eenzaam
maandag 30 juli 2018 om 04:00
Ik zit nou al een tijdje op dit forum, maar durf nu pas wat te posten.
Ik voel me al een tijdje eenzaam en ik ben ook eenzaam (voor mijn gevoel). Ik heb tot 3 maanden geleden elke dag huilend in bed gelegen omdat ik zo graag een relatie wilde die ik nu heb. Ik heb voor de rest geen vriendinnen, vrienden of vriendengroep wat ik graag zou willen. Mn vriend heeft me nog nuet voorgesteld aan zijn vrienden en neemt me ook niet mee naar feestje wat ik wel graag zou willen. Ik heb het gevoel dat ik hem tot last ben omdat hij wel vrienden heeft en ik buiten hem niemand. Ik vertel hem soms dat ik me eenzaam voel maar ik krijg snel t gevoel dat ik zeur en onze relatie op deze manier niet beter maak dus zorg dat het gesprek snel ten einde komt.
Ik wil totaal niet zeuren, want ik haat dat, maar ik wil eigenlijk gewoon Mn verhaal kwijt en hopelijk krijg ik wat adviezen.
Liefs
Ik voel me al een tijdje eenzaam en ik ben ook eenzaam (voor mijn gevoel). Ik heb tot 3 maanden geleden elke dag huilend in bed gelegen omdat ik zo graag een relatie wilde die ik nu heb. Ik heb voor de rest geen vriendinnen, vrienden of vriendengroep wat ik graag zou willen. Mn vriend heeft me nog nuet voorgesteld aan zijn vrienden en neemt me ook niet mee naar feestje wat ik wel graag zou willen. Ik heb het gevoel dat ik hem tot last ben omdat hij wel vrienden heeft en ik buiten hem niemand. Ik vertel hem soms dat ik me eenzaam voel maar ik krijg snel t gevoel dat ik zeur en onze relatie op deze manier niet beter maak dus zorg dat het gesprek snel ten einde komt.
Ik wil totaal niet zeuren, want ik haat dat, maar ik wil eigenlijk gewoon Mn verhaal kwijt en hopelijk krijg ik wat adviezen.
Liefs
maandag 30 juli 2018 om 07:01
maandag 30 juli 2018 om 07:29
Kijk eens bij contact en plaats daar een oproepje. Staan er wel meer, en wie weet hou je er een paar leuke vriendinnen aan over.
Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds. The mediocre mind is incapable of understanding the man who refuses to bow blindly to conventional prejudices and chooses instead to express his opinions courageously and honest
maandag 30 juli 2018 om 08:07
Paar jaar geleden had ik ook amper vrienden. Ook was de band met mijn familie slecht. Praktisch gezien had ik niks. Ik ontmoette mijn vriend met 2 vriendengroepen. Langzaamaan betrok hij mij daarbij. Ik veranderde van baan en hield contact met oud collega’s. Ik nam contact op met oude vriendschappen. En ook ben ik gaan sporten waardoor ik ook meer mijn eigen ding heb. Inmiddels zijn we na een paar jaar zover dat ik ook zelf een sociaal leven heb. Meiden uit de vriendengroep die vriendinnen zijn geworden en waar ik ook mee op uit ga zonder de jongens.
maandag 30 juli 2018 om 08:19
Een tijdje eenzaam? Sinds wanneer is dit dan, en wat is er toen gebeurd?
Je dacht dat wanneer je een relatie zou hebben dan al je problemen opgelost zouden zijn? Zeker in het begin van een relatie ga je niet direct mee naar familie en vrienden. Dat moet langzaam groeien. Na 3 maanden zitten de meeste mensen nog in de datingfase, en elkaar beter leren kennen.
Wil je een drukker sociaal leven, dan zal je er zelf op uit moeten gaan. Je kan niet in je bed blijven wachten tot dat er een keer iemand belt of aan de deur komt.
Je dacht dat wanneer je een relatie zou hebben dan al je problemen opgelost zouden zijn? Zeker in het begin van een relatie ga je niet direct mee naar familie en vrienden. Dat moet langzaam groeien. Na 3 maanden zitten de meeste mensen nog in de datingfase, en elkaar beter leren kennen.
Wil je een drukker sociaal leven, dan zal je er zelf op uit moeten gaan. Je kan niet in je bed blijven wachten tot dat er een keer iemand belt of aan de deur komt.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
maandag 30 juli 2018 om 09:20
‘Never put the key to your happiness in somebody else’s pocket’
TO, het is natuurlijk heerlijk dat je nu een relatie hebt, maar daarmee is je probleem nog niet opgelost.
Je vriend heeft wellicht veel vrienden, maar dat zijn zijn vrienden. Het kan zijn dat je daar leuk contact mee krijgt, maar die garantie heb je niet.
Bovendien weet je de houdbaarheid van je relatie niet, dus word niet te afhankelijk van de omgeving van je vriend.
Bouw ook je eigen sociale kring.
Hoe ziet je leven eruit? Wat doe je zoal?
Studeren? Werken? Sporten? Heb je huisdieren? Familie? Speciale hobby’s?
Houd je van reizen?
Wat zou je eraan kunnen doen om meer contacten te krijgen?
Stel voor jezelf een plan op. En kijk wat je zou kunnen en willen veranderen. En bedenk hoe je dat gaat bereiken.
TO, het is natuurlijk heerlijk dat je nu een relatie hebt, maar daarmee is je probleem nog niet opgelost.
Je vriend heeft wellicht veel vrienden, maar dat zijn zijn vrienden. Het kan zijn dat je daar leuk contact mee krijgt, maar die garantie heb je niet.
Bovendien weet je de houdbaarheid van je relatie niet, dus word niet te afhankelijk van de omgeving van je vriend.
Bouw ook je eigen sociale kring.
Hoe ziet je leven eruit? Wat doe je zoal?
Studeren? Werken? Sporten? Heb je huisdieren? Familie? Speciale hobby’s?
Houd je van reizen?
Wat zou je eraan kunnen doen om meer contacten te krijgen?
Stel voor jezelf een plan op. En kijk wat je zou kunnen en willen veranderen. En bedenk hoe je dat gaat bereiken.
maandag 30 juli 2018 om 19:07
Bedankt voor al jullie lieve reacties. Ik zal proberen om op alle vragen antwoord te geven. Ik weet niet hoe t komt dat ik geen vrienden heb. Ik denk omdat ik al snel denk dat iemand mij niet aardig vind. Natuurlijk heb ik lieve familie maar die zijn allemaal een stuk ouder en ik kan alleen goed opschieten met mijn schoonzus. Ik wilde eerst niet zeggend dat ik 17 ben omdat ik dan altijd hoor van “ooh je bent nog zo jong relatie en vrienden komt nog wel” maar ik ken genoeg mensen die jonger of even oud zijn die genoeg vrienden hebben en vaak uit gaan. Bij mijn bijbaan ben ik pas ontslagen.. voelde me daar ook niet op Mn gemak. Ik ga dit jaar beginnen bij een nieuwe voetbalclub dus ken daar ook nog niemand helaas. Heb ze wel ontmoet maar denk niet dat het type vriendinnen zijn voor mij. Ik probeer een Plan op te stellen voor mezelf maar ik vind gewoon niks wat het zou kunnen oplossen.
Liefs
Liefs
maandag 30 juli 2018 om 19:10
dinsdag 31 juli 2018 om 11:17