Gezondheid alle pijlers

goed ontbijt?

06-07-2018 14:51 32 berichten
Gister bij de dietist geweest omdat ik een aantal kilo's mag/moet aankomen. Nu vertelde ik haar dat ik s'ochtends geen hap door mn keel krijg en zij adviseerde smoothies (dat had ik zelf ook al bedacht maar toch fijn dat zij er ook mee kwam). Nu heb ik vanmorgen het volgende in mn smoothie gedaan:
1 banaan
1 avocado
noten
havermout
diepvriesfruit
rijstemelk

zou dit een volledig ontbijt zijn denken jullie of zouden jullie nog iets extra's er in doen? zo ja, wat dan??
ik kan dietist vandaag niet meer bereiken, maar dacht hier zitten ook wel ervaringsdeskundige!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo benieuwd wat je morgenochtend gaat eten; kom je dat nog even vertellen, Stitch?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
SallySpectra* schreef:
06-07-2018 15:54
Waarom wel?
Ze moet de rest van de dag ook nog eten, toch? Dit klinkt een beetje als een overdosis.
Ik duw t in mijn holle kies.
Vriendelijk.
Ik eet dit bijna dagelijks als ontbijt of lunch. Ik neem dan geen hele avocado (paar blokjes diepvries-avocado), en meestal een halve banaan, met twee lepels havermout, wat zaden, twee andere diepvriesfruitsoorten (maximaal 50 gram per soort) en om het vloeibaar te maken rijstemelk, amandelmelk of gewone melk. Soms een schep kaneel erdoor.

Ik houd de smoothie best dik en niet te glad geblenderd, dus weinig vocht, zodat ik het niet in 1 keer naar binnen slurp.

Ik weet van anderen dat ze er bijvoorbeeld honing doorheen doen. Dit doe ik niet, want ik wil afvallen, en kan op zo’n smoothie makkelijk ruim 5 uur knallen op m’n werk.

Heb je ook andere ontbijttips gekregen? Of mag/moet je dagelijks een smoothie? Dat lijkt me (ondanks de variatiemogelijkheden qua fruit/groente) best saai.
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Je moet gewoon meer en steviger eten als je wél trek hebt. Eten tegen je zin is geen goed plan.
.
impala schreef:
07-07-2018 16:13
Je moet gewoon meer en steviger eten als je wél trek hebt. Eten tegen je zin is geen goed plan.
En toch is het voor TO wel beter, zichzelf te forceren.
Net als met afvallen, als je alleen naar je lichaam luistert, komt het niet goed. Want als je echt te dun/dik bent, is daar iets verstoord.
blijfgewoonbianca schreef:
06-07-2018 15:00
Als dit niet vullend was ( en banaan en havermout en.... ) dan zou ik morgen eens gaan voor een in roomboter gebakken stoeptegel.
:rofl:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
lilalinda schreef:
07-07-2018 16:14
En toch is het voor TO wel beter, zichzelf te forceren.
Net als met afvallen, als je alleen naar je lichaam luistert, komt het niet goed. Want als je echt te dun/dik bent, is daar iets verstoord.
Forceren is nooit goed. Meebuigen. Er zijn heus momenten dat ze wel wil eten. Doe daar wat mee. Eet iets meer of iets calorierijkers. Sommige mensen hebben s morgens vroeg geen trek. Maar om 11 uur bv wel. Of juist s avonds.
Maar als deze smoothie er goed in gaat, is dat prima natuurlijk.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven