Kind aangerand-ben er kapot van
woensdag 11 maart 2009 om 09:43
Een week geleden is m'n dochter (9) aangerand. Gewoon op klaarlichte dag, vlak bij huis in een steegje. De man ging er vandoor omdat hij iemand hoorde aankomen. Godzijdank heeft hij haar daarom niet verder fysiek kwaad kunnen doen. Toen is m'n dochter naar huis gerend en heeft totaal overstuur verteld wat er gebeurd is. Ondanks dat zowel m'n man als ik kalm en snel reageerden (haar troosten, opvangen, alles wat je maar kunt om haar op dat moment veilig te laten voelen en toch ook direct de politie bellen) voelde ik me inwendig koken en was het alsof er iets kapot ging van binnen bij me. Zo'n hufter -ik heb er geen woorden voor. Om een lang verhaal kort te maken: er is aangifte gedaan, slachtofferhulp is ingeschakeld en daar is ook goed contact mee, schoolleiding weet ervan en een paar goede vrienden/naaste familie. M'n dochter is er wonderbaarlijk rustig onder, ze zegt dat het haar een veilig gevoel geeft dat een aantal 'grote mensen'' en de politie er vanaf weten en een oogje in 't zeil houden. Zo kan zij haar normale dagelijkse leven weer proberen op te pakken. Af en toe praat ze erover en dat lucht haar zichtbaar op. Maar ondertussen voel ik me zo machteloos, woedend, verdrietig...ik kan het niet van me afzetten, hoe hard ik het ook probeer. Tuurlijk kan ik altijd bij m'n man terecht, die momenteel de rots is in ons gezin. Maar als ik dan alleen ben, kindjes op school gebracht enzo...ik hoef maar bepaalde muziek te horen of iets dergelijks....dan stort ik echt in. Duurt eventjes en dan gaat het wel weer. Is dit normaal-ik bedoel, dat ik van streek ben lijkt me logisch. Maar zo heftig?Ik herken me zelf soms niet dan, heb het even niet in de hand terwijl ik er ook voor m;n gezin moet zijn. Ik bedoel, ik kan toch niet continue in janken uitbarsten-ze hebben zowel een vader als moeder nu hard nodig lijkt me...

donderdag 12 maart 2009 om 07:06
Nou Trixie, ik denk dat het heel normaal is hoor dat dit voorval zulke heftige gevoelens veroorzaakt.
Wat er met jou kind is gebeurd is toch de nachtmerrie van elke ouder?
Ik zou zelf helemaal door het lint gaan als zoiets mijn dochter zou overkomen en ik denk mijn man ook.
Wel goed dat ze zoveel steun krijgt, dat zal haar helpen om het een plekje te geven.
Ik wens jullie heel veel sterkte toe en ik hoop dat ze die zieke viezerik vinden en oppakken.
Wat er met jou kind is gebeurd is toch de nachtmerrie van elke ouder?
Ik zou zelf helemaal door het lint gaan als zoiets mijn dochter zou overkomen en ik denk mijn man ook.
Wel goed dat ze zoveel steun krijgt, dat zal haar helpen om het een plekje te geven.
Ik wens jullie heel veel sterkte toe en ik hoop dat ze die zieke viezerik vinden en oppakken.
donderdag 12 maart 2009 om 09:07
Ik denk dat het voor jezelf heel goed kan zijn om je er wel even in te verliezen. Je zit nu met de rem op je emoties en dan blijf je op ontploffen staan wat je ook doet. Ik zou het niet doen waar de kinderen bij zijn, wel misschien bij een vertrouwde volwassene bij wie dat kan (je man, een vriendin, iemand van slachtofferhulp). Schreeuw, raas, huil, gooi het servies stuk, wat dan ook.
Het is echt niet gek, het is heel confronterend om te beseffen hoe machteloos je wel niet bent als het gaat om je dochter die steeds zelfstandiger gaat functioneren en de gevaren die kunnen loeren en waarbij je niet in kunt schatten of, en wanneer, en hoe en wat.
Jullie zijn er goed geweest voor jullie kind, vergeet niet dat jij als haar moeder ook gevoelens hierover hebt, heftige en heel begrijpelijke, en dat jij die ook mag voelen. Niet waar zij bij is maar wel voor jezelf. Dan krijg je weer wat ruimte denk ik. Het moet een plek krijgen anders blijft het omhoog komen.
Het is echt niet gek, het is heel confronterend om te beseffen hoe machteloos je wel niet bent als het gaat om je dochter die steeds zelfstandiger gaat functioneren en de gevaren die kunnen loeren en waarbij je niet in kunt schatten of, en wanneer, en hoe en wat.
Jullie zijn er goed geweest voor jullie kind, vergeet niet dat jij als haar moeder ook gevoelens hierover hebt, heftige en heel begrijpelijke, en dat jij die ook mag voelen. Niet waar zij bij is maar wel voor jezelf. Dan krijg je weer wat ruimte denk ik. Het moet een plek krijgen anders blijft het omhoog komen.
donderdag 12 maart 2009 om 09:23
Wat een afschuwelijk voorval! Ik ben blij dat je dochter op tijd is weggekomen. Volgens mij hebben jullie heel goed gereageerd en kun je niet veel meer doen dan je nu doet. Felicia's tip om zelf eens goed uit te razen vind ik een goede.
Voel jij jezelf eigenlijk weerbaar tegen dit soort mannen?
Voel jij jezelf eigenlijk weerbaar tegen dit soort mannen?
Ga in therapie!

donderdag 12 maart 2009 om 11:55
quote:Bloemetje79 schreef op 11 maart 2009 @ 11:23:
Ik wens je zoveel sterkte!! Zulke hufters mogen van mij de dood straf krijgen echt waar!!
Wat goed dat de doodstraf nog bestaat in andere landen, daar zou Nederland een voorbeeld aan kunnen geven.
Opgeruimd staat netjes, met zulke figuren.
Pardon???
Dat hij iets afschuwelijks heeft gedaan staat buiten kijf. Maar de doodstraf geven? Wie heeft het recht om een ander, wat hij ook gedaan heeft, dood te maken? Sorry, maar dan is volgens mij het einde zoek.
Mij lijkt dat TO en haar dochter meer hebben aan over het voorval te praten, het niet te bagatelliseren maar ook niet erger te maken dan het is. Vooral omdat dochter er ook nuchter op lijkt te reageren. Succes!
Ik wens je zoveel sterkte!! Zulke hufters mogen van mij de dood straf krijgen echt waar!!
Wat goed dat de doodstraf nog bestaat in andere landen, daar zou Nederland een voorbeeld aan kunnen geven.
Pardon???
Dat hij iets afschuwelijks heeft gedaan staat buiten kijf. Maar de doodstraf geven? Wie heeft het recht om een ander, wat hij ook gedaan heeft, dood te maken? Sorry, maar dan is volgens mij het einde zoek.
Mij lijkt dat TO en haar dochter meer hebben aan over het voorval te praten, het niet te bagatelliseren maar ook niet erger te maken dan het is. Vooral omdat dochter er ook nuchter op lijkt te reageren. Succes!

donderdag 12 maart 2009 om 12:35
quote:Bloemetje79 schreef op 11 maart 2009 @ 11:23:
Ik ben het helemaal met bloemetje eens, deze zieke geesten moeten opgeruimd worden of levenslang opgesloten zodat ze nooit meer de kans krijgen om nog meer leed te veroorzaken.
Nederland is veel te soft met zn straffen
Ik ben het helemaal met bloemetje eens, deze zieke geesten moeten opgeruimd worden of levenslang opgesloten zodat ze nooit meer de kans krijgen om nog meer leed te veroorzaken.
Nederland is veel te soft met zn straffen
donderdag 12 maart 2009 om 19:05
Ik dacht dat er een virus op m'n PC zat-zijn het forumwerkzaamheden-lekker dan zeg. Kon niet eens reageren tot nu dan, kreeg allemaal verticale balken enzo. Maar goed, nu lukt het dan eindelijk...
Weet je , om even op Bloemetjes reactie terug te komen...natuurlijk heb ik alle mogelijk scenario's al in m'n hoofd gehad. Knietje in z'n kruis, ogen eruit, handen eraf, even eroverheen rijden enzo.... Maar daar word je echt helemaal gek van. En ik moet juist weer rustig worden in m'n hoofd. Zodat ook dat gespannen gevoel, die stress, minder wordt. Dus daar richt ik me nu liever op. Daar kost me al genoeg energie, dat moet ik echt even niet erbij hebben. Het gaat uren goed en dan opeens, op een stil moment, een muziekje, een opmerking en BAM daar ga ik weer. Echt kut is dat, kan ik je wel vertellen. Daarom voelen al die reacties van jullie als een warme douche, en de nuchtere Rider (vast een man) is gewoon rationeel, net als m'n man, dat brengt rust. 't Komt echt wel goed. Heeft alleen tijd nodig en misschien gun ik me die tijd wel niet, want: ik heb ook nog een gezin om voor te zorgen.
Weet je , om even op Bloemetjes reactie terug te komen...natuurlijk heb ik alle mogelijk scenario's al in m'n hoofd gehad. Knietje in z'n kruis, ogen eruit, handen eraf, even eroverheen rijden enzo.... Maar daar word je echt helemaal gek van. En ik moet juist weer rustig worden in m'n hoofd. Zodat ook dat gespannen gevoel, die stress, minder wordt. Dus daar richt ik me nu liever op. Daar kost me al genoeg energie, dat moet ik echt even niet erbij hebben. Het gaat uren goed en dan opeens, op een stil moment, een muziekje, een opmerking en BAM daar ga ik weer. Echt kut is dat, kan ik je wel vertellen. Daarom voelen al die reacties van jullie als een warme douche, en de nuchtere Rider (vast een man) is gewoon rationeel, net als m'n man, dat brengt rust. 't Komt echt wel goed. Heeft alleen tijd nodig en misschien gun ik me die tijd wel niet, want: ik heb ook nog een gezin om voor te zorgen.
donderdag 12 maart 2009 om 19:41
De doodstraf lijkt mij ook te overdreven. Ben ik sowieso tegen.
Maar ik hoop natuurlijk wel dat hij opgepakt wordt want ik geloof dus niet dat dit maar een eenmalig incident was. De dochter van Trixie was waarschijnlijk niet de eerste en wie weet hoe het had kunnen aflopen als de dader niet gevlucht was omdat er iemand aan kwam.
Maar ik hoop natuurlijk wel dat hij opgepakt wordt want ik geloof dus niet dat dit maar een eenmalig incident was. De dochter van Trixie was waarschijnlijk niet de eerste en wie weet hoe het had kunnen aflopen als de dader niet gevlucht was omdat er iemand aan kwam.
Het is mij: shaHla
(Iranian version)

donderdag 12 maart 2009 om 20:04
donderdag 12 maart 2009 om 20:18
Niet harde wetenschap hoor maar alles wat ik over misdaad heb gelezen door de jaren heen en over dit soort criminelen doet mij sterk vermoeden dat dit niet de eerste keer was.
Vaak schuimen dit soort smeerlappen de straten af op zoek naar 'hun type' of 'een gelegenheid' hun perversiteiten te botvieren.
Natuurlijk moet eens de eerste keer zijn maar kerels die dit soort dingen doen, zijn daar niet ineens op middelbare leeftijd mee begonnen. Vaak begint het al in de puberteit of wie weet nog eerder.
Niet om je gevoel erger te maken maar ik zou mijzelf afvragen hoever het zou zijn gegaan als er níet iemand aan was gekomen..
Gelukkig kon je haar nog weer redelijk ongeschonden in de armen sluiten.
Vaak schuimen dit soort smeerlappen de straten af op zoek naar 'hun type' of 'een gelegenheid' hun perversiteiten te botvieren.
Natuurlijk moet eens de eerste keer zijn maar kerels die dit soort dingen doen, zijn daar niet ineens op middelbare leeftijd mee begonnen. Vaak begint het al in de puberteit of wie weet nog eerder.
Niet om je gevoel erger te maken maar ik zou mijzelf afvragen hoever het zou zijn gegaan als er níet iemand aan was gekomen..
Gelukkig kon je haar nog weer redelijk ongeschonden in de armen sluiten.
Het is mij: shaHla
(Iranian version)

donderdag 12 maart 2009 om 22:41
sorry, dat snap ik.
ik wil je wel even het volgende melden mocht het wel zo zijn;
onlangs is hetzelfde gebeurt bij een meisje in die buurt (WF). Doordat haar zus alarmeerde ging de man weg. Een week later was de kleine meid in het plaatselijke voetbalclubboekje aan het kijken en verstijfde ineens. In het boekje stonden foto's van een of andere receptie en zij zag die vent op een foto staan.zaak is dus in volle gang.
ik wil je wel even het volgende melden mocht het wel zo zijn;
onlangs is hetzelfde gebeurt bij een meisje in die buurt (WF). Doordat haar zus alarmeerde ging de man weg. Een week later was de kleine meid in het plaatselijke voetbalclubboekje aan het kijken en verstijfde ineens. In het boekje stonden foto's van een of andere receptie en zij zag die vent op een foto staan.zaak is dus in volle gang.
zaterdag 14 maart 2009 om 09:04
Da's mooi. Heel mooi. Hopelijk pakken ze 'm snel en komt die kleine er goed overheen, heeft ze niet te lang last van. Geweldig dat haar zus in de buurt was en zo snel reageerde. Mijn dochter reageert momenteel heel verschillend op alledaagse dingen als kleine ruzietjes en plagerijtjes op school. De ene keer net als anders, de andere keer heel fel, anders dan ik van haar gewend ben. Gelukkig weet haar lerares ervan dus die kan haar wel een beetje sturen / opvangen waar nodig.