Vakantie valt tegen
maandag 13 augustus 2018 om 08:14
We zijn op donderdag aangekomen op lalandia rodby en man, wat valt het tegen
Het regent alleen maar, ons huisje is compleet sfeerloos, alles is megaduur, zoontje is nog te klein voor de meeste binnenactiviteiten die hier worden aangeboden, het zwembad is koud, verkeerfe kleding ingepakt want toen we vertrokken werd er alleen maar zon voorspeld, strand natuur in is geen optie vanwege de regen...
Begin me steeds meer af te vragen of we niet gewoon maar terug naar Nederland zullen gaan ipv hier blijven. Ik vind er echt niets aan. Ik kan inmiddels ook niet echt meer iets verzinnen om het positief te houden hier. Ik doe mijn best maar het valt zo tegen allemaal dat ik ook helemaal niet meer creatief kan nadenken...
Iemand tips?
Begin me steeds meer af te vragen of we niet gewoon maar terug naar Nederland zullen gaan ipv hier blijven. Ik vind er echt niets aan. Ik kan inmiddels ook niet echt meer iets verzinnen om het positief te houden hier. Ik doe mijn best maar het valt zo tegen allemaal dat ik ook helemaal niet meer creatief kan nadenken...
Iemand tips?
maandag 13 augustus 2018 om 08:44
https://www.bijzonderplekje.nl/denemark ... eren-doen/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 13 augustus 2018 om 08:45
Wij hebben ook een keer zo´n vakantie gehad. Prima weersvoorspellingen dus 1 jeans en voor de rest zomerkleren. Twee weken regen aan één stuk.
(Sindsdien hebben wij altijd álles bij ons
).
Afijn. Laat los dat de dingen voor je kind leuk moeten zijn. Een kindje van één vindt alles leuk, zolang papa en/of mama er bij zijn. Dus doe de dingen die je voor een kind niet zo snel zou uitzoeken, er komen echt nog heel veel vakanties en weekenden waarin je de dingen doet waar je zelf geen bal aan vindt maar waar je kind zo blij van wordt. Ik heb in elk geval niet voor mijn eigen plezier een keer drie uur lang een schommel staan duwen.
Bezoek een stad, koop een trui en/of regenjas en een plu en ga er, ondanks de regen, toch op uit.
Wij hadden er pas genoeg van toen we voor het derde jaar op rij 2 weken regen troffen. Dat derde jaar zijn we inderdaad eerder naar huis gekomen. Was wel steeds dezelfde regio, dan heb je alle bezienswaardigheden wel gehad.
(Sindsdien hebben wij altijd álles bij ons
Afijn. Laat los dat de dingen voor je kind leuk moeten zijn. Een kindje van één vindt alles leuk, zolang papa en/of mama er bij zijn. Dus doe de dingen die je voor een kind niet zo snel zou uitzoeken, er komen echt nog heel veel vakanties en weekenden waarin je de dingen doet waar je zelf geen bal aan vindt maar waar je kind zo blij van wordt. Ik heb in elk geval niet voor mijn eigen plezier een keer drie uur lang een schommel staan duwen.
Bezoek een stad, koop een trui en/of regenjas en een plu en ga er, ondanks de regen, toch op uit.
Wij hadden er pas genoeg van toen we voor het derde jaar op rij 2 weken regen troffen. Dat derde jaar zijn we inderdaad eerder naar huis gekomen. Was wel steeds dezelfde regio, dan heb je alle bezienswaardigheden wel gehad.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
maandag 13 augustus 2018 om 08:45
https://www.anwb.nl/vakantie/denemarken ... ter-en-mon
maandag 13 augustus 2018 om 08:48
Wat vindt de rest van je reisgezelschap? Wat hier boven gezegd wordt, voor de eenjarige maakt het allemaal niet zoveel uit. Op stap is op stap en of dat nu thuis naar de eendjes is of naar Denemarken, dat maakt niet zoveel uit.
Wij hebben ook een keer een vakantie van 12 dagen na 7 dagen onderbroken vanwege continu regen en een huisje niet geschikt was om veel tijd in door te brengen. Dat was een unaniem besluit van 4 personen.
Wij hebben ook een keer een vakantie van 12 dagen na 7 dagen onderbroken vanwege continu regen en een huisje niet geschikt was om veel tijd in door te brengen. Dat was een unaniem besluit van 4 personen.
maandag 13 augustus 2018 om 08:49
maandag 13 augustus 2018 om 08:52
maandag 13 augustus 2018 om 08:54
Ik wel.viva-amber schreef: ↑13-08-2018 08:52Ik begrijp sowieso niet waarom mensen op vakantie gaan naar een land met weer dat nog meer K%T is dan bij ons. Dan kun je nog beter in eigen land op vakantie.
Maar niet dat ze dan zon verwachten. En niet weten dat het een duur land is.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 13-08-2018 08:54
1.08% gewijzigd
viva-amber schreef: ↑13-08-2018 08:52Ik begrijp sowieso niet waarom mensen op vakantie gaan naar een land met weer dat nog meer K%T is dan bij ons. Dan kun je nog beter in eigen land op vakantie.
Wilde mijn man perse. Van mij had het ook niet gehoeven. En zo vaak gebeurt het nou ook weer niet dat het alleen maar regent. We hebben heel veel pech gehad
maandag 13 augustus 2018 om 08:55
snorriemorrie schreef: ↑13-08-2018 08:49Zoontje is 4. Speeltuin hebben we al 2 keer gedaan, zwembad ook. Iemand vroeg speelt er meer? Waarschijnlijk wel, zit al weken niet lekker in mijn vel. Had me heel erg verheugd op deze vakantie. Al was ik zelf liever naar een zonzekere bestemming gegaan, (dit is door mijn man gekozen) ik heb mijn best gedaan om positief te blijven... Maar na een buikgriep tijdens het hoogtepunt van deze vakantie (Lego-Land) lukt het me niet meer om mijn veerkracht terug te vinden. Alles wat tegen kan vallen valt ook tegen!
De meeste kinderen kunnen elke dag wel naar een speeltuin en zwembad, die willen gewoon lekker spelen. Op die leeftijd hebben ze vaak niet zoveel eisen.
Volgens mij kan jij wel wat tijd gebruiken om bij te komen. Het voorstel om als ouder gewoon een paar uur voor jezelf te hebben lijkt me een goede start. Lekker een boek lezen, storytel installeren op je telefoon of naar netflix kijken. Dit kan in de zon met een cocktail in je handen, maar ook gewoon binnen op de bank met een kop thee.
Vakantie is ook gewoon dat je niets hoeft te doen. Het is geen afstreeplijstje zodat je na de vakantie kan zeggen wat je allemaal wel niet gezien en gedaan hebt.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
maandag 13 augustus 2018 om 08:56
Ik weet het niet, maar als het aan mijn kind zou liggen zou 2x speeltuin en 2x zwembad lang niet genoeg zijn.snorriemorrie schreef: ↑13-08-2018 08:49Zoontje is 4. Speeltuin hebben we al 2 keer gedaan, zwembad ook. Iemand vroeg speelt er meer? Waarschijnlijk wel, zit al weken niet lekker in mijn vel. Had me heel erg verheugd op deze vakantie. Al was ik zelf liever naar een zonzekere bestemming gegaan, (dit is door mijn man gekozen) ik heb mijn best gedaan om positief te blijven... Maar na een buikgriep tijdens het hoogtepunt van deze vakantie (Lego-Land) lukt het me niet meer om mijn veerkracht terug te vinden. Alles wat tegen kan vallen valt ook tegen!
Maar ik denk inderdaad dat het aan jouw veerkracht ligt op dit moment. Je voelt je niet lekker en dan maakt het eigenlijk niet uit waar je bent.
maandag 13 augustus 2018 om 08:57
Ga naar knuttenborg Safaripark. Kan je lekker in de auto blijven zitten en je kindje vind t vast prachtig. Ligt 25 minutten van jullie vandaan in Maribo.
Woon zelf in DK en moet zeggen dat de omgeving waar je zit niet echt de mooiste is helaas. Misschien overwegen om richting zuid west Fyn te rijden? Of Kopenhagen og Jutland? DK is helaas heel erg duur en de regen die nu valt is de eerste sinds 3 droge maanden. Dus heb t met je te doen want het is echt pech nu met het weer! Hoop dat jullie nog een fijne vakantie hebben
Woon zelf in DK en moet zeggen dat de omgeving waar je zit niet echt de mooiste is helaas. Misschien overwegen om richting zuid west Fyn te rijden? Of Kopenhagen og Jutland? DK is helaas heel erg duur en de regen die nu valt is de eerste sinds 3 droge maanden. Dus heb t met je te doen want het is echt pech nu met het weer! Hoop dat jullie nog een fijne vakantie hebben
daaantje wijzigde dit bericht op 13-08-2018 08:58
0.29% gewijzigd
Raising kids is a walk in the park. Jurassic Park.
maandag 13 augustus 2018 om 08:59
maandag 13 augustus 2018 om 09:02
Deze bezienswaardigheden op Sjælland, Lolland-Falster en Møn wil je niet missen
Louisiana
Houd je van moderne kunst? Dan is het kustplaatsje Humlebæk een aanrader. Hier staat namelijk het Louisiana Museum voor Moderne Kunst, een prachtig gebouw aan het water. Behalve bijzondere exposities van grote namen uit binnen- en buitenland, is ook het bijbehorende beeldenpark een bezoek meer dan waard. En je kinderen? Die kunnen ondertussen gewoon zelf aan de slag in het kinderatelier.
Middelaldercentret
Het openluchtmuseum Middelaldercentret is een van de absolute topattracties voor kinderen op Falster. Struinend door dit Middeleeuwse dorp, kunnen ze van alles proeven, uitproberen en ontdekken. Een tip: vergeet niet om tegen lunchtijd naar het centrale plein te gaan voor het dagelijkse kanonvuur.
Knuthenborg Safaripark
Dat je het kleine en rustige Lolland bepaald niet moet onderschatten, blijkt wel uit het Knuthenborg Safaripark. Dit is een van de grootste safariparken van Europa! Zebra’s, giraffen, neushoorns en nog veel meer dieren lopen vrij rond. Ga voor een rit over de savanne en kijk je ogen uit bij het tijgerbos.
Lalandia Rødby
Zwembaden, glijbanen, wildwaterbanen: Lalandia Rødby op Lolland is een waar waterparadijs. Maar dat is niet alles. Het attractiepark heeft ook een minigolfbaan, een gigantisch overdekt speelparadijs en zelfs een indoor skibaan. Kortom, vervelen is hier geen optie.
Louisiana
Houd je van moderne kunst? Dan is het kustplaatsje Humlebæk een aanrader. Hier staat namelijk het Louisiana Museum voor Moderne Kunst, een prachtig gebouw aan het water. Behalve bijzondere exposities van grote namen uit binnen- en buitenland, is ook het bijbehorende beeldenpark een bezoek meer dan waard. En je kinderen? Die kunnen ondertussen gewoon zelf aan de slag in het kinderatelier.
Middelaldercentret
Het openluchtmuseum Middelaldercentret is een van de absolute topattracties voor kinderen op Falster. Struinend door dit Middeleeuwse dorp, kunnen ze van alles proeven, uitproberen en ontdekken. Een tip: vergeet niet om tegen lunchtijd naar het centrale plein te gaan voor het dagelijkse kanonvuur.
Knuthenborg Safaripark
Dat je het kleine en rustige Lolland bepaald niet moet onderschatten, blijkt wel uit het Knuthenborg Safaripark. Dit is een van de grootste safariparken van Europa! Zebra’s, giraffen, neushoorns en nog veel meer dieren lopen vrij rond. Ga voor een rit over de savanne en kijk je ogen uit bij het tijgerbos.
Lalandia Rødby
Zwembaden, glijbanen, wildwaterbanen: Lalandia Rødby op Lolland is een waar waterparadijs. Maar dat is niet alles. Het attractiepark heeft ook een minigolfbaan, een gigantisch overdekt speelparadijs en zelfs een indoor skibaan. Kortom, vervelen is hier geen optie.
maandag 13 augustus 2018 om 09:02
Wat leuk ook, een keertje ergens heen wat de ander heeft uitgekozen. En dan zo doen.
Vraag me dan echt af of je dan echt niet weet dat zo'n land minder warme zomers heeft dan zuid spanje? Dat je niet van te voren kijkt wat dingen kosten. Wat je er kan doen?
maandag 13 augustus 2018 om 09:03
Kronborg Slot
Het Kronborg Slot werd wereldberoemd doordat Shakespeare het gebruikte als de locatie voor zijn ‘Hamlet’. Het imposante kasteel is bovendien de plek waar je Holger de Deen, de nationale beschermridder, kunt ontmoeten. Hoewel hij al heel wat jaartjes ligt te slapen in de kelder van het kasteel, moeten we de magische kracht van deze Deense trots bepaald niet onderschatten. Mocht het ooit nodig zijn, dan zal zijn standbeeld ontwaken om Denemarken te verdedigen.
Het Øresundsakvariet
In het kleinschalige Øresundsakvariet kun je een uniek kijkje nemen in de onderwaterwereld van de Øresund. Het personeel vertelt je graag veel meer over de verrassend kleurrijke vissen en het prachtige koraal in deze regio. Vooral voor kinderen is het een leuk aquarium: ze mogen sommige dieren zelfs aanraken!
Het Kronborg Slot werd wereldberoemd doordat Shakespeare het gebruikte als de locatie voor zijn ‘Hamlet’. Het imposante kasteel is bovendien de plek waar je Holger de Deen, de nationale beschermridder, kunt ontmoeten. Hoewel hij al heel wat jaartjes ligt te slapen in de kelder van het kasteel, moeten we de magische kracht van deze Deense trots bepaald niet onderschatten. Mocht het ooit nodig zijn, dan zal zijn standbeeld ontwaken om Denemarken te verdedigen.
Het Øresundsakvariet
In het kleinschalige Øresundsakvariet kun je een uniek kijkje nemen in de onderwaterwereld van de Øresund. Het personeel vertelt je graag veel meer over de verrassend kleurrijke vissen en het prachtige koraal in deze regio. Vooral voor kinderen is het een leuk aquarium: ze mogen sommige dieren zelfs aanraken!
Net even geloept, maar voor de vakantie zat je al niet goed in je vel, je was gestrest, en zag je er tegenop. Volgens mij had het ook niet uitgemaakt als je nu op een idyllisch strand had gezeten, zolang je niet goed in je vel zit, is het overal gewoon ruk.
Mensen hebben soms de illusie dat een vakantie alle problemen gaat oplossen, dit klopt niet. Je problemen neem je met je mee. En valt er iets tegen, dan worden ze uitvergroot. Zit je goed in je vel, dan maak je ook van een verregende vakantie een super vakantie.
Mijn advies is, praat met je man. Vraag of dat hij met jullie kind leuke dingen gaat doen zodat jij tijd hebt voor jezelf. Zo te lezen heb je dit echt nodig.
Mensen hebben soms de illusie dat een vakantie alle problemen gaat oplossen, dit klopt niet. Je problemen neem je met je mee. En valt er iets tegen, dan worden ze uitvergroot. Zit je goed in je vel, dan maak je ook van een verregende vakantie een super vakantie.
Mijn advies is, praat met je man. Vraag of dat hij met jullie kind leuke dingen gaat doen zodat jij tijd hebt voor jezelf. Zo te lezen heb je dit echt nodig.
I can't control the wind but I can adjust the sail
Met een kind van 4 valt toch vanalles te doen, hoezo te klein? Speeltuin en zwembad kan elke dag. Hier zoontje van 2, maar die kan ik bijna niet gelukkiger maken dan speeltuin en zwembad. Koop een trui/poncho en trek er op uit. Als je alleen maar blijft mopperen in je hotel wordt het nooit een fijne vakantie.
Ik snap dat je waarschijnlijk zelf niet lekker in je vel zit, vraag dan aan je man of hij een dagje op zoon let en doe iets voor jezelf!
Ik snap dat je waarschijnlijk zelf niet lekker in je vel zit, vraag dan aan je man of hij een dagje op zoon let en doe iets voor jezelf!
maandag 13 augustus 2018 om 09:04