Executive MBA
zaterdag 8 september 2018 om 00:03
Wie van jullie heeft een executive MBA gevolgd en zo ja, waar? Zit echt te twijfelen en bedragen lopen uiteen van 23.000 tot 80.000 euro (neyerode), dit laatste is voor mij echt onhaalbaar, maar volgens mij is de accreditatie bij deze opleiding toch vrij belangrijk?
Hoor het graag!
Hoor het graag!
anoniem_244979 wijzigde dit bericht op 08-09-2018 08:28
0.35% gewijzigd
zaterdag 8 september 2018 om 02:06
Je bedoelt accreditatie, denk ik. En ja, dat is bij een MBA heel belangrijk. Maar je kunt gelukkig heel makkelijk online vinden of de opleidingen geaccrediteerd zijn, door wie en welke ranking ze hebben.
Er zijn zowel in Nederland als in het buitenland hele goede en betrouwbare MBA’s, en een buitenlandse MBA kan een voordeel zijn omdat met name internationale bedrijven vaak hechten aan internationale ervaring. (Goede buitenlandse MBA’s zijn bijv. INSEAD, Stanford, Harvard, enz). Het punt is wel dat de betrouwbare buitenlandse MBA's vaak een stuk duurder zijn dan de Nederlandse.
Overigens heb ik me er een paar jaar terug zelf in verdiept en er uiteindelijk van afgezien, omdat uit onderzoek bleek dat de waarde die organisaties aan een MBA hechten steeds minder wordt. Het was een tijd lang een zeer gewaardeerd diploma, maar dat is dus op zijn retour.
Er zijn zowel in Nederland als in het buitenland hele goede en betrouwbare MBA’s, en een buitenlandse MBA kan een voordeel zijn omdat met name internationale bedrijven vaak hechten aan internationale ervaring. (Goede buitenlandse MBA’s zijn bijv. INSEAD, Stanford, Harvard, enz). Het punt is wel dat de betrouwbare buitenlandse MBA's vaak een stuk duurder zijn dan de Nederlandse.
Overigens heb ik me er een paar jaar terug zelf in verdiept en er uiteindelijk van afgezien, omdat uit onderzoek bleek dat de waarde die organisaties aan een MBA hechten steeds minder wordt. Het was een tijd lang een zeer gewaardeerd diploma, maar dat is dus op zijn retour.
zaterdag 8 september 2018 om 04:17
zaterdag 8 september 2018 om 08:36
zaterdag 8 september 2018 om 08:57
Het instituut (en dus de accreditatie) is juist het belangrijkste bij een mba. Inhoudelijk zijn er genoeg hele goede boeken te vinden waar je alles uit kunt halen en waarmee je dezelfde kennis krijgt. Maar daar zit veel minder waarde aan. Met een mba maak je meteen een stap voorwaarts waar je anders misschien wel jaren over doet. Ik heb zelf geen mba maar werk nu samen met (jongere) mensen op hetzelfde niveau. Als ik zie wat die nu al verdienen is een mba opleiding het geld waard.
zaterdag 8 september 2018 om 20:02
Het ligt echt aan de branche / werkveld waarin je werkt.
In mijn branche/ werkveld wordt een MBA (mits deze is behaald aan een instituut dat goed bekend staat) zeer goed gewaardeerd, soms zelf beter dan een MSc, gezien de meer praktische insteek van de opleiding.
Mijn werkgever adviseerde zelfs een MBA i.p.v. een MSc opleiding.
Ik heb begrepen dat bijv. bij de overheid/ de financiele sector een MCs opleiding beter gewaardeerd wordt.
Ik zou een aantal mensen uit jouw specifieke branche en de opleidingsinstituten om advies vragen.
zaterdag 8 september 2018 om 21:33
EensRockstarter schreef: ↑08-09-2018 20:02Het ligt echt aan de branche / werkveld waarin je werkt.
In mijn branche/ werkveld wordt een MBA (mits deze is behaald aan een instituut dat goed bekend staat) zeer goed gewaardeerd, soms zelf beter dan een MSc, gezien de meer praktische insteek van de opleiding.
zaterdag 8 september 2018 om 21:50
Ah, bedankt voor de suggestie, en dat is ook mogelijk naast een fulltime baan? (Mijn werk gaat 70% betalen, mits ik fulltime kan blijven werken)