Trouwen in de zomer(vakantie)? Zou jij het doen?

07-03-2009 11:47 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Ik ben hier voor het eerst. Misschien raar dat ik dan gelijk een topic open maar ik zit met een dilemma.

Mijn vriend en ik zijn aan het denken voor een goede huwelijksdatum. Nu is het zo dat we in de zomer zoveel jaar bij elkaar zijn. Daarom vind vooral ik het leuk en speciaal om dan ook op die dag te gaan trouwen, Maar het dilemma punt is dat er dan mensen zijn die op vakantie willen of gaan,

Wat zouden jullie doen? Als je de uitnodigingen op tijd stuurt dan zou je zeggen dat mensen er rekening mee kunnen en willen houden.

Het gaat trouwens niet perse om deze zomer, volgend jaar is ook een optie.

Groetjes stuiteraar!
Tja, wat weegt zwaarder voor jullie? die 'speciale' datum omdat jullie x-jaren bij elkaar zijn, of het feit dat jullie vrienden/familie er bij kan zijn?

Ik kan me zo voorstellen dat verschillende mensen hun vakantie al geboekt hebben en zich bezwaard voelen dat ze nu niet naar jullie trouwfeest kunnen, of jullie teleurstellen door niet te komen.

En als je nu in het najaar trouwt, of iedere andere datum buiten de zomervakantie, dan wordt dat toch gewoon een speciale datum voor jullie?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Misschien even een rare vraag, maar als je in deze zomer wil trouwen omdat jullie dan precies zoveel jaar bij elkaar zijn, hoe kan het dan dat het volgend jaar ook wel kan??
quote:stuiteraar schreef op 07 maart 2009 @ 11:47:

Hoi

Ik ben hier voor het eerst. Misschien raar dat ik dan gelijk een topic open maar ik zit met een dilemma.

Mijn vriend en ik zijn aan het denken voor een goede huwelijksdatum. Nu is het zo dat we in de zomer zoveel jaar bij elkaar zijn. Daarom vind vooral ik het leuk en speciaal om dan ook op die dag te gaan trouwen, Maar het dilemma punt is dat er dan mensen zijn die op vakantie willen of gaan,

Wat zouden jullie doen? Als je de uitnodigingen op tijd stuurt dan zou je zeggen dat mensen er rekening mee kunnen en willen houden.

Het gaat trouwens niet perse om deze zomer, volgend jaar is ook een optie.

Groetjes stuiteraar!Dat is nog maar de vraag. Bij de meeste bedrijven is de vakantieplanning voor de komende zomer inmiddels rond. Dan wordt het lastig om nog rekening te houden met jullie datum. Het lijkt me niet zo handig om in een vakantieperiode te trouwen.Dus: fijn in ondertrouw gaan op 'jullie' datum en het huwelijk sluiten begin september.

Dus jij verwacht dat veel mensen hun vakantie speciaal voor jullie uitstellen, of niet gaan?? Ik zou het niet doen. Wat denk je van mensen die 1 x per jaar 3 weken vrij hebben, en dan niet kunnen omdat er goede vrienden trouwen waar ze fatsoenshalve bij moeten/willen zijn. Als de datum in het midden van hun vakantie valt, kunnen ze dus niet eens twee weken weg.

Ik zou er niet blij mee zijn als goede vrienden of familie dit deed. Als je dit doet, houd er maar rekening mee dat er mensen zijn die niet komen (lekker rustig) en dat je commentaar krijgt.
Lijkt me ook nogal lastig om rekening mee te houden. Mensen willen toch graag in de zomervakantie weg (of hebben geen andere keus). Waar ik werk moeten we al vóór 15 jan. onze vakantie indienen. Dat zal vast bij meer bedrijven zo zijn, dus dikke kans dat mensen al wat gepland hebben.

En als je dan nog familie of vrienden met kinderen hebt wordt het helemaal lastig.

Je loopt nu het risico dat mensen niet komen omdat ze niet hun vakantie laten schieten voor een bruiloft. Kan ik me ook wel iets bij voorstellen eigenlijk.....

Ik zou het gewoon vlak ná de zomervakantie doen als ik jou was.
Wij zijn in de zomervakantie getrouwd en hebben dat in principe met de meeste familie overlegd. Van een groot deel van mijn familie weet ik dat ze in de zomervakantie altijd in Nederland blijven, dus van hen wist ik dat het geen probleem zou zijn, aan de rest hebben we wel gevraagd wat de plannen waren en uiteindelijk hebben we toen een datum geprikt. Wij hielden het sowieso redelijk klein, dus alles bij elkaar was het niet zo'n probleem.

Als je erg veel mensen uitnodigt, ook familieleden en kennissen die wat verder van je af staan, of mensen die graag ver en lang op vakantie gaan, zou ik er wel rekening mee houden dat het wel eens lastig kan worden. Het scheelt dan ook nog of je het aan het begin of het eind van de zomer doet of echt middenin de schoolvakantie. Ik denk niet dat je zomaar met een datum op de proppen moet komen en dan moet eisen dat iedereen zich daarnaar voegt, ik zou echt overleggen met de mensen die je er echt heel erg graag bij wil hebben en vragen wat hun plannen zijn en daarnaast ook rekening houden met mensen die wellicht niet kunnen komen. En anders misschien toch een datum kiezen in het voorjaar of het najaar.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Hey

Bedankt voor jullie reacties. Wuiles daar heb je wel gelijk in ja. Dan zou het eerder volgend jaar 'moeten', maar dan moet je wel erg vroeg zijn met de uitnodiging.

In ondertrouw gaan op onze verkerings datum is idd ook een mooie optie...Nog niet eens aan gedacht

Het is niet zo zeer dat we dan 5 jaar samen zijn, dat maakt niet uit, volgend jaar is het dan 6 jaar, het gaat er ons en dan eigenlijk meer mij om dat het op die datum is begonnen en het mij leuk lijkt om dan ook op die datum te trouwen...

Maar ik wil wel graag dat mijn vrienden en familie enz er bij zijn, dus is idd de optie van wuiles het beste. Beetje dom dat we daar nog niet aan gedacht hebben haha!!

Bedankt voor de reacties
Ik weet niet hoeveel mensen je uit wilt nodigen, maar kun je niet met de mensen die je er sowieso bij wilt hebben overleggen hoe zij dit zien?

Het is, lijkt mij, geen ramp als niet íedereen erbij is.

Wanneer is die datum?

Ik wil zelf ook op de datum trouwen dat we bij elkaar zijn gekomen, ook met het oog op het weer, maar die is begin juni dus dat gaat wat gemakkelijker.

Maar zeker als je het binnenkort al voor volgend jaar aangeeft, zie ik het probleem met de vakanties niet.

Het hangt natuurlijk voor een groot deel van je familie- en kennissenkring af.
De bruiloft zal aardig groot worden omdat mijn vriend lid is van een vereniging en daar aardig geliefd is dus dat word dan wel erg lastig. Ik zal het gaan bespreken met mijn vriend van middag.

Maar ik denk dat het op onze datum ondertrouw word en in september oid onze bruiloftfeest enz.
quote:_Fiefje_ schreef op 07 maart 2009 @ 12:01:

Ik weet niet hoeveel mensen je uit wilt nodigen, maar kun je niet met de mensen die je er sowieso bij wilt hebben overleggen hoe zij dit zien?

Het is, lijkt mij, geen ramp als niet íedereen erbij is.

Wanneer is die datum?

Ik wil zelf ook op de datum trouwen dat we bij elkaar zijn gekomen, ook met het oog op het weer, maar die is begin juni dus dat gaat wat gemakkelijker.

Maar zeker als je het binnenkort al voor volgend jaar aangeeft, zie ik het probleem met de vakanties niet.

Het hangt natuurlijk voor een groot deel van je familie- en kennissenkring af.

Dat is ook zo ja!!

Het gaat om half juli!

Een lastige maand.

Ik ga het met mijn vriend overleggen..

Hij heeft best wel wat vrienden die hij er bij wilt hebben....Volgend jaar is ook een optie en dat we het dan in november - december vertellen / de kaarten versturen!!
Lijkt me ook handiger om het niet midden in de zomer te doen. Ook al overleg je met mensen, wil je nu echt dat iedereen moet gaan schikken en schuiven met de vakantie voor jullie bruiloft?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:Poezewoes schreef op 07 maart 2009 @ 12:06:

Lijkt me ook handiger om het niet midden in de zomer te doen. Ook al overleg je met mensen, wil je nu echt dat iedereen moet gaan schikken en schuiven met de vakantie voor jullie bruiloft?

Nee dat zeker niet Familie miss wel maar vrienden niet...

Ik denk dat het ook eerder september gaat worden...

Bedankt voor alle reacties.

Jullie mening is duidelijk en ik zal er vanmiddag/vanavond op terug komen hier!
Als je het volgend jaar plant en het op tijd aankondigt, hou je evengoed het probleem dat je dus van mensen verwacht dat ze hun vakantie aanpassen. Dat is overigens ook niet wat ik bedoelde met overleggen. Wij hebben onze trouwdatum op een redelijk laat tijdstip pas gekozen, dus bij ons was het meer gewoon vragen of mensen er op die datum bij konden zijn of dat ze al plannen hadden. Ik zou niet van mensen vragen dat ze op een ander moment op vakantie kunnen gaan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Susan schreef op 07 maart 2009 @ 12:09:

Als je het volgend jaar plant en het op tijd aankondigt, hou je evengoed het probleem dat je dus van mensen verwacht dat ze hun vakantie aanpassen. Dat is overigens ook niet wat ik bedoelde met overleggen. Wij hebben onze trouwdatum op een redelijk laat tijdstip pas gekozen, dus bij ons was het meer gewoon vragen of mensen er op die datum bij konden zijn of dat ze al plannen hadden. Ik zou niet van mensen vragen dat ze op een ander moment op vakantie kunnen gaan.Ik bedoelde ook met de kaart versturen, nadat we overlegd hebben!!
Wij trouwen 25 juli en de mensen die wij er graag bij willen hebben weten de datum al. Wij hebben daarbij gezegd dat we het leuk vinden als ze komen, maar dat we echt niet van ze vragen om hier met hun vakantie ofzo rekening mee te houden omdat we niet willen dat mensen het gevoel hebben dat ze 'moeten' komen. Uiteindelijk zijn er maar weinig mensen die niet gaan komen.
Ik denk niet dat mensen die aan de zomervakantie gebonden zijn hun vakantieplannen zullen skippen voor 'n trouwerij. Ik denk dat je beter voor of na het hoogseizoen kunt trouwen, ook fijner voor je eigen huwelijksreis die je dan dus ook in 'n gunstigere tijd kunt plannen.
Heb even niet alle reacties gelezen, dus misschien mosterd...

Wij zijn eind augustus getrouwd en omdat we dachten dat er misschien wat mensen dan met vakantie zouden zijn, hebben we in januari een soort van vooraankondiging gestuurd, in plaats van de uitnodiging.

Heel simpel a4tje, met een maffe foto en dan een verhaaltje dat we gaan trouwen op bepaalde datum, en dat de echte uitnodiging nog volgt. Erbij vermeld dat we dit zo doe ivm vakantieplanning. Met de meest directe familie hadden we al besproken of de datum wel kon ivm vakantie.

Heeft goed gewerkt, 1 gezin was met vakantie, maar was niet zo'n ramp dat die er niet bij waren hihi.
Begin augustus getrouwd, geen problemen van ondervonden.

Gewoon op tijd je uitnodigingen versturen
Oh en wat betreft mensen die hun vakantie tóch op de trouwdag hadden gepland; die ga ik écht niet vragen om hun vakantie op te schuiven. Ze gaan op vakantie, óf zijn op je trouwdag.
Hier ook een ervaringsdeskundige..zijn getrouwd toen we tien jaar samen waren. Half augustus 2003...uiteindelijk maar 1 afzegging gehad vanwege vakantieplannen die al gemaakt waren.. Wij hebben in feb pas de datum geprikt..dacht dat 5/6 maanden vantevoren wel genoeg was...maar dat blijkt dus niet zo te zijn. In de trouwjurkwinkel keken ze me aan alsof ik gek was geworden..idem dito met de ringen maar uiteindelijk is alles goed gekomen..
Ik persoonlijk zou echt wel bereid zijn "om een bruiloft heen" mijn vakantie te plannen. Dan ga ik toch een week eerder of later, wat maakt dat nou uit? Is toch leuk, een feessie?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Bij mij hebben ze mazzel als ze iets in 't hoogseizoen vieren want ik ga juist nooit in 't hoogseizoen op vakantie, dus dan kan ik altijd.

Maar als ik reisplannen heb voor een andere maand, dan moeten ze er toch wel vroeg bij zijn want ik boek meestal ruim 'n half jaar van te voren en als ik met vrienden ga dan gaat de prioriteit helemaal uit naar de gewenste reisdatum en dan mis ik maar 'n feestje.
Wel fijn he, dat we niet aan de hoogseizoen-hel vast zitten. Dat komt omdat wij niet ceaupuleren wanneer we eauvuleren
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Ik ben ook best bereid om om een bruiloft heen te plannen. Vrienden van mij trouwden begin augustus, vriendlief en ik hebben onze vakantie daar op aangepast. Zou het verschrikkelijk gevonden hebben als ik de bruiloft van een hele dierbare vriendin had gemist. Maar ik moet wel zeggen dat zij ook iedereen die ze erbij wilden hebben hadden gebeld om te vragen of die datum kon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven