Naam mopshondje???
dinsdag 28 augustus 2018 om 11:30
dinsdag 28 augustus 2018 om 12:42
iones schreef: ↑28-08-2018 12:39Nee, jij bent duidelijk geen hondenliefhebber. Jouw inlevingsvermogen beperkt zich namelijk tot die arme topicstarter die veroordeeld wordt op haar keuze. En de arme hond die altijd snurkend hijgend door het leven moet gaan, daar geef jij niets om!
Dat moge duidelijk zijn! Maar de to heeft zelf wel een stem, die hond echter niet! En daar gebruik ik mijn stem voor!
Ik reageerde puur op TO's vraag. Dat betekent niet dat ik geen inlevingsvermogen heb.
dinsdag 28 augustus 2018 om 12:42
Jij zou eens zelf door het leven moeten gaan, ademend door een eeuwig verstopte neus. En de to ook. Dan ga je wel anders piepen.Nectarinepit schreef: ↑28-08-2018 12:40Dat had ze kunnen doen, ja. Maar dan zouden er vast mensen zijn die toch om het ras zouden vragen om een betere suggestie qua naam te kunnen geven.
dinsdag 28 augustus 2018 om 12:47
Gezien er hedendaags nog steeds zoveel mensen schijt hebben aan het welzijn van diertjes, die het niet zelf kunnen zeggen wanneer ze pijn hebben of zich slecht voelen, is het zo goed als een plicht te noemen om daar wat van te zeggen.Nectarinepit schreef: ↑28-08-2018 12:36Onnozelen? Nogal kinderachtig.
Ik heb voldoende inlevingsvermogen en gevoel in mijn donder.Ik vind het jammer dat mensen haar dan meteen gaan veroordelen. Ik ben geen hondenliefhebber en ik weet er niets van - maar dat dit soort honden allerlei gezondheidsproblemen hebben, neem ik direct van jullie aan. Maar daar gaat dit topic toch niet over? Het gaat om een naam.
TO vroeg om een mening, niet om veroordeling voor haar keuze.
Je gaat mij niet wijsmaken dat jij nooit voor een hulpeloze zou opkomen, dier of mens maakt niet uit. Je kunt niet altijd schuilen achter het feit dat het iemands eigen keus is.
Mensen maken nou eenmaal (soms in onwetendheid) domme keuzes. Daar mag zeker op veroordeeld worden op het moment dat het ten koste gaat van een onschuldige.
dinsdag 28 augustus 2018 om 12:59
dinsdag 28 augustus 2018 om 13:00
RedBaron schreef: ↑28-08-2018 12:47Gezien er hedendaags nog steeds zoveel mensen schijt hebben aan het welzijn van diertjes, die het niet zelf kunnen zeggen wanneer ze pijn hebben of zich slecht voelen, is het zo goed als een plicht te noemen om daar wat van te zeggen.
Je gaat mij niet wijsmaken dat jij nooit voor een hulpeloze zou opkomen, dier of mens maakt niet uit. Je kunt niet altijd schuilen achter het feit dat het iemands eigen keus is.
Mensen maken nou eenmaal (soms in onwetendheid) domme keuzes. Daar mag zeker op veroordeeld worden op het moment dat het ten koste gaat van een onschuldige.
Natuurlijk zou ik opkomen voor een hulpeloze. Ik ben niet van steen en er is niets mis met mijn inlevingsvermogen. Het is misschien niet zo slim van TO om voor dit ras te kiezen, maar we kunnen haar niet stoppen.
Ik vind het gewoon jammer dat TO om meningen over een naam vraagt en vrijwel meteen aangevallen wordt.
dinsdag 28 augustus 2018 om 13:02
In laten slapen is het beste wat je voor die diertjes kunt doen.TanteBedelia schreef: ↑28-08-2018 12:58Het nest is er al, wat willen diegene nu wat er met dat nest gedaan word?
De puppies ZIJN al geboren.
dinsdag 28 augustus 2018 om 13:03
En omdat er nog steeds mensen zijn die zulke hondjes kopen omdat ze trendy zijn, zullen er altijd van die dombo's blijven die die beestjes blijven doorfokken.TanteBedelia schreef: ↑28-08-2018 12:58Het nest is er al, wat willen diegene nu wat er met dat nest gedaan word?
Aanvulling: kun je dat echt niet begrijpen??
anoniem_374893 wijzigde dit bericht op 28-08-2018 13:06
6.34% gewijzigd
dinsdag 28 augustus 2018 om 13:04
Ik laat het er ook verder bij.
dinsdag 28 augustus 2018 om 13:05
en elke die niet verkocht wordt, is er eentje meegenomenTanteBedelia schreef: ↑28-08-2018 12:58Het nest is er al, wat willen diegene nu wat er met dat nest gedaan word?
langzaam neemt de vraag af, en het besef toe, dat we dit gewoon moeten stoppen.
dinsdag 28 augustus 2018 om 13:08
Zo jammer dat mensen hun kop in het zand blijven steken.
Brrrrrrr.
dinsdag 28 augustus 2018 om 13:11
Wat schrikt jou zo af bij die gedachte?
Jij gunt ze liever een leven met pijn en ellende?
dinsdag 28 augustus 2018 om 13:14
Fokker mag ze zelf houden.TanteBedelia schreef: ↑28-08-2018 12:58Het nest is er al, wat willen diegene nu wat er met dat nest gedaan word?
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
dinsdag 28 augustus 2018 om 13:32
Wat is er mis met die honden? Mits ze van een oprechte goede stichting komen is er niets aan de hand.TanteBedelia schreef: ↑28-08-2018 12:59Ja maar we mogen niet zeggen dat we tegen import van Spaanse en Griekse honden zijn, die vang je met liefde op.
Maar zijn het ordinaire oostblok broodfokkers die opereren onder de naam "stichting", dan is er alles mis mee. En dan mag daar zeker iets van gezegd worden. Mensen moeten gruwelijk alert zijn met kopen van een pup.
Als je keuzes maakt ten koste van het welzijn van dieren, mensen of kinderen, word je gewoonlijk daarop aangevallen ja. Vind jij dat echt erg?Nectarinepit schreef: ↑28-08-2018 13:00
Ik vind het gewoon jammer dat TO om meningen over een naam vraagt en vrijwel meteen aangevallen wordt.
dinsdag 28 augustus 2018 om 13:49
iones schreef: ↑28-08-2018 13:32Wat is er mis met die honden? Mits ze van een oprechte goede stichting komen is er niets aan de hand.
Maar zijn het ordinaire oostblok broodfokkers die opereren onder de naam "stichting", dan is er alles mis mee. En dan mag daar zeker iets van gezegd worden. Mensen moeten gruwelijk alert zijn met kopen van een pup.
Als je keuzes maakt ten koste van het welzijn van dieren, mensen of kinderen, word je gewoonlijk daarop aangevallen ja. Vind jij dat echt erg?
Eén zo'n schattig hondje met zo'n schattig klein kopje waar de ogen van uitpuilen, zo'n hondje die zo schattig snurkt en hijgt is niet zo erg, toch
Nou ja, ik hoop dat TO en andere mensen die zo'n hond aanschaffen wel wat euro's voor het beestje over hebben om met hun accessoire naar de dierenarts te gaan. Want dat zal wel nodig zijn.
dinsdag 28 augustus 2018 om 14:06
Heel veel honden snurken maar bedoel je soms het bekende knorren van de mopshond?LouisaDurrell schreef: ↑28-08-2018 13:49Eén zo'n schattig hondje met zo'n schattig klein kopje waar de ogen van uitpuilen, zo'n hondje die zo schattig snurkt en hijgt is niet zo erg, toch![]()
Nou ja, ik hoop dat TO en andere mensen die zo'n hond aanschaffen wel wat euro's voor het beestje over hebben om met hun accessoire naar de dierenarts te gaan. Want dat zal wel nodig zijn.
dinsdag 28 augustus 2018 om 14:16
Ook.
Heel veel honden snurken maar veel ook niet. Ik heb het nu over tijdens de slaap.
Een mopsje snurkt altijd tijdens de slaap en knort wanneer je gezellig een rondje met hem gaat lopen.
Niet schattig maar gewoon zielig voor het hondje.
dinsdag 28 augustus 2018 om 14:32
Er worden willens en wetens hondjes gefokt die altijd pijn hebben. En de enige reden dat zij die pijn altijd hebben is omdat de mens de hondjes mooier of leuker of schattiger vindt met de uiterlijke kenmerken die voor die pijn zorgen. Zolang mensen zulk soort hondjes blijven uitkiezen op hun uiterlijk, zullen fokkers zulke hondjes blijven fokken.
Die hondjes krijgen hun hele leven de rekening van die keuze gepresenteerd in de vorm van benauwdheid, hoofdpijn, chronische ontstekingen, gewrichts- en zenuwpijn.
En de baasjes krijgen vaak ook letterlijk de rekening gepresenteerd in de vorm van vette dierenartsrekeningen.
De lachende derde blijft de foute fokker, die de doodzieke hondjes door blijft fokken omdat daar nu eenmaal goed geld mee te verdienen valt.
En dan mogen wij dit dierenleed, waar de kopers net zo verantwoordelijk voor zijn als de fokkers, niet benoemen omdat TO alleen maar een naam zoekt? Zolang hondjes niet zelf kunnen praten, praten de hondenliefhebbers voor hen. En terecht!
Die hondjes krijgen hun hele leven de rekening van die keuze gepresenteerd in de vorm van benauwdheid, hoofdpijn, chronische ontstekingen, gewrichts- en zenuwpijn.
En de baasjes krijgen vaak ook letterlijk de rekening gepresenteerd in de vorm van vette dierenartsrekeningen.
De lachende derde blijft de foute fokker, die de doodzieke hondjes door blijft fokken omdat daar nu eenmaal goed geld mee te verdienen valt.
En dan mogen wij dit dierenleed, waar de kopers net zo verantwoordelijk voor zijn als de fokkers, niet benoemen omdat TO alleen maar een naam zoekt? Zolang hondjes niet zelf kunnen praten, praten de hondenliefhebbers voor hen. En terecht!
dinsdag 28 augustus 2018 om 14:35
Ik snurk ook als ik slaap, zelfs een van mijn poezen snurkt. Ruinen maken weer een gek geluid als ze in draf gaan. Die gekke geluiden lijken mij niet de maatstaf om zo maar ter preventie een heel nest puppy's te laten inslapen.LouisaDurrell schreef: ↑28-08-2018 14:16Ook.
Heel veel honden snurken maar veel ook niet. Ik heb het nu over tijdens de slaap.
Een mopsje snurkt altijd tijdens de slaap en knort wanneer je gezellig een rondje met hem gaat lopen.
Niet schattig maar gewoon zielig voor het hondje.
Hoewel ik geen voorstander ben van dit ras weet ik wel dat er óók mopshonden zijn die gezond 14 á 15 jaar en zelfs nog ouder kunnen worden.
In Duitsland is er een fokker die al Mopshonden fokt met langere snuiten, dat is al een positief begin.
dinsdag 28 augustus 2018 om 14:57
nee joh, inslapen hoeft niet.
Maar elke mops die minder verkocht wordt, wordt er eentje minder voor gefokt. Als TO deze niet koopt, scheelt dat dus al vast 1 hondje.