Beginnen van een camping
woensdag 4 juli 2018 om 07:57
Ik heb al een tijd lang het plan om een camping te willen beginnen of overnemen.
Nu heb ik op internet een beetje gezocht maar kom van alles tegen wat elkaar weetpr tegenspreekt.
Wel doen niet doen, nu zou ik graag in contact willen komen met mensen die deze stap genomen hebben en een camping hebben.
Misschien een keer langs te komen om hierover te praten.
Wat voor stappenplan, bij wie kan ik de juiste info krijgen extra.
Nu heb ik op internet een beetje gezocht maar kom van alles tegen wat elkaar weetpr tegenspreekt.
Wel doen niet doen, nu zou ik graag in contact willen komen met mensen die deze stap genomen hebben en een camping hebben.
Misschien een keer langs te komen om hierover te praten.
Wat voor stappenplan, bij wie kan ik de juiste info krijgen extra.
woensdag 4 juli 2018 om 08:09
Mail eind september een paar campings waar je graag op zou willen lijken als je een camping zou hebben.
En vraag of je een keer op de koffie mag komen om te kijken en vragen te stellen over het reilen en zeilen van een camping.
Maar ik zou het niet nu doen aangezien iedereen het nu super druk heeft met de vakantie in aantocht.
En vraag of je een keer op de koffie mag komen om te kijken en vragen te stellen over het reilen en zeilen van een camping.
Maar ik zou het niet nu doen aangezien iedereen het nu super druk heeft met de vakantie in aantocht.
woensdag 4 juli 2018 om 08:12
Onderzoek de markt en leer Duits: https://www.telegraaf.nl/nieuws/2255399 ... -problemen
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 4 juli 2018 om 08:26
En kijk in de tussentijd met pen en papier in de hand een aantal (herstel: alle) seizoenen van “Ik Vertrek”. Voor de meeste mensen natuurlijk gewoon een vermakelijk programma, maar vanuit een ondernemersoogpunt ook zeker heel informatief. Waarom het wiel opnieuw uitvinden als zoveel mensen je voor zijn gegaan en al oplossingen hebben voor de eventuele beren die jij op de weg ziet?Browniechocolate schreef: ↑04-07-2018 08:09Mail eind september een paar campings waar je graag op zou willen lijken als je een camping zou hebben.
Ik zou het zelf nooit doen, want ik werk het best met een leidinggevende boven me, maar in mijn directe omgeving heb ik meerdere ondernemers die telkens weer zeggen dat het starten van een onderneming echt veel meer behelst dan “ik wil X starten, waar is de kvk?”. En ja, die heb je erbij. Bereid je goed voor, bedenk diverse scenario’s en leg alvast vast hoe je daarmee omgaat.
Succes!!
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig
woensdag 4 juli 2018 om 08:44
Ja dat maakt wel uit lijkt me.
Wel een ontzettend tof idee, een eigen camping!
woensdag 4 juli 2018 om 08:46
woensdag 4 juli 2018 om 08:49
woensdag 4 juli 2018 om 09:02
Ik heb ervaring met het reilen en zeilen van campings vanuit mijn werk. De tip om eens te gaan werken daar is een hele goede. Er komt zo veel bij kijken. Ik zou je aanraden te starten als beheerder bij een vacansoleil, rcn, roan of andere verhuurder. Dan ben jij geen eindverantwoordelijke maar ligt het bij de organisatie. Pas als het je dan nog leuk lijkt, zou ik echt de stap maken zelf een camping te kopen/starten.
woensdag 4 juli 2018 om 09:45
Het is een jaar lang fucking hard werken. In de zomermaanden altijd op je best zijn, want een onvriendelijk woord en je hebt een negative recensie op zoover oid. Naast het reilen en zeilen van de camping moet je ook nog reclame maken. Het is constant investeren in de toekomst, met een lach op je gezicht. En dan maar hopen dat het rendabel is.
Kortom, ik zou het alleen doen als je hart niks anders roept dan dit. Ik ken een stel met een camping, die het van 0 af hebben opgebouwd. Zij genieten ervan, elke dag weer. Ook in de winter schieten ze de mooiste plaatjes van hun camping, van hun veranderingen/verbeteringen. Maar het zijn ook echt rasoptimisten, die met heel weinig tevreden zijn. De eerste 3 jaar hebben ze periodes gehad dat ze afhankelijk waren van anderen (financieel). Hun harde werken wordt gelukkig beloond, maar als je naar Ik vertrek kijkt, zie je at niet iedereen dat lukt.
Is het een passie of een vlucht? Een zomer werken als vrijwilliger op een camping zou ik aanraden. Je mag dan een hele zomer voor niks staan in ruil voor klusjes.
Kortom, ik zou het alleen doen als je hart niks anders roept dan dit. Ik ken een stel met een camping, die het van 0 af hebben opgebouwd. Zij genieten ervan, elke dag weer. Ook in de winter schieten ze de mooiste plaatjes van hun camping, van hun veranderingen/verbeteringen. Maar het zijn ook echt rasoptimisten, die met heel weinig tevreden zijn. De eerste 3 jaar hebben ze periodes gehad dat ze afhankelijk waren van anderen (financieel). Hun harde werken wordt gelukkig beloond, maar als je naar Ik vertrek kijkt, zie je at niet iedereen dat lukt.
Is het een passie of een vlucht? Een zomer werken als vrijwilliger op een camping zou ik aanraden. Je mag dan een hele zomer voor niks staan in ruil voor klusjes.
woensdag 4 juli 2018 om 10:10
Ik ken wel een stel die dit gedaan heeft, in Nederland. Maar zij kunnen er niet van rond komen en die man heeft nu voor een goed salaris elders een baan.
Zij doet de camping nu alleen, en hij doet savonds de klusjes op de camping.
Verder zijn ze constant bezig met activiteiten voor bv gehandicapten en voor groepen, om maar geld te verdienen.
Gevolg is dat je in bepaalde periodes ook verjaardagsfeestjes en groepsactiviteiten op de camping hebt als je er staat met je tent.
Ik zou zeker bij campings langsgaan om te kijken hoe ze het doen.
Zij doet de camping nu alleen, en hij doet savonds de klusjes op de camping.
Verder zijn ze constant bezig met activiteiten voor bv gehandicapten en voor groepen, om maar geld te verdienen.
Gevolg is dat je in bepaalde periodes ook verjaardagsfeestjes en groepsactiviteiten op de camping hebt als je er staat met je tent.
Ik zou zeker bij campings langsgaan om te kijken hoe ze het doen.
woensdag 4 juli 2018 om 10:39
Wil je er zelf 1 beginnen of een camping overnemen? Heb jaren als seizoensgast op een camping van ca. 20 plekken gestaan. Daar kan je dus niet van leven. De man werkte ook gewoon elders, en ze hadden een grote schuur omgebouwd naar groepsaccomodatie. De vrouw deed alles alleen, dus ook dagelijks alles schoonmaken.
ik geef mn bek ook maar een douw
woensdag 4 juli 2018 om 19:02
Je kunt het ook anders zeggen: lekker werken met mensen die plezier hebben omdat ze vakantie hebben.-Darkside- schreef: ↑04-07-2018 08:49Dit.
Het idee lijkt me heel romantisch en leuk, maar in de praktijk moet ik er niet aan denken.
Altijd werken als anderen vakantie vieren.