Het Grote Babyvragentopic deel 3

13-05-2018 09:23 2998 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je vragen en deel je ervaringen, iedereen is welkom in alweer het derde deel van het babytopic!

Of je nu nog moet bevallen of al een of meerdere babies in huis hebt, iedereen is welkom om gezellig met ons mee te praten over luiers, hapjes, slapen en andere mijlpalen!
Krul ik hoop dat je zoon op die van mij lijkt. Tot nu toe lijkt dat wel ;) hij slaapt nu (thuis) 1x tussen de middag. Gaat tussen 7/half 8 slapen en wordt niet meer voor 7u wakker de volgende ochtend. Woensdag was het zelfs 815 :yes:
Teckeltje88 schreef:
13-09-2018 18:01
Krul ik hoop dat je zoon op die van mij lijkt. Tot nu toe lijkt dat wel ;) hij slaapt nu (thuis) 1x tussen de middag. Gaat tussen 7/half 8 slapen en wordt niet meer voor 7u wakker de volgende ochtend. Woensdag was het zelfs 815 :yes:
Hahaha nou , ik hoop dat hij inderdaad in de ochtend even een uurtje of anderhalf uur door gaat trekken want 5uur is echt wel erg vroeg....

Vanavond is hij helemaal zelf in slaap gevallen, ben er niet eens bij blijven zitten, kwartier later gaan kijken en hij ligt prinsheerlijk in dromenland :heart:
Tralalalala
Oh krul dat 05:00 wakker worden een drama is dat , hoop voor je dat dat snel gewoon 07:00 wordt maar ik heb ondertussen gekleed dat het nooit hetzelfde is! Dochter sliep na 8 weken van 7tot7 na 6 maanden ineens weer om de 3 uur wakker! Toen weer slapen tot 7 en nu sinds 2 weken is het iedere nacht 04:00 raak en het erge is ze gaat door totdat ze een fles heeft gehad! We gaan nu de fles afbouwen die ze normaal smorgens krijgt als papfles! Straks met 1.5 denkt ze nog dat haar ontbijt altijd in de fles zit! Het is onze eigen domme schuld door haar vanaf begin fles in bed te geven en op den duur dus de papfles moeten dat ff gaan doorbreken en dan gewoon pap uit een bord.

Wel goed dat hij zelf in slaap valt dat is al zo fijn! Scheelt toch wel weer savonds qua eigen tijd:)

Teckel lekker jou zoon ook een goede slaper snachts!
Even een vraagje:
Sinds de laatste week lekt dochter zeer regelmatig door. Alleen bij plasluiers. Het zijn geen grote hoeveelheden, en is altijd of aan de achterkant bij een beentje, of achter op de rug. Ze slaapt altijd op haar rug en ligt redelijk stil. Het leek eerst alleen 's nachts te zijn, maar is nu ook een paar keer overdag gebeurd. 's Nachts kon ik me nog voorstellen, ze krijgt normaal geen schone luier in de nacht, en hij is 's ochtends erg vol als ze wakker wordt. Maar het gebeurd ook wel eens aan het begin van de nacht of in een slaapje overdag. Dan is de luier echt een stuk minder vol.
Ze zit qua gewicht aan de onderkant voor de luier (is een kilo of 8/9 en luiers zijn voor 7-15 kilo of zo). Ik let er op dat hij hoog genoeg zit op de rug, dat hij goed sluit bij de beentjes. Ook al met rompers een maat groter geprobeerd, dat maakt niet uit.
Ik vind het vooral vreemd dat dit ineens ontstaan is. Ze draagt deze luiers al een paar weken, en tot vorige week ging het prima, nooit doorgelekt. Het nu maatje 4+ gekocht voor de nacht (draagt nu 4) om uit te proberen. Iemand nog andere tips? Heb er maar een slaapzak bij gekocht, want ondertussen zijn ze sneller nat dan dat ik ze gewassen en droog krijg...
Hmm Maisnon, niet herkenbaar. Alleen met de nachtluiers maar daar ben ik nu overgestapt op de pampers baby dry die tot 12uur kunnen ofzo en dat bevalt voor de nacht prima.
Verder Kruidvat eigen merk of pampers en dat bevalt beide wel goed.
Zou niet weten wat je anders zou kunnen doen behalve dat dit maatje dan misschien toch nog net te groot is..?

Gisteren vol trots geschreven hoe goed zoon zelf in slaap is gevallen nou vandaag is het drama. Op kdv ook alleen maar op de arm van 1 van de leidsters, in bed ho maar.
Thuis precies hetzelfde. En ben zelf ook op van de werkweek dus kan weinig hebben.
En hij is super snel boos als iets niet lukt , ik hoef me maar om te draaien en jammeren soms huilen niet normaal.
Vriend gaat hem nu naar bed brengen dus ben benieuwd.
Fles net ook niet helemaal op.

Allemaal typische sprongetjes dingen toch? Slecht slapen, wat overlaten in de fles, slecht zelf kunnen vermaken...

En dan zit hij ook constant met alles werkelijk alles in zn mond... iedereen (familie, leidsters) roepen al weken ja ja die krijgt tandjes... nou nog niks van te zien of voelen... maar dat kan ook nog eens goed in de weg zitten.

Al met al kan het dus stukken beter :frusty: en we hebben een druk weekend voor de boeg dus pff hopelijk morgen een betere dag....!
Tralalalala
@luiers: misschien een ander merk of type gebruiken om te kijken of de pasvorm dan beter zit. Hier helaas ook geen herkenning, sorry.
@luiers hier alleen ervaring met poep doorlekken (helaas nog steeds meerdere keren per week soms meerdere keren per dag) maar ook daar nog geen oplossing voor helaas.

@krul jep typische sprong dingen. Heel herkenbaar hoor zoon heeft ook zo veel last van die sprongen. Oh en die tanden ja daar heb ik zo een maand of vier op gewacht. Continu idd kauwen op van alles, kwijlen etc en dan bij elke dunne luier of rode bil: ja nu zullen ze wel komen. En toen eindelijk bij 8 maand was daar de eerste bobbel zichtbaar onder t tandvlees. Mijn beleving is dat ze daar zeker last van kunnen hebben ook als je niets ziet. Misschien wel juist als je niets ziet! Wat hier overigens heel goed hielp met helpen met doorkomen van de tandjes was een houten bijtring. De meeste dingen waren te zacht. Een dag een houten bijtring en hoppa tand was door t tandvlees heen. En de drama over. De twee ondertand hebben we eiglk niks van gemerkt qua huilen. De twee boventanden (kwamen tegelijk) een nacht paar keer wakker en een kaal gebeten ledikant.
@ maisnon: hier de laatste dagen ook een paar keer voorgehad, eerste keer 's nachts en had hem toen al lang aan, maar daarna ook eens overdag toen ze niet veel geplast had, precies dat de plas dan slecht terecht komt in de luier. Maar wij hebben nu toevallig een ander merk luiers, dus ik hoop dat het daaraan ligt :-)
Over luiers:

Een paar maanden geleden toen die Zwitsaldingen op de markt kwamen, werd ik op mijn fb doodgegooid met reclame voor die dingen. Ik heb toen ook wat keren die reacties onder de reclame gelezen, en de reactie van Zwitsal daar weer op.
Een van de tips die ze daar hadden was om de luier goed uit te vouwen/ zich met lucht te laten vormen.
Misschien help dat nog wat voor de pasvorm...?
(Geen idee welke luier je gebruikt, maar misschien heb je er wat aan)
En bedankt voor de speeltips, wij zijn wat aan het experimenteren wat leuk is :-) Lijkt me handig als ze het huishouden interessant zou vinden, neem haar wel mee en vertel de onnozelste dingen over wat ik aan het doen ben, maar ze is er nog niet echt door geboeid ;-) En verder ben ik er in principe ook voorstander van dat baby's zichzelf ook wat moeten kunnen vermaken, maar in de praktijk is er dan toch dat schuldgevoel ;-)

Hebben jullie trouwens ervaring met halve dagen kinderopvang (middagen)? Zijn wat aan het twijfelen hoe we het gaan doen...
Platypusenco schreef:
14-09-2018 22:49

Hebben jullie trouwens ervaring met halve dagen kinderopvang (middagen)? Zijn wat aan het twijfelen hoe we het gaan doen...
Zoon gaat ochtenden, behalve in oktober dan ook 2x een middag gepland.
Bevalt goed. Enige is dat je als je middagen afneemt je de ochtend thuis er al op hebt zitten maar dat maakt niks uit lijkt me.

Waardoor twijfel je Platy?
Tralalalala
Nou het in slaap vallen ging gisteren prima.
Vannacht was hij om 3.40 wakker, even naast hem gezeten en was binnen 10 min weer in slaap. 4.50 weer en toen is vriend gegaan.
Daarna werd hij pas 6.30 wakker. Dus behalve doe 2x wakker viel het niet tegen...
Tralalalala
Ze sliep weer door. Hopelijk wordt het een trend nu!!
Super Suiker, hoop dat mijn vriend dat binnen een paar maand ook even fixt :-)

En fijn dat de nacht meeviel krul!

Kinderopvang: ik kan kiezen tussen 3 hele dagen of 2 hele dagen en twee middagen. Ben vooral aan het denken wat voor dochter het fijnst is en dan neig ik naar de tweede optie, vind het anders zo'n lange dagen voor haar... Maar lees ook dat het soms wat lastig is met slaapjes, omdat je je kindje dan misschien moet wakker maken om naar de opvang te gaan. Ik denk er misschien te veel over na, zie wat op tegen de opvang ;-) Kijk wel uit naar wat tijd zonder baby, maar vind het voor haar een grote verandering (nieuwe omgeving, verzorgsters die ze in het begin niet kent, minder aandacht) en ze is (cliché) nog zo klein ;-) Op langere termijn sta ik er trouwens helemaal achter hoor, kindjes om mee te spelen en ze doen veel activiteiten, maar momenteel heeft ze precies vooral nood aan veel nabijheid.
Suikerwafel, wat fijn! Ik duim dat het zo blijft.

Platypus, hoe oud is je dochter als ze naar de opvang gaat? Ik denk dat het heel erg verschilt per kind. Mijn dochter gast vanaf vier maanden en vind het vanaf het begin heerlijk. Ze geniet van de prikkels en andere kindjes (nu al) en slaapt er beter dan thuis. Dus voor haar is het echt een verrijking, ook nu ze nog heel jong is. Maar daar kwam ik pas achter toen ze al ging. Het is ook heel fijn dat ze hele dagen gaat, want er is geen pijl te trekken op wanneer ze slaapt. En omdat het inslapen best nog wel eens lastig gaat zou ik het heel jammer vinden om haar wakker te moeten maken voor de opvang. Dus vanuit die ervaring zou ik gaan voor hele dagen opvang.
Eens met Maisnon. Zoon ging in begin twee dagen maar vriend moest tijdelijk z’n parttime dag inleveren dat kwam even handiger uit. Dus vanaf 7 maand gaat hij drie dagen. Ik merk eiglk geen verschil bij twee of drie dagen. Hooguit dat ie zaterdag wat vermoeider is maar dat vinden wij niet zo erg (best relaxt). Hij heeft er vanaf het begin ook het einde gevonden. Slapen ging daar gewoon goed (itt thuis) en ook indd de indrukken en andere kindjes etc. Waar hij thuis nogal huilerig kon zijn huilde hij daar nooit. Er was altijd wel iemand om hem om te pakken of een kindje die een speeltje boven hem bewoog toen ie dat nog niet zelf kon. Maar dat is natuurlijk baby afhankelijk maar dit is mijn ervaring.
Nou ik weet niet meer wie het zei, maar ik heb gister een warmere slaapzak gekocht voor dochter. En daarin heeft ze vannacht van 19:00-6:00 geslapen! Voor het eerst ooit dat we er de hele nacht niet naartoe hoefden. Ik werd dus wel af en toe wakker en ben 2x wezen kijken of het nog wel goed ging.. :mrgreen:

@ opvang: hier gaat dochter sinds 1 september, toen was ze bijna 9 maanden. Wij hadden luxe dat we het tot die tijd binnen de familie konden regelen met de opvang, ik zag nl de meerwaarde er niet zo van in voor baby’s < 6 maanden.
Was wel even bang dat het qua eenkennigheid nu lastiger zou zijn, maar dat gaat eigenlijk prima. Ze is alleen nogal overstuur als de andere ouders aan het einde van de dag komen, mja dan neemt een leidster haar wel op de arm. :)
Opvang: 2 volle dagen. Hadden er zo meer mogen zijn. Dochter is totaal niet eenkennig en slaapt overal. Maar denk ook kindafhankelijk. Denk bij alles: als je jezelf er goed bij voelt, dan straalt dat ook over naar je kindje.

Slapen: vannacht drama. Sinds 3 dagen voed ik alleen nog 's ochtends en 's avonds en vrouw en ik hebben allebei een vermoeden dat ze gewoon te weinig melk binnenkrijgt. De rond 20 uur voeding zo, wordt de laatste borstvoeding en dan komende dagen eventuele stuwing wegkolven. Einde van een tijdperk.

Laat die 9 maanden af maar beginnen. Kan de 9 maanden op bij mijn vrouw beginnen. Want de eerste inseminatie is vandaag geweest. Spannend!!!
Oh suiker wat spannend!!!
Tralalalala
Ik ga voor jullie meeduimen Suiker!
Opvang: hier 3 dagen vanaf 4 mnd. Geen probleem! Zoon speelt er vrolijk. Vindt andere kindjes super interessant. Hij slaapt er alleen wat meer dan thuis.
Suikerwafel, spannend!
Hoe was het om de laatste keer borstvoeding te geven?

Dochter heeft hier bedacht dat langer dan 2 uur achter elkaar slapen 's nachts niet cool is. Dit deed ze af en toe wel eens een nachtje, maar nu al drie nachten achter elkaar. Ik ben moe :zzz:
Het maakt ook dat ik ga twijfelen aan dingen: misschien toch dikkere slaapzak, misschien eigen bed (cosleeper wordt eigenlijk te klein, maar ja dan moet ik echt mijn bed uit 's nachts), misschien niet meteen voeden maar wachte of ze toch zelf in slaap valt (maar dan zijn we allemaal wakker), misschien toch stoppen met borstvoeding als ze zes maanden is? Dat laatste twijfel ik sowieso over. Het troosten en in slaap voeden is heerlijk, maar ik zou het ook fijn vinden om de lasten te kunnen delen. En misschien gaat ze er ook beter van slapen, maar dan twijfel ik weer of ik vind dat dat een reden moet zijn om te stoppen (en ik weet dat ze er echt niet allemaal beter door gaan slapen). Blegh, ik ben moe en wordt moe van mezelf :|
Suiker wat spannend zeg! Ik duim heel hard voor jullie!

Maison poeh lastig hoor! Ene kant i het heel begrijpelijk dat je ala mama ook even je rust wilt en dan zeker snachts helpt het te verdelen wel zeker!
Je hebt het tot nu toe toch super gedaan, volg je gevoel! Je moet niks en je mag alles!
Mijn ervaring op al je wel of niet doen lijstje zie onder haha maar dit is puur informatief en niks hiervan hoeft voor jou te werken ;) komt anders zo belerend over
Ik merkte dat het moment dat dochter op haar eigen kamer ging slapen we allemaal veel beter sliepen!
Dikke slaapzak deed ik op den duur omdat ze een koukleum is en rond 04:00-05:00 wakker werd.
Ik liet Haar bij haar eerste huiltje altijd doen en meestal viel ze gewoon in slaap tot de volgende ochtend, ging ze door dan trooste ik haar maar niet gelijk met fles in jou geval dan borst, bleef ze onrustig en werd ontroostbaar dan fles en daarna terug leggen!
Wat betreft stoppen met bv kan ik je helemaal niet helpen beide kindjes hier fles! Ik vind het al rete knap dat je zo lang bv geeft en je het nog een poos van plan bent! Petje af!
En hoe dan ook zal je altijd het beste voorhebben met je kindje en daar gaat het om!
Wat betreft bv heb ik hier altijd aangehouden dat het voor allebei leuk moest blijven. Bij de oudste ben ik er na 8,5mnd mee gestopt, omdat zoon toen in de weken ervoor steeds vaker aan het bijten was en het voor mij dus niet meer leuk was. Bij dochter merken we het wel.
Overigens zijn we bij zoon wel al bij 6 mnd overgestapt op kv 's nachts, omdat ik ook wel weer eens door wilde slapen. Sindsdien doet man zoon in de nacht (en ik tegenwoordig dus dochter).
Maisnon; heel herkenbaar. De nachten delen scheelt al een boel. Hier deed ik een tijd de eerste nachtvoeding zelf, en als ze dan nog een keer kwam, gaf de vrouw een flesje. Maar daar gaat je productie ook op reageren. Nadenken dus. Hier lag dochter met 3 maanden al op eigen kamer. Ze kwam er minder vaak door en ik vond daar voeden ook niet erg. Leek wel alsof ze meer in een keer dronk dan. Je kunt het eens uittesten? zit nergens aan vast natuurlijk!
Een reden om hier te stoppen is dus ook omdat ze wel doorsliep op flesjes! Ik vind best dat dat een reden mag zijn. Doe wat goed voelt.

De laatste hier was een verademing. Heb er extra veel aandacht aan besteed, maar het feit dat ze een halfuur later weer voor een flesje kwam, maakt het echt goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven