Wat moet ik...
zondag 29 juli 2018 om 16:40
Hallo, ik ben hier nieuw en wil graag mijn verhaal kwijt, voel me ontzettend verdrietig en gekwetst.
Ik ben er achter gekomen dat mijn vriend tegen mij liegt over dingen waar hij niet over hoeft te liegen.
Zijn zoon doet een bepaalde sport en doet hier ook wel examens voor.
Hij gaf steeds aan dat er niet veel mensen mogen kijken, dus de ene keer gaat hij mee en de andere keer zijn moeder.
Nu ben ik erachter gekomen dat ze gewoon samen gaan, ook met veel fam van moeders kant.
Nou ik heb al eerder aangegeven bij hem dat ik juist blij ben dat ze goed met elkaar overweg kunnen en het belang van hun kind voorop stellen.
Alleen ik snap dus niet waarom hij hier over liegt.
Hij gaf ook wel aan ik heb geen zin om bij haar te zitten etc.
Zijn andere zoon neemt hij dan ook wel mee naar het examen.
En hij gaf eerder vaker aan dat zijn privé haar niks aangaat.
Ik betrek hem wel bij mijn kinderen, diploma zwemmen etc.
Wat moet ik hier van denken...
Graag reacties van jullie kant.
Ik ben er achter gekomen dat mijn vriend tegen mij liegt over dingen waar hij niet over hoeft te liegen.
Zijn zoon doet een bepaalde sport en doet hier ook wel examens voor.
Hij gaf steeds aan dat er niet veel mensen mogen kijken, dus de ene keer gaat hij mee en de andere keer zijn moeder.
Nu ben ik erachter gekomen dat ze gewoon samen gaan, ook met veel fam van moeders kant.
Nou ik heb al eerder aangegeven bij hem dat ik juist blij ben dat ze goed met elkaar overweg kunnen en het belang van hun kind voorop stellen.
Alleen ik snap dus niet waarom hij hier over liegt.
Hij gaf ook wel aan ik heb geen zin om bij haar te zitten etc.
Zijn andere zoon neemt hij dan ook wel mee naar het examen.
En hij gaf eerder vaker aan dat zijn privé haar niks aangaat.
Ik betrek hem wel bij mijn kinderen, diploma zwemmen etc.
Wat moet ik hier van denken...
Graag reacties van jullie kant.
zondag 29 juli 2018 om 16:43
Ken je zijn kinderen ? En zo ja, hoe lang en zie je ze vaak ?
Hij wil niet dat jij mee gaat naar de sport van zijn zoon omdat hij niet wil dat zijn ex en haar familie met jou kennis maken blijkbaar. Of hij wil zijn zoon een potentiële rare situatie besparen.
Waarom hij liegt kan verschillende oorzaken hebben
Hij wil niet dat jij mee gaat naar de sport van zijn zoon omdat hij niet wil dat zijn ex en haar familie met jou kennis maken blijkbaar. Of hij wil zijn zoon een potentiële rare situatie besparen.
Waarom hij liegt kan verschillende oorzaken hebben
anoniem_370937 wijzigde dit bericht op 29-07-2018 16:45
22.18% gewijzigd
zondag 29 juli 2018 om 16:53
Misschien voelt hij zich een beetje lullig en schuldig omdat het contact met de vader van jouw kinderen moeizaam gaat en hij met zijn ex en ex-schoonfamilie op goede voet staat.
Jij betrekt hem bij jouw kinderen maar misschien voelt hij zich ongemakkelijk om jou en jouw kinderen mee te nemen naar zijn ex en zijn ex-schoonfamilie.
Of hij wil dat liever gescheiden houden omdat hij blij is met de gang van zaken hoe het tot nu toe met zijn ex-schoonfamilie verloopt.
Jij betrekt hem bij jouw kinderen maar misschien voelt hij zich ongemakkelijk om jou en jouw kinderen mee te nemen naar zijn ex en zijn ex-schoonfamilie.
Of hij wil dat liever gescheiden houden omdat hij blij is met de gang van zaken hoe het tot nu toe met zijn ex-schoonfamilie verloopt.
zondag 29 juli 2018 om 16:59
Ik weet ook dat hij goed met zijn ex schoonvader kan.
Ik moedig dat juist aan.
Maar ih verleden gaf ik wel aan dat ik het graag anders had met de vader van mijn kinderen, bijv samen verjaardag vieren.
Hij zei ik heb daar helemaal geen behoefte aan om bij mijn ex te zitten.
Maar hier zit hij ook samen met haar, wat ik helemaal prima vind alleen het liegen, ik kan het niet uitleggen maar ik hen daar zo’n hekel aan.
Ik ben altijd eerlijk en open naar hem toe, en dan ga ik juist rare dingen denken, wat mis nergens op slaat maar ik ben een ontzettend gevoelig persoon
Ik moedig dat juist aan.
Maar ih verleden gaf ik wel aan dat ik het graag anders had met de vader van mijn kinderen, bijv samen verjaardag vieren.
Hij zei ik heb daar helemaal geen behoefte aan om bij mijn ex te zitten.
Maar hier zit hij ook samen met haar, wat ik helemaal prima vind alleen het liegen, ik kan het niet uitleggen maar ik hen daar zo’n hekel aan.
Ik ben altijd eerlijk en open naar hem toe, en dan ga ik juist rare dingen denken, wat mis nergens op slaat maar ik ben een ontzettend gevoelig persoon
zondag 29 juli 2018 om 17:00
Ja, dat is altijd een succesformule voor het initieren van een open gesprek.Maartje2016 schreef: ↑29-07-2018 16:56Misschien moet je het bij hem aangeven dat je je gekwetst voelt, in plaats van dat we er hier met zijn allen een raadspelletje van maken![]()
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
zondag 29 juli 2018 om 17:04
In jullie huis bedoel je?
En natuurlijk is liegen niet goed dus het is belangrijk de reden daarvan te achterhalen. Schuldgevoel, ongemak, het kan van alles zijn.
Heb je er met hem over gesproken en wat zegt hij dan?
zondag 29 juli 2018 om 17:12
Nee ik bedoel dat ze dan samen bij het examen zijn.
Nee, want ik vind het heel lastig hem aan te spreken.
Want hij is een keer heel boos op mij geworden, wat zeker niet terecht was.
En hij kan ontzettend goed praten.
Mis, en dat probeer ik niet goed te praten omdat hij een erg slechte jeugd heeft gehad.
Ik weet, als ik kijk naar een oude vriendin van mij die ook een erg slechte jeugd heeft gehad, die loog ook over dingen dat ik dacht van waarom vertel je dat of waarom lieg je daarover, van die dingen dat je weet dat het niet klopt
Mis, en dat probeer ik niet goed te praten omdat hij een erg slechte jeugd heeft gehad.
Ik weet, als ik kijk naar een oude vriendin van mij die ook een erg slechte jeugd heeft gehad, die loog ook over dingen dat ik dacht van waarom vertel je dat of waarom lieg je daarover, van die dingen dat je weet dat het niet klopt
zondag 29 juli 2018 om 17:13
Dus jullie wonen al tijden samen, de kinderen komen bij jullie over de vloer, maar zijn ex weet niet bij wie haar kinderen wonen als ze bij papa zijn?
En heeft je nog nooit gezien.
(Het hoeft niet je beste vriendin te worden, maar ik zou het na jaren samen toch écht wel vreemd vinden dat ik "de andere kant" totaal niet ken.)
Ik zou de boel wantrouwen en mij afvragen waar hij nog allemaal over liegt of wat hij nog verzwijgt.
En heeft je nog nooit gezien.
(Het hoeft niet je beste vriendin te worden, maar ik zou het na jaren samen toch écht wel vreemd vinden dat ik "de andere kant" totaal niet ken.)
Ik zou de boel wantrouwen en mij afvragen waar hij nog allemaal over liegt of wat hij nog verzwijgt.
zondag 29 juli 2018 om 17:16
Als zij inderdaad een bemoeial is, maar dat weten jij en dit forum niet, kan ik me ergens wel voorstellen dat hij die twee werelden gescheiden wil houden. Als zij jou ziet en spreekt komt ze natuurlijk wel e.e.a. over jou, jullie relatie en jouw kinderen te weten. De vraag is of dat erg zou zijn. Jouw vriend vindt van wel.
Misschien is hij bang dat zij jou op dingen aanspreekt, misschien is hij bang dat zij zaken over hun huwelijk vertelt die jij niet mag weten, misschien heeft hij écht genoeg van haar bemoeizucht (als dat het al is) en heeft hij voor de lieve vrede en zijn kinderen contact met haar en zijn ex-schoonfamilie. Het is natuurlijk niet mogelijk om te zeggen tegen zijn ex-schoonfamilie: blijven jullie maar weg want ik heb geen zin meer in jullie.
Jullie zijn twee jaar samen dus ik neem aan dat het een serieuze relatie is. Op zich vind ik het dan wel logisch dat jij en zijn ex elkaar eens hebben ontmoet.
Maar ik zou eerst echt eens met je vriend praten voordat je de meest vreselijke dingen gaat bedenken.
Misschien is hij bang dat zij jou op dingen aanspreekt, misschien is hij bang dat zij zaken over hun huwelijk vertelt die jij niet mag weten, misschien heeft hij écht genoeg van haar bemoeizucht (als dat het al is) en heeft hij voor de lieve vrede en zijn kinderen contact met haar en zijn ex-schoonfamilie. Het is natuurlijk niet mogelijk om te zeggen tegen zijn ex-schoonfamilie: blijven jullie maar weg want ik heb geen zin meer in jullie.
Jullie zijn twee jaar samen dus ik neem aan dat het een serieuze relatie is. Op zich vind ik het dan wel logisch dat jij en zijn ex elkaar eens hebben ontmoet.
Maar ik zou eerst echt eens met je vriend praten voordat je de meest vreselijke dingen gaat bedenken.
zondag 29 juli 2018 om 17:29
Deze post doet bij mij wel wat alarmbellen rinkelen. Je durft hem dus nergens op aan te spreken. Met andere woorden : de relatie is best goed, zolang jij je gedraagt zoals hij graag ziet?Ojeetje83 schreef: ↑29-07-2018 17:12Nee ik bedoel dat ze dan samen bij het examen zijn.
zondag 29 juli 2018 om 17:30
Ja heb hem vaker op een leugen betrapt...
Nee heb ik het niet over gehad in die zin dat ik heb verteld wat ik heb gezien, wel tussen mond en lippen door wat mensen voor mail krijgen, datingsites etc, hij zei er verder niks over.
En het is eigenlijk inbreuk op zijn privacy en ik weet wat hij ervan vind als mensen hun telefoon stiekem bekijken, ik denk daar heel anders over hij mag in mijn telefoon kijken wat hij wilt, heb niks te verbergen.
Maar goed, zo denk ik, en iedereen heeft natuurlijk wel recht op zijn of haar privacy, en ik wil daarmee zijn dingen niet goed praten.
En mensen zeggen vaak ga op je gevoel af, maar mijn gevoel vertrouw ik ook niet altijd, ivm andere situaties met eerdere vriendinnen die ik dacht te kunnen vertrouwen.
Nee heb ik het niet over gehad in die zin dat ik heb verteld wat ik heb gezien, wel tussen mond en lippen door wat mensen voor mail krijgen, datingsites etc, hij zei er verder niks over.
En het is eigenlijk inbreuk op zijn privacy en ik weet wat hij ervan vind als mensen hun telefoon stiekem bekijken, ik denk daar heel anders over hij mag in mijn telefoon kijken wat hij wilt, heb niks te verbergen.
Maar goed, zo denk ik, en iedereen heeft natuurlijk wel recht op zijn of haar privacy, en ik wil daarmee zijn dingen niet goed praten.
En mensen zeggen vaak ga op je gevoel af, maar mijn gevoel vertrouw ik ook niet altijd, ivm andere situaties met eerdere vriendinnen die ik dacht te kunnen vertrouwen.
zondag 29 juli 2018 om 17:33
Meer alarmbellen. Ik heb zomaar het gevoel dat jij jezelf over pakweg vijf jaar niet meer herkent.Ojeetje83 schreef: ↑29-07-2018 17:30Ja heb hem vaker op een leugen betrapt...
zondag 29 juli 2018 om 17:34
Jufjoke, hij geeft wel aan als er iets is ik dat gewoon moet zeggen.
Maar dat heb ik eerder gedaan en werd hij ontzettend kwaad op mij, en hij kan ook nog eens goed praten.
Mis is het idd zo dat hij denkt dat hij mij kwetst, maar hij weet hoe ik erin sta en het fijn voor ze vind hoe het contact tussen hun loopt.
Ik ben wel een ontzettende “pieker” of denker mis dat ik met bepaalde Dingen doorsla en er direct wat achter zoek, maar dat komt omdat ik zelf wel open en eerlijk ben en hem overal bij betrek.
Plus zijn uitspraken, liever gekwetst door de waarheid dan getroost door een leugen, dat linkt natuurlijk niet met wat hij dan doet door te liegen tegen mij
Maar dat heb ik eerder gedaan en werd hij ontzettend kwaad op mij, en hij kan ook nog eens goed praten.
Mis is het idd zo dat hij denkt dat hij mij kwetst, maar hij weet hoe ik erin sta en het fijn voor ze vind hoe het contact tussen hun loopt.
Ik ben wel een ontzettende “pieker” of denker mis dat ik met bepaalde Dingen doorsla en er direct wat achter zoek, maar dat komt omdat ik zelf wel open en eerlijk ben en hem overal bij betrek.
Plus zijn uitspraken, liever gekwetst door de waarheid dan getroost door een leugen, dat linkt natuurlijk niet met wat hij dan doet door te liegen tegen mij