man heeft gevoelens voor een collega. Nog samen op vakantie?

vrijdag 20 juli 2018 om 19:21
Hallo, ik had nooit nooit nooit gedacht dat ik hier een topic over zou openen, omdat het zo'n beetje het allerverste scenario is wat ik in mijn hoofd kon halen als ik denk aan mijn relatie.
Mijn man en ik zijn 25 jaar samen, sinds ons 19e en 20e. Wij hebben 2 inmiddels grotere kinderen en vandaag hebben wij elkaar een brief geschreven. Op met name het verzoek van mijn man, omdat hij al een tijdje last heeft van de verzuring binnen onze relatie. En daar wilde hij het over hebben.
Ik heb dus zijn brief gelezen, waarin hij mij bekende al een tijd (anderhalf jaar) de vonk of chemie te zijn verloren voor mij en inmiddels geraakt te zijn door een vrouwelijke collega van hem. Dit viel voor mij precies als een puzzelstukje op z'n plek. Maar tevens wist ik niet wat voor donkere wolk zich zo plotseling en onaangekondigd boven mijn hoofd begaf.
Ik heb gehuild. En geschreeuwd vandaag.
We zijn gaan wandelen en tijdens het wandelen vertelde hij meer. Blijkt dus dat hij denkt niet per se door mij of door hem een crush te zijn gaan voelen voor zijn collega. Maar doordat hij het gevoel heeft al langer niet echt gelukkig te zijn. Hij weet niet waarom, denkt dat het misschien een midlife crisis is. Zegt ook nooit over de schreef te zijn gegaan met zijn collega. Maar ze hebben wel naar elkaar opgebiecht hetzelfde te voelen. Als sinds november dit jaar. Ze hebben intens app contact gehad met elkaar en dat vond ik al die tijd al vreemd. Heb ook wel eens gevraagd of hij meer voelde voor haar. Maar dat werd steeds weggewuifd met natuurlijk niet. En je hoeft nergens onzeker over te zijn.
Blijkt dat ik toch zo gek niet was.
Ik ben zo ontzettend onthutst. Voel me een vreemde in dit verhaal. Heb het gevoel alsof het een slechte grap is en ik in een of andere rare filmscene ben beland. Maar goed, hoe dan ook zouden wij dit weekend samen vertrekken voor een paar dagen weg en ik wil helemaal niks nu. Ik wil niet bij hem zijn, niet door hem getroost worden, niet samen in 1 bed liggen.
Wat doe je in zo'n situatie? Wat mag ik van mijn man verwachten? Wat doe ik hier in godsnaam mee?
Mijn man en ik zijn 25 jaar samen, sinds ons 19e en 20e. Wij hebben 2 inmiddels grotere kinderen en vandaag hebben wij elkaar een brief geschreven. Op met name het verzoek van mijn man, omdat hij al een tijdje last heeft van de verzuring binnen onze relatie. En daar wilde hij het over hebben.
Ik heb dus zijn brief gelezen, waarin hij mij bekende al een tijd (anderhalf jaar) de vonk of chemie te zijn verloren voor mij en inmiddels geraakt te zijn door een vrouwelijke collega van hem. Dit viel voor mij precies als een puzzelstukje op z'n plek. Maar tevens wist ik niet wat voor donkere wolk zich zo plotseling en onaangekondigd boven mijn hoofd begaf.
Ik heb gehuild. En geschreeuwd vandaag.
We zijn gaan wandelen en tijdens het wandelen vertelde hij meer. Blijkt dus dat hij denkt niet per se door mij of door hem een crush te zijn gaan voelen voor zijn collega. Maar doordat hij het gevoel heeft al langer niet echt gelukkig te zijn. Hij weet niet waarom, denkt dat het misschien een midlife crisis is. Zegt ook nooit over de schreef te zijn gegaan met zijn collega. Maar ze hebben wel naar elkaar opgebiecht hetzelfde te voelen. Als sinds november dit jaar. Ze hebben intens app contact gehad met elkaar en dat vond ik al die tijd al vreemd. Heb ook wel eens gevraagd of hij meer voelde voor haar. Maar dat werd steeds weggewuifd met natuurlijk niet. En je hoeft nergens onzeker over te zijn.
Blijkt dat ik toch zo gek niet was.
Ik ben zo ontzettend onthutst. Voel me een vreemde in dit verhaal. Heb het gevoel alsof het een slechte grap is en ik in een of andere rare filmscene ben beland. Maar goed, hoe dan ook zouden wij dit weekend samen vertrekken voor een paar dagen weg en ik wil helemaal niks nu. Ik wil niet bij hem zijn, niet door hem getroost worden, niet samen in 1 bed liggen.
Wat doe je in zo'n situatie? Wat mag ik van mijn man verwachten? Wat doe ik hier in godsnaam mee?
vrijdag 20 juli 2018 om 20:20
Tsja, schijnt heel erg niet te mogen, maar ik zelf zou collega even een bezoekje brengen ; “ lekker met je eigen vent je huwelijksellende bespreken, graag, en niet met die van mij “ .
En als je man er voor zegt te gaan belt hij haar nu op waar jij bij zit en verwijdert hij daarna haar nummer.
En als je man er voor zegt te gaan belt hij haar nu op waar jij bij zit en verwijdert hij daarna haar nummer.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 20 juli 2018 om 20:22
Goed zo TO. Hij moet inzien dat er twee zaken aan de orde. Enerzijds zijn gevoel over jullie relatie, anderzijds zijn gevoelens voor de collega. Hopelijk snapt hij dat het eerste probleem niet opgelost wordt door het tweede probleem. Hij zou voor jullie relatie moeten gaan en dus alle communicatie buiten het werk verbreken, op het werk alleen professioneel contact en tegen die collega zeggen dat hij aan jullie huwelijk wil werken en dat hun intieme band verbroken moet worden.
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.

vrijdag 20 juli 2018 om 20:24
SweetFirefly schreef: ↑20-07-2018 20:22Goed zo TO. Hij moet inzien dat er twee zaken aan de orde. Enerzijds zijn gevoel over jullie relatie, anderzijds zijn gevoelens voor de collega. Hopelijk snapt hij dat het eerste probleem niet opgelost wordt door het tweede probleem. Hij zou voor jullie relatie moeten gaan en dus alle communicatie buiten het werk verbreken, op het werk alleen professioneel contact en tegen die collega zeggen dat hij aan jullie huwelijk wil werken en dat hun intieme band verbroken moet worden.
Ja, en misschien denken aan een overplaatsing (indien mogelijk) of ander werk zoeken.
vrijdag 20 juli 2018 om 20:24
Na al die tijd en dan op zo een manier alles bij TO leggen? Nee, niet echt. Niet als ook daarnaast hun eigen relatie al zo lang niet goed loopt en zij openlijk zich inzet om het te verbeteren en daarop afgewezen wordt. Als hij zich nu eerder had ingezet, of het direct had verteld: ja. Maar op deze manier... vind ik het eigenlijk laf en meer klinken of hij hoopt dat TO het hierom afbreekt zodat hij niet die kwaaie pier hoeft te zijn/omdat hij de ballen niet heeft.Babette2017 schreef: ↑20-07-2018 20:15Ik heb er juist ontzettend veel respect voor dat jouw man hier eerlijk over is naar jou toe. Hoeveel relaties zie ik wel niet uit gaat waarbij de een al nieuwe man/vrouw heeft en het afbreekt zonder dat de partner wist dat er iemand anders in beeld was of dat uberhaupt gevoelens waren voor een ander.
Verliefd worden kan iedereen gebeuren, maar wat je ermee doet is het belangrijkste.
vrijdag 20 juli 2018 om 20:25
Ik hoop dat hij echt eerlijk is en niet toch een keer heeft gezoend of zoiets en dat niet durft te vertellen.Babette2017 schreef: ↑20-07-2018 20:15Ik heb er juist ontzettend veel respect voor dat jouw man hier eerlijk over is naar jou toe. Hoeveel relaties zie ik wel niet uit gaat waarbij de een al nieuwe man/vrouw heeft en het afbreekt zonder dat de partner wist dat er iemand anders in beeld was of dat uberhaupt gevoelens waren voor een ander.
Verliefd worden kan iedereen gebeuren, maar wat je ermee doet is het belangrijkste.
Ik zou een gesprek met hem aan gaan en eisen dat hij onmiddellijk alle contact met haar verbreekt.
Is ze veel jonger ? Want dat zie je vaak bij die midlife mannen.
Veel sterkte ermee

vrijdag 20 juli 2018 om 20:59
Dat zou leuk zijn geweest als dat kon. Maar ze werken op een kantoor met 4 mensen, waarvan ze ook heel vaal met z'n tweetjes zijn (anderen op pad) en dan hebben ze blijkbaar ook veel van die intieme gesprekken.

vrijdag 20 juli 2018 om 21:01
Nee. Dat heb ik ook al tegen hem gezegd. Zij ziet hem vaker dan ik! En thuis krijg ik een moeie afgepeigerde man die nergens over wil praten. En zij heeft de leuke versie van hem.
vrijdag 20 juli 2018 om 21:02
Jullie oordelen wel erg hard over de man van TO. Ik zie vooral een man die door sleur en wellicht een midlife crisis gevoelens heeft gekregen voor zijn collega, en nu juist zijn best doet om zijn huwelijk te redden. Hij is in verleiding gebracht door haar, maar heeft besloten er niks mee te doen, en het op te biechten en de problemen aan te kaarten. Zo hoort het, maar zo gebeurt het maar weinig. Dus even een compliment voor TO's man. De situatie is niet fraai, maar hij gaat er nu eerlijk mee om.
Ik zou daarom zeker op vakantie gaan, en heel veel met elkaar praten. En therapie later is ook handig, want man zit flink met zichzelf in de knoop.
Iedereen doet nu alsof man op het punt van vreemdgaan staat, maar zijn daden laten juist iets heel anders zien.
Ik zou daarom zeker op vakantie gaan, en heel veel met elkaar praten. En therapie later is ook handig, want man zit flink met zichzelf in de knoop.
Iedereen doet nu alsof man op het punt van vreemdgaan staat, maar zijn daden laten juist iets heel anders zien.

vrijdag 20 juli 2018 om 21:06
Hij zegt dat hij niet over de scheef is gegaan maar als je anderhalf jaar liegt tegen je vrouw, haar geen fatsoenlijke seks meer kunt geven en tegen haar gaat snauwen, daarnaast je gevoelens naar een ander uitspreken en als een idiote puber steeds met die ander moet appen... dan ben je voor mij heel hard over de scheef gegaan.
vrijdag 20 juli 2018 om 21:12
Mwah. Je hebt wel een punt, maar tegelijkertijd heeft hij zich wel jaren niet ingezet voor een relatie die steeds slechter werd, terwijl TO met hem over een toekomst sprak en hij haar daarin steeds afkapte. Of hij op het punt van vreemdgaan stond? Geen idee. Maar of ik hem op basis van wat TO schrijft zou geloven dat hij het meent voor de relatie te willen gaan? Niet direct. Dat hij wat voor zijn collega voelt lijkt mij eerder de druppel die de emmer kan laten overlopen dan het grootste probleem eerlijk gezegd.AliceV schreef: ↑20-07-2018 21:02Jullie oordelen wel erg hard over de man van TO. Ik zie vooral een man die door sleur en wellicht een midlife crisis gevoelens heeft gekregen voor zijn collega, en nu juist zijn best doet om zijn huwelijk te redden. Hij is in verleiding gebracht door haar, maar heeft besloten er niks mee te doen, en het op te biechten en de problemen aan te kaarten. Zo hoort het, maar zo gebeurt het maar weinig. Dus even een compliment voor TO's man. De situatie is niet fraai, maar hij gaat er nu eerlijk mee om.
En daar kun je dan de ander - en jezelf - heel hard voor afstraffen of je raapt jezelf en de ander bij elkaar en kijkt naar hoe dit zo heeft kunnen lopen en wat gaan we er aan doen.Lillybit schreef: ↑20-07-2018 21:06Hij zegt dat hij niet over de scheef is gegaan maar als je anderhalf jaar liegt tegen je vrouw, haar geen fatsoenlijke seks meer kunt geven en tegen haar gaat snauwen, daarnaast je gevoelens naar een ander uitspreken en als een idiote puber steeds met die ander moet appen... dan ben je voor mij heel hard over de scheef gegaan.

Op zich sluit ik me aan bij Alice en BGB. Ik ken mijn man goed genoeg om te weten dat hij niet impulsief en onbezonnen ergens aan begint. Wél voor ik me erg achtergesteld, doordat hij er al zolang mee rondliep. Dit was niet een crush. Op het moment dat ze het tegen elkaar uitspraken, had hij me moeten vertellen wat er aan de hand was. Of dan tenminste nadat ik meermaals gevraagd haf of er iets was en of hij gevoelens voor haar had. Door het maar te blijven ontkennen, ging ik bijna aan mezelf twijfelen. Terwijl ik normaal niet zo snel onzeker ben van andere vrouwen. Maar ik had een gevoel dat het wel erg vaak en veel was dat appen. Maar nee hoor, dat lag allemaal aan mij. "Ik was gewoon onzeker en dat was nergens voor nodig."
Ik vind het kut dat ik aan mijn eigen gevoel ging twijfelen. En dat ik hem zo 100% blind heb geloofd. Want tijdens ons gesprek vanmiddag heeft hij pas bekend dat ze aan elkaar hebben toegegeven dat ze elkaar meer dan leuk vonden, nadat ik boos werd, omdat ik zijn app geschiedenis wilde zien. Eerst wist zij namelijk niks van zijn gevoel voor haar, volgens zijn verhaal Pas toen ik boos werd en zei dat ik zijn apps wilde lezen, werd hij in eerste instantie boos op mij. Want dat was prive, ging me niks aan en hij zei dat ik óf hem moest vertrouwen, óf het maar uit moest maken als ik hem niet wilde geloven.
Bahbah. Hij heeft er wel met vrienden van hem over gesproken. Dat zegt toch genoeg? Dat er iets aan de hand is??! Waarom dan niet met mij?
Ik vind het kut dat ik aan mijn eigen gevoel ging twijfelen. En dat ik hem zo 100% blind heb geloofd. Want tijdens ons gesprek vanmiddag heeft hij pas bekend dat ze aan elkaar hebben toegegeven dat ze elkaar meer dan leuk vonden, nadat ik boos werd, omdat ik zijn app geschiedenis wilde zien. Eerst wist zij namelijk niks van zijn gevoel voor haar, volgens zijn verhaal Pas toen ik boos werd en zei dat ik zijn apps wilde lezen, werd hij in eerste instantie boos op mij. Want dat was prive, ging me niks aan en hij zei dat ik óf hem moest vertrouwen, óf het maar uit moest maken als ik hem niet wilde geloven.
Bahbah. Hij heeft er wel met vrienden van hem over gesproken. Dat zegt toch genoeg? Dat er iets aan de hand is??! Waarom dan niet met mij?
vrijdag 20 juli 2018 om 21:14
Dat zie ik helemaal niet. Ik zie een man die het liefst bij een ander wil zijn en zich thuis gedraagt als een chagrijnige puber. En natuurlijk is er meer gebeurt. Als de gevoelens naar elkaar zij uitgesproken, dan is het hek van de dam. Ik zou niet samen weggaan. Stuur hem maar even ergens anders heen, zodat jij tot jezelf kunt komen. Sterkte.
vrijdag 20 juli 2018 om 21:14
Ik zal wel weer de cynische bitch zijn maar ik geloof geen bal van dat lulverhaal over niet over de schreef gegaan. De reden dat jouw seksleven ruk is, het spijt me het te moeten zeggen, is omdat hij keihard vreemd gaat met collega.
Sorry lieve vrouw, ik bedoel het niet rot maar ik denk dat je belazerd wordt waar je bij staat.
Sorry lieve vrouw, ik bedoel het niet rot maar ik denk dat je belazerd wordt waar je bij staat.
Am Yisrael Chai!
vrijdag 20 juli 2018 om 21:15

vrijdag 20 juli 2018 om 21:17
Als ik dat zou denken, of weten, dan pakte ik zijn spullen in en pleurde die vanavond nog bij zijn collega in de gang.fashionvictim schreef: ↑20-07-2018 21:14Ik zal wel weer de cynische bitch zijn maar ik geloof geen bal van dat lulverhaal over niet over de schreef gegaan. De reden dat jouw seksleven ruk is, het spijt me het te moeten zeggen, is omdat hij keihard vreemd gaat met collega.
vrijdag 20 juli 2018 om 21:18
Klopt. Maar hij had in mijn optiek dan wel minimaal ook kunnen vertellen wat hij van plan was om te doen om het te verbeteren. Niet zo lang zwijgen, de bak stront over iemand heen gooien, zeggen dat je wil vechten ervoor en dan niks.blijfgewoonbianca schreef: ↑20-07-2018 21:12En daar kun je dan de ander - en jezelf - heel hard voor afstraffen of je raapt jezelf en de ander bij elkaar en kijkt naar hoe dit zo heeft kunnen lopen en wat gaan we er aan doen.

vrijdag 20 juli 2018 om 21:20
Dat is een optie.blijfgewoonbianca schreef: ↑20-07-2018 21:12En daar kun je dan de ander - en jezelf - heel hard voor afstraffen of je raapt jezelf en de ander bij elkaar en kijkt naar hoe dit zo heeft kunnen lopen en wat gaan we er aan doen.
Ik zou me flink genaaid voelen, als hij dan ook nog mij gaat afsnauwen of voor labiel en onzeker gaat uitmaken dan weet ik niet of ik die kar nog wil trekken.

vrijdag 20 juli 2018 om 21:24
Nee en ja. Ik zou me alles en meer voelen wat je beschrijft, maar wel minder erg dan nu. Want er zou 1 belangrijk deel minder zwaar wegen en dat is het gevoel dat ik voorgelogen ben. Het gevoel dat ik antennes heb die heel goed werkten, maar het als vals alarm afdeed, omdat mijn man dat immers tegen me zei. En als mijn man het dan ook nog uit zichzelf tegen me had gezegd, in plaats van nadat ik meerdere sessies boze man over me heenkreeg, had ook iets gescheeld in mijn verwijt. In dit stadium vraag ik me af wat er was gebeurd als ik helemaal zelf niet had geeist op een verklaring voor zijn gedrag. Hoe lang was hij hier dan mee doorgegaan?blijfgewoonbianca schreef: ↑20-07-2018 21:15Waarom niet met jou ?
Omdat jij boos zou worden en verdrietig en bang en jaloers en achterdochtig.
Net zoals nu, eigenlijk.
No way dat jij gezegd zou hebben “ wat rot voor je, schat, ik ga je er mee helpen “ .
Toch ?
Dat stuk vertrouwen is verder kapot dan het had hoeven zijn. Want verliefd worden, dat kan. Helaas, maar ik hou het als mogelijk binnen een langdurige relatie. Maar zodra je merkt dat het verder gaat dan een crush en je zoekt steeds verder de nabijheid op van de ander, dan begin je excuses te verzinnen voor je gedrag (zoals mijn man deed) en dan weet je eigenlijk al dat je fout bezig bent.