Gezondheid alle pijlers

Blootje

31-07-2018 08:47 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als de kinderen weg zijn (kamp, fuif, school, .....) loopt mijn man liefst in zijn blootje in huis rond. Hij is hierbij niet opgewonden of zo ;-) maar hij vindt dit blijkbaar leuker dan met kleren aan. Wij zijn geen naturisten (ik toch niet) maar hebben ook geen schroom in elkaars lichaam. Ik laat hem dus gewoon doen en ik stoor me hier niet aan maar vraag me wel af of dit bij andere koppels ook zo is (of omgekeerd natuurlijk).
Zelfs bij mijn opa en oma was het normaal om elkaar naakt te zien. Ik kan me er dus ook niets bij voorstellen, dat je daar binnen een gezin moeilijk over zou doen. Een lichaam is gewoon een lichaam.

Wat ik al helemaal niet snap dat je dan wél met bikini aan om elkaar heen kunt lopen en dat die paar stukjes stof een wereld van verschil maken, kennelijk.

Maar goed, ik probeer mij bij veel dingen in te leven, hierbij kan ik dat slecht.
Later is nu
lilalinda schreef:
31-07-2018 10:22
zal meevallen hoor
Meeste ouders gaan met hun kleine kinderen onder de douche/kleedkamer-na-zwemmen etcetc.
Kleine kinderen wel natuurlijk. Ik doelde meer op leeftijd 8-18 ofzo.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Dreamer schreef:
31-07-2018 10:43
Zelfs bij mijn opa en oma was het normaal om elkaar naakt te zien. Ik kan me er dus ook niets bij voorstellen, dat je daar binnen een gezin moeilijk over zou doen. Een lichaam is gewoon een lichaam.
In mijn familie was dit niet de gewoonte, ik ben er ook niet mee opgegroeid. Ik ben nu wel iets vrijer met mijn kinderen, dat komt voornamelijk door mijn man bij wie het vroeger wél de gewoonte was.
Maar nog loop ik niet graag in mijn blootje. De kinderen trouwens wel, dat zijn notoire naaktlopers. :proud:
handigmetgeld schreef:
31-07-2018 10:46
Kleine kinderen wel natuurlijk. Ik doelde meer op leeftijd 8-18 ofzo.
Ik zie niet in waarom ik ineens kleren aan moet in bijzijn van mijn kind als het 8 wordt. Ik denk eerder dat mijn kind het raar zou vinden als ik mijzelf ineens krampachtig ga verbergen onder kleding dan dat mijn kind zich ongemakkelijk voelt bij een blote moeder.
sugarmiss schreef:
31-07-2018 12:19
Ik zie niet in waarom ik ineens kleren aan moet in bijzijn van mijn kind als het 8 wordt. Ik denk eerder dat mijn kind het raar zou vinden als ik mijzelf ineens krampachtig ga verbergen onder kleding dan dat mijn kind zich ongemakkelijk voelt bij een blote moeder.
Ik heb het toch niet over krampachtig verbergen? Of over dat je ineens iets anders moet gaan doen na een verjaardag? Doe niet zo raar.

Maar net zoals kinderen van 2 gewoon naakt door de tuin rennen, doen kinderen van 12 dat niet meer. Ergens daartussen komt het moment dat je zegt 'he, trek even iets aan voor je naar buiten gaat'. Of meestal gaat dat heel natuurlijk, daar heb je helemaal geen 'moment' voor nodig.

Zo werkt het met naakt zijn bij je kinderen toch ook? Als ze heel klein zijn ga je samen in een badhokje, of samen onder de douche. Op een gegeven moment kunnen ze dat prima zelf. En nog wat later willen ze dat ook zelf, ik ken echt geen pubers die graag zich met hun moeder in 1 hokje zouden omkleden. Gaat heel natuurlijk.

En zoals ik al zei, je hoeft je niet krampachtig te verbergen, of ineens de badkamerdeur op slot te doen. Je ziet elkaar dus echt nog wel eens naakt. Maar totaal naakt door het huis gaan struinen als je pubers in huis hebt? Ik trek gewoon wat aan, voor iedereen prettiger. En uit de badkamer en slaapkamer blijven ze doorgaans weg als ik er ben, of anders rennen ze snel naar binnen en weer weg om iets te pakken.
handigmetgeld schreef:
31-07-2018 12:41
Ik heb het toch niet over krampachtig verbergen? Of over dat je ineens iets anders moet gaan doen na een verjaardag? Doe niet zo raar.

Maar net zoals kinderen van 2 gewoon naakt door de tuin rennen, doen kinderen van 12 dat niet meer. Ergens daartussen komt het moment dat je zegt 'he, trek even iets aan voor je naar buiten gaat'. Of meestal gaat dat heel natuurlijk, daar heb je helemaal geen 'moment' voor nodig.

Zo werkt het met naakt zijn bij je kinderen toch ook? Als ze heel klein zijn ga je samen in een badhokje, of samen onder de douche. Op een gegeven moment kunnen ze dat prima zelf. En nog wat later willen ze dat ook zelf, ik ken echt geen pubers die graag zich met hun moeder in 1 hokje zouden omkleden. Gaat heel natuurlijk.

En zoals ik al zei, je hoeft je niet krampachtig te verbergen, of ineens de badkamerdeur op slot te doen. Je ziet elkaar dus echt nog wel eens naakt. Maar totaal naakt door het huis gaan struinen als je pubers in huis hebt? Ik trek gewoon wat aan, voor iedereen prettiger. En uit de badkamer en slaapkamer blijven ze doorgaans weg als ik er ben, of anders rennen ze snel naar binnen en weer weg om iets te pakken.
Niet mijn ervaring, ik loop nog steeds naakt, mijn familie ook en zie het ook bij vrienden en kennissen. Leeftijd heeft er niks mee te maken
Jouw vrienden en kennissen lopen naakt door het huis als jij er bent? In mijn omgeving komt dat echt niet voor.
handigmetgeld schreef:
31-07-2018 12:58
Jouw vrienden en kennissen lopen naakt door het huis als jij er bent? In mijn omgeving komt dat echt niet voor.
ik weet van vrienden, dat zij naakt door het huis lopen. Maar dat vertellen ze, niet waar we bij zijn
Ik heb mijn kind nooit naakt door de tuin laten rennen of op het strand.
Dat vind ik dan weer ongepast.

Ik ga ook niet naar de sauna want vreemden hoeven mij niet in mijn blootje te zien.

Maar in mijn eigen huis voel ik mij vrij genoeg om bloot rond te lopen bij man en kind. Zij ook bij mij.
handigmetgeld schreef:
31-07-2018 12:41

Met mijn dochter ga ik in het zwembad altijd in het grote kleedhok. Altijd gedaan ook. Zoon moet natuurlijk bij de heren, maar zou ook zo bij ons in het kleedhok gaan. Ik ken dus al 2 pubers. Sterker nog: ik ken de vriendinnen van m'n dochter, die als pubers ook gewoon bij mij in het grote kleedhok gingen.
Bij het zwemteam van mijn dochter hadden de meiden er echt geen problemen mee, dat ik bij hun in het badhok binnenkwam.
Dan kende ik natuurlijk nog pubers op de naturistencampings.

Dus ja, ik ken verschillende pubers, die zo bij mij in een kleedhok zouden gaan en ik ben niet eens hun moeder. Niet in zo'n klein kleedhokje. Daar ga ik echt nooit in. Wat een irritant gezweet.
Later is nu
julius schreef:
31-07-2018 09:15
Is toch heerlijk. Freeeedoooooom.
Dit

Als de kinderen er niet zijn dan loop ik ook gerust naakt rond. Ik slaap ook gewoon naakt, niks raars aan
Mijn ouders liepen ook gewoon naakt rond, weet wel dat ik het als tiener op een gegevenmoment wel irritant vond dat de hele tijd het zakie van mijn vader in beeld was.
Mijn zoontje loopt gewoon lekker in zijn blote billetjes door de tuin. Hoedje erbij op. Vind ik er zo schattig uitzien.

Als mijn kleine nichtjes komen spelen lopen die ook gewoon in hun blootje in de zomer. Vooral als we het zwembad op hebben.
Helemaal naakt door het huis huppelen doe ik niet zo vaak, maar zeker met dit weer loop ik wel veel in mijn onderbroek (en dan verder niks dus). Mijn pubers vinden daar niks van. Hooguit dat mijn dochter een keer iets mompelt van 'zou je alsjeblieft wat aan willen trekken want vriend komt zo', en dat doe ik dan netjes want ik ben natuurlijk geen onmens.
sugarmiss schreef:
31-07-2018 13:38

Ik ga ook niet naar de sauna want vreemden hoeven mij niet in mijn blootje te zien.

Maar in mijn eigen huis voel ik mij vrij genoeg om bloot rond te lopen bij man en kind. Zij ook bij mij.
Hoezo is dat ongepast?
Huh? Een bloot kind ongepast? Wat nou weer?
Voor alle duidelijkheid ..... ik heb er geen probleem mee dat mijn man naakt rond loopt hoor en vind het ook niet raar dat hij dit niet doet als onze kids thuis zijn. Die zijn nu 18 en 20 en hebben allebei een vriendinnetje die regelmatig op bezoek komen.
Nu ik er zo over nadenk lopen we nu, nu de kinderen 18+ zijn, vaker naakt door het huis dan toen ze jong waren. Toen speelden ze bij vriendjes en kwamen om de haverklap onaangekondigd ineens het huis indenderen met deze vriendjes. Ja, dan is het wel handig dat je wat aanhebt.
Later is nu
De heren in mijn gezin lopen in boxershort in huis rond met deze temperaturen. Zoon het liefst bloot maar ik wil geen blote kont op de bank.

Ik heb altijd wel iets aan (zoals iemand al schreef: zakken onmisbaar, ik sleep de hele dag met spulletjes). Op de bovenverdieping loop ik gewoon in mijn blootje van de badkamer naar de slaapkamer als dat zo uitkomt. Zal dat niet doen als er speelkameraadjes over de vloer zijn.
Bloot in huis, vooral de uren 's avonds na het douchen en voor het naar bed gaan, is bij ons heel normaal. Ook bijvoorbeeld in de tuin, wanneer wij 's avonds nog even in het zwembad zitten voor wat verkoeling. Buren kunnen dat zien, maar dan moeten ze wel heel gericht kijken. En mocht er een pakketje worden bezorgd, zijn een short en shirt zo aangetrokken.
sugarmiss schreef:
31-07-2018 13:38
Ik vind het niet zozeer ongepast, maar doe dat ook niet. Simpelweg omdat ik niet wil dat er in deze tijd van mobiele telefonie ongewenste foto’s van haar worden gemaakt.
Lady*Voldemort schreef:
31-07-2018 17:03
Huh? Een bloot kind ongepast? Wat nou weer?
Mijn kinderen mochten (zolang ze dat zelf nog wilden) gerust bloot door de tuin banjeren.
Op het strand, weet ik eigenlijk niet meer.

Ik vond het trouwens (als puber) heel vervelend, dat mijn moeder zodra er maar 2 m2 strand was ergens topless ging liggen.
(en ga zelf ook zeker niet topless in het openbaar, thuis gerust naakt).
Ik heb als puber m'n moeder dan weer overgehaald om toch maar topless te gaan liggen ;-D

En ongepaste foto's worden (helaas) ook wel gemaakt als ze een minuscuul broekje aan hebben.
Later is nu
Wat is dat toch met Nederlanders dat als het een beetje warm is er zo veel mogelijk uit moet. In Spanje of Italië (en andere zuidelijke landen) lopen mensen toch ook gewoon normaal gekleed? Het is overigens met de juiste kleding veel comfortabeler dan in je blootje als het warm is.
Gisteren werd ik door man aangesproken omdat ik na het douchen in mijn onderbroek de was op ging hangen buiten. Dat kon echt niet...ik was daar verbaasd over, dat doe ik namelijk vaker bij heet weer, zie het probleem er ook niet zo van. Enkel de naaste buren kunnen vanuit hun slaapkamer in onze tuin kijken. Mochten ze dat willen dan moeten ze speciaal zo’n moment boven achter de gordijnen gaan staan, kan ik me niks bij voorstellen.
Wat mij betreft moet iedereen doen waar hij zin in heeft, al vind ik naakt fietsen door Tilburg (nieuws afgelopen week) weer net te ver gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven