Algemeen vluchtelingentopic deel 8
zondag 6 november 2016 om 21:16
Beste forummers,
In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.
Wat is er anders dan bij andere topics?
- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.
- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.
- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.
Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.
Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic
Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2
Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3
Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4
Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5
Deel 6: Algemeen vluchtelingentopic deel 6
Deel 7: Algemeen vluchtelingentopic deel 7
Met vriendelijke groet,
Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
Update 27-10-2015
Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.
Wat is er anders dan bij andere topics?
- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.
- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.
- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.
Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.
Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic
Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2
Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3
Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4
Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5
Deel 6: Algemeen vluchtelingentopic deel 6
Deel 7: Algemeen vluchtelingentopic deel 7
Met vriendelijke groet,
Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
Update 27-10-2015
Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
zaterdag 28 juli 2018 om 22:35
Precies en daarom moet je grenzen aan het aantal immigranten stellen.kirjailija schreef: ↑28-07-2018 22:34Klopt, het is dan ook niet de migratie die nieuw is, maar de maatschappij/wereld eromheen is veranderd.
zaterdag 28 juli 2018 om 22:41
En wat als de Nederlandse ouder arbeidsongeschikt is?Pientjexxxx schreef: ↑28-07-2018 22:34Als een van de ouders Nederlands is dan gelden de regels die er nu al zijn. Als een Nederlander zijn partner in Nederland wil laten wonen dan moet hij of zij aan de inkomenseis voldoen en anders naar het land van partner verhuizen.
Het klinkt als mierenneuken, maar dat zijn wel de details waarover ook consensus moet zijn voordat een dergelijk beleid ingevoerd zou kunnen worden.
zaterdag 28 juli 2018 om 22:43
Oh? Kan. Je kan ook zeggen dat de maatschappij/wereld zich aan moet passen, dat kwam immers veel later pas. Net als immigranten die nu hier heen komen, wij waren er eerst dus zij passen zich maar aan ons aan.Pientjexxxx schreef: ↑28-07-2018 22:35Precies en daarom moet je grenzen aan het aantal immigranten stellen.
zaterdag 28 juli 2018 om 22:53
Dan zou je de regels die er nu gelden er even op na moeten slaan. Ik ken ze niet uit mijn hoofd.kirjailija schreef: ↑28-07-2018 22:41En wat als de Nederlandse ouder arbeidsongeschikt is?
Het klinkt als mierenneuken, maar dat zijn wel de details waarover ook consensus moet zijn voordat een dergelijk beleid ingevoerd zou kunnen worden.
zaterdag 28 juli 2018 om 22:56
Nou, ik denk dat al gebleken is dat de huidige (niet-westerse) immigranten zich over het algemeen heel slecht aanpassen. Het lijkt mij onzinnig dat wij ons moeten gaan aanpassen aan de nieuwkomers.kirjailija schreef: ↑28-07-2018 22:43Oh? Kan. Je kan ook zeggen dat de maatschappij/wereld zich aan moet passen, dat kwam immers veel later pas. Net als immigranten die nu hier heen komen, wij waren er eerst dus zij passen zich maar aan ons aan.
zaterdag 28 juli 2018 om 23:12
Economische migranten kunnen vooraf aanvragen of ze zich in Nederland mogen vestigen.
Buiten de EU zijn er wat landen waar Nederland een akkoord mee heeft en deze verplichting niet geld.
Als mensen zich ongevraagd vestigen zullen ze gerepatrieerd worden, het argument dat "ze alles hebben achter gelaten" is dan niet echt relevant.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
zaterdag 28 juli 2018 om 23:19
kirjailija schreef: ↑28-07-2018 22:31Klopt. Maar dan wordt het alsnog gecompliceerd wanneer een van de ouders Nederlands is. Leeftijd van het kind en het al dan niet de taal spreken van het geboorteland van de ouder (wat je nu ook met regelmaat leest over kinderen die hier opgegroeid en gewend zijn zeg maar) dan nog niet meegerekend.
Ik denk niet dat regelgeving als deze mogenlijk is zonder ofwel uitzonderingen toe te staan dan wel internationale verdragen te schenden.
Het is niet zo heel gecompliceerd al is iedere zaak wel anders.
Een vluchteling krijgt na 5 jaar een Nederlands paspoort als het in zijn / haar eigen land niet veilig is.
Is het land wel veilig zal er gewerkt worden aan terugkeer.
De zaken die nu spelen met kinderen die hier geboren zijn gaan meestal over economische migranten die hier jaren illegaal verbleven.
En dan zij de regels onverbiddelijk dan moet je terug , logisch ook anders beloon je onderduiken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
zaterdag 28 juli 2018 om 23:22
Daar kan ik mij redelijk in vinden, wel moet er dan de mogelijkheid bestaan aanvraag te doen in het land van herkomst. Volgens mij is dat nu niet overal het geval?hollebollegijs schreef: ↑28-07-2018 23:12Economische migranten kunnen vooraf aanvragen of ze zich in Nederland mogen vestigen.
Buiten de EU zijn er wat landen waar Nederland een akkoord mee heeft en deze verplichting niet geld.
Als mensen zich ongevraagd vestigen zullen ze gerepatrieerd worden, het argument dat "ze alles hebben achter gelaten" is dan niet echt relevant.
zaterdag 28 juli 2018 om 23:23
kirjailija schreef: ↑28-07-2018 22:34Klopt, het is dan ook niet de migratie die nieuw is, maar de maatschappij/wereld eromheen is veranderd.
Ook niet, verzet tegen migratie is van alle tijden
Zelfs Shakespeare schreef er al over in 1603
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bfadc172/
Er was toen verzet tegen het opnemen van vluchtelingen.
zaterdag 28 juli 2018 om 23:28
Kan wel , er zijn bedrijven die dit regelen.kirjailija schreef: ↑28-07-2018 23:22Daar kan ik mij redelijk in vinden, wel moet er dan de mogelijkheid bestaan aanvraag te doen in het land van herkomst. Volgens mij is dat nu niet overal het geval?
http://www.kroesadvocaten.nl/eubluecard ... AmHUEALw_w
Maar vergis je niet, voor een Bluecard moet je wel wat kunnen.
Er is een regeling voor kennismigranten , zogenaamde startups
https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 3-133.html
Dus ja het kan, maar wel voor mensen met een goed idee / goede opleiding.
zondag 29 juli 2018 om 19:29
Zeker 1400 migranten voor de kust van Spanje uit zee gered - http://nos.nl/l/2243775
Nou ze kunnen in Spanje opgelucht adem halen, ze wilden migranten, ze worden op hun wenken bediend.
Maar zegt de Spaanse minister, het is een Europees probleem.
Heeee dus toch een PROBLEEM
Zijn Griekse en Italiaanse collega's kunnen hem vertellen dat hij met zijn migranten blijft zitten en de EU helemaal niets gaat doen.
Nou ze kunnen in Spanje opgelucht adem halen, ze wilden migranten, ze worden op hun wenken bediend.
Maar zegt de Spaanse minister, het is een Europees probleem.
Heeee dus toch een PROBLEEM
Zijn Griekse en Italiaanse collega's kunnen hem vertellen dat hij met zijn migranten blijft zitten en de EU helemaal niets gaat doen.
maandag 30 juli 2018 om 06:33
Uit Trouw van vanmorgen.

Buiten dat veel van deze Afrikanen geen asiel krijgen vermoed ik dat van dit soort initiatieven wel enige aanzuigende werking uitgaat.
Misschien zouden ze even met Merkel moeten bellen

Buiten dat veel van deze Afrikanen geen asiel krijgen vermoed ik dat van dit soort initiatieven wel enige aanzuigende werking uitgaat.
Misschien zouden ze even met Merkel moeten bellen
maandag 30 juli 2018 om 15:26
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2364184 ... ar-eritrea
ik vind dit bijzonder... je vlucht toch niets voor niets... het moet dan toch helemaal niet mogelijk zijn om even heen en weer te gaan om je zoon te begraven ? ( enorm triest dat die jongen is overleden overigens ..daar wil ik niets aan af doen. )
ik vind dit bijzonder... je vlucht toch niets voor niets... het moet dan toch helemaal niet mogelijk zijn om even heen en weer te gaan om je zoon te begraven ? ( enorm triest dat die jongen is overleden overigens ..daar wil ik niets aan af doen. )
maandag 30 juli 2018 om 23:02
snoopy12345 schreef: ↑30-07-2018 15:26https://www.telegraaf.nl/nieuws/2364184 ... ar-eritrea
Absurd
Als het zo gevaarlijk is dat je moet vluchten kan je ook niet terug om iemand te begraven.
Kost ook nog eens €8000,-
Ik zou zeggen , prachtige begraafplaatsen genoeg in Nederland , vast wel iets te vinden.
En heb je gelezen, zoon is hier heen gevlucht en laat complete familie overkomen.
Maaaaaar er is ook goed nieuws, volgt na de break
maandag 30 juli 2018 om 23:24
In Spanje begint het verzet langzaam op gang te komen

De lijsttrekker van de grootste oppositie partij is op bezoek bij de politiemannen die gewond raakten bij de bestorming van de enclave.

Burgemeesters beginnen te klagen

Een Spaans advocaten kantoor eist vervolg van de migranten die op geweldadig wijze de enclave bestormd heggen.

De lijsttrekker van de grootste oppositie partij is op bezoek bij de politiemannen die gewond raakten bij de bestorming van de enclave.

Burgemeesters beginnen te klagen

Een Spaans advocaten kantoor eist vervolg van de migranten die op geweldadig wijze de enclave bestormd heggen.
maandag 30 juli 2018 om 23:45
Dit filmpje kan er ook nog wel bij. Bizar als je nietsvermoedend op het strand ligt.
https://www.ad.nl/video/vluchtelingen-v ... nd~vp45491
maandag 30 juli 2018 om 23:58
Die kom je ook veel op sociale media tegen.Bobby-Pin schreef: ↑30-07-2018 23:45Dit filmpje kan er ook nog wel bij. Bizar als je nietsvermoedend op het strand ligt.
Over een paar maanden staan ze met een zak euro's bij Marokko op de stoep en hebben we een een Marokko deal
dinsdag 31 juli 2018 om 00:26
Ha ja wie weet. Maar zag je hoeveel mensen eruit dat kleine bootje rende? De stroom leek oneindig.hollebollegijs schreef: ↑30-07-2018 23:58Die kom je ook veel op sociale media tegen.
Over een paar maanden staan ze met een zak euro's bij Marokko op de stoep en hebben we een een Marokko deal
dinsdag 31 juli 2018 om 19:28
Dit schreef ik gisteren en het is al zo ver.hollebollegijs schreef: ↑30-07-2018 23:58Die kom je ook veel op sociale media tegen.
Was net ook op Radio 1
Spanje wil dat Marokko geld ontvangt om migranten tegen te houden.

Ze zijn "geknakt" door de bestorming van de enclave.
Wat Keulen was voor Duitsland is de bestorming van de enclave Ceuta voor Spanje
woensdag 1 augustus 2018 om 17:42
Wij zijn hier toch helemaal van de pot gerukt? Een Syrisch gezin in een woning van 500.000 euro plaatsen. Vervolgens beginnen ze er een wietkwekerij waardoor het pand afbrandt en krijgen ze gelijk weer nieuwe huisvesting, want ze mogen hier natuurlijk gewoon blijven.
https://www.ed.nl/waalre/sloop-gestart- ... ~a6c9ab94/
woensdag 1 augustus 2018 om 18:09
Dit kan toch bijna niet waar zijn?Pientjexxxx schreef: ↑01-08-2018 17:42Wij zijn hier toch helemaal van de pot gerukt? Een Syrisch gezin in een woning van 500.000 euro plaatsen. Vervolgens beginnen ze er een wietkwekerij waardoor het pand afbrandt en krijgen ze gelijk weer nieuwe huisvesting, want ze mogen hier natuurlijk gewoon blijven.
Ik ben wel benieuwd wat de ‘iedereen-is-welkom’ types hier nou van vinden. Dit kan toch niet de bedoeling zijn of wel?
woensdag 1 augustus 2018 om 19:26
Ik kan me nog goed herinneren, kort geleden.dat er op het nieuws de mededeling was dat de 17 miljoenste Nederlander een feit was. as hooguit twee jaar geleden, maar volgens mij zelfs korter. Deze week op het nieuws dat onze bevolking thans 17.200.000 is, dus 200.000 meer, en er werd bij gezegd dat dat met name aan immigratie te wijten was. Want alles en iedereen mag hier blijven, ook als ze geen verblijfsrecht hebben, want er wordt geen donder aan gedaan. Ja, voor de bühne wordt er even geschermutseld, maar het eind van het verhaal is dat al die mensen gewoon met een levenslange uitkering ergens een woning krijgen en door ons onderhouden worden. Maar mijn AOW is straks "te duur", zorg kan ik vergeten als ik het nodig heb thuis als bejaarde, want "te duur", maar IK heb wel heel mijn leven betaald. En ondertussen zit de Familie X. uit Eritrea feest te vieren in hun door Nederland betaalde woning, van hun door Nederland betaalde inkomen, en gaat, kijk er niet van op, ook nog van ons geld elk jaar een maand op vakantie naar Eritrea om oma en tante te bezoeken, en daar krijgen ze dan verdomd waar nog éxtra geld voor, want dat is belangrijk voor de familieband ofzo...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
woensdag 1 augustus 2018 om 21:49
Ik was zo'n 'iedereen-is-welkom' type. Na zo'n vijf jaar ervaring in het AZC, een plaatselijke stichting die uitgeprocedeerden opvangt én de Bed Bad en Brood opvang, ben ik 180 graden gedraaid en blijf ik ver weg van het vluchtelingenwereldje.
woensdag 1 augustus 2018 om 22:13
Rookgordijn1 schreef: ↑01-08-2018 21:49Ik was zo'n 'iedereen-is-welkom' type. Na zo'n vijf jaar ervaring in het AZC, een plaatselijke stichting die uitgeprocedeerden opvangt én de Bed Bad en Brood opvang, ben ik 180 graden gedraaid en blijf ik ver weg van het vluchtelingenwereldje.
Wat maakte dat je van gedachten veranderde?
Altijd interessant een insider story