onzekerheid, hoe ga je daarmee om?

09-03-2009 22:52 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,

ik post hier heel weinig maar lees wel heel veel mee.Ik vind het ergens ook stom om een topic te openen terwijl ik bijna nooit post, maar weet nooit goed wat te zeggen en meestal hebben 5 anderen het al voor me gezegd!

Ik kan hier een heel lang en ingewikkeld verhaal van maken, maar dat doe ik maar niet. Ik heb drie jaar een gelukkige relatie met mijn ex gehad, door psychische problemen en gevoelens voor een anders is het uitgegaan. In die periode is er veel gebeurt, uiteindelijk kunnen we niet zonder elkaar en houden we veel van elkaar. Hij heeft het meisje waar die de gevoelens voor heeft gezegd dat hij niet voor haar gaat. Hij wil voor mij gaan maar kan dit nu nog niet. Hij vertrouwt zichzelf niet en wil dat hij de man wordt die ik verdien, zoals hij het dan zegt. Verzekeren dat hij mijn vertrouwen en zijn eigen vertrouwen terug kan winnen kan die niet, Hij houdt van me en wil voor me gaan maar moet nu eerst met zichzelf aan de slag. Ik ga nu tijdelijk op kamers in Utrecht. Proberen mijn eigen leven te leiden. Maar tja wat is het probleem, mijn onzekerheid, ik heb de neiging ontieglijk veel bevestiging te zoeken bij hem, en hij kan me die niet altijd geven, Hij moet nu eerst aan zichzelf denken en kan dus niet elke keer als ik onzeker ben voor me opdraven. Iets wat ik snap en wat ik ook aanmoedig, maar het is erg moeilijk. Ik vecht ook al zo lang voor hem, niet eens om hem terug te krijgen maar om hem te helpen van zichzelf te gaan houden. Maar nu wil ik eigenlijk gewoon hem terug:p!

Ik vind het alleen moeilijk om afstand te houden, ik vond het ook erg moeilijk om te besluiten naar utrecht te gaan en de afstand tussen ons te vergroten.

Iemand hier ervaringen in? Of tipjes om me wat sterker en onafhankelijker op te stellen? Het is niet zo dat ik niet mijn eigen ding doe, dat doe ik zeker;) maar de angst dat het toch niet gaat lukken is af en toe erg groot.

Bdankt voor het lezen! Tis geen groot probleem en ik wil jullie er ook niet mee lastigvallen! Maar misschien zijn er meerdere met onzekerheden? Alvast bedankt!!!!!

dikke knuffel
Dit sloopt je zo. Je zou er beter aan doen compleet een punt achter deze relatie te zetten met een man die je geen garanties kan geven en je eerder heeft gekwetst.
opgeven is voor mij nog geen optie. En hij kan me geen garanties geven wat betreft hemzelf, ik denk dat hij er wel uitkomt en zolang ik daar in geloof wil ik voor hem vechten. Het is alleen moeilijk met die onzekerheid om te gaan. Daar zit mijn probleem.
Op zich heb je de juiste stappen genomen. Meer afstand nemen van hem. Hoe moeilijk dit ook is, wel het juiste beslissing om hem meer ruimte te geven om tot inzicht te komen.

Maar.........wanneer iemand zo lang al twijfelt, dan is de kans groot dat hij gewoon net niet genoeg voor jou voelt.

Het beste voor jou is om je eigen leven op te pakken, afleiding te zoeken en het leuk te hebben zonder hem. Hij laat je net iets te lang bungelen. Geeft toe dat hij ook gevoelens heeft voor een ander waar hij wederom niet genoeg om geeft. Al met al geen gedrag van een stabiele vent die echt voor jou gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven