de een op de andere dat doei zegt, is niets. En dan nog, met een goede vriend weet je het ook nooit.
Ik zoek, als ik idd dus een hond neem, toch het liefst een speelweide waar hij van ongeveer 10u s ochtends tot 14u s middags ofzo is. Dan overbrugt hij maar aantal uurtjes alleen. Ik ben zelf een vroege vogel en slaap nooit uit, heb dus geen moeite met vroeg opstaan en lekker rondje te wandelen/rennen met hem. Ik zou daar zeker de tijd voor nemen. En midden in de nacht ook trouwens.
Ziek ben ik al 10jr niet meer geweest; maar zoals je zegt is dat wel minder. ‘Voordeel’ is dan dat ik wel thuis ben en de hond idd niet alleen is, maar dan zal hij door mij idd even korter uitgelaten worden. S avonds (na werktijden) zou iemand hem wel nog eventueel voor een grotere uitlaatronde mee kunnen nemen. Maar gelukkig zal dit (hopelijk, je weet het maar nooit) sporadisch zijn.
Wat betreft ras heb je gelijk, ik weet ook nog niet zeker of ik dit ras wil hoor. Wij hadden vroeger een shitzu en een Franse bulldog, beide nooit ademhalingsproblemen gehad en oud geworden (14/15jr) maar misschien was dat geluk hebben.
Ik wil nu eerst uitzoeken of ik een situatie kan vinden wat voor de hond fijn is, als dat er namelijk niet is dan hoef ik ook niet de hondenrassen te bekijken.
Ongeacht welk ras ik eventueel zou kiezen, ik zou nooit bij een vage advertentie van marktplaats ofzo kijken. Ik wil een erkende fokker met goede papieren, om zoveel mogelijk de gezondheid van de hond te waarborgen ja.
Financieel is alles geen probleem, ik kan alle medische kosten dekken en opvangkosten dekken. Maar ik wil me wel goed voelen over de opvang en niet de hond zomaar ergens dumpen zoals een aantal hier denken.
Ik ga er goed over nadenken en me verder inlezen. Als ik tot een beslissing ben gekomen (kan aantal maanden duren) dan zal ik het zeker nog laten weten
Wat voor hond heb jij trouwens?
zaterdag 16 juni 2018 om 19:24
Ik voel me aangevallen door je toon. Ik ben het ook met lenn12345 eens, en zij zegt ongeveer hetzelfde als jij.JeSchoonmoeder schreef: ↑16-06-2018 19:14Jij voelt je enkel aangevallen omdat je weet dat ik gelijk heb. Jj gaat wel degelijk van je eigen gerief uit, niet vanuit de hond. En verder sluit ik me volkomen aan bij Lenn12345, als je echt om honden geeft en je het beste wil moet je je veel beter inlezen en je oriënteren. op "gevoel" af gaan want o o o, we moeten een bepaald "ras", vooral al die doorgefokte zielige rasjes heeft al heel wat honden de hel bezorgd.
Edit: jij lijkt me wel nuchter genoeg de juiste keuze te maken.
Alleen is jouw toon een stuk vijandelijker.
Ik ben me dus al aan het inlezen en blijf me erover inlezen, ik ga er een aantal maanden over nadenken en alle opties goed uitzoeken. Zelfs als ik wel zon uitlaatservice vind met de tijden die mij ideaal lijken, dan nog ga ik er goed over nadenken of dat ook daadwerkelijk het beste is
zaterdag 16 juni 2018 om 19:32
Niet alle jachthonden hebben de hele dag door veel beweging nodig. Sterker nog, als je een Greyhound of een Galgo zou nemen, dan heb je hele lieve, leuke honden die graag veel slapen. De momenten dat ze buiten zijn willen ze ook echt wel voluit gaan, maar dat zou je met de fiets kunnen doen.
Misschien is het een optie om twee honden te nemen, zodat ze gezelschap aan elkaar hebben. Wel onder de voorwaarden dat je oppasser(s) standby hebt voor de momenten dat je zelf niet kunt.
Zelf vang ik twee/drie keer per week ook een hond op van iemand die dan volle dagen moet werken. Hier betreft het een vriendendienst omdat ik het zelf heel leuk vind en daarmee voor mijn eigen hond een speelmaatje heb. In de ochtenden is die hond alleen, maar het baasje vertrekt nooit voor 10.00 uur. 's Middags haal ik de hond op en die blijft dan zolang het nodig is. Het baasje haalt hem zelf op.
In regio Breda kom ik deze o.a. tegen
http://www.hondenpensiondendog.nl/html/dagopvang.htm
http://test.topcare4dogs.nl/
http://www.hondenpensiondelindenberg.nl/hondencreche/
http://www.woefenzo.nl/werkwijze
Misschien is het een optie om twee honden te nemen, zodat ze gezelschap aan elkaar hebben. Wel onder de voorwaarden dat je oppasser(s) standby hebt voor de momenten dat je zelf niet kunt.
Zelf vang ik twee/drie keer per week ook een hond op van iemand die dan volle dagen moet werken. Hier betreft het een vriendendienst omdat ik het zelf heel leuk vind en daarmee voor mijn eigen hond een speelmaatje heb. In de ochtenden is die hond alleen, maar het baasje vertrekt nooit voor 10.00 uur. 's Middags haal ik de hond op en die blijft dan zolang het nodig is. Het baasje haalt hem zelf op.
In regio Breda kom ik deze o.a. tegen
http://www.hondenpensiondendog.nl/html/dagopvang.htm
http://test.topcare4dogs.nl/
http://www.hondenpensiondelindenberg.nl/hondencreche/
http://www.woefenzo.nl/werkwijze
zaterdag 16 juni 2018 om 19:52
Als je mijn toon aanvallend vindt, ga eens een dagje in een asiel meelopen, misschien vindt jij mij dan een zacht ei. Je moet het omdraaien: ik kom op voor de hond die jij niet moet nemen omdat je er verkeerd in staat.walnootje schreef: ↑16-06-2018 19:24Ik voel me aangevallen door je toon. Ik ben het ook met lenn12345 eens, en zij zegt ongeveer hetzelfde als jij.
Alleen is jouw toon een stuk vijandelijker.
Ik ben me dus al aan het inlezen en blijf me erover inlezen, ik ga er een aantal maanden over nadenken en alle opties goed uitzoeken. Zelfs als ik wel zon uitlaatservice vind met de tijden die mij ideaal lijken, dan nog ga ik er goed over nadenken of dat ook daadwerkelijk het beste is
Niet de rollen omdraaien, ik ben voor de hond, jij bent enkel voor jezelf.
zaterdag 16 juni 2018 om 22:24
Ik denk dat als iedereen er zo goed over na zou denken als TO, er geen zielige hondjes in het asiel zouden zitten.JeSchoonmoeder schreef: ↑16-06-2018 19:52Als je mijn toon aanvallend vindt, ga eens een dagje in een asiel meelopen, misschien vindt jij mij dan een zacht ei. Je moet het omdraaien: ik kom op voor de hond die jij niet moet nemen omdat je er verkeerd in staat.
Niet de rollen omdraaien, ik ben voor de hond, jij bent enkel voor jezelf.
Je gaat echt helemaal los op iemand die er nou net wél alles aan doet om goed voorbereid te zijn. Met een uiterst vijandige toon inderdaad.
Overigens kan mijn hond erg goed toneelspelen, elke keer als ze me zo ongeveer het hek van de opvang doortrekt, omdat ze weer een hele dag moet spelen met haar vriendjes. Zo'n sneu hondje
Goed bezig TO, gewoon rustig alles op een rijtje zetten, dan kom je er vanzelf uit of je een hond een goed leven kan bieden.
zaterdag 16 juni 2018 om 22:30
Rare post.sinnombre schreef: ↑16-06-2018 18:28Zoek op je buurtapp of er mensen zijn die hondenoppas zijn.
Op werkdagen elke ochtend een grote wandeling, elke avond een stuk lopen, 3 vrije hele dagen die je met de hond kan doorbrengen.
Ik denk dat ik mijn hond meer zie dan veel ouders hun kinderen zien, aangezien die al om 20:00 op bed liggen en 's ochtends ook niet lekker een stuk gaan lopen.
En mensen die sporten, uitgaan en reizen dat zijn dus mensen die níet voor een hond kiezen.
Je moet je leven wel inrichten naar een hond, maar TO heeft al gezegd dat ze daar rekening mee houdt.
zaterdag 16 juni 2018 om 23:45
Mijn tips:
- Zet je eigen enthousiasme opzij (hoe moeilijk dat ook is) en ga eerlijk en realistisch bekijken wat je een hond kunt bieden en wat de kwaliteit van leven is die je hem kunt geven. Een hond is absoluut een roedeldier. Een hond wil gezelschap, een hond wil bij je zijn. Een uitlaatservice biedt wat beweging en een gelegenheid om de behoefte te doen, maar verder zit de hond gewoon thuis te wachten tot jij er weer bent. Alle honden hebben hier moeite mee, de een meer dan de ander. Het is niet te voorspellen hoeveel moeite jouw hond hiermee zal hebben.
- Als je desondanks toch voor een hond gaat, overweeg dan serieus een 'co-ouder'-constructie met iemand anders die niet full-time de tijd heeft voor een hond, of overweeg de co-ouder te worden van een bestaande hond, bijvoorbeeld van een baasje die het weekend juist vrij wil houden. Dat is niet per se verwarrend voor de hond. Een hond kan van meerdere mensen houden, en meer huizen zien als een thuis. Het is in ieder geval een betere oplossing dan een uitlaatservice 5 dagen per week en de rest van de weekdagen doorbrengen in eenzaamheid.
- Ga niet voor een kortsnuitig ras. Echt, het zou verboden moeten zijn om dit soort honden nog te fokken. Zoek even op 'brachyfaal obstructief syndroom', iets waar alle kortsnuitige honden in meer of mindere mate aan lijden. Als je ook maar een beetje een dierenvriend bent, helpt dat je hopelijk van het idee af. De reden dat dit soort rassen geen lange wandelingen doen, is niet omdat ze dat niet zouden willen, maar omdat ze daar lichamelijk niet toe in staat zijn.
Succes, en probeer de keuze niet uit eigen belang te maken maar uit belang van de hond, ook al betekent dat dat je die niet zult nemen.
In antwoord op je vraag: ik ben single en ik mag van mijn baas mijn hond meenemen naar het werk. Anders was ik er nooit aan begonnen.
- Zet je eigen enthousiasme opzij (hoe moeilijk dat ook is) en ga eerlijk en realistisch bekijken wat je een hond kunt bieden en wat de kwaliteit van leven is die je hem kunt geven. Een hond is absoluut een roedeldier. Een hond wil gezelschap, een hond wil bij je zijn. Een uitlaatservice biedt wat beweging en een gelegenheid om de behoefte te doen, maar verder zit de hond gewoon thuis te wachten tot jij er weer bent. Alle honden hebben hier moeite mee, de een meer dan de ander. Het is niet te voorspellen hoeveel moeite jouw hond hiermee zal hebben.
- Als je desondanks toch voor een hond gaat, overweeg dan serieus een 'co-ouder'-constructie met iemand anders die niet full-time de tijd heeft voor een hond, of overweeg de co-ouder te worden van een bestaande hond, bijvoorbeeld van een baasje die het weekend juist vrij wil houden. Dat is niet per se verwarrend voor de hond. Een hond kan van meerdere mensen houden, en meer huizen zien als een thuis. Het is in ieder geval een betere oplossing dan een uitlaatservice 5 dagen per week en de rest van de weekdagen doorbrengen in eenzaamheid.
- Ga niet voor een kortsnuitig ras. Echt, het zou verboden moeten zijn om dit soort honden nog te fokken. Zoek even op 'brachyfaal obstructief syndroom', iets waar alle kortsnuitige honden in meer of mindere mate aan lijden. Als je ook maar een beetje een dierenvriend bent, helpt dat je hopelijk van het idee af. De reden dat dit soort rassen geen lange wandelingen doen, is niet omdat ze dat niet zouden willen, maar omdat ze daar lichamelijk niet toe in staat zijn.
Succes, en probeer de keuze niet uit eigen belang te maken maar uit belang van de hond, ook al betekent dat dat je die niet zult nemen.
In antwoord op je vraag: ik ben single en ik mag van mijn baas mijn hond meenemen naar het werk. Anders was ik er nooit aan begonnen.
zondag 17 juni 2018 om 11:25
Mijn hond gaat 4 dagen in de week naar een particulier oppas adres. Daar wonen nog 4 honden, zijn kinderen en draait ze gewoon mee. Wij zijn heel erg gek met elkaar dus het eerder geschetste beeld van de asielmedewerkster herken ik niet.
In tegenstelling tot haar broertje heeft ze geen verlatingsangst en is ze flexibeler naar vreemden.
Je moet wel goede afspraken maken over de opvoeding en het zindelijk maken.
En bij 40 graden koorts is het geen ramp als ze een keer in de tuin hun behoefte doen. Ik zou met haar ook geen kilometers lopen als zij ziek zou zijn.
Voor honden en kinderen geldt dat ze natuurlijk ten alle tijde het liefst thuis zijn maar dat kan nu eenmaal niet altijd omdat er ook brood op de plank moet komen.
Alle hondenbazen die ik ken werken en hebben wat geregeld. Ik zou niet voor twee gaan want is lastiger te regelen. Toen ik twee had en na een relatiebreuk kwam ik daarachter. Dat kan ook nog he? Ben je al nog single met honden.
In tegenstelling tot haar broertje heeft ze geen verlatingsangst en is ze flexibeler naar vreemden.
Je moet wel goede afspraken maken over de opvoeding en het zindelijk maken.
En bij 40 graden koorts is het geen ramp als ze een keer in de tuin hun behoefte doen. Ik zou met haar ook geen kilometers lopen als zij ziek zou zijn.
Voor honden en kinderen geldt dat ze natuurlijk ten alle tijde het liefst thuis zijn maar dat kan nu eenmaal niet altijd omdat er ook brood op de plank moet komen.
Alle hondenbazen die ik ken werken en hebben wat geregeld. Ik zou niet voor twee gaan want is lastiger te regelen. Toen ik twee had en na een relatiebreuk kwam ik daarachter. Dat kan ook nog he? Ben je al nog single met honden.