Depri
maandag 13 augustus 2018 om 11:24
Ik zou geen zin hebben in een vriend die me continu een contactverbod op legt, eerlijk gezegd. Dan moet hij toch minstens actief iets doen aan zijn problemen zodat die situatie opgelost wordt, of ik ben er snel klaar mee.
Maar af en toe even rust van elkaar willen vind ik wel logisch. Even niet afspreken, even een dagje niet bellen. Ik zou dan gewoon wachten tot hij weer initiatief neemt en niet zelf besluiten wanneer jij het genoeg geweest vindt. Zijn grenzen, dus aan hem om weer een lijntje te leggen.
En... Je bent ZIJN vriendin, niet ze vriendin. Dat leest echt heel vreemd, irritant en komt erg onintelligent over.
Maar af en toe even rust van elkaar willen vind ik wel logisch. Even niet afspreken, even een dagje niet bellen. Ik zou dan gewoon wachten tot hij weer initiatief neemt en niet zelf besluiten wanneer jij het genoeg geweest vindt. Zijn grenzen, dus aan hem om weer een lijntje te leggen.
En... Je bent ZIJN vriendin, niet ze vriendin. Dat leest echt heel vreemd, irritant en komt erg onintelligent over.
maandag 13 augustus 2018 om 11:25
Wat bedoel je?
maandag 13 augustus 2018 om 11:30
Jaa ik snap wat jullie bedoelen. En ja hij is nu ook hulp gaan zoeken gelukkig .Maar hij doet dit eigenlijk nooit zegmaar. Dus ik dacht misschien is het hem echt allemaal even te veel want normaal als ie vraagt om rust dan zijn het even een paar daagjes en nu is het hem dan gewoon allemaal te veel geworden of zo
maandag 13 augustus 2018 om 11:59
Dit ‘laat me met rust’-syndroom is niet opgelost met twee gesprekjes.Lisa18 schreef: ↑13-08-2018 11:30Jaa ik snap wat jullie bedoelen. En ja hij is nu ook hulp gaan zoeken gelukkig .Maar hij doet dit eigenlijk nooit zegmaar. Dus ik dacht misschien is het hem echt allemaal even te veel want normaal als ie vraagt om rust dan zijn het even een paar daagjes en nu is het hem dan gewoon allemaal te veel geworden of zo
Dit gaat nog lang duren, ben ik bang. Daarbij is het niet zo dat hij ook meteen hulp krijgt als hij naar de huisarts gaat. Er zijn wachtlijsten. Er volgen onderzoeken. Vragenlijsten. Gesprekken. En daarna pas kan hij hulp krijgen, maar alleen als hij zelf ook wil veranderen.
Wil jij daarop wachten?