Nieuwe badkamer
zaterdag 25 augustus 2018 om 21:15
Wij moeten helaas op redelijk korte termijn een nieuwe badkamer. Nu ben ik eigenlijk op zoek naar ervaringen. Wij hebben een badkamer van 300 x 250 en een max budget van 8.000 euro. Is dit haalbaar? Wij willen graag een bad, inloop douche, enkele wasbak en toilet. Iemand tips mbt showrooms, leveranciers etc?
zaterdag 25 augustus 2018 om 21:26
https://www.maxaro.nl/nl/tegels/tegel-inspiratie/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 25 augustus 2018 om 21:28
Toen mijn ouders de badkamer gingen verbouwen jaren geleden waren ze ruim het dubbele kwijt maar dan zit er wel een bubbelbad en een luxe inloop douche in met massage jets. En de leidingen werden ook aangepast omdat de indeling anders werd.
Ik zou dus denken dat je aan de krappe kant zit maar wellicht was het bedrijf wat het bij m'n ouders heeft gedaan gewoon duur. Weet niet meer bij welk bedrijf mijn ouders het hebben laten doen maar ze hadden een oproep op werkspot gezet en dat was uiteindelijk wel goedkoper dan alles laten doen door zo'n badkamer zaak.
Ik zou dus denken dat je aan de krappe kant zit maar wellicht was het bedrijf wat het bij m'n ouders heeft gedaan gewoon duur. Weet niet meer bij welk bedrijf mijn ouders het hebben laten doen maar ze hadden een oproep op werkspot gezet en dat was uiteindelijk wel goedkoper dan alles laten doen door zo'n badkamer zaak.
zaterdag 25 augustus 2018 om 21:28
zaterdag 25 augustus 2018 om 21:30
https://www.verbouwkosten.com/wat-kost- ... ogle.nl%2F
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 25 augustus 2018 om 21:40
Ik was dat bedrag ongeveer kwijt voor mijn badkamer van 8m2 en dan had ik niet eens een toilet en bad erbij. Alleen een douche (met schuifscherm), toiletmeubel en spiegelkast (en tegels uiteraard).
Bij mij moest alleen wel al het leidingwerk vernieuwd worden, ik weet niet of dat bij jullie ook zo is.
Bij mij moest alleen wel al het leidingwerk vernieuwd worden, ik weet niet of dat bij jullie ook zo is.
zaterdag 25 augustus 2018 om 21:53
Vriendin heeft haar spullen bij Hornbach in Duitsland gekocht. Veel keuze, en het scheelde alleen al 1/3 van de prijs met Hornbach in Nederland, die weer goedkoper was/meer keuze had dan andere dhz-zaken. Ze heeft een lease-auto, dus extra kosten voor het naar Duitsland rijden had ze niet.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zaterdag 25 augustus 2018 om 22:08
Wat een hoop reacties, super! Wij wonen in noord Holland. Er is een bestaande badkamer met bad en douche ineen, plus wc. De aansluitingen zijn er dus allemaal. Dat scheelt. We hebben nu al een paar keer lekkage gehad doordat we een uitbouw hebben laten plaatsen beneden waar de badkamer deels boven zit. Doordat er altijd een beetje werking is, zijn de kitranden stuk gegaan. Dit hebben we wel gerepareerd maar het blijft gebeuren. Komt ook omdat de badkamer echt al oud is en door de vorige bewoner er zelf is ingezet. Hij was alleen geen echte klusser. Dus we moeten gewoon echt snel wat anders omdat we nu aan het repareren blijven.
zaterdag 25 augustus 2018 om 22:12
De spullen zelf kopen is het probleem niet; zie maar eens aan een prof te komen die het voor een redelijke prijs er in zet. Klusbedrijven vragen momenteel de hoofdprijs maar prijzen zich de markt uit. Een beun of een Pool vragen zou ik niet doen. Dan liever wat meer betalen en via een badkamerbedrijf laten doen.
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
zaterdag 25 augustus 2018 om 22:18
Inderdaad. Hier hoor je verhalen over planning 2019. Niet alleen voor badkamers, overigens. De hele bouw stikt van het werk, en lage prijzen kun je wel vergeten.
De bedrijven hebben jaren van sappelen achter de rug, die halen nu de schade in.
Kijk overigens uit voor de eendagsvliegen die in korte tijd hun zakken zo vol mogelijk vullen en daarna verdwijnen. Zorg voor een bedrijf met ervaring.
De bedrijven hebben jaren van sappelen achter de rug, die halen nu de schade in.
Kijk overigens uit voor de eendagsvliegen die in korte tijd hun zakken zo vol mogelijk vullen en daarna verdwijnen. Zorg voor een bedrijf met ervaring.
zaterdag 25 augustus 2018 om 22:23
zaterdag 25 augustus 2018 om 22:26
zaterdag 25 augustus 2018 om 23:09
Een badkamer met die afmeting en dan alles laten betegelen en alles installeren, dan mag je echt wel rekenen op zo'n 6000 euro installatie kosten. Dat is dus inclusief oude sanitair eruit, tegelwerk, voegen, kitwerk etc. Maar exclusief de tegels, sanitair, kranen, badmeubel etc.
En dat is echt geen gekke prijs, als je het al voor deze prijs kunt krijgen op korte termijn.
Succes!
En dat is echt geen gekke prijs, als je het al voor deze prijs kunt krijgen op korte termijn.
Succes!
DTEEZ!
zondag 26 augustus 2018 om 00:00
Dit. Ik heb net een verbouwing achter de rug. De enige manier om aan vaklui te komen op korte termijn (lees: vijf maanden) was om enkel een badkamer uit te zoeken bij een bedrijf met eigen montageservice en een stuk of drie vaste aannemers waar zij mee werkten. En dan nog kwamen soms onderaannemers niet opdagen omdat ze bij klus x meer konden verdienen. Die onkosten waren voor de aannemer (dat we nog iemand zo gek hebben kunnen krijgen is ons geluk geweest: all-in betalen i.p.v. per uur).SweetFirefly schreef: ↑25-08-2018 22:12De spullen zelf kopen is het probleem niet; zie maar eens aan een prof te komen die het voor een redelijke prijs er in zet. Klusbedrijven vragen momenteel de hoofdprijs maar prijzen zich de markt uit. Een beun of een Pool vragen zou ik niet doen. Dan liever wat meer betalen en via een badkamerbedrijf laten doen.
We zijn nu 2000,- goedkoper uit dan de buren die ook de hut op gelijke wijze hebben verbouwd. Zij werkten met losse mensen zelf in te huren (tegelzetter, sloper, monteur, elektricien) en zelf alle materialen te kopen. Waar zij nu spullen hebben van discounters en een DHZ keten, hebben wij designzooi. De buitenboel wilde ik ook nog laten verven. Ik heb 7 bedrijven gevraagd, van maar 1 bedrijf een reactie terug dat ze op hun vroegst in oktober een rondje kunnen komen maken t.b.v. een offerte.
zondag 26 augustus 2018 om 00:38
Dat hadden wij ook gedaan en toen bleek het toilet te lekken.blijfgewoonbianca schreef: ↑25-08-2018 21:24Lekker alles los kopen ( internet, of Gamma oid ) en een klusser zoeken. Dan is dat bedrag haalbaar.
Klusbedrijf het ligt aan het toilet je moet bij de Gamma zijn. Gamma nee hoor aan een toiletpot kan niets mis zijn dus je moet bij het klusbedrijf zijn.
Na veel gedoe een loodgieter ingeschakeld. Die constateerde dat het toch echt aan de toiletpot lag.
Gamma bleef ontkennen. Ze wilden een verklaring van het klusbedrijf en de loodgieter.
Maar ja inmiddels stonden we niet meer op zo hele goede voet met het klusbedrijf omdat zij beledigd waren dat wij dachten dat het toilet misschien niet goed was geïnstalleerd.
Toch verklaringen gekregen en nieuwe toiletpot gekregen die het klusbedrijf er tegen extra kosten heeft neergezet. Met een zie je wel het ligt niet aan ons.
Wij doen het nooit meer materialen elders kopen en dan een apart klusbedrijf inschakelen.
zondag 26 augustus 2018 om 01:36
Als die badkamer slecht in elkaar is gezet door de vorige bewoner dan kun je wellicht nog voor on aangename verassingen komen te staan.
Mijn ouders douchten eerst ook in bad maar omdat er nu een bad en aparte douche moest komen moest de indeling ook aangepast worden waardoor er extra leidingen moesten komen en een afvoer. Daarnaast moest de stroom ook omgelegd worden want d wastafel kwam aan de andere kant en een stopcontact in de douche is best gevaarlijk. Ze hadden nog het geluk dat de oude tegels er niet uit hoefden.
Ze hebben trouwens ook alle materialen via het klus bedrijf gekocht want die konden dat ook goedkoper leveren.
Mijn ouders douchten eerst ook in bad maar omdat er nu een bad en aparte douche moest komen moest de indeling ook aangepast worden waardoor er extra leidingen moesten komen en een afvoer. Daarnaast moest de stroom ook omgelegd worden want d wastafel kwam aan de andere kant en een stopcontact in de douche is best gevaarlijk. Ze hadden nog het geluk dat de oude tegels er niet uit hoefden.
Ze hebben trouwens ook alle materialen via het klus bedrijf gekocht want die konden dat ook goedkoper leveren.
zondag 26 augustus 2018 om 08:28
Poeh, als je veel zelf kunt haal je het wel met dat budget, maar laten doen...nee dat denk ik niet.
Als je nu in bad doucht, moet je wel nog met het leidingwerk aan de slag want je wil douche en bad apart. En je weet nog niet wat je gaat tegenkomen...
Klusbedrijven hebben lange wachttijden en schroeven de prijzen flink op. Denk dat je al blij mag zijn als je al je materialen hebt voor dat bedrag. En vakmannen worden niet blij van de goedkoopste meuk aan materiaal, iemand vinden die dat erin wil knutselen zal ook lastig zijn. Zeker in een tijd dat de klussen voor het oprapen liggen.
Als je nu in bad doucht, moet je wel nog met het leidingwerk aan de slag want je wil douche en bad apart. En je weet nog niet wat je gaat tegenkomen...
Klusbedrijven hebben lange wachttijden en schroeven de prijzen flink op. Denk dat je al blij mag zijn als je al je materialen hebt voor dat bedrag. En vakmannen worden niet blij van de goedkoopste meuk aan materiaal, iemand vinden die dat erin wil knutselen zal ook lastig zijn. Zeker in een tijd dat de klussen voor het oprapen liggen.
maandag 27 augustus 2018 om 14:50
maandag 27 augustus 2018 om 18:38
Inderdaad. Nu weet ik niet hoe dat met badkamerbouwers zit, er zijn tál van geschillencommissies. Ik kán me zo voorstellen dat daar kwaliteitsverschil in zit.blijfgewoonbianca schreef: ↑25-08-2018 22:23zoek een bedrijf wat aangesloten is bij een branchevereniging. Altijd handig als er een geschil zou ontstaan.
maandag 27 augustus 2018 om 23:29
Ik denk dat jullie budget aan de krappe kant is. Hier zal de badkamer begin oktober (eerder hadden de werklui geen tijd) geplaatst worden.
Ten eerste zal het inderdaad niet meevallen om offertes binnen te krijgen. Wij hebben 6 personen over de vloer gehad en uiteindelijk drie offertes mogen ontvangen. Waar we dan ook 10x achteraan hebben moeten bellen (De materialen hadden we overigens begin mei al uitgezocht). Twee van die offertes waren echt belachelijk duur! Alleen voor het plaatsen/installeren vroegen zij al € 9000,- en dan kwam al het materiaal er dus nog overheen!
Uiteindelijk zal onze badkamer (ong zelfde formaat als die van jullie) ongeveer € 10000 gaan kosten.
Ten eerste zal het inderdaad niet meevallen om offertes binnen te krijgen. Wij hebben 6 personen over de vloer gehad en uiteindelijk drie offertes mogen ontvangen. Waar we dan ook 10x achteraan hebben moeten bellen (De materialen hadden we overigens begin mei al uitgezocht). Twee van die offertes waren echt belachelijk duur! Alleen voor het plaatsen/installeren vroegen zij al € 9000,- en dan kwam al het materiaal er dus nog overheen!
Uiteindelijk zal onze badkamer (ong zelfde formaat als die van jullie) ongeveer € 10000 gaan kosten.