Gezondheid alle pijlers

Gewrichtspijn na bevalling

12-08-2018 08:58 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand
anoniem_372137 wijzigde dit bericht op 23-09-2018 18:30
98.47% gewijzigd
8 maanden! Ben je al naar een fysiotherapeut geweest.
Ook met hormonen en ontzwangeren is pijn niet normaal. Wat een kul van je huisarts. Als hij t niet kan vinden moet hij je doorsturen en niet naar huis.
Been there, done that, got the T-shirt.
Waarom plaats je dit drie keer?
En ja, ik had ook pijn aan de gewrichten, mijn fyiotherapeut zei dat het met het hormoon relaxine te maken had. Die maakte je banden slap en dat moet bijtrekken na de bevalling. Ontzwangerende spieren, gewrichten en banden dus.
Waarom 2 topics?
Ik herken het als bijwerking van de pil na m’n tweede bevalling. Ik heb toen ook heel lang pijn in m’n spieren en gewrichten gehad. Ben zelfs helemaal door de molen gegaan bij de reumatoloog. Totdat ik er achter kwam dat ik een goede dag had als ik m’n pil vergat... Ik ben meteen gestopt en na 2 weken was alle pijn verdwenen.
Waarom 3!!! topics?!
8 maanden geleden is ze al bevallen. Dan zou t toch echt wel beter moetwn zijn.
Heb je zelf ook je bloedwaarden ingezien? Huisartsen houden soms te lage waarden aan als goed, bij bijvoorbeeld b12 terwijl mensen met een dergelijke waarde al enorme klachten ervaren. Ik zou dat dus eerst even uitsluiten. Verder herken ik het niet, lijken mij geen typische ontzwanger klachten, maar ik ben natuurlijk geen arts.
Apatura schreef:
12-08-2018 09:07
8 maanden geleden is ze al bevallen. Dan zou t toch echt wel beter moetwn zijn.
Ik heb er anderhalf jaar last van gehad. Fysio vond het nog normaal, wel vervelend maar niets geks. Wie weet ook wat te laks geweest dan.
Hier hetzelfde probleem, bij mij is ook de werking van mijn schildklier onderzocht. Was niets mis mee bij mij. Maar die schijnt na zwangerschap niet meer goed te kunnen werken. En dit soort klachten te kunnen veroorzaken.
Ik heb verschillende onderzoeken gehad, bloedwaardes ingezienwaren prima. Schildklier ook prima. B12 ook.
Mijn man is fysiotherapeut en ik heb dus oefeningen. De pil gebruik ik niet en wil ik ook niet gebruiken.

Wellicht hoort dit bij de 9 maanden obtzwangerrn.. Ik ben alleen benieuwd of er mensen zijn die dit ook hebben meegemaakt of herkennen...
Liz11 schreef:
12-08-2018 09:35
Ik heb verschillende onderzoeken gehad, bloedwaardes ingezienwaren prima. Schildklier ook prima. B12 ook.
Mijn man is fysiotherapeut en ik heb dus oefeningen. De pil gebruik ik niet en wil ik ook niet gebruiken.

Wellicht hoort dit bij de 9 maanden obtzwangerrn.. Ik ben alleen benieuwd of er mensen zijn die dit ook hebben meegemaakt of herkennen...
Dat schrijf ik toch duidelijk op? :)
Herkenbaar dus.
Herkenbaar! Ik weet niet meer hoe lang het bij mij heeft geduurd na de zwangerschap. Maar het was vreselijk pijnlijk. Ik kon mijn vingers niet meer strekken, stonden krom gebogen en ook mijn voeten deden erg veel pijn. Bij mij is het vanzelf overgegaan. Het schijnt vaker voor te komen na een zwangerschap.
Ik had toen Fibrofit gekocht, ik weet niet meer of het wel hielp of niet. Is voor mij alweer 4 jaar geleden. De huisarts vond het erg vervelend, maar duidde de klachten ook als passend bij hormoonhuishouding na een zwangerschap.
Sterkte!
Onze dochter is nu 2. In de tijd dat ik de prikpil gebruikte nergens last van (6 weken na de bevalling weer begonnen). Nu een half jaar zonder pil en ik heb van al mijn gewrichten last.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven