Tussen de middag

10-03-2009 11:14 53 berichten
Wat een gedoe vind ik dat eigenlijk...tussen de middag je kind van school halen om thuis te laten eten.

Straks is het weer zover en moet ik door de regen 5 minuten heen en 5 minuten terug. Thuis snel broodje en melk, even spelen en dan weer door het pisweer heen en weer.

Ik vind ook dat ik niks aan mijn dag heb zo. Je bent koud thuis en je kan weer weg.

Soms denk ik, ik laat hem lekker elke dag overblijven, maar dan voel ik me weer schuldig.

Eigenlijk voel ik er wel voor dat alle kinderen elke dag gewoon op school eten. Mijn dochter op speciaal onderwijs doet dat ook (te ver om te halen/brengen tussen de middag) en weet inmiddels niet beter.

* voordat iedereen over me heen valt dat ik: geen kinderen had moeten nemen/dat ik ontaard ben/dat ik een zeikerd ben/ dat ik lui ben etc. Weet dat mijn humeur nu voor een groot deel door het weer is ingegeven.
Alle reacties Link kopieren
5 minuten door de regen? Nou en! Daar hebben ze paraplu's voor.

En dat je dag aan diggelen ligt doordat je kind tussen de middag thuis is?

Sorry hoor, maar ik vind dat verder gaan dan een slecht hum om dat zo te zeggen.
Je rijbewijs halen

Kom je in ieder geval droog over!
Waarom laat je je kind dan niet gewoon overblijven? Ik bleef vroeger altijd over en vond dat hartstikke leuk: leuke kinderen, leuke spelletjes, echt een perfecte pauze.

Ik vind het onnodig om je schuldig te voelen over iets wat voor jou veel handiger is, en voor je kind wellicht hartstikke leuk. Gewoon doen.
Er zijn zat scholen met een continu rooster. Beter moeten nadenken toen je een keuze voor deze school maakte.
I'm with you, Starshine! Ik heb ook nog eens een baby van 2 weken oud om de logistieke uitdaging compleet te maken. Maar mijn oudste vindt die ene keer dat hij niet overblijft zoooo gezellig... dat wil ik hem ook niet afnemen! Ik krijg dus zo kraamvisite die blijft lunchen, zodat ze op de baby kunnen passen als ik 4x door de regen fiets! (eerste keer fietsen ook nog, leuke test voor de hechtingen - met een beetje pech kan ik nog gaan lopen ook! )
Zwiepje blijft ook elke dag over. Moet ook wel want we werken allebei. En met hem vele anderen. Ik zie het probleem niet. Overigens, als je dan toch al thuis zit en het kan vat ik dan weer niet wat er zo moeilijk is aan gezellig met je kind even een korte pauze houden.
Ik vond overblijven erg leuk hoor.

En kan me je gevoel ook goed voorstellen.
Computer says nooooo
Zus en ik bleven ook vaak over, op de school waar mijn moeder zelfs juf was. Meestal spraken we haar niet eens tijdens het overblijven, denk nu pas dat we dat op zich wel hadden kunnen doen....minstens 20 jaar later.

Ik denk dus dat het wel mee valt qua zieligheid.
Ik vind het ook best gedoe, dat tussen de middag thuis eten. Zie het in ons omliggende landen niet omdat de afstanden daar waarschijnlijk groter zijn. Hier zijn nog geen scholen met continu-roosters, maar onze school denkt er wel over... Lijkt me ook lekkerder om vanaf 2 uur je kind al thuis te hebben; heb je meer aan de middag.
quote:Tijger32 schreef op 10 maart 2009 @ 11:19:

Er zijn zat scholen met een continu rooster. Beter moeten nadenken toen je een keuze voor deze school maakte.Alsof er geen andere argumenten kunnen zijn om voor een school zonder continuerooster te kiezen!
quote:LouiseP schreef op 10 maart 2009 @ 11:23:

Ik vind het ook best gedoe, dat tussen de middag thuis eten. Zie het in ons omliggende landen niet omdat de afstanden daar waarschijnlijk groter zijn. Hier zijn nog geen scholen met continu-roosters, maar onze school denkt er wel over... Lijkt me ook lekkerder om vanaf 2 uur je kind al thuis te hebben; heb je meer aan de middag.Nadeel is dat je wel veel meer aan de BSO betaalt als je werkt.
quote:MissMara schreef op 10 maart 2009 @ 11:19:

Ik heb ook nog eens een baby van 2 weken oud om de logistieke uitdaging compleet te maken.Gefeliciteerd! Ik dacht al: de baby moet er inmiddels wel zijn, toch?
Gefeliciteerd MissMAra, inderdaad. Wat is het geworden behalve een baby?
Weet je wat pas vervelend is? Eerst 10 minuten door die zeikregen fietsen om je 2 kinderen op te halen, jongste van 3 moet overal mee dus die zit ook 'vrolijk' *kuck* achterop nat te worden. Kom je op school aan, willen ze beiden bij vriendjes eten. Kun je weer terug.. Bah!

Stom weer, het moet gewoon zomer worden.
mijn kind blijft ook over, 4 dagen zelfs. Ik woon gewoon te ver van de school om hem thuis te laten eten, dat gaat gewoon niet. En van school wisselen is geen optie want hij is de school gewend... maar goed, 4 dagen dus. en hij vindt het leuk!!!
Snap precies wat je bedoelt, er blijft niets over van je dag met dat ge-heen-en-weer.

Kijk gewoon eens of je kind de overblijf wel of niet leuk vindt, desnoods doe je het een paar keer in de week, niet alle dagen. De kinderen van Smolman vinden de overblijf Afschuwelijk. Ja, met een hoofdletter. Dan is het wat anders om ze te laten overblijven, maar als jouw kindje het misschien zelfs leuk vindt geeft het jou weer wat lucht.

MissMara, fietsen met de hechtingen... Ik durfde dat echt nog niet met 2 weken.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Ik begrijp het eigenlijk wel hoor...Vond overblijven zelf ook altijd heel erg plezierig. Dat gehaast heel de tijd...Waarom verdeel je het niet? 2 dagen overblijven en 2 dagen tussen de middag thuis?
Perfectionisme is niet perfect...
quote:Bambi schreef op 10 maart 2009 @ 11:32:

Weet je wat pas vervelend is? Eerst 10 minuten door die zeikregen fietsen om je 2 kinderen op te halen, jongste van 3 moet overal mee dus die zit ook 'vrolijk' *kuck* achterop nat te worden. Kom je op school aan, willen ze beiden bij vriendjes eten. Kun je weer terug.. Bah!

Stom weer, het moet gewoon zomer worden.
Sorry hoor maar waar gaat dit over !?!?!
Ik laat onze meiden tussen de middag gezellig eten bij de opvang.

Normaal breng ik ze om 7.30 naar de opvang vanuit daar gaan ze naar school. Om 12.00 ben ik meestal thuis maar om 15.30 moet ik weer op pad en kom dan om 19.00 thuis.

Ik kon destijds een pakket nemen waar tussenschoolse opvang bij inbegrepen zat en zodoende dat ze dan ook overblijven.

Heerlijk hoeven zij niet te haasten en ik ook niet.
leve de overblijf. Mijn kinderen weten niet beter. Ze klagen weleens over de overblijfjuf maar hey, jammer de bammer. Het leven IS nou eenmaal niet 100% toegesneden op JOUW wensen, dat moeten kinderen ook leren want al die korte lontjes van tegenwoordig omdat mensen allemaal vertroeteld werden als kind en denken dat de wereld om hen draait...
quote:renske1986 schreef op 10 maart 2009 @ 11:39:

Sorry hoor maar waar gaat dit over !?!?! Ehm...over een moeder die even haar frustraties wilt uiten over het heen-en-weer-gaan-door-de-regen om kinderen op te halen. Openingspost is vrij duidelijk lijkt mij.
quote:RosieRo schreef op 10 maart 2009 @ 11:41:

leve de overblijf. Mijn kinderen weten niet beter. Ze klagen weleens over de overblijfjuf maar hey, jammer de bammer. Het leven IS nou eenmaal niet 100% toegesneden op JOUW wensen, dat moeten kinderen ook leren want al die korte lontjes van tegenwoordig omdat mensen allemaal vertroeteld werden als kind en denken dat de wereld om hen draait...
Ik vind dat je het wel erg extreem stelt, van iedere dag tussen de middag thuis eten tot iedere dag overblijven.

En als het straks lente is en je lekker buiten in de tuin kan eten piep je vast wel anders!

Regen is gewoon stom!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven