ex volledig verbannen?
donderdag 9 augustus 2018 om 13:49
Ik had een relatie van 8,5 jaar met mijn eerste grote liefde (ervoor nog een aantal relaties gehad maar niet zo serieus). Ik was haar eerste liefde, zij was net geen 16 toen het begon, ik 18. We groeiden samen op en waren heel erg close (veel reizen, bijna dagelijks bij elkaar,…). Hebben samen veel meegemaakt (dood van mijn broer, zij heeft haar vader verbannen uit haar leven,…). Zij was heel extravert en ik minder, maar vulden elkaar telkens goed aan en hadden weinig echte ruzies en gezamenlijke interesses.
We hebben samen een huis gebouwd na 7 jaar relatie en zijn een paar maanden later getrouwd op 20 mei 2017. Toen dit alles erop zat leek alles plots anders en werden we beiden afstandelijker. Op een festival 2 maand na de trouw gaf ze aan ‘alleen’ te willen uitgaan en gaf ik haar de ruimte. Ze leerde er iemand kennen waar ze de maand erop van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat constant mee zat te smsn, en zelf met hem wegging. Ze gaf aan verliefd te zijn en ik werd uiteindelijk jaloers (waren pas 3 maand getrouwd). Toen zei ze plots dat ze wou scheiden, ze al veel langer signalen gaf en er iets in haar was geknapt. Haar meme stierf de dag nadat ze zei dat ze wou scheiden, ik was in de war en kon haar niet goed ondersteunen. Nu, later, geeft ze aan dat de reden van de scheiding was dat ik haar niet ondersteunde tijdens dit sterfgeval. Uiteindelijk is het niets geworden met die andere jongen, zijn we effectief gescheiden en was ik mijn grote liefde, beste maatje en ons nieuw huis kwijt (zij kocht het huis).
Toen ik het huis verliet in oktober 2017 bleven we van beide kanten contact houden. Bij elke gebeurtenis (kerstmis,…) stuurde ze iets. Ze belde mij wenend op dat ik niets liet weten op haar verjaardag, maar had een kaartje gestuurd en ze had nog niet in de brievenbus gekeken. Contact bleef zo een paar maanden aanwakkeren. Eind maart 2018 wou ze plots afspreken om samen nog eens alles op een rijtje te zetten van wat er was gebeurd. Ze gaf toen aan me als ‘vriend met een verleden’ niet te willen verliezen en dat ze ontgoocheld was dat ze niet meer kon. Ik zag dit niet zitten en gaf dit aan. Ik wou verder met mijn leven en had haar van sociale media verwijderd. Ze begon toen te wenen en zei dat ik haar altijd kon bellen.
Ik ben in april 2018 met mijn fiets van de noordzee naar de middellandse zee getrokken om alles op een rijtje te zetten. Ook hier bleef ze dagelijks contact zoeken per sms. Periode mei - juni - juli 2018 was ook de periode dat alles voor dat rechtbank kwam, onze trouwdatum passeerde,… Ze gaf telkens aan hoe jammer ze het vond dat alles zo liep. Ze bleef zeggen dat ze het liever anders had gehad en dan liet ze ook weten dat ze ondertussen een aantal maand een nieuwe vriend had. Waar ze heel gelukkig mee lijkt.
Ik wou ook verder en probeerde alle contact te vermijden. Schreef haar een brief dat ik haar uit liefde los liet en ze mij ook moesten laten verder gaan. Contact bleef een aantal weken uit. Nu vorig weekend was ik op dit festival en kreeg ik opnieuw berichten of ik er ook was. Ze had mij de laatste dag gezien en kwam naar mij gelopen en vroeg waarom ik zo raar deed en of ze niet gewoon eens ‘goeiedag’ mocht zeggen. Ondertussen had ik ook te weten gekomen dat ze op fb veel rare dingen postte (bv champagne op een nieuwe start, een uur na de laatste tekening van de akte,…). Terwijl ze naar mij toe heel andere signalen uitstraalt...
Ondanks ik ook verder wil blijft ze mij contacteren (als ze in het ziekenhuis ligt,…), ik heb haar uit respect nogmaals gevraagd het niet meer te doen. Ik heb moeite met loslaten en blijf sterke gevoelens houden ondanks de hectische periode, en het nieuws van haar nieuwe vriend. 8 jaar een goede relatie is niet niets.
Verban ik haar nu beter volledig uit mijn leven ondanks de mooie tijd samen en zal dat helpen met volledig loslaten?
We hebben samen een huis gebouwd na 7 jaar relatie en zijn een paar maanden later getrouwd op 20 mei 2017. Toen dit alles erop zat leek alles plots anders en werden we beiden afstandelijker. Op een festival 2 maand na de trouw gaf ze aan ‘alleen’ te willen uitgaan en gaf ik haar de ruimte. Ze leerde er iemand kennen waar ze de maand erop van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat constant mee zat te smsn, en zelf met hem wegging. Ze gaf aan verliefd te zijn en ik werd uiteindelijk jaloers (waren pas 3 maand getrouwd). Toen zei ze plots dat ze wou scheiden, ze al veel langer signalen gaf en er iets in haar was geknapt. Haar meme stierf de dag nadat ze zei dat ze wou scheiden, ik was in de war en kon haar niet goed ondersteunen. Nu, later, geeft ze aan dat de reden van de scheiding was dat ik haar niet ondersteunde tijdens dit sterfgeval. Uiteindelijk is het niets geworden met die andere jongen, zijn we effectief gescheiden en was ik mijn grote liefde, beste maatje en ons nieuw huis kwijt (zij kocht het huis).
Toen ik het huis verliet in oktober 2017 bleven we van beide kanten contact houden. Bij elke gebeurtenis (kerstmis,…) stuurde ze iets. Ze belde mij wenend op dat ik niets liet weten op haar verjaardag, maar had een kaartje gestuurd en ze had nog niet in de brievenbus gekeken. Contact bleef zo een paar maanden aanwakkeren. Eind maart 2018 wou ze plots afspreken om samen nog eens alles op een rijtje te zetten van wat er was gebeurd. Ze gaf toen aan me als ‘vriend met een verleden’ niet te willen verliezen en dat ze ontgoocheld was dat ze niet meer kon. Ik zag dit niet zitten en gaf dit aan. Ik wou verder met mijn leven en had haar van sociale media verwijderd. Ze begon toen te wenen en zei dat ik haar altijd kon bellen.
Ik ben in april 2018 met mijn fiets van de noordzee naar de middellandse zee getrokken om alles op een rijtje te zetten. Ook hier bleef ze dagelijks contact zoeken per sms. Periode mei - juni - juli 2018 was ook de periode dat alles voor dat rechtbank kwam, onze trouwdatum passeerde,… Ze gaf telkens aan hoe jammer ze het vond dat alles zo liep. Ze bleef zeggen dat ze het liever anders had gehad en dan liet ze ook weten dat ze ondertussen een aantal maand een nieuwe vriend had. Waar ze heel gelukkig mee lijkt.
Ik wou ook verder en probeerde alle contact te vermijden. Schreef haar een brief dat ik haar uit liefde los liet en ze mij ook moesten laten verder gaan. Contact bleef een aantal weken uit. Nu vorig weekend was ik op dit festival en kreeg ik opnieuw berichten of ik er ook was. Ze had mij de laatste dag gezien en kwam naar mij gelopen en vroeg waarom ik zo raar deed en of ze niet gewoon eens ‘goeiedag’ mocht zeggen. Ondertussen had ik ook te weten gekomen dat ze op fb veel rare dingen postte (bv champagne op een nieuwe start, een uur na de laatste tekening van de akte,…). Terwijl ze naar mij toe heel andere signalen uitstraalt...
Ondanks ik ook verder wil blijft ze mij contacteren (als ze in het ziekenhuis ligt,…), ik heb haar uit respect nogmaals gevraagd het niet meer te doen. Ik heb moeite met loslaten en blijf sterke gevoelens houden ondanks de hectische periode, en het nieuws van haar nieuwe vriend. 8 jaar een goede relatie is niet niets.
Verban ik haar nu beter volledig uit mijn leven ondanks de mooie tijd samen en zal dat helpen met volledig loslaten?
donderdag 9 augustus 2018 om 13:52
Ik heb alleen dit gelezen: Ondanks ik ook verder wil blijft ze mij contacteren (als ze in het ziekenhuis ligt,…), ik heb haar uit respect nogmaals gevraagd het niet meer te doen. Ik heb moeite met loslaten en blijf sterke gevoelens houden ondanks de hectische periode, en het nieuws van haar nieuwe vriend. 8 jaar een goede relatie is niet niets. '
Ja, verban haar uit je leven, dan kun je door.
Ja, verban haar uit je leven, dan kun je door.
donderdag 9 augustus 2018 om 13:54
Jij hebt haar toch al verbannen uit je leven alleen zij wil niet echt meewerken? Of zie ik het niet goed en neem je zelf af en toe ook nog contact met haar op?
Ik denk echt dat je gewoon niet meer moet reageren op haar berichten. Nog één keer een bericht terugsturen dat je nooit meer zal reageren en je aan je woord houden. Dat is echt het beste.
Ik denk echt dat je gewoon niet meer moet reageren op haar berichten. Nog één keer een bericht terugsturen dat je nooit meer zal reageren en je aan je woord houden. Dat is echt het beste.
donderdag 9 augustus 2018 om 13:54
Bljkbaar zijn er vrouwen die toch ten alle tijden 'een lijntje' willen blijven hebben. of het nou ego-streling is ( hij is nog steeds gek op mij), een soort veiligheid of bewijs dat ze je altijd belangrijk blijft, ze doet dit voor zichzelf!
Zij heeft er iets aan om contact met jou te houden
Jij hebt er niks aan, zeg je zelf, dus hop; blokkeren die handel. Koud maar dit is ook niet fair van haar.
Zij heeft er iets aan om contact met jou te houden
Jij hebt er niks aan, zeg je zelf, dus hop; blokkeren die handel. Koud maar dit is ook niet fair van haar.
donderdag 9 augustus 2018 om 13:56
donderdag 9 augustus 2018 om 14:09
Ze speelt een gemeen spelletje, ze wil je graag houden om op iemand terug te vallen mocht haar nieuwe relatie uit gaan. Of te wel, ze gebruikt je. Ik zou hiervoor passen.
Mijn advies, blokkeer haar in je telefoon en mocht je haar irl tegenkomen gewoon gedag zeggen en verder geen gesprek aanknopen. Laat je niet gek maken door haar
Mijn advies, blokkeer haar in je telefoon en mocht je haar irl tegenkomen gewoon gedag zeggen en verder geen gesprek aanknopen. Laat je niet gek maken door haar
donderdag 9 augustus 2018 om 14:16
Ze respecteert jouw gevoelens en je verzoek om geen contact meer te maken niet.
Ze lijkt wel een parasiet om wat aandacht. Ze wil jou houden als luisterend oor, als vat om haar verhaaltjes in kwijt te kunnen. Zelfs nu ze een nieuwe vriend heeft. Ze weet je te vinden tenzij jij haar echt blokt.
Zet je grens, blokkeer haar, neem een ander nummer en sluit het af.
Ze lijkt wel een parasiet om wat aandacht. Ze wil jou houden als luisterend oor, als vat om haar verhaaltjes in kwijt te kunnen. Zelfs nu ze een nieuwe vriend heeft. Ze weet je te vinden tenzij jij haar echt blokt.
Zet je grens, blokkeer haar, neem een ander nummer en sluit het af.
donderdag 9 augustus 2018 om 14:18
Toen jullie iets kregen was zij pas 15. Dat is echt heel jong en ik kan me voorstellen dat ze op een dag wakker wordt en zich realiseert dat ze, nu ze volwassen is, is veranderd en andere dingen in het leven wil. Dat gebeurt vaak bij relaties die zo jong beginnen. Heel vervelend dat ze hier pas na het huis en huwelijk achter kwam, maar nog steeds beter om dan maar de knoop door te hakken dan jaren twijfelen, want die jaren krijg je niet meer terug.
Ook snap ik dat ze je moeilijk los kan laten. Jullie waren samen in de tijd dat ze volop in ontwikkeling was, je was er bij toen ze opgroeide en volwassen werd en daarmee zul je altijd één van de belangrijkste rollen in haar leven hebben gespeeld.
Maar dat maakt je relatie niet minder voorbij. En op haar initiatief, dus ze heeft weinig te willen.
Jij beslist in hoeverre ze in je leven blijft en bent haar niets verplicht.
Bedenk dus goed of en hoe jullie een rol in elkaars leven kunnen spelen en ben hier helder en consequent in, ook als geen contact voor jou de enige optie is.
Ook snap ik dat ze je moeilijk los kan laten. Jullie waren samen in de tijd dat ze volop in ontwikkeling was, je was er bij toen ze opgroeide en volwassen werd en daarmee zul je altijd één van de belangrijkste rollen in haar leven hebben gespeeld.
Maar dat maakt je relatie niet minder voorbij. En op haar initiatief, dus ze heeft weinig te willen.
Jij beslist in hoeverre ze in je leven blijft en bent haar niets verplicht.
Bedenk dus goed of en hoe jullie een rol in elkaars leven kunnen spelen en ben hier helder en consequent in, ook als geen contact voor jou de enige optie is.
donderdag 9 augustus 2018 om 14:40
Ik zou een nieuw nummer nemen en haar in haar sop gaar laten koken. Zij heeft de relatie zelf beëindigd, maar ze doet er ongeveer alles aan om te voorkomen dat jij verder gaat met je leven.
En nee, acht jaar is niet niks, maar het is over en je schiet er niks mee op. Het is verleden tijd.
En nee, acht jaar is niet niks, maar het is over en je schiet er niks mee op. Het is verleden tijd.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
donderdag 9 augustus 2018 om 14:53
precies dit, en blokkeren dusSusan schreef: ↑09-08-2018 14:40Ik zou een nieuw nummer nemen en haar in haar sop gaar laten koken. Zij heeft de relatie zelf beëindigd, maar ze doet er ongeveer alles aan om te voorkomen dat jij verder gaat met je leven.
Lorem Ipsum
donderdag 9 augustus 2018 om 15:02
Dank voor alle reacties. Ik begrijp ook dat mensen evolueren en het gevoel krijgen dingen te hebben gemist. Had ze dit voor de trouw laten weten dan had ik veel makkelijker kunnen afsluiten. Ze geeft ook telkens redenen op die aan mij liggen voor het einde van de relatie, terwijl we met 2 zijn. Laat zien op sociale media dat alles verwerkt is en ze heel gelukkig is. Liet ook weten aan een vriendin dat ze eigenlijk helemaal niet wou trouwen. Dit maakt het voor mij wel makkelijker om af te sluiten. Denk ook dat ze in de war is en helemaal niet weet wat ze wil. Terwijl ze vroeger erg standvastig was. Maar daar heb ik geen boodschap aan.
Zal een ander nummer nemen en verder gaan met mijn leven. Ik ben blij voor wat geweest is, neem alles en haar mee in mijn hart, maar ben ook benieuwd naar wat de toekomst zal brengen. Al blijft ze nog dagelijks in mijn hoofd spoken.
Zal een ander nummer nemen en verder gaan met mijn leven. Ik ben blij voor wat geweest is, neem alles en haar mee in mijn hart, maar ben ook benieuwd naar wat de toekomst zal brengen. Al blijft ze nog dagelijks in mijn hoofd spoken.
donderdag 9 augustus 2018 om 15:18
Ik weet niet of het bewust is, maar ze geeft inderdaad wisselende Signalen af. Het kan natuurlijk dat ze je bij tijd en wijlen mist, en dan impulsief genoeg is om je dit te laten weten. Daarnaast zal ze het oprecht ook echt heel vervelend vinden dat het zo gelopen is, zonder dat ze daarmee bedoeld dat ze wil dat jullie einde anders zou zijn.
Jullie hebben uiteindelijk wel besloten om de relatie te beëindigen, dus vergis je niet en zie dit niet aan voor ‘ik wil het graag weer proberen’.
Als jij moeilijk met de wisselende signalen om kunt gaan spreek dan met haar af dat je even geen contact wil, en mocht je er wel aan toe zijn, dat jij dan contact met haar opneemt.
Zo heb jij de ruimte om alles te verwerken
Jullie hebben uiteindelijk wel besloten om de relatie te beëindigen, dus vergis je niet en zie dit niet aan voor ‘ik wil het graag weer proberen’.
Als jij moeilijk met de wisselende signalen om kunt gaan spreek dan met haar af dat je even geen contact wil, en mocht je er wel aan toe zijn, dat jij dan contact met haar opneemt.
Zo heb jij de ruimte om alles te verwerken
donderdag 9 augustus 2018 om 19:21
Dit klinkt mij als een k**griet in de oren, eerlijk waar. Zulke dubbele signalen afgeven, maar drie maanden na je bruiloft geen moeite meer willen doen om de relatie te redden. Jammer jo ex, ga lekker verder met je leven!
Jij bent volgens mij goed bezig, nu nog even dat laatste draadje met haar doorknippen en niet meer geloven dat je nog iets van haar kunt krijgen/verwachten.
Jij bent volgens mij goed bezig, nu nog even dat laatste draadje met haar doorknippen en niet meer geloven dat je nog iets van haar kunt krijgen/verwachten.
donderdag 9 augustus 2018 om 21:45
donderdag 9 augustus 2018 om 22:16
We zijn een paar maanden geleden nog eens iets gaan eten om het uit te spreken wat er precies is verkeerd gegaan, op haar verzoek. Toen gaven we beide aan te willen dat het goed kwam, zeker na wat we opgebouwd hadden. Ik ben toen op fietsvakantie vertrokken en en erna hadden we nog eens afgesproken. Toen gaf ze aan dat ze mij absoluut niet wil verliezen maar ze ook geen relatie meer kon aangaan en ze hierdoor ontgoocheld was in zichzelf. Ze ging mij volgen in al of niet vriendschap. Aangezien ik nog niets verwerkt heb had ik zeker geen zin in vriendschap. Ze gaf toen ook aan even alleen te willen zijn en geen zin te hebben in een nieuwe relatie. 5 dagen erna had ze een nieuwe vriend. Ze vertelde mij dit een maand erna en gaf aan dat alles nog heel pril was, maar ze wel al op vakantie waren geweest.
vrijdag 10 augustus 2018 om 13:45
Heb haar een 'afscheidsbrief' gestuurd deze morgen waarin ik aangaf verder te willen gaan met mijn leven en vraag om het contact te stoppen. Ze belde meteen familieleden op omdat ze vermoedde dat ik iets stom ging doen (waarvan trouwens nergens of geen sprake is) is en stuurde mij nog een bericht dat ze enkel contact nam voor praktische zaken, ik haar nog geld moet en hier alles stopt...
vrijdag 10 augustus 2018 om 14:02
vraag haar of ze dat kan overlaten aan haar vader/ broer/ goede vriend en dan blokkerenRSTRU schreef: ↑10-08-2018 13:45Heb haar een 'afscheidsbrief' gestuurd deze morgen waarin ik aangaf verder te willen gaan met mijn leven en vraag om het contact te stoppen. Ze belde meteen familieleden op omdat ze vermoedde dat ik iets stom ging doen (waarvan trouwens nergens of geen sprake is) is en stuurde mij nog een bericht dat ze enkel contact nam voor praktische zaken, ik haar nog geld moet en hier alles stopt...