Hoogte salaris
dinsdag 11 september 2018 om 18:34
Ik heb volgende week een sollicitatiegesprek voor een functie met een salarisindicatie van 2500-3000 euro. Ik doe al ruim 10 jaar vergelijkbaar werk en heb de ervaring waar ze om vragen in de vacature. Als ze vragen wat ik wil verdienen zat ik aan 2700-2800 euro te denken, maar zou het erg brutaal zijn om 3000 te vragen? Wanneer zou dit bedrag terecht zijn? Ik ben altijd erg bescheiden in dit soort dingen, maar vraag me wel eens af hoe anderen dit zouden aanpakken.
dinsdag 11 september 2018 om 18:43
dinsdag 11 september 2018 om 18:54
Ik vind 3000 niet weinig, het is meer dan wat ik nu verdien, dus ik zou daar hartstikke blij mee zijn. Het is een functie met MBO werk en denkniveau maar ik heb een HBO opleiding en denkniveau. Zou dat ook nog een reden zijn om een hoger salaris te vragen?
Maar misschien loop ik op de zaken vooruit, eerst maar aangenomen worden...
anoniem_239201 wijzigde dit bericht op 11-09-2018 19:00
Reden: Verkeerde smiley
Reden: Verkeerde smiley
1.20% gewijzigd
dinsdag 11 september 2018 om 18:55
dinsdag 11 september 2018 om 19:02
Voor MBO met 10 jaar ervaring is dit geen gek bedrag. Bij ons is het startsalaris voor HBO-ers tussen de 2700 en 3000 (afhankelijk van soort functie en afstudeerresultaten). Ik zou gewoon voor dat bedrag gaan. En trap niet in de val door met minder akkoord te gaan waarbij dan wordt gezegd dat je dan nog door kunt groeien. Liever vanaf dag 1 het maximum salaris zonder groei, dan lager beginnen en daar pas over een paar jaar zitten.Nyntje schreef: ↑11-09-2018 18:54Ik vind 3000 niet weinig, het is meer dan wat ik nu verdien, dus ik zou daar hartstikke blij mee zijn. Het is een functie met MBO werk en denkniveau maar ik heb een HBO opleiding en denkniveau. Zou dat ook nog een reden zijn om een hoger salaris te vragen?
dinsdag 11 september 2018 om 21:54
Een gemiddeld salaris is tegen de 3000, hun max is 3000 en jij hebt 10 jaar werkervaring. Gewoon 3000 vragen dus!
Jouw HBO-diploma is in dit geval helaas geen onderhandelingsargument omdat men voor de functie MBO-niveau vraagt. Even als voorbeeld van deze logica: een vuilnisman krijgt betaalt voor het werk van de vuilnisman, of hij nu helemaal geen diploma’s heeft of een gepromoveerde professor in de weetikwat is maakt daarbij natuurlijk niks uit.
Jouw HBO-diploma is in dit geval helaas geen onderhandelingsargument omdat men voor de functie MBO-niveau vraagt. Even als voorbeeld van deze logica: een vuilnisman krijgt betaalt voor het werk van de vuilnisman, of hij nu helemaal geen diploma’s heeft of een gepromoveerde professor in de weetikwat is maakt daarbij natuurlijk niks uit.
dinsdag 11 september 2018 om 22:07
Deze vacature is gewoon begroot op de max die ze bieden. Ze hebben er dus 3000,- voor gereserveerd. Dat kun je dus sowieso krijgen.
Als je dat niet krijgt heb je het spel niet goed gespeeld. Dat is niet erg hoor, die mensen zijn meesters in dit spel en wij doen het een paar keer in ons leven misschien. Maar weet dat je het gewoon kan krijgen.
Als je dat niet krijgt heb je het spel niet goed gespeeld. Dat is niet erg hoor, die mensen zijn meesters in dit spel en wij doen het een paar keer in ons leven misschien. Maar weet dat je het gewoon kan krijgen.
dinsdag 11 september 2018 om 22:13
Neeee!!! Je loopt niet op de zaken vooruit! Dat moet je duidelijk maken zodra ze erom vragen / aanbod doen. In mijn industrie vragen ze dat voordat ik op gesprek kom. Dus goed om dat nu al duidelijk te hebben !Nyntje schreef: ↑11-09-2018 18:54Ik vind 3000 niet weinig, het is meer dan wat ik nu verdien, dus ik zou daar hartstikke blij mee zijn. Het is een functie met MBO werk en denkniveau maar ik heb een HBO opleiding en denkniveau. Zou dat ook nog een reden zijn om een hoger salaris te vragen?
Je staat versteld. Zat vriendinnen van mij die gewoon ‘ja’ te horen krijgen terwijl ze zich schaamden om ‘zoveel meer’ te vragen. Mannen schamen zich niet hoor!
dinsdag 11 september 2018 om 22:27
Precies dit! Dat vind ik altijd zo’n onzin ‘we beginnen niet bovenin, want dan kun je niet meer groeien. Nee duh, omdat je dan meteen al hoger zit. Ze brengen het als iets positiefs, maar ik verdien liever meteen de top, dan eerst jaren minder ondat ik dan nog ‘zo lekker kan groeien’.Sara9876 schreef: ↑11-09-2018 19:02Voor MBO met 10 jaar ervaring is dit geen gek bedrag. Bij ons is het startsalaris voor HBO-ers tussen de 2700 en 3000 (afhankelijk van soort functie en afstudeerresultaten). Ik zou gewoon voor dat bedrag gaan. En trap niet in de val door met minder akkoord te gaan waarbij dan wordt gezegd dat je dan nog door kunt groeien. Liever vanaf dag 1 het maximum salaris zonder groei, dan lager beginnen en daar pas over een paar jaar zitten.