Vervelende huisgenoot

03-07-2018 20:16 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
marengo95 wijzigde dit bericht op 21-01-2020 23:17
Reden: Herkenbaarheid
0.00% gewijzigd
Als je geen back-up krijgt van je huisgenoten of van je huisbaas zou ik toch echt wat anders gaan zoeken, succes!
Wat een eikel. Is ie stiekem verliefd op je? Als niets helpt en je krijgt je huisgenoten er niet in mee, zou ik toch een andere woonruimte zoeken. Dit is geen doen.
meisjes plagen, kusjes vragen is het toch?

Maar goed, net doen alsof hij je gaat slaan vind ik bedreigen. Ongewenst aan je zitten is ongewenste intimiteiten. Dus ik zou hem heel rustig te verstaan geven dat wanneer hij dit een volgende keer weer flikt, jij een melding gaat doen bij de politie wegens huiselijk geweld en ongewenste intimiteiten. En van inbreuk op je privacy als jij staat te douchen en hij moet tanden poetsen. Eens zien hoe grappig het dan nog is.
Hij klinkt als een heel erg slecht opgevoedde puber. Durf je een keer goed boos op hem te worden? Desnoods terwijl je vriend in je kamer zit als back up.

Het is niet ok als hij je sletje noemt, en daar mag je best gepast fel op reageren. Probeer je niet bang te laten maken. Net als dat hij zijn tengels thuis houd, en maar met zijn broertjes in het grasveld gaat stoeien.

Wat een lamlul zeg.
slot op de badkamerdeur zetten. Daar zou ik mee beginnen.
Verder je zoveel mogelijk terug trekken en op zoek naar andere woonruimte.
Hij mag niet zonder jouw toestemming op jouw kamer trouwens. Dat is huisvrede breuk. Je zou hem de eerst volgende keer daarvoor kunnen waarschuwen. En het dan voortaan filmen als hij het doet.. heb je bewijslast als je daadwerkelijk aangifte doet.
Ik zou echt zelf een paar euro uitgegeven en een haakje op de badkamerdeur plaatsen. En op mijn slaapkamerdeur. Is ie nou helemaal. Wat een ontzettende eikel zeg.

Ik weet wel dat dat niet het hele probleem oplost maar zo houd jij in ieder geval iets van privacy.
Ik zou in ieder geval wel verzoeken aan de huisbaas voor een slot op de douche. En probeer met je huisgenoten te praten want dit kan niet zo doorgaan. Als dat allemaal niet lukt zou ik voor wat anders gaan kijken
Plagen is kusjes vragen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
davo1979 schreef:
03-07-2018 20:33
Ik zou in ieder geval wel verzoeken aan de huisbaas voor een slot op de douche. En probeer met je huisgenoten te praten want dit kan niet zo doorgaan. Als dat allemaal niet lukt zou ik voor wat anders gaan kijken
Ja. Ik denk dat ik binnenkort ga praten met degene die hij t best kent. Ik vind t super lastig om over mn gevoelens te praten tussen al die mannen. Lijkt wel of ze daar niet mee om kunnen gaan ofzo...
Hoezitdit schreef:
03-07-2018 20:28
Wat een eikel. Is ie stiekem verliefd op je? Als niets helpt en je krijgt je huisgenoten er niet in mee, zou ik toch een andere woonruimte zoeken. Dit is geen doen.
Heb ik ook nog aan zitten denken. Maar waarom zou je dan zo raar doen!
Klinkt echt alsof ie je aandacht wil en je heel leuk vindt. Slot op de douche lijkt me wel fijn. En een keer duidelijk aangeven dat hij van je afblijft.
YellowLemon schreef:
03-07-2018 20:29
Hij klinkt als een heel erg slecht opgevoedde puber. Durf je een keer goed boos op hem te worden? Desnoods terwijl je vriend in je kamer zit als back up.

Het is niet ok als hij je sletje noemt, en daar mag je best gepast fel op reageren. Probeer je niet bang te laten maken. Net als dat hij zijn tengels thuis houd, en maar met zijn broertjes in het grasveld gaat stoeien.

Wat een lamlul zeg.
Ik probeer wel eens boos te worden maar hij moffeld het snel weg onder t mom dat ik een dramaqueen ben.
(Ik vind dat zelf van niet)
Heb je een slot op je kamer? Die ook gebruiken, kan die niet meer zomaar je kamer in.
Hij moet van je afblijven en uit jouw kamer en de badkamer blijven. Wat een achterlijk gedrag.

Ik zou gewoon blijven klagen bij de verhuurder/huisbaas. Die moeten ze eruit kicken. En inderdaad haakjes op de deuren.
Laat je vader/broer/handig persoon, een slot op je deur/badkamerdeur zetten. Belachelijk dat dit sowieso niet standaard aanwezig is in een huis waar meerdere mensen wonen.
Lijkt mij een onaangename figuur.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Toch constant van je afbijten (direct als hij begint dus niet pas als hij al even bezig is!) en daarmee je grenzen aangeven en een klacht indienen bij de huisbaas. Slot op jouw kamer en slot op de badkamer.

Misschien ook een keertje een assertieve vriendin uitnodigen die hem op zijn nummer kan zetten.

Wat een naar ventje zeg! Ik zou slaande ruzie krijgen met zo'n gozer!

Als het niet verandert zou ik wel andere woonruimte kiezen want jouw veiligheid gaat voor alles.
Kan je vriend niet een tijdje wat meer aanwezig zijn? En dan elk vreemd gedrag meteen de kop indrukken. Of doet hij dan wel normaal?
Het klinkt mij toe alsof je over je heen laat lopen. Een goed gesprek gaat niet helpen en het negeren, weglachen, voorzichtig benaderen, wat je ook doet, het werkt allemaal niet. Met boos.worden speel je hem helemaal in de kaart, want dan weet hij dat hij je raakt en dat hij je op de kast kan krijgen.,
De volgende keer dat hij iets doet dat je niet bevalt zeg je dat hij moet stoppen, dat je niet gediend bent van kleuters en dat je de volgende keer dat hij je aanraakt, bedreigd of je privacy schendt je een aanklacht bij de politie neer legt.
Waarschijnlijk gaat hij vragen waarom, want het is toch een grapje, of lacht hij je uit. Boeiend.
Gewoon negeren en weglopen. Ga er niet meer op in, dan geef je hem alleen maar wat hij wil.
Kom je woord ook na. Schrijf alles op wat je je kan herinneren, liefst met data, en wat er nog gebeurt en ga daarmee naar de politie als het weer gebeurt.
Misschien doen ze er niets mee, maar vraag dan iig een kopie van je melding en hang die op in de centrale ruimte,
Tegenwoordig als hij thuis komt ga ik vaak naar mijn kamer alleen heb ik daar geen internet dus kan ik niet werken achter mn laptop.

Na deze zin ben ik afgehaakt. Of je zit in een bunker, en daar zal je genoeg ruimte hebben, of je zit in een klein huis en dan heb je gewoon wifi.
Met een repeatertje van een tientje moet het ook wel lukken om wifi op je kamer te krijgen. Of een lange netwerkkabel; die dingen kosten ook haast niks meer.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Dat is idd wel heel apart dat internet niet meer zou werken in je kamer. Normaal gesproken werkt dat door een heel huis inclusief de tuin en als je in 'n rijtjeshuis woont ook nog bij de buren.
retrostar schreef:
03-07-2018 21:51
Met een repeatertje van een tientje moet het ook wel lukken om wifi op je kamer te krijgen. Of een lange netwerkkabel; die dingen kosten ook haast niks meer.
Ja ik woon op een oude boerderij in mijn kamer is er met mn laptop geen bereik.. wel WiFi met mijn telefoon maar niet op de laptop. Ik moet dan ook een gat in t plafond maken in de woonkamer wil de lengte van zo'n kabel passen... wel een optie! Ik ga er eens naar kijken dankjewel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven