Borstvoeding en ontlasting
vrijdag 31 augustus 2018 om 09:08
Ik geef mijn nu 8 weken oude baby borst voeding en in tegenstelling tot mijn oudste poept baby erg weinig. Nu al 9 dagen niet en Hij heeft er sinds 2 dagen echt last van, krampen, veel persen enz. Hele vieze scheten, en dan echt heel vies!
Het is geen obstipatie wat maakt dat ik niet zo goed weet wat ik er mogelijk aan kan doen.
Bijv lactulose heeft geen zin want dat laxeeert en is niet nodig.
Iemand die dit herkent en een oplossing zou weten?
Het is geen obstipatie wat maakt dat ik niet zo goed weet wat ik er mogelijk aan kan doen.
Bijv lactulose heeft geen zin want dat laxeeert en is niet nodig.
Iemand die dit herkent en een oplossing zou weten?
vrijdag 31 augustus 2018 om 09:37
Mijn bv baby poepte ook maar 1 keer in de 5 dagen. Op dag 4 werd ze steeds onrustiger, op dag 5 was ze dan de hele dag aan het krijsen totdat ze een enórme poepluier produceerde en dan was het weer goed. Hier ook geen obstipatie, ontlasting was gewoon zacht en veel, maar een baby die blijkbaar nog niet wist hoe ze moest poepen.
Volgens het CB was de frequentie en hoeveelheid niets bijzonders bij een bv baby, maar dat ze zo'n moeite had het eruit te werken wel. Een oplossing hadden ze niet, want we deden verder alles al (baby veel in de draagzak met knietjes hoger dan de billen, fietsen met de beentjes etc). Bij schoonzusje had haar bv baby ook zo'n moeite met poepen en bij hun heeft de osteopaat goed geholpen (en ja, ik weet Viva's mening over osteopaten), baby kon daarna wel fatsoenlijk poepen.
Volgens het CB was de frequentie en hoeveelheid niets bijzonders bij een bv baby, maar dat ze zo'n moeite had het eruit te werken wel. Een oplossing hadden ze niet, want we deden verder alles al (baby veel in de draagzak met knietjes hoger dan de billen, fietsen met de beentjes etc). Bij schoonzusje had haar bv baby ook zo'n moeite met poepen en bij hun heeft de osteopaat goed geholpen (en ja, ik weet Viva's mening over osteopaten), baby kon daarna wel fatsoenlijk poepen.
vrijdag 31 augustus 2018 om 09:37
want jouw eigen scheetjes ruiken naar rozenwater?
Ik vind dit een wonderlijk advies. SCheetjes stinken nu eenmaal, de ene viezer dan de ander. En soms rotte eieren.
Je noemt hier een diagnose, namelijk koemelk allergie.
Kind is 8 weken oud, krijgt borstvoeding en poept niet iedere dag. Dat kan, dat is nu eenmaal bij borstvoeding. Het enige advies dat je aan deze onzekere jonge moeder kan geven is bel de huisarts als je het niet vertrouwd.
Ik geef er nog een advies bij, als je het idee hebt dat poepen wat lastig gaat bij je kind, dan kan je even met de beentjes gaan fietsen. Dat werkt bij krampjes, maar ook bij moeilijker poepen.
vrijdag 31 augustus 2018 om 10:01
Ik word hier altijd heel hard om uitgelachen, maar de ontlasting en scheetjes roken toen hij nog uitsluitend borstvoeding kreeg toch écht naar warme broodjes.JuliaChild schreef: ↑31-08-2018 09:37want jouw eigen scheetjes ruiken naar rozenwater?
Ik vind dit een wonderlijk advies. SCheetjes stinken nu eenmaal, de ene viezer dan de ander. En soms rotte eieren.
vrijdag 31 augustus 2018 om 10:09
Bij bv weinig poepen is normaal. Met 8 weken heel onrustig zijn is ook normaal. Kan het zijn dat je beide ten onrechte aan elkaar koppelt? Dat ze gewoon onrustig is omdat ze een baby is? Mijn kinderen waren rond die leeftijd ook heel jengelig en onrustig. Schijnt een huilpiek te zijn met een week of 6 en dat wordt dan langzaam beter.
roelanje wijzigde dit bericht op 31-08-2018 10:11
Reden: Autocorrect
Reden: Autocorrect
0.75% gewijzigd
Het leven is niet eerlijk
vrijdag 31 augustus 2018 om 11:50
Ik geef geen diagnose. Ik vertel wat hier de oorzaak van die klachten was. Ze kan er mee doen wat ze wil.JuliaChild schreef: ↑31-08-2018 09:37want jouw eigen scheetjes ruiken naar rozenwater?
Je noemt hier een diagnose, namelijk koemelk allergie.
Kind is 8 weken oud, krijgt borstvoeding en poept niet iedere dag. Dat kan, dat is nu eenmaal bij borstvoeding. Het enige advies dat je aan deze onzekere jonge moeder kan geven is bel de huisarts als je het niet vertrouwd.
Ik geef er nog een advies bij, als je het idee hebt dat poepen wat lastig gaat bij je kind, dan kan je even met de beentjes gaan fietsen. Dat werkt bij krampjes, maar ook bij moeilijker poepen.
Koemelkallergie komt vaker voor dan je denkt en wordt niet altijd gezien door hulpverleners.
Ik persoonlijk heb dieet geprobeerd want mijn kind had er last van en medicatie of laxeermiddelen waren niet mijn eerste keuze.
vrijdag 31 augustus 2018 om 21:55