Activiteiten te doen in LA

27-08-2018 11:04 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Best people.

Ik ga dus 05-09 naar Amerika dat is volgend week zaterdag al! Waar ik zo lang op zat te wachten dus!

Ik heb al een aantal plannen voor wat te doen.

Ik verblijf in LA en ga dus ook naar Las vegas rijden voor een paar dagen.
Maar wat kan ik nog meer doen en wat raden jullie mij aan.

Graag hoor ik wat tips en waar heen te gaan en niet te dure activiteiten etc.
En hoe is dat met fooi geven enzovoort.
Hoor graag jullie ideeën en tips, voor wat te doen en waar heen te gaan.
LA was mijn minst favoriete plek tijdens mijn zuidwesten roadtrip. Zou dus adviseren om gewoon de auto te pakken en Highway 1 naar SF te rijden. Naar Yosemite te gaan, naar Bodie (ghosttown), naar Deathvalley en oostelijk van Vegas naar Bryce, Monument Valley etc etc

In LA kun je gewoon even het geeikte rondje rijden door Beverly Hills, het Hollywood sign, over de boulevard of stars lopen en naar Santa Monica Pier. Dan heb je het daar wel gehad. En je hebt er natuurlijk Disneyland.
Fooi geven is in Amerika niet echt optioneel. Het is onderdeel van het salaris van de bediening. Tussen de 15 en 20% is vrij standaard.
redbulletje schreef:
27-08-2018 11:08
LA was mijn minst favoriete plek tijdens mijn zuidwesten roadtrip. Zou dus adviseren om gewoon de auto te pakken en Highway 1 naar SF te rijden. Naar Yosemite te gaan, naar Bodie (ghosttown), naar Deathvalley en oostelijk van Vegas naar Bryce, Monument Valley etc etc

In LA kun je gewoon even het geeikte rondje rijden door Beverly Hills, het Hollywood sign, over de boulevard of stars lopen en naar Santa Monica Pier. Dan heb je het daar wel gehad. En je hebt er natuurlijk Disneyland.
Niks aan toe te voegen!
LA lijkt me niets. Maar ze hebben een Harry Potter-park dus ik weet wel waar ik heen zou gaan :D.
MiniMe3 schreef:
27-08-2018 11:10
LA lijkt me niets. Maar ze hebben een Harry Potter-park dus ik weet wel waar ik heen zou gaan :D.
Ohja! Ze hebben daar ook Universalparken! Leuk, ik heb die vorig jaar in Orlando gedaan! De HP attrakties hebben ze echt fantastisch gemaakt!
Thanku,
Nog iets, ik vind dat fooi geven zo nergens op slaan. Ik hoor dat mensen het gehele trip zo een 300-400 euro kwijt zijn aan fooie geven. Vind ik nergens op slaan. Ik wil niet te veel uitgeven ook want ik vind dat gewoon hoop geld.
Als je geen tip geeft wat gebeurt er dan?
Dan kun je er beter niet nog 'ns terug komen om te eten.
Baker schreef:
27-08-2018 11:14
Thanku,
Nog iets, ik vind dat fooi geven zo nergens op slaan. Ik hoor dat mensen het gehele trip zo een 300-400 euro kwijt zijn aan fooie geven. Vind ik nergens op slaan. Ik wil niet te veel uitgeven ook want ik vind dat gewoon hoop geld.
Wij zijn 3,5 week geweest en waren wel meer kwijt aan fooien.
Ik vraag me oprecht af als je het blijkbaar allemaal zo'n onzin vindt, waarom je dan juist voor een bestemming kiest waar dat toch echt wel een normaal onderdeel van de samenleving is.
En als je niet teveel geld uit wilt geven, valt er al heel veel af. 1 dagje universal kost al $ 150.
In NL is het systeem anders dus in de VS kan ik me er wel aan ergeren, maar ik conformeer me er wel aan. Alleen als ik het eten en de bediening echt zwaar kut vond dan geef ik minder dan de laagste suggestie. Voor de rest houd ik me aan de suggesties die gegeven worden.

Overigens zit de fooi in NL al gewoon in de prijzen van de producten. In de VS staat het goedkoper op de kaart. Al met al ben je dus helemaal niet veel duurder uit dan hier. In NL fooi betalen vind ik pas dikke onzin. Met name in het hogere segment liggen de salarissen torenhoog.
anoniem_370152 wijzigde dit bericht op 27-08-2018 11:23
0.27% gewijzigd
MiniMe3 schreef:
27-08-2018 11:10
Wij zijn om die reden dus niet naar Universal geweest. Houden beiden niet van HP dus keuze was snel gemaakt. :P
Ik vind het Griffith Observatory een aanrader, alleen al vanwege het iconische uitzicht over LA. Beste tegen zonsondergang zodat je de lichtjes aan ziet gaan.
Afbeelding
Verder had ik Venice Beach met de straatartiesten, skateboarders en open-air gyms niet willen missen (ik had een fiets gehuurd aan het strand verderop en ben daarmee langs de kust gaan fietsen) en ik vond het Hollywood museum erg leuk, vooral de info over de geschiedenis van Max Factor.
Ik ben ook naar Paramount studios geweest maar dat vond ik niet zo spannend. We zagen onder meer de set van de Big Bang Theorie maar dat boeit me niet zo.
Ook de Santa Monica pier vond ik niks bijzonders (ben ik ook heen gefietst).
Het Getty Museum is ook een heel mooi gebouw op een mooie plek maar dat was best duur herinner ik me.
impala wijzigde dit bericht op 27-08-2018 11:42
43.05% gewijzigd
.
LA vond ik geen zak aan. Ik wilde graag even in Hollywood kijken... brrr, wat een vieze bende zeg. Maar het goede nieuws is dat er omheen zoveel moois te zien is. San Diego was mooi, maar ook Joshua Tree, Salton Sea, en Death Valley.

Ben er nog wel even naar het strand geweest, maar dan Manhattan Beach. Ik was er in de winter en het was er lekker rustig (maar toch mooi weer).

Veel plezier!
Baker schreef:
27-08-2018 11:14
Thanku,
Mon Dieu...verdiep je eerst een beetje!!!! Als je geen fooi wilt ga je niet uit eten maar haal je take away of fast food. Mensen in de bediening, d ekeuken, de afwassers etc verdienen daar echt bijna niks, het moet echt van de fooien komen. Ook voor de kamermesijes van je hotel leg je een paar dollar neer. En hoe kon je idd bij L.A als uitvalsbasis? Niet de mooiste en zeker niet de goedkoopste plaats........
Vlaginvaas schreef:
27-08-2018 11:50
En hoe kon je idd bij L.A als uitvalsbasis? Niet de mooiste en zeker niet de goedkoopste plaats........
Maar vaak wel spotgoedkope vluchten er naartoe. Bizar eigenlijk dat vliegen op LA goedkoper is dan naar Miami, NY, Atlanta etc.
redbulletje schreef:
27-08-2018 11:56
Maar vaak wel spotgoedkope vluchten er naartoe. Bizar eigenlijk dat vliegen op LA goedkoper is dan naar Miami, NY, Atlanta etc.
Ik hoor idd veel mensen die op LA vliegen en vanuit daar gaan rondreizen. Dat snap ik wel als de vlucht goedkoop is, maar ik zou er hooguit 1 dag blijven en daarna direct een auto huren en pas op de laatste dag weer terug komen. Wat ik van TO begrijp is dat ze vooral in LA verblijft.
Eens met de rest. Wij vliegen vaak op LA om de volgende ochtend meteen te vertrekken. Griffith Observatory vond ik wel leuk voor een paar uurtjes. SM in de avond vond ik ook prima voor een avondje, voor de rest is er zoveel moois buiten LA.
Arizona15 schreef:
27-08-2018 12:04
Eens met de rest. Wij vliegen vaak op LA om de volgende ochtend meteen te vertrekken. Griffith Observatory vond ik wel leuk voor een paar uurtjes. SM in de avond vond ik ook prima voor een avondje, voor de rest is er zoveel moois buiten LA.
Ik ben er de eerste keer wel drie nachten geweest en heb daar geen spijt van gehad, maar ik had wel een hotelletje op loopafstand van het strand en de fietsenverhuur. Ook eens in de stad zelf gezeten, maar daar was toch echt minder.
.
redbulletje schreef:
27-08-2018 11:08

Dit, met als aanvulling dat het aquarium heel mooi is en dat walvisspoten voor een prikkie is bij te boeken!
TheSky=moreBlue@Malibu
girasole3 schreef:
27-08-2018 11:18
Wij zijn 3,5 week geweest en waren wel meer kwijt aan fooien.
Ik vraag me oprecht af als je het blijkbaar allemaal zo'n onzin vindt, waarom je dan juist voor een bestemming kiest waar dat toch echt wel een normaal onderdeel van de samenleving is.
Ok maar als de rekening 50 usd is en je geeft precies 50 usd wat dan ? Worden ze boos of zeggen ze er iets van, en als je gewoon uitlegt dat wij Nederlanders nu eenmaal zuinig zijn, wellicht dat je daarmee wat meer begrip kunt krijgen.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Miskotto schreef:
27-08-2018 13:22
als je gewoon uitlegt dat wij Nederlanders nu eenmaal zuinig zijn, wellicht dat je daarmee wat meer begrip kunt krijgen.
:rofl:
Ja klopt, is precies wat ik bedoel.

Stel is $50 en je geeft dat ook precies dat is toch normaal? Of niet?

Ik ga ongeveer met 1000,- dat is mijn budget.
Miskotto schreef:
27-08-2018 13:22
Ok maar als de rekening 50 usd is en je geeft precies 50 usd wat dan ? Worden ze boos of zeggen ze er iets van, en als je gewoon uitlegt dat wij Nederlanders nu eenmaal zuinig zijn, wellicht dat je daarmee wat meer begrip kunt krijgen.
Daar hebben ze natuurlijk niks mee te schaften, dat jij uit Nederland komt, waar de service wel zit inbegrepen in de prijs :facepalm:
.
Baker schreef:
27-08-2018 13:24
Ja klopt, is precies wat ik bedoel.

Stel is $50 en je geeft dat ook precies dat is toch normaal? Of niet?

Nee dat is niet normaal. Dat is onbeschoft. Alleen bij de Mc Donalds en andere fastfoodtenten waar je zelf je eten ophaalt kom je hiermee weg.
impala wijzigde dit bericht op 27-08-2018 13:28
22.18% gewijzigd
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven