man heeft gevoelens voor een collega. Nog samen op vakantie?

vrijdag 20 juli 2018 om 19:21

Hallo, ik had nooit nooit nooit gedacht dat ik hier een topic over zou openen, omdat het zo'n beetje het allerverste scenario is wat ik in mijn hoofd kon halen als ik denk aan mijn relatie.
Mijn man en ik zijn 25 jaar samen, sinds ons 19e en 20e. Wij hebben 2 inmiddels grotere kinderen en vandaag hebben wij elkaar een brief geschreven. Op met name het verzoek van mijn man, omdat hij al een tijdje last heeft van de verzuring binnen onze relatie. En daar wilde hij het over hebben.
Ik heb dus zijn brief gelezen, waarin hij mij bekende al een tijd (anderhalf jaar) de vonk of chemie te zijn verloren voor mij en inmiddels geraakt te zijn door een vrouwelijke collega van hem. Dit viel voor mij precies als een puzzelstukje op z'n plek. Maar tevens wist ik niet wat voor donkere wolk zich zo plotseling en onaangekondigd boven mijn hoofd begaf.
Ik heb gehuild. En geschreeuwd vandaag.
We zijn gaan wandelen en tijdens het wandelen vertelde hij meer. Blijkt dus dat hij denkt niet per se door mij of door hem een crush te zijn gaan voelen voor zijn collega. Maar doordat hij het gevoel heeft al langer niet echt gelukkig te zijn. Hij weet niet waarom, denkt dat het misschien een midlife crisis is. Zegt ook nooit over de schreef te zijn gegaan met zijn collega. Maar ze hebben wel naar elkaar opgebiecht hetzelfde te voelen. Als sinds november dit jaar. Ze hebben intens app contact gehad met elkaar en dat vond ik al die tijd al vreemd. Heb ook wel eens gevraagd of hij meer voelde voor haar. Maar dat werd steeds weggewuifd met natuurlijk niet. En je hoeft nergens onzeker over te zijn.
Blijkt dat ik toch zo gek niet was.
Ik ben zo ontzettend onthutst. Voel me een vreemde in dit verhaal. Heb het gevoel alsof het een slechte grap is en ik in een of andere rare filmscene ben beland. Maar goed, hoe dan ook zouden wij dit weekend samen vertrekken voor een paar dagen weg en ik wil helemaal niks nu. Ik wil niet bij hem zijn, niet door hem getroost worden, niet samen in 1 bed liggen.
Wat doe je in zo'n situatie? Wat mag ik van mijn man verwachten? Wat doe ik hier in godsnaam mee?
                    Mijn man en ik zijn 25 jaar samen, sinds ons 19e en 20e. Wij hebben 2 inmiddels grotere kinderen en vandaag hebben wij elkaar een brief geschreven. Op met name het verzoek van mijn man, omdat hij al een tijdje last heeft van de verzuring binnen onze relatie. En daar wilde hij het over hebben.
Ik heb dus zijn brief gelezen, waarin hij mij bekende al een tijd (anderhalf jaar) de vonk of chemie te zijn verloren voor mij en inmiddels geraakt te zijn door een vrouwelijke collega van hem. Dit viel voor mij precies als een puzzelstukje op z'n plek. Maar tevens wist ik niet wat voor donkere wolk zich zo plotseling en onaangekondigd boven mijn hoofd begaf.
Ik heb gehuild. En geschreeuwd vandaag.
We zijn gaan wandelen en tijdens het wandelen vertelde hij meer. Blijkt dus dat hij denkt niet per se door mij of door hem een crush te zijn gaan voelen voor zijn collega. Maar doordat hij het gevoel heeft al langer niet echt gelukkig te zijn. Hij weet niet waarom, denkt dat het misschien een midlife crisis is. Zegt ook nooit over de schreef te zijn gegaan met zijn collega. Maar ze hebben wel naar elkaar opgebiecht hetzelfde te voelen. Als sinds november dit jaar. Ze hebben intens app contact gehad met elkaar en dat vond ik al die tijd al vreemd. Heb ook wel eens gevraagd of hij meer voelde voor haar. Maar dat werd steeds weggewuifd met natuurlijk niet. En je hoeft nergens onzeker over te zijn.
Blijkt dat ik toch zo gek niet was.
Ik ben zo ontzettend onthutst. Voel me een vreemde in dit verhaal. Heb het gevoel alsof het een slechte grap is en ik in een of andere rare filmscene ben beland. Maar goed, hoe dan ook zouden wij dit weekend samen vertrekken voor een paar dagen weg en ik wil helemaal niks nu. Ik wil niet bij hem zijn, niet door hem getroost worden, niet samen in 1 bed liggen.
Wat doe je in zo'n situatie? Wat mag ik van mijn man verwachten? Wat doe ik hier in godsnaam mee?

zondag 5 augustus 2018 om 20:41

zondag 5 augustus 2018 om 21:04

Haha, ik meer de driften en hij het geweten? Na, dat zal elkaar wel ergens in balans houden, maar dan op verschillende fronten. Ik ben doorgaans wel beter met dingen beter onder woorden te brengen. Maar dat schijnt uberhaupt een vrouwending te zijn.
Wat ik gewoon zoek is dat hij het serieus neemt. En mij niet het gevoel geeft me te laten bungelen. Want door het hierbij te laten (totdat ik er zelf mee kom), is het voor mijn gevoel gewoon wachten totdat hij weer in een of andere bui komt waarbij het allemaal niet zo loopt zoals hij wilt, en hij dan weer vervalt in dat gevoel dat op slot gaat. Ik zoek in hem dat hij het belangrijk maakt om daar niet weer gedachteloos heen te drijven.
En verder irriteer ik me aan zijn korte lontje en dat hij zo weinig kan hebben van mij. Hij heeft zo snel het gevoel dat hij aangevallen wordt. Tis net een klein kind wat dat betreft waar je soms amper volwassen gesprekken mee kan voeren. Dus als we toch bezig zijn met die relatietherapie, hoop ik dat dit onderdeel ook besproken wordt. Anders ben ik straks weer de lul die het verzuurde verwijt krijgt (met als reden dat ik met hem niet normaal kan praten).
                    Wat ik gewoon zoek is dat hij het serieus neemt. En mij niet het gevoel geeft me te laten bungelen. Want door het hierbij te laten (totdat ik er zelf mee kom), is het voor mijn gevoel gewoon wachten totdat hij weer in een of andere bui komt waarbij het allemaal niet zo loopt zoals hij wilt, en hij dan weer vervalt in dat gevoel dat op slot gaat. Ik zoek in hem dat hij het belangrijk maakt om daar niet weer gedachteloos heen te drijven.
En verder irriteer ik me aan zijn korte lontje en dat hij zo weinig kan hebben van mij. Hij heeft zo snel het gevoel dat hij aangevallen wordt. Tis net een klein kind wat dat betreft waar je soms amper volwassen gesprekken mee kan voeren. Dus als we toch bezig zijn met die relatietherapie, hoop ik dat dit onderdeel ook besproken wordt. Anders ben ik straks weer de lul die het verzuurde verwijt krijgt (met als reden dat ik met hem niet normaal kan praten).

zondag 5 augustus 2018 om 21:43

vanwege deze opmerkingdiyer schreef: ↑05-08-2018 21:04Haha, ik meer de driften en hij het geweten? Na, dat zal elkaar wel ergens in balans houden, maar dan op verschillende fronten. Ik ben doorgaans wel beter met dingen beter onder woorden te brengen. Maar dat schijnt uberhaupt een vrouwending te zijn.

zondag 5 augustus 2018 om 22:01

Natuurlijk is ruzie niet leuk, aan de andere kant maakt het je wel weer nuchterder waardoor je dingen weer gaat zien zoals ze zijn.
Zoals waar jij tegen aan loopt bij je man en dat is ook goed,hij is niet de perfecte man waar jij alles voor hoeft te doen en dat zie jij ook steeds meer hij mag zeker ook de handen uit de spreekwoordelijke mouwen steken.

zondag 5 augustus 2018 om 22:02

dat je zijn proces zijn proces moet laten zijn en vooral niet moet willen sturen. Als hij niks onderneemt om uit deze situatie te komen en als hij daardoor weer afstandelijk en verwijtend wordt dan weet je dat je het klaar is.. Als hij voor jou kiest dan wil je toch dat het uit hemzelf komt en niet door jou wordt gestuurd??

zondag 5 augustus 2018 om 22:17

zondag 5 augustus 2018 om 22:20

hij weet hoe jij je voelt. donderdag zat je immers nog te huilen, vandaag was er ruzie en hij slaapt bij vrienden en jij gaat volgende week weg. als hij vrolijk rondhuppelt wat zegt dat jou dan over jullie relatie?diyer schreef: ↑05-08-2018 22:17Het lijkt me dan toch evident dat hij weet dat ik de huidige situatie niet fijn vindt. Hij huppelt vrolijk rond zoals ik al aangaf. Maar voor mij is dat niet zo. Dan is het wel zo handig dat hij daarvan op de hoogte is, anders lijkt er geen reden te zijn om iets te doen.

zondag 5 augustus 2018 om 22:22

Wat jij nu zegt dacht ik toen ik net mijn berichtje geschreven had.

zondag 5 augustus 2018 om 22:33

Hij huppelt vrolijk rond, omdat hij weer bij ZIJN gevoel kan. Hij kan weer voelen dat hij mij leuk vind ofzo. Voor nu ten minste. Nou, goed voor hem. En misschien denkt hij door dat tegen mij te zeggen, dat het dan wel weer allemaal ok is. Alsof dat het enige is dat ik nodig heb om te horen.
Joehoe, ik vind je nu weer leuk hoor.
Maar dat is een grote fout en dat heb ik hem vandaag dus even erg duidelijk gemaakt. Denk ik dan ten minste.
Maar dat is een grote fout en dat heb ik hem vandaag dus even erg duidelijk gemaakt. Denk ik dan ten minste.

zondag 5 augustus 2018 om 22:35

maar hij heeft ook gezegd dat hij niet weet wat hij voor je voelt en wat dat betekent voor jullie relatie. Dat zou zijn motivatie moeten zijn om ermee aan de slag te gaan. Jij moet hem dat niet hoeven te vertellen anders is het blijkbaar geen prioriteit voor hemdiyer schreef: ↑05-08-2018 22:33Hij huppelt vrolijk rond, omdat hij weer bij ZIJN gevoel kan. Hij kan weer voelen dat hij mij leuk vind ofzo. Voor nu ten minste. Nou, goed voor hem. En misschien denkt hij door dat tegen mij te zeggen, dat het dan wel weer allemaal ok is. Alsof dat het enige is dat ik nodig heb om te horen.

zondag 5 augustus 2018 om 22:37

Sorry hoor, ben nog steeds boos op hem...
Maar ik ben zijn godvergeten speelgoed niet. Dat als het voor hem weer allemaal goed is, dat ik dan als een blije huppeltrut achter hem aanloop.
Hij heeft me gekwetst. En flink ook.
En het kwetst me nog meer als hij de schuld hiervan bij mij gaat lopen leggen, omdat ik het moeilijke zeurwijf ben dat iets van hem verwacht. Realitycheck: het leven is niet altijd zomervakantie en de zon schijnt ook niet alle dagen.
Dus nee, ik ben ook niet altijd maar blij omdat hij in mijn leven is en me nu even leuk vindt. Zo'n gruwelijk godsgeschenk uit de hemel is hij nou ook weer niet. Dus ja, doe je best maar voor onze relatie.
Of zoiets.
                    Maar ik ben zijn godvergeten speelgoed niet. Dat als het voor hem weer allemaal goed is, dat ik dan als een blije huppeltrut achter hem aanloop.
Hij heeft me gekwetst. En flink ook.
En het kwetst me nog meer als hij de schuld hiervan bij mij gaat lopen leggen, omdat ik het moeilijke zeurwijf ben dat iets van hem verwacht. Realitycheck: het leven is niet altijd zomervakantie en de zon schijnt ook niet alle dagen.
Dus nee, ik ben ook niet altijd maar blij omdat hij in mijn leven is en me nu even leuk vindt. Zo'n gruwelijk godsgeschenk uit de hemel is hij nou ook weer niet. Dus ja, doe je best maar voor onze relatie.
Of zoiets.
                                    anoniem_354676 wijzigde dit bericht op 05-08-2018 23:34

3.73% gewijzigd

zondag 5 augustus 2018 om 22:39

Op zich zegt hij dat ook wel te willen. Maar hij zegt vooral ook (direct en indirect) daar geen haast mee te hebben. En doordat ik dus aangaf dat ik wel wat actie van hem verwacht in mijn week afwezigheid, draaide ik voor zijn gevoel hem de duimschroeven aan die hij boehoe toch zeker niet verdient heeft....

zondag 5 augustus 2018 om 22:50

Misschien is het verstandig om de week dat je weg bent totale radiostilte in te schakelen van jou kant uit.diyer schreef: ↑05-08-2018 22:39Op zich zegt hij dat ook wel te willen. Maar hij zegt vooral ook (direct en indirect) daar geen haast mee te hebben. En doordat ik dus aangaf dat ik wel wat actie van hem verwacht in mijn week afwezigheid, draaide ik voor zijn gevoel hem de duimschroeven aan die hij boehoe toch zeker niet verdient heeft....
Misschien zorgt de radiostilte voor hem voor meer duidelijkheid.
En daardoor ook voor jou .

zondag 5 augustus 2018 om 22:58

Ik heb nu op zich ook niet veel behoefte om hem te spreken. Ik bel de kinderen wel om te vragen hoe het gaat.
Morgen zouden we iets gezelligs doen, maar daar heb ik niet zo veel zin in eigenlijk. Ik ga morgenochtend even langs het werk en dan zie ik daarna wel wat ik doe. Man wil het uitpraten, maar heb gezegd dat het wat mij betreft kan wachten. Hij vindt het vooral mijn schuld dat er ruzie is ontstaan, omdat hij mijn toon vervelend vond. Had ik het maar zalvender en ego strelender moeten brengen ofzo. Nou, jammer dan voor hem. Is het ten minste duidelijk hoe ik erin sta en ik heb bepaald geen zin om hierover ook nog eens op zijden sokjes te moeten lopen om maar geen onrust te veroorzaken.
                    Morgen zouden we iets gezelligs doen, maar daar heb ik niet zo veel zin in eigenlijk. Ik ga morgenochtend even langs het werk en dan zie ik daarna wel wat ik doe. Man wil het uitpraten, maar heb gezegd dat het wat mij betreft kan wachten. Hij vindt het vooral mijn schuld dat er ruzie is ontstaan, omdat hij mijn toon vervelend vond. Had ik het maar zalvender en ego strelender moeten brengen ofzo. Nou, jammer dan voor hem. Is het ten minste duidelijk hoe ik erin sta en ik heb bepaald geen zin om hierover ook nog eens op zijden sokjes te moeten lopen om maar geen onrust te veroorzaken.

zondag 5 augustus 2018 om 23:13

Laat het er per dag op je af komen wat je wel en niet wilt,ze zeggen angst is een slechte raadgever (en dat is ook zo) maar boosheid en verdriet ook.diyer schreef: ↑05-08-2018 22:58Ik heb nu op zich ook niet veel behoefte om hem te spreken. Ik bel de kinderen wel om te vragen hoe het gaat.
Kijk per dag wat je wilt luister naar je gevoel maar hou het zo nuchter mogelijk waardoor je ook zo eerlijk mogelijk voor jezelf kunt bepalen wat je wil zeggen of wilt doen.

zondag 5 augustus 2018 om 23:32

zondag 5 augustus 2018 om 23:47

diyer schreef: ↑05-08-2018 23:32Dankjewel Vlinder voor het advies. Je hebt ook gelijk. Geen enkele heftige emotie is een goede raadgever om al te grote stappen te zetten in dit soort dingen. Ik ga proberen om morgen meer in tuned te zijn met wat ik voel ongeacht man. Hopelijk maakt dat wat duidelijker waar ik op dat moment sta.